نکاتی مهم در هنگام خوردن نوشابه که باید توجه کنیم

مجموعه : تغذیه سالم
نکاتی مهم در هنگام خوردن نوشابه که باید توجه کنیم

نکاتی مهم در هنگام خوردن نوشابه که باید توجه کنیم

 

در هنگام خوردن نوشابه های گازدار ابتدا باید لیوانمان تمیز باشد و یا اگر قوطی است در لیوان نوشابه را بریزیم در ادامه بیشتر با نکاتی مهم در هنگام خوردن نوشابه که باید توجه کنیم سایت تالاب را دنبال کنید.

 

هنگامی که اقدام به خوردن نوشابه های گازدار می کنید باید به قوطی آن نیز توجه کنید.مثلا آن ها کاملا تمیز کنید چون معلوم نیست در چه شرایطی نگهداری شده است. شاید شما هم داستان های عجیب و غریبی که در اینترنت در مورد خطر نوشیدن نوشابه های گازدار با قوطی آلومینیومی وجود دارد را شنیده باشید.

 

در یکی از این داستان ها آمده است که خانواده ای به دلیل این که نوشابه ی خود را با قوطی خورده بودند در اثر بیماری لپتوزپیروسیس (leptospirosis) همگی جان خود را از دست دادند. از اینرو تصمیم گرفتیم در مورد خطراتی که این عادت خواهد داشت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و درستی یا نادرستی این داستان ها را به شما نشان دهیم.

 

بگذارید روراست باشیم. خوردن نوشابه های گازدار با قوطی عادت بسیار متداول و البته لذت بخشی است به ویژه اگر از خانه دور باشیم. مهم ترین کاری که باید در این موارد انجام داد این است که قبل از باز کردن قوطی نوشابه درب آن را به پارچه یا یک دستمال کاغذی کاملا پاک و تمیز کنیم زیرا قسمت بیرونی قوطی در معرض انواع میکروب ها و عوامل بیماری زا قرار دارد.

 

اما آیا تنها همین کار کافی بوده و بی خطر بودن نوشیدن نوشاه گازدار با قوطی را تضمین خواهد کرد؟ برای جواب به این سوال با ادامه متن همراه باشید.تمامی قوطی های نوشابه در کارخانه در بسته بندی های پلاستیک قرار گرفته که آن ها را از تماس با گرد و خاک و هر نوع کثیفی دیگری مصون نگه می دارد. معمولا نوشابه های گازدار با همین بسته بندی خاص و ایزوله به سوپرمارکت ها منتقل می شوند.

 

این قوطی های نوشابه در بهترین حالت دستکم چند روز را در قفسه های فروشگاه ها باقی می مانند که در این مدت ممکن است مقداری گرد و خاک روی آن ها بنشیند بنابراین تمیز کردن درب آن ها قبل از نوشیدن کار بسیار منطقی به نظر می رسد. اما به ندرت دیده می شود که قوطی نوشابه آن قدر کثیف شود که نیاز به شستن با محلول های تمیز کننده داشته باشد.

 

با این وجود قبل از باز کردن در قوطی نوشابه های گازدار به نکات زیر توجه داشته باشید:قبل از باز کردن و نوشیدن نوشابه آن را تمیز کنید زیرا نمی دانید که این قوطی در چه مکانی و تحت چه شرایطی نگهداری شده است.اگر برای تمیز کردن درب قوطی از دستمال کاغذی استفاده می کنید باید بدانید که دستمال کاغذی تنها گرد و خاک را تمیز می کند و تاثیری بر روی میکروب های احتمالی که ممکن است روی درب قوطی تلنبار شده باشند ندارد.

 

مطمئن شوید که قوطی در شرایط ظاهری مناسبی قرار دارد. قوطی نباید زنگ زده، باد کرده یا آسیب دیده باشد.اگر قوطی باد کرده است، این موضوع می تواند نشانه ای بر آلودگی محتویات آن به دلیل فرآیند نادرست استریلیزه کردن باشد. البته باد کردن قوطی می تواند به دلیل وجود سوراخ ها یا فرورفتگی های ریز در بدنه ی آن نیز باشد که در هر صورت مشکل زا خواهند بود.

 

 به گزارش تالاب اگر قوطی نوشابه به هر نحوی آسیب دیده باشد ممکن است به دیواره عایق داخلی که از تماس مستقیم مایع (نوشابه) با فلز قوطی جلوگیری می کند صدمه وارد شده باشد. در این موارد فلز اکسید شده و این اکسید با مایع نوشابه ترکیب می شود که برای سلامتی خطرناک است. پس سعی کنید از نوشیدنی های که قوطی آن ها دچار آسیب شده استفاده نکنید.

 

در نهایت باید به شما یک توصیه ی بسیار ساده بکنیم: لازم نیست که شما داستان های عجیب و غریب موجود در اینترنت را باور کنید اما به یاد داشته باشید که از آنجایی که نمی دانید این قوطی ها چگونه و در چه فضایی نگهداری شده اند بهتر است قبل از نوشیدن محتویات آن ها دربشان را تمیز کنید زیرا این قوطی ها نیز مانند هر بطری یا ظرف دیگری با دهان شما تماس خواهند داشت و ممکن است میکروب ها و عوامل بیماری زا از این طریق وارد بدن شما شوند.

 

 

جدیدترین مطالب سایت