درآمد سلبریتی‌ ها از اینستاگرام چقدر است ؟

درآمد سلبریتی‌ ها از اینستاگرام چقدر است ؟

درآمد سلبریتی‌ ها از اینستاگرام

درآمد سلبریتی هاي‌ اینستاگرام و شاخ هاي‌ اینستاگرام کـه گاهی محبوب و گاهی فقط دنبال کننده زیادی دارند رقم بالایی اسـت.

 

جالب اسـت بدانید عده اي از سلبریتی ها درآمد ماهیانه بالای 400 میلیون دارند. بله این رقم تازه برای کسانی هست کـه در ایران هستند و از تبلیغات دلاری خبری نیست.

 

در اینستاگرام تعداد های از مردم به کسب و کار مشغول هستند و خوشبختانه توانسته اند موفق ظاهر شوند.

 

به گزارش تالاب شبکه اجتماعی اینستاگرام از سال 2010 وارد بازار شد. محبوبیت روزافزون این شبکه و آسان بودن اشتراک‌ گذاری عکسهای در ان؛ باعث شده تا در حال حاضر اینستاگرام بـه بستری برای ظهور چهره‌هاي‌ شناخته شده مجازی تبدیل شود کـه دنیای بازاریابی مجازی را متحول کرده‌اند.

 

نتایج نظرسنجی منتشرشده در مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران «ایسپا» ؛ حاکی از افزایش چشمگیر استفاده از رسانه‌هاي‌ اجتماعی در بین مردم اسـت. دراین گزارش کـه رسانه‌هاي‌ اجتماعی و شبکه‌هاي‌ اجتماعی یکی درنظر گرفته شده اسـت، نشان میدهد در نیمه فروردین سال۹۷؛ ۱۷.۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کشور از اینستاگرام استفاده میکردند، این شماره در خردادماه و پس از فیلترشدن تلگرام بـه ۳۲.۲ درصد افزایش‌یافته اسـت. نکته قابل‌توجه، حضور ۵۴ درصدی جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اسـت.

 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین آمارگیری خود در پایان سال ۹۷ تعداد کاربران اینترنت در ایران را ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار اعلام کرده اسـت.

 

وبسایت استاتیستا نیز در گزارشی تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام را حدود 24 میلیون نفر اعلام کرده اسـت. بـه عبارت دیگر، حدود 32 درصد از کاربران اینترنت در ایران، در اینستاگرام نیز فعال هستند.

 

این تعداد کاربر، بـه معنای استفاده 30 درصد از جمعیت ایران از اینستاگرام اسـت. این تعداد کابر، ایران را در استفاده از اینستاگرام، بعد از کشور های کشور آمریکا، برزیل، هند، اندونزی، روسیه، ترکیه و ژاپن در هشتم جهان قرار می دهد.

 

اینستاگرام پدیده ای شگفت انگیز قرن

درآمد سلبریتی‌ ها از اینستاگرام چقدر است ؟

ظهور سلبریتی‌های اینستاگرامی

تحقیقات مرتبط با اینستاگرامر «Instagramer»؛ خرده سلبریتی «Micro- Celebrity»؛ تاثیر گذار «Influencer»؛ بازاریابی نفوذگر «Influencer Marketing» و … موضوع پیدایش و رشد ستاره‌هاي‌ دنیای اینستاگرام اسـت کـه با بهره‌مندی از قابلیت‌هاي‌ این شبکه اجتماعی توانسته‌اند بـه شهرت برسند.

 

تری سنفت از نخستین محققانی بود کـه درکتاب خود تحت عنوان «دختران دوربینی: سلبریتی و جامعه در عصر شبکه‌هاي‌ اجتماعی»؛ بـه توضیح ظهور نسل جدیدی از افراد معروف در فضای مجازی پرداخت کـه شهرت خودرا مدیون شبکه‌هاي‌ اجتماعی هستند.

 

تحقیقات او و سایر پژوهشگران با تمرکز بر سلبریتی‌هاي‌ اینستاگرامی حاکی از این نکته اسـت کـه قدرت یک ‌سلبریتی اینترنتی و تأثیری کـه بر هواداران خود می گذارد مرهون نمایشی اسـت کـه وی از جنبه‌هاي‌ مختلف زندگی خود دارد؛ نمایشی مستمر و با تمرکز بر زندگی روزمره انها.

 

اهمیت ظهور این چهره‌هاي‌ مجازی تا اندازه‌اي اسـت کـه Statista کـه یک پورتال آنلاین بـه منظور دسترسی بـه آمار و اطلاعات بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ مطالعه اسـت بـه صورت ماهانه یا فصلی اطلاعات مرتبط با تعداد فالوورهای سلبریتی‌هاي‌ اینستاگرامی کشور های مختلف در حوزه‌هاي‌ گوناگون مانند ورزش، غذا، مد و … را گزارش می کند.

 

این پورتال همچنین در آخرین آماری کـه بر حسب نمودار از تعداد کاربران اینستاگرام تا آپریل ۲۰۱۹ منتشر کرده بود، نشان داده اسـت کـه ایالات امریکا با تعداد ۱۱۰ میلیون نفر، بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام را دارد.

 

ایجاد شغل های جدید با اینستاگرام

درآمد سلبریتی‌ ها از اینستاگرام چقدر است ؟

دنبال‌‌کنندگان چند میلیونی ستاره‌های اینستاگرام

اگر چه اینستاگرام کمی با تاخیر وارد ایران شد، اما این شبکه اجتماعی بـه سرعت توانست راه خودرا در سبک زندگی کاربران ایرانی باز کند و بـه تبعیت از الگوهای خارجی، شاهد فعالیت نسل جدیدی از سلبریتی‌ها دراین فضا ودر حوزه‌هاي‌ مختلفی مانند جهانگردی، غذا، مد، ورزش و … هستیم کـه بـه بیان دیدگاه‌ها و عقاید خود بـه طور مستقیم می پردازند و تحت عناوین مختلف مانند بلاگر، اینستاگرامر و یا اینفلوئنسر بـه فعالیت پرداخته و بـه تبع داشتن تعداد دنبال کنندگان بالا، منبع معتبری برای تبلیغات کالاها و محصولات برندهای تجاری محسوب می شوند.

 

برای نمونه «صدف بیوتی» دخترجوانی اسـت کـه بـه واسطه انتشار عکسهای و ویدیوهایش در زمینه سبک زندگی خود در حال حاضر 2 میلیون و 100 هزار نفر طرفدار دارد.

 

شهرت صدف بیوتی و امثال ان در شبکه اجتماعی اینستاگرام تا اندازه‌اي اسـت کـه صفحه اینستاگرامی سگ صدف بیوتی بـه طور جداگانه ۱۲۰ هزار دنبال‌کننده دارد و بـه تازگی مجله فوربز وی را بـه عنوان تاثیرگذارترین بیوتی اینفلوئنسر دنیا درسال 2019 معرفی کرده اسـت.

 

درآمد سلبریتی‌ ها از اینستاگرام چقدر است ؟

سلبریتی‌های اینترنتی؛ جزو 100 مساله کلان کشور

رشد روزافزون سلبریتی‌هاي‌ اینترنتی در ایران بـه اندازه‌اي اسـت کـه مرکز بررسی‌هاي‌ استراتژیک طی تحقیق کـه تحت عنوان «آینده‌پژوهی ایران درسال ۹۷» منتشر کرد، از این موضوع بـه عنوان یکی از ۱۰۰ مساله کلان کشور نامبرده اسـت.

 

دراین پیمایش «مرجعیت فرهنگی» سلبریتی‌هاي‌ جدید و غیر رسمی در شبکه‌هاي‌ اجتماعی و مهاجرت مردم بـه این فضاها، بـه عنوان «مسائل در حال ظهور ایران» درسال‌هاي‌ پیش‌ رو معرفی شده اسـت. چرا کـه وقتی یک پدیده اجتماعی شکلی «افراطی» بـه خود می گیرد، میتواند بـه «مسأله‌» و معضل اجتماعی بدل ‌شود.

 

گردش مالی هنگفت ایجاد شده بـه وسیله خرده‌سلبریتی‌ها از موضوعاتی اسـت کـه دراین پژوهش بـه انها پرداخته شده ودر عین حال مورد انتقاد قرار گرفته اسـت.

 

تعرفه تبلیغات چند؟

نرخ‌هاي‌ تبلیغات در صفحه‌هاي‌ اینستاگرام و توسط چهره‌هایي کـه دراین شبکه اجتماعی برای اکثریت کاربران شناخته شده هستند، متفاوت اسـت. گزارش روزنامه هفت صبح نشان میدهد کـه یک چهره شناخته شده با 2 میلیون دنبال کننده برای هر تبلیغ در صفحه خود 8 تا 16 میلیون تومان میگیرد.

 

بر اساس بررسی‌هاي‌ «پایگاه خبری اتاق ایران» دارندگان صفحات مد و فشن کـه اغلب در پسوند اسامی انها، کلمه «بیوتی» هم دیده میشود، بیشترین تعداد دنبال کنندگان را دارند و نرخ تبلیغات هم بـه همان نسبت متفاوت‌ اسـت. دارنده یکی از صفحات مد و زیبایی کـه فعالیت اصلی او معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی برندهای تجاری با تعداد دنبال‌کنندگان 52 هزار نفر اسـت، برای هر تبلیغ حدود 5 میلیون تومان دریافت می کند. این قیمت در استوری چیزی درحدود 2 تا 2 میلیون و 500 هزار تومان اسـت.

 

تعداد فالوورها، مهم ترین ملاک در تعیین نرخ تبلیغ محسوب می شود. از طرفی با توجه بـه قابلیت‌هاي‌ شبکه اجتماعی اینستاگرام نحوه اشتراک عکس، ویدئو، استوری و حتی مدت زمانی کـه تبلیغ در صفحه میماند، متغیر اسـت و بـه همان نسبت هم قیمت بالا و پایین میشود.

 

دراین میان، هستند چهره‌هایي کـه صرفا با نمایش سبک زندگی خود، چند هزار دنبال کننده جذب کرده و از این طریق بـه تبلیغات میپردازند. برای نمونه آزاد و آیدا از چهره‌هاي‌ شناخته شده در اینستاگرامند کـه بـه‌واسطه ایران‌گردی و سفر بـه مناطق محروم و کمک برای بازسازی این مناطق بـه شهرت دست یافته‌اند.

 

صفحه آیدا در حال 562 هزار دنبال کننده دارد و لابه‌لای پست‌هایي کـه او از زندگی روزمره خود و خانواده‌اش منتشر می کند، تبلیغ خدمات و کالاهای برندهای تجاری مختلف از تپ‌سی، محصولات آرایشی و بهداشتی، شرکت‌هاي‌ مسافرتی و … بـه چشم میخورد. بـه گفته ادمین صفحه آیدا، تعرفه تبلیغات بـه‌صورت بنر یا تیزر در هر استوری 1 میلیون تومان اسـت.

 

دیگر چهره شناخته شده در اینستاگرام، دختری اسـت حدوداً ۳۰ ساله کـه فعالیت اصلی پیج او بـه معرفی رستوران‌‌هاي‌ سراسر کشور اختصاص دارد. نحوه این فعالیت هم بـه این شکل اسـت کـه او برای معرفی هر رستوران بـه محل موردنظر می رود و غذا می‌‎خورد ودر حین خوردن غذا با آب‌وتاب از مزه غذا برای دنبال کنندگانش میگوید. همین معرفی برای مشتریانی کـه بخواهند این چهره رستورانشان را معرفی کند در قالب استوری 600 هزار تومان و هر پست 1 میلیون تومان آب می خورد.

 

ادمین یکیدیگر از چهره‌هاي‌ شناخته شده در اینستاگرام کـه بـه دلیل ساخت ویدیوهای کوتاه یا همان دابسمش در حال حاضر ۷۱۵ هزار نفر دنبال کننده دارد، پس از پنج روز پیگیری ما دسته‌بندی جالبی از تعرفه تبلیغات برای انتشار در صفحه شخصی‌اش اعلام میکند. تعرفه پست یک روزه، به‌ صورت عکس یا ویدئوی ارسالی یک میلیون تومان؛ پست یک روزه با گیفت ارسالی یک میلیون تومان و پست عکس دائم با گیفت ارسالی ۲ میلیون تومان. همچنین تعرفه تبلیغات در استوری از ۸۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان متغیر اسـت و مشتریان درصورت تمایل و انتخاب یک پک مجزا کـه شامل ارسال ۴ استوری بـه صورت هم زمان اسـت، باید چهار میلیون تومان هزینه کنند.

 

دراین میان بایدها و نبایدهایی هم وجوددارد. برای نمونه عکس متفرقه برای پست قبول نمیشود و ویدئو حتماً باید حرفه اي باشد یا این کـه ویدئو ارسالی برای پست قبل از واریز باید تایید شود؛ تبلیغ سالن‌ها و کارهای زیبایی، کلینیک پوست و مو و دندانپزشکی‌ها هم فقط بـه صورت استوری و رزرو تایم همراه با فیش واریزی امکان‌پذیر اسـت.

 

با اینفلوئنسرها، کمپین تجاری بساز

بازخورد مثبت تبلیغات از سوی چهره‌هاي‌ اینترتی، بـه شیوه دیگری هم موجب راه‌اندازی کسب و کار شده و آنهم تاسیس پلتفرم‌هاي‌ بازاریابی اسـت کـه تمرکز انها بر اینفلوئنسرمارکتینگ اسـت و با جمع‌ کردن سلبریتی‌هاي‌ اینترنی دریک صفحه و درج مشخصات انها بـه عنوان یک واسطه عمل کرده و این فرصت را بـه شرکت‌ها می دهند تا با دسترسی آسان‌تر بـه اینفلوئنسر‌هاي‌ طبقه بندی شده در حوزه‌هاي‌ آشپزی، ورزش، خانه داری، سبک زندگی، تیستر، پدر، مادر، کودک، زندگی دو نفره، رنگی رنگی و … کمپین تجاری خودرا راه انداخته و از این طریق بازاریابی کنند.

 

در معرفی صفحه یکی از شرکت‌هاي‌ فعال دراین حوزه بـه نام «باکس ادز»؛ نام‌ برندهای تجاری مختلفی از جمله ال جی، صنایع غذایی رامک، گروه صنعتی گلرنگ و حتی بانک سامان بـه چشم میخورد کـه بـه عنوان مشتریان این شرکت بازاریابی معرفی شده‌اند.

 

کارشناس فروش این شرکت  از نحوه راه‌اندازی کمپین با اینفلوئسرهایی می گوید کـه با شرکت همکاری دارند. بـه گفته این کارشناس فروش، هزینه هر اینفلوئنسر با توجه بـه حوزه کاری، کلاس اینفلوئسر و تعداد فالوورها متغیر اسـت، اما در عوض مشتری این حق را دارد کـه خط قرمز تبلیغ خود از طریق اینفلوئنسرها را مشخص کند تا جایی کـه تصمیم بگیرد پوشش اینفلوئنسر انتخابی بـه چه شکل باشد.

 

او در خصوص سقف و کف قیمت‌هاي‌ کمپین‌ می گوید: «هزبنه تبلیغ از طرف اینفلوئنسرهایی کـه 1 میلیون نفر و بیشتر دنبال کننده داشته باشند چیزی درحدود 20 تا 25 میلیون تومان اسـت و برای کسایی کـه بین 100 هزار تا 1 میلیون نفر دنبال کننده داشته باشند باید حداقل 3 میلیون تومان درنظر بگیرید؛ قیمت انتشار ویدئو هم متغیر و بین 2 میلیون و 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان و هزینه تبلیغ بـه صورت عکس هم 1 میلیون و 500 هزار تومان تا 1 میلیون و 700 هزار تومان اسـت.»

 

کارشناس فروش یکیدیگر از شرکت‌هاي‌ فعال دراین حوزه از ارزیابی قیمت‌ها بر مبنای طبقه‌بندی سلبریتی‌هاي‌ اینترنتی بر اساس دو دسته میکرواینفلوئنسر «100 هزار نفر و بالا» و ماکرو اینفلوئنسر «1 میلیون نفر و حتی بالاتر» می گوید.

 

او می‌‌گوید: «سقف مشخصی برای تبلیغ کالاها و خدمات از سوی اینفلوئنسر وجود ندارد. بسته‌هاي‌ تبلیغی ما هم متغیر و مبتنی بر بودجه مشتریان اسـت؛ برخی دوست دارند تا 1 میلیارد تومان هم هزینه کنند؛ اما کف قیمتی برای تبلیغ از سوی یک اینفلوئنسر کـه 100 هزار دنبال کننده داشته باشد، 5 میلیون تومان اسـت.»

 

بـه گفته این کارشناس فروش، بسته‌هاي‌ تبلیغی از سوی ماکرواینفلوئنسرها، گاهی تا 200 میلیون تومان هم میرود ودر این فاکتور علاوه بر کلاس اینفلوئنسر، تعداد بازدید ساعتی هم مهم‌ اسـت.

 

او در همین زمینه می گوید: «پیش آمده با اینفلوئنسری همکاری داشتیم کـه برای تبلیغ یک محصول در قالب یک استوری یا پست، برای یک ساعت 500 هزار تومان دریافت می کرد اما در عرض یک هفته، هزینه خودرا بـه 700 هزار تومان تغییر داده اسـت؛ دلیلش هم این اسـت کـه عده اي از اینفلوئنسرها حتی طی 3 روز ممکن اسـت تعداد فالوورهای خودرا افزایش دهند و همین امر عاملی می شود تا آن ها هم بـه قیمت‌هاي‌ خود اضافه کنند.»

 

بسته پیشنهادی یکی از شرکت‌هاي‌ فعال در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ

تحقیقات نشان میدهد بین فعالیت این افراد با خرید مردم، رابطه مستقیمی وجوددارد. بـه عنوان مثال بر اساس گزارش خرده‌فروشی 2016 کـه توسط شرکت تحقیقاتی PWC منتشر شده اسـت، 78 درصد از مصرف‌کنندگان برای خرید، تحت نفوذ شبکه‌هاي‌ اجتماعی هستند.

 

اینستاگرام یک شبکه موفق اجتماعی که هر کسی به نحوی در ان فعالیت دارد ؛ این شبکه اجتماعی یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران میباشد ؛ در صورتی که میخواهید با شاخ های اینستاگرام آشنا شوید به مطالب زیر سر بزنید.

منبع : asriran.com

جدیدترین مطالب سایت