ماجرای تجاوز ناظم به دانش‌ آموزان مدرسه‌ غرب تهران

ماجرای تجاوز ناظم به دانش‌ آموزان مدرسه‌ غرب تهران
ماجرای مصرف مشروبات الکی و نمایش فیلم پورن به دانش آموزان مدرسه و رابطه جنسی و لواط با دانش آموزان در مدسه ای غرب تهران جنجال بپا کرد و هنوز جزو داغ ترین اخبار است.
 
خانواده هایي که برای آینده بهتر و تربیت بهتر فرزندان خود رابه مدرسه فرستاده بودند حال نگران عواقب این رخداد هستند و منتظر محاکمه معلم متجاوز هستند.
 
 
– ادعا‌های‌‌ والدین بچه های‌‌ مدرسه غرب تهران :
 
تا حالا سه دسته ادعا مطرح شده که ان‌ها را مرور می کنیم ودر یک ادعای سنگین گفته میشود این فرد پس از مصرف مشروبات الکلی همراه با برخی دانش آموزان و پخش فیلم‌های‌‌ غیر اخلاقی به ان‌ها تجاوز کرده است؛ ودر ادعای دیگری گفته میشود این فرد مشروبات الکلی رابه دانش آموزان داده و پس از پخش فیلم‌های‌‌ غیراخلاقی، دانش آموزان را مجبور به رابطه غیراخلاقی با یک دیگر کرده است؛ و خود متهم هیچکدام از این ادعا‌ها را قبول ندارد و میگوید فقط فیلم‌های‌‌ غیراخلاقی به دانش آموزان نشان داده و چند شوخی لفظی با ان‌ها داشته است. و آموزش و پرورش میگوید تا زمان بررسی‌های‌‌ نهایی و تخصصی باید صبر کرد.
 
 
– محل وقوع تجاوز به دانش آموزان :
 
برخی‌ها می‌گویند این اتفاقات در مکان‌های‌‌ مختلف، اتاق‌ها و اردوی کرجی که دانش آموزان این مدرسه رفته بودند، انجام شده است. حتی برخی والدین می‌گویند این ماجرا‌ها در اتاق کناری پسر یکی از سهامداران مجتمع آموزشی صورت گرفته و او نیز احتمالا در جریان بوده است.
 
ناصر کوهستانی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ به میگوید: «چنین موضوعی که این اتفاق درکنار اتاق پسر یکی از سهامداران رخ داده و یا مدیر وقت نیز از ان خبر داشته را تکذیب میکنیم و صحت ندارد.»
 
 
برخی سوالات در این جا، اما همان‌ گونه پابرجاست. آیا مدرسه دوربین مدار بسته نداشته؟ در هیچکدام از اتاق ها؟ والدین می گویند دوربین نداشته است.
 
 


 
 
چگونه ماجرا لو رفت :
دراین قسمت از ماجرا هم که اتفاقا قسمت مهمی است، چند روایت متفاوت وجوددارد که همه ی ی ی را مرور میکنیم؛ ودر یک روایت گفته میشود پس از این که خانواده‌های‌‌ دانش آموزان با عصبی شدن فرزندانشان و افشاگری ان‌ها از این آزار جنسی باخبر شده اند، یک روانکاو از سوی آموزش و پرورش در مدرسه معین مستقر میشود.
 
 
از خلال گفتگو‌های‌‌ دانش آموزان آسیب دیده با روانکاو، دانش آموزان می گویند متهم اصلی پرونده، به دانش آموزان مشروب و سیگار می‌داده، برای شان فیلم‌های‌‌ مستهجن می‌فرستاده و علیه ان‌ها آزار جنسی روا داشته است.
 
 
یعنی دراین روایت گفته شده که یک گروه روانکاوی از سوی آموزش و پرورش در مدرسه مستقر شده و پس از بررسی‌ها مشخص شده که چنین اتفاقی رخ داده است.
 
 
به گزارش سایت تالاب ودر روایت دیگر، یکی از والدین دانش آموزان می گوید: «پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و به شدت عصبی شده بودو حتی ما تصور میکردیم او دچار بیماری شده است.
 
وی را پیش دکتر بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا این که پسرم گفت: در مدرسه چه بلایی به سرش آمده است.» یعنی دراین روایت گفته شده خود والدین با پیگیری‌های‌‌ درمانی توانسته اند ماجرا را کشف کنند.
 
 
روایت سومی هم از سوی برخی دیگر از والدین مطرح میشود: «پیش از اردیبهشت ماه، خانواده‌ها از این مشکل دانش آموزان بی اطلاع بودند. فیلمی توسط یکی از دانش آموزان ضبط شد که این دانش آموز فیلم رابه والدین خود نشان داد و بعد از ان این مسئله علنی شد.»
 
 
تعداد قربانیان:
 
در یکی از روایات تعداد دانش آموزان قربانی و شاکی حدود ۲۰ نفر ودر برخی دیگر از روایات تعداد ان‌ها درحدود ۴۰ نفر ذکر شده. رئیس آموزش و پرورش منطقه ۲ در گفتگو با میگوید: «تا حالا تعداد افراد شاکی سه نفر بوده است. اسامی و مدارک در دست ما است و فعلاً تعداد بیشتر از سه نفر را تایید نمی‌کنیم.»
 
ماجرای تجاوز ناظم به دانش‌ آموزان مدرسه‌ غرب تهران
نحوه پیگیری آموزش و پرورش:
 
این جا انتقاد‌ها گسترده و شدید است. برخی والدین می گویند از سال قبل شکایت‌های‌‌ خودشان را مطرح کرده بودند، اما تا هفته گذشته آموزش و پرورش در پیگیری این پرونده تعلل کرده و ترس از رسانه‌ای شدن ان دارد. این والدین می‌گویند پیگیری ان‌ها تا رسانه‌ای شدن این ماجرا بی نتیجه بوده و آموزش و پرورش هیچ اقدامی انجام نداده است.
 
 
رئیس آموزش و پرورش منطقه ۲؛ اما این موضوع را قبول ندارد و میگوید: «شنبه ۵ اردیبهشت این شکایت به دست ما رسید و ما هم سریعا وارد عمل شدیم. ما هم درکنار والدین شاکی این پرونده هستیم و شکایت خود رابه دادگاه ارسال کردیم.»
 
 

“ان مدرسه بيش از 150 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول داشته است. اين اتفاق در متوسطه مقطع اول افتاده و هنوز هم جزئيات ان براي ما مشخص نيست. خود من با پسرم صحبت کردم و حتي وی را نزد روان‌کاو بردم، براي پسر من صدمه در حد نشان‌دادن فيلم‌های‌ مستهجن و دادن مشروبات الکلي بوده، آقاي «ح» با چند تا از دانش‌آموزان اقدام به کشيدن سيگار مي‌کرده، اما در بعضي از بچه‌ها گويا اين صدمه جدي‌تر بوده، گويا مجبور به برقراري رابطه جنسي بين بچه‌ها مي‌کرده است.”

 

فيلم‌ها از زواياي مختلف در شبکه‌های‌ اجتماعي مي‌چرخد. صداي فريادهاي مادران و صورت بي‌حس‌وحال متهم و جو متشنج در سالن آمفي‌تئاتر مدرسه، با صداي مادري راکه رسا از حق فرزندش دفاع مي‌کند، بارها بالا و پايين مي‌کنيم.

 

به گزارش تالاب به نقل از شرق، ماجرا، ماجراي مدرسه‌ای غیرانتفاعی است و ادعا، ادعايي است بسيار ترسناک. مي‌گويند بچه‌های‌ مدرسه که يکي از بهترين مدارس منطقه دو تهران است، آزار جنسی دیده‌اند.

 

خبرها اول از يک رسانه داخلي منتشر شد و بعد ابعاد گسترده‌تري پيدا کرد؛ ان‌قدر بزرگ و بزرگتر ‌شد تا کلافي سردرگم و گره‌خورده روي زمين ماند که وقتي با مادر چند نفر از دانش‌آموزان مدرسه تماس مي‌گيريم، جز دشنام چيزي عايدمان نمي‌شود. ان ها مي‌گويند هدفشان از رسانه‌ای‌کردن ماجرا احقاق حق دانش‌آموزان مدرسه بود؛ اما حالا با بزرگ‌ترکردن بيش‌از‌پيش ماجرا، آن ها تصميم به سکوت گرفته‌اند.

 

تراژدي را مي‌شود در دو خط خلاصه کرد؛ معلم 28‌ساله، متأهل و داراي يک فرزند سه‌ساله، جزء محبوب‌ترين معلمان مدرسه، حالا به اتهام آزار و آزار دانش‌آموزاني که چون جان وی را دوست داشته‌اند، زنداني است.

 

گفته مي‌شود معلم با ارسال فيلم‌های‌ پورنو به دانش‌آموزان متوسطه اول اين مجتمع آموزشي «يعني دانش‌آموزان پايه هفتم، هشتم و نهم» و همچنين دستمالي آن ها و خوردن مشروبات الکلي با انها متهم به برقراري روابط خارج از عرف است و همچنين دانش‌آموزان را مجبور به برقراري ارتباط جنسي با يکديگر کرده.

 

مسئله‌ای که گويا با چک‌کردن ساعت يکي از دانش‌آموزان «اپل واچ» از طرف پدر دانش‌آموز و ديدن فيلمي مستهجن لو مي‌رود و بعد ابعاد گسترده‌تري پيدا مي‌کند.

 


حتماً بخوانید: ماجرای تجاوز جنسی ناظم مدرسه به دانش آموزان در غرب تهران


 

پيگيري ويژه

اما چيزي که مهم است، شايد اين باشد که هنوز زواياي قضيه براي خود والدين نيز روشن نيست؛ اما انها اشد مجازات براي متهم، تعطيلي مدرسه و توديع خسارت از آموزش‌وپرورش را حقوق مسلم خود مي‌دانند. بلافاصله پس از رسانه‌ای‌شدن اين اتفاق رئيس مرکز اطلاع‌رساني و روابط‌عمومي وزارت آموزش‌وپرورش به پيگيري اتفاق پيش‌آمده تأکيد کرد.

 

مرتضي نظري درباره اقدامات آموزش‌وپرورش در ماجراي آزار و آزار جنسي تعدادي از دانش‌آموزان يکي از مدارس پايتخت اظهار کرد:‌ هر اقدامي که لازم باشد، براي دفاع از حقوق دانش‌آموزان اين مدرسه انجام خواهيم داد و آموزش‌وپرورش با حساسيت ويژه‌ای اين مسئله را بررسي مي‌کند.

 

او افزود: وزارت آموزش‌وپرورش در بالاترين سطح ممکن و با استفاده از تمام گنجايش‌های‌ قانوني، قضائي و حقوقي موضوع را بررسي مي‌کند و با قصور و تقصير مسئولان مرتبط اين ماجرا در هر سطحي که محرز شود، اقدام قاطع انجام خواهد داد و به افکار عمومي تضمين مي‌دهيم که به خاطر برهم‌خوردن آرامش خانواده‌ها به دليل تخطي يک نيروي آزاد و غيررسمي کوتاه نمي‌آييم.

 

چون ابعادي از مسئله نياز به اعلام نظر مراجع قضائي، حقوقي و روانکاوان دارد، بايد ابعاد موضوع مشخص و محرز شود تا نتايج پيگيري‌های‌ خود رابه‌ صورت مستمر از طريق رسانه‌ ها منعکس کنيم، البته دراين ماجرا تا حد بسيار زيادي کوتاهي، تعلل و بي‌تفاوتي مدير و مؤسس مدرسه محرز و پرونده مدرسه در شوراي کنترل در حال بررسي است.

 

نظري بيان کرد:‌ آموزش‌وپرورش شهر تهران به‌طور ويژه دراين زمينه فعاليت‌های‌ حقوقي، بازرسي و پيگيري قضائي را انجام مي‌دهد.‌

 

سرنوشت ماجرا:
رئیس آموزش و پرورش منطقه دو به میگوید این معاون بازداشت شده و پرونده اش در مجتمع قضایی بعثت در حال بررسی است و سیستم حقوقی اموزش و پرورش نیز بعنوان شاکی حقوقی علاوه بر خانواده ها، شکایت خودرا از این فرد ثبت کرده است. مدیر این مدرسه نیز برکنار شده و با سهامداران این مجتمع آموزشی نیز برخورد می شود.
 
 
مدیر مدرسه بدلیل اهمال در مدیریت خود و سهامداران نیز بدلیل انتخاب این مدیر در حال پاسخگویی به آموزش و پرورش و مراجع قضایی هستند. فعلاً یک تیم نظارتی در مدرسه حضور دارد تا امتحانات تمام شود و پس از ان در مورد ادامه فعالیت این مدرسه تصمیم گیری شود.
 
گزینش و چند سوال بی پاسخ
با انتشار این خبرها، یک سوال ذهن ما را درگیر کرد. آیا آموزش و پرورش برای استخدام کادر خود به بحث‌های‌‌ سلامت روان هم توجه میکند؟ گزینش فقط سیاسی است یا خیر؟ آیا صلاحیت این معاون تایید شده بود؟
 
 
ناصر کوهستانی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ در پاسخ به این سوال میگوید: در گزینش همه ی ی ی ملاک‌ها و صلاحیت‌های‌‌ افراد بررسی میشود و این موضوع فقط مختص به بحث‌های‌‌ سیاسی نیست. فاکتور‌های‌‌ مختلف سلامت و روان نیز سنجیده میشود.
 
این فرد متخلف نیز از همه ی ی ی فاکتور‌های‌‌ سنجش با موفقیت عبور کرده و مشکلی گزارش نشده بود. او چهار، پنج سال در منطقه ۳ آموزش و پرورش بودو از آبان سال گذشته به منطقه ۲ آمده بود. تا حالا تخلفی از او گزارش نشده بود.
 
 
جدیدترین مطالب سایت