بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی (9 کتاب + اسم)

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی (9 کتاب + اسم)

چه افراد معروف در مورد تمرین خود صحبت کنند و چه بهترین دوست شـما کـه ان را تبلیغ می کند، تعداد زیادی از مردم بـه مدیتیشن روی می آورند تا استرس را کاهش دهند، ذهن را آرام کنند و حس آرامش را دریک دنیای پر هرج و مرج پرورش دهند.مدیتیشن انواع مختلفی دارد، اما هر شکلی کـه انتخاب کنید، فواید ان فراوان اسـت. عده اي از مزایای مدیتیشن عبارتند از:

 

دامنه توجه طولانی تر

کاهش از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن

 

یک مطالعه درسال 2019 نشان داد شرکت کنندگانی کـه بـه مدت 15 دقیقه مدیتیشن کردند نسبت بـه کسانی کـه یک روز بـه تعطیلات رفته بودند استرس کمتری داشتند. بر اساس مطالعه‌اي کـه جدید انجام شد، مدیتیشن و تمرکز حواس می تواند بـه کاهش اضطراب ناشی از همه ی‌گیری کووید-19 کمک کند.

 

این مطالعه می گوید: «بحران‌هایي مانند همه ی‌گیری COVID-19 نشان داده اسـت کـه تغییر تنها ثابت اسـت. مدیتیشن و تمرکز حواس می تواند راه مفیدی برای زندگی با این تغییر مداوم ارائه دهد.

 

بیشتر بخوانید: تاثیرات رایحه های درمانی «مثل عود،اسماج…» بر کاهش استرس

 

مدیتیشن چیست؟

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

مدیتیشن تمرینی اسـت کـه هدف ان تمرکز ذهن و آموزش آگاهی اسـت. اگر چه یک نوع مدیتیشن وجود ندارد، اما هدف در کل یکسان اسـت: دستیابی بـه حالت ذهنی آرام‌تر. این تصور نادرست وجوددارد کـه هدف از مدیتیشن پاک‌سازی کامل ذهن اسـت، اما این یک کار غیرممکن اسـت. هدف این اسـت کـه افکار خودرا آگاه کنید و انها را تغییر دهید، نه این کـه بـه طور کامل از شر انها خلاص شوید.

 

مدیتیشن هزاران سال پیش در هند باستان سرچشمه گرفت و سپس در چین و ژاپن حرکت کرد و سپس در قرن هجدهم راهی غرب شد. اکنون، این عمل بخش اساسی بودیسم اسـت و بـه طور گسترده در سراسر جهان انجام شده اسـت.

 

مزایای مدیتیشن چیست؟

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

یکی از فواید مدیتیشن کاهش استرس اسـت. نشان داده شده اسـت کـه این تمرین بـه کاهش استرس، کاهش اضطراب، و مبارزه با التهابی کـه میتواند با هورمون‌هاي‌ استرس مزمن بالا همراه باشد، کمک میکند. مدیتیشن علاوه بر کمک بـه مدیریت سطوح استرس می تواند:

 

منجر بـه نگرش مثبت تر بـه زندگی شود

تقویت تصور از خود

خودآگاهی را پرورش دهید

التیام دامنه توجه

مبارزه با از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن

افزایش شفقت نسبت بـه خود و دیگران

التیام خواب

کاهش فشار خون

تسکین درد مزمن

 

اگر در مدیتیشن تازه کار هستید یا در مورد ان کنجکاو هستید، انتخاب یک کتاب نقطه شروع خوبی اسـت. دانش گسترده‌اي وجوددارد کـه تحت مدیتیشن قرار میگیرد، و کتاب‌ها راهی عملی برای کشف و درک بهتر این تمرین هستند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین فواید انجام مدیتیشن در خانه یا محل کار

 

چگونه بهترین کتاب را برای مدیتیشن انتخاب کنیم

وقتی بـه این فکر میکنید کـه کدام کتاب مدیتیشن را بخرید، درنظر داشته باشید کـه امیدوارید از ان چه چیزی بـه دست آورید، چه چیزی بـه شـما علاقه مند اسـت و چقدر زمان برای یادگیری و تمرین باید اختصاص دهید. همچنین می‌توانید نظرات سایر خوانندگان را بررسی کنید.

 

عده اي از کتاب ها برای مبتدیان طراحی شده اند، در حالی کـه برخی دیگر برای تمرین کنندگان پیشرفته هستند. همچنین گزینه‌هایي وجود دارند کـه بیشتر از تمرین‌هاي‌ عملی شامل تئوری هستند، بنابر این مهم اسـت کـه قبل از خرید دقیقاً بـه دنبال چه چیزی هستید. علاوه بر این، عده اي از کتاب‌ها شامل تفسیر تخصصی یا نکات و ایده‌هایي از تکنیک‌هاي‌ خاص مراقبه، مانند TM می شوند.

 

کدام نوع مدیتیشن بهترین است؟

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

9 نوع مدیتیشن وجوددارد، بنابر این هیچ پاسخ یکسانی برای این کـه کدام نوع بهترین اسـت وجود ندارد. این بستگی بـه چیزی دارد کـه شـما امیدوارید بـه ان برسید. مدیتیشن ذهن آگاهی برای کاهش استرس و التیام تمرکز و توجه بسیار عالی اسـت، و بـه ویژه برای مبتدیان مفید اسـت زیرا یک تمرین ساده اسـت.

 

مدیتیشن حرکتی برای التیام آگاهی بدن عالی اسـت، در حالی کـه مراقبه محبت آمیز ابزاری حیاتی برای ایجاد شفقت و پذیرش برای خود و دیگران اسـت. اگر بـه تازگی تمرین مدیتیشن خودرا شروع کرده‌اید، می تواند مفید باشد کـه انواع مختلف مدیتیشن را امتحان کنید تا ببینید کدام یک با شـما طنین انداز می شود. همه ی انها ممکن اسـت بـه طرق مختلف برای شـما مفید باشند.

 

بیشتر بخوانید: روشن کردن عود در مدیتیشن تاثیر می گذارد! «انرژی مثبت»

 

زمان ایده آل برای مدیتیشن چه زمانی است؟

نظرات مختلفی در مورد بهترین زمان برای مدیتیشن وجوددارد. برخی می‌گویند درست زمانی کـه از خواب بیدار میشوید، در حالی کـه برخی دیگر فکر میکنند بهتر اسـت چند ساعت قبل از طلوع خورشید مدیتیشن کنید، زمانی کـه جهان ساکن اسـت و خورشید در زاویه 60 درجه با زمین قرار دارد.

 

همچنین انجام مدیتیشن همگام با ریتم شبانه روزی می تواند مفید باشد، کـه می تواند بـه این معنی باشد کـه بـه محض بیدار شدن از خواب یا بین ساعت 2 تا 3 بعد از ظهر. زمانی کـه بـه طور معمول ان روزبعد از ظهر کسادی را احساس می‌کنید. درست همان طور کـه بهترین نوع مدیتیشن برای همه ی وجود ندارد، زمان ایده آلی برای مدیتیشن برای همه ی نیز وجود ندارد. بهترین زمان زمانی اسـت کـه بتوانید زمان بی وقفه و آرامی را در روز خود جای دهید.

 

آیا می توانید در رختخواب مدیتیشن کنید؟

شـما می‌توانید در هر موقعیتی مدیتیشن کنید: نشسته، ایستاده، دراز کشیده یا راه رفتن. هدف این اسـت کـه مکانی آرام پیدا کنید کـه بتوانید در ان استراحت کنید. اگر این تخت شـما اسـت، کاملاً خوب اسـت – فقط کاری کنید کـه خیلی خواب آلود نشوید و نخوابید.

 

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

 

بهترین کتاب ها برای مدیتیشن

در انتخاب کتاب هاي‌ زیر از نظرات خوانندگان استفاده شده اسـت. اگر متخصصی دراین زمینه مدنظر بود، مورد توجه قرار گرفت.

 

1. بهترین برای مبتدیان

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

نفس: علم جدید یک هنر گم شده

رتبه آمازون: 4.6 ستاره

 

این کتاب پرفروش چندین تحسین دارد، از جمله بهترین کتاب سال 2020 توسط NPR و واشنگتن پست. همچنین ده ها هزار بررسی مثبت آنلاین دارد. منتقدان سرعت سریع و سرگرم کننده کتاب را دوست دارند. ب

رخی دیگر اشاره میکنند کـه مانند یک رمان خوانده می شود. در حالی کـه این کتاب صرفاً در مورد مراقبه نیست، اهمیت تنفس و ظرفیت ریه ما را بررسی میکند و تمرین‌هاي‌ تنفسی مختلفی را بـه خواننده می دهد تا امتحان کند. این کتاب برای کسانی اسـت کـه در مورد تنفس و تأثیر ان بر بدن، چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی، کنجکاو هستند.

 

2. بهترین برای مدیتیشن ماورایی

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

قدرت در سکون: قدرت مراقبه متعالی

رتبه آمازون: 4 ستاره

 

اگر با مراقبه متعالی «TM» آشنایی ندارید، این تمرینی اسـت کـه نیاز بـه سکوت و سکون بـه مدت 20 دقیقه، دو بار در روز، در حالی کـه یک مانترا خوانده می شود، اسـت. این تکنیک بیش از 50 سال پیش توسط ماهاریشی ماهش یوگی پایه گذاری شد و زندگی بیش از 6 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده اسـت. این را فقط میتوان توسط معلمان معتبر TM در دوره‌اي کـه بـه دقت برای هر کدام شخصی‌سازی شده اسـت، آموزش داد.

 

نویسنده این کتاب، باب راث، یک معلم مراقبه متعالی و نویسنده پرفروش اسـت. او همچنین مدیر عامل بنیاد دیوید لینچ اسـت، یک سازمان غیرانتفاعی کـه از طریق اجرای مدیتیشن ماورایی بـه آسیب‌هاي‌ روحی و استرس سمی در بین جمعیت‌هاي‌ در دسترس خطر رسیدگی میکند. اگر بـه دنبال درک این تکنیک هستید، این کتاب بیشتر یک متن مقدماتی اسـت.

 

3. بهترین برای مراقبه های هدایت شده

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

با شادی خود بیدار شوید: 52 مدیتیشن و تمرین برای زندگی آرامتر و شادتر

امتیاز آمازون: 4.7 ستاره

 

این کتابی اسـت کـه می‌توانید ان را روی میز کنار تخت یا میز قهوه آماده نگه دارید تا درصورت داشتن لحظاتی برای مدیتیشن هدایت شده، ان را آماده کنید. 52 روش هدایت شده دراین کتاب در مورد موضوعات مختلف، از رضایت مردم تا اولویت دادن بـه سلامتی، وجوددارد.

 

یک منتقد می گوید این کتاب برای افرادی کـه بـه کمک ساختاری در تمرین خود نیاز دارند عالی اسـت. نویسنده، آگاپی استاسینوپولوس، نویسنده اي پرفروش با مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی اسـت. او همچنین خواهر آریانا هافینگتون اسـت و کارگاه هاي‌ آموزشی در Thrive Global ارائه می دهد.

 

4. بهترین برای ذن و مدیتیشن بودایی

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

رتبه آمازون: 4.6 ستاره

مدیتیشن ذن ریشه در فلسفه بودایی دارد. این تکنیک کـه بـه نام Zazen شناخته می شود، تمرکز بـه سمت درون اسـت، گاهی اوقات بر نفس تمرکز می کند، و گاهی اوقات ذهن را از هرگونه فکری پاک می کند. تمرین‌کنندگان اغلب هنگام مدیتیشن در وضعیت نیلوفر آبی می نشینند. این کتاب توسط روشی فیلیپ کاپلو، بنیانگذار مرکز ذن روچستر، یکی از قدیمی‌ترین و تأثیرگذارترین مؤسسات آمریکایی در تخصص خود، نوشته شده اسـت.

 

این کتاب مروری بر سه رکن ذن دارد: آموزش، تمرین و روشنگری. این کتاب در ابتدا درسال 1989 منتشر شد، اما نسخه بـه روز شده ان درسال 2013 منتشر شد. کاپلو دراین کتاب نوشت: اگر در فقر افتادید، بدون غر زدن بـه این شکل زندگی کنید – دراین صورت، فقر شـما را سنگین نخواهد کرد. «بـه همین ترتیب، اگر ثروتمند هستید، با ثروت خود زندگی کنید. همه ی این ها کارکرد طبیعت بودا اسـت. بـه طور خلاصه، طبیعت بودا کیفیت سازگاری بی‌نهایت را دارد.»

 

5. بهترین برای مدیتیشن از طریق رنگ آمیزی

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

رتبه آمازون: 4.6 ستاره

ماندالاها پیکربندی هاي‌ هندسی شکل هایي هستند کـه بـه معنای یک سفر معنوی هستند و برای کمک بـه آرامش شـما توصیه می شوند. این کتاب دارای 50 ماندالای منحصر بـه فرد برای هر سطح مهارتی اسـت. احتمالاً در مورد مزایای رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی بزرگسالان کـه گاهی اوقات بـه ان میگویند شنیده اید. حقیقت این اسـت: رنگ آمیزی در هر سنی اثر آرام بخشی دارد.

 

تحقیقات درسال 2018 گزارش داد کـه جانبازان مبتلا بـه اختلال استرس پس از سانحه «PTSD» پس از رنگ آمیزی ماندالا در مقایسه با نقاشی آزاد، اضطراب کمتری را نشان دادند. با تکمیل کتاب، طرح هاي‌ ماندالا پیچیده تر می شوند. مداد رنگی برای بهترین نتیجه پیشنهاد می شود.

 

6. بهترین کتاب برای خرد

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

کتاب شادی: خوشبختی پایدار در جهان در حال تغییر

امتیاز آمازون: 4.8 ستاره

این پرفروش دارای دو برنده جایزه صلح نوبل اسـت: دالایی لاما و دزموند توتو.

 

در آوریل 2015؛ اسقف اعظم توتو بـه خانه دالایی لاما در دارمسالا، هند سفر کرد تا 80 سالگی دالایی لاما را جشن بگیرد. با نگاهی بـه زندگی طولانی خود، ان دو انچه را کـه مربوط بـه یک سوال اصلی میدیدند بازگو کردند: چگونه در مواجهه با رنج اجتناب ناپذیر زندگی شادی پیدا کنیم؟ نتیجه این کتاب اسـت.

 

خوانندگان پنجره اي بـه بحث این دو درباره ماهیت شادی واقعی می‌بینند. آن ها از ترس، استرس، خشم، اندوه، بیماری و مرگ صحبت می‌کنند. آن ها شامل داستان هاي‌ شخصی در سراسر کتاب، ارائه حکمت، و بـه اشتراک گذاشتن باورهای خود در مورد علم اسـت.

 

7. بهترین برای بچه ها

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

این لحظه زندگی شماست «و همین طور این یکی»: راهنمای سرگرم کننده و راحت برای ذهن آگاهی، مدیتیشن و یوگا

رتبه آمازون: 4.5 ستاره

 

هرگز برای آموزش ابزارهایی برای مدیریت استرس و اضطراب بـه کودکان زود نیست. این کتاب راهنما مملو از تمرینات ساده در آثار هنری تمام رنگی اسـت تا بـه بچه ها مقدمه اي برای مدیتیشن و ذهن آگاهی بدهد. فصل هایي در مورد مدیتیشن، یوگا و تنفس آگاهانه همراه با فواید این تمرین ها وجوددارد. این کتاب شامل تمرینات سریع و یک جعبه ابزار در پایان هر فصل اسـت. این کتاب برای سنین 10 سال بـه بالا بهترین اسـت.

 

نویسنده کتاب، مریم گیتس، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته آموزش از دانشگاه هاروارد اسـت و بیش از 20 سال اسـت کـه بـه کودکان آموزش می دهد. او بنیانگذار Kid Power Yoga اسـت و کودکان و بزرگسالان را در زمینه یوگا و ذهن آگاهی آموزش می دهد.

 

8. بهترین برای مدیتیشن های کوتاه

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

راهنمای هدسپیس برای مدیتیشن و ذهن آگاهی

رتبه آمازون: 4.6 ستاره

 

اگر فکر نمی‌کنید زمانی برای مدیتیشن ندارید، این کتاب برای شـما مناسب اسـت. نوشته اندی پودیکامب، متخصص تمرکز حواس، راهب بودایی سابق، و صدای مراقبه هاي‌ هدایت شده، ثابت می کند کـه میتوانید احساس خودرا در کمتر از 10 دقیقه در روز تغییر دهید.

 

Puddicombe پس زمینه اي در مورد مراقبه همراه با تکنیک هاي‌ مدیتیشن کـه بـه اسانی می توان آن ها را ترکیب کرد، با آمیختن حکایات شخصی طنزآمیز با اطلاعات علمی ارائه می دهد.  مراقبه ها و اطلاعات این کتاب برای کمک بـه تمام زمینه هاي‌ سلامت روانی و جسمی، از تسکین استرس و اضطراب گرفته تا تمرکز بهتر و خواب بهتر، طراحی شده اند.

 

9. بهترین برای مراقبه های متوسط ​​یا با تجربه

بهترین کتاب های مدیتیشن خارجی در سال 2023

مدیتیشن کامل: تمرین‌هایي در زندگی بیدار

امتیاز آمازون: 4.7 ستاره

 

دیپاک چوپرا نامی اسـت کـه مترادف با مدیتیشن شده اسـت. او نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و دکتر دارای مجوز اسـت کـه قبل از مهاجرت بـه ایالات متحده، در هند، زادگاه مدیتیشن، در رشته دکتری داخلی تحصیل کرده اسـت. در حالی کـه چوپرا آموزه‌هاي‌ مبتدی زیادی دارد، این کتاب بـه طور خاص برای کسانی اسـت کـه بـه مراقبه اولیه تسلط دارند و بـه دنبال رسیدن بـه سطوح جدیدی از آگاهی هستند.

 

کتاب با اطلاعاتی در مورد مدیتیشن شروع می شود ودر مورد این کـه چرا بردن تمرین خود بـه سطح بعدی مفید اسـت، بحث می کند. سپس بـه تعدادی تمرین ساده کـه می‌توانید انجام دهید، یک دوره مدیتیشن 7 روزه و 52 مانترا کـه می‌توانید در تمرین خود بگنجانید، حرکت می کند.

 

بیشتر بخوانید: دعا برای مدیتیشن + قدرت شگفت انگیز دعا + دعا و مدیتیشن

 

در پایان

مدیتیشن ابزاری برای هر شخصی اسـت. کتاب‌هاي‌ زیادی دراین زمینه وجوددارد، بـه قدری کـه ممکن اسـت هنگام جستجوی مناسب غرق شوید. بسته بـه انچه کـه بـه دنبال ان هستید، یکی از این کتاب ها – نوشته شده توسط متخصصان در زمینه انها – ممکن اسـت برای تمرین مراقبه و ذهن آگاهی شـما مفید باشد.

جدیدترین مطالب سایت