معایب جبران ناپذیر کاشت ناخن (عکس)

مجموعه : ناخن و زیبایی
معایب جبران ناپذیر کاشت ناخن (عکس)

کاشتن ناخن در حد مرگ

 

در بعضی از کارها زیاده روی اشتباه هست در ادامه می توانید با معایب جبران ناپذیر کاشتن ناخن سایت تالاب را دنبال نمایید. 

 

معایب جبران ناپذیر کاشتن ناخن , کاشت ناخن امروز چالش اي متعارف و همه ی گیر شده هست. کمتر خانمی را می‌بینید که در مورد کاشت ناخن نشنیده و حتی آنرا امتحان نکرده باشد، اما دیدنی هست بدانید اینکار زیبایی پرطرفدار بدون خطر نیست.

 

دراین مطلب سعی می‌کنیم نگاهی به انواع ناخن هاي مصنوعی و روشهای کاشت و اشکالات و عوارضی که میتواند داشته باشد، بیندازیم.

 

معایب جبران ناپذیر کاشت ناخن (عکس)

 

انواع ناخن مصنوعی

 

ناخن مصنوعی رابه 3 گروه تقسیم می‌کنند:

 

• ناخن هایي از جنس پلاستیک که در فروشگاه هاي لوازم آرایش و داروخانه ها ارائه می‌شود.

• پودرهای کاشت ناخن که روی ناخن طبیعی قرار میگیرد.

• ژل هاي UV که در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین روشهای کاشت قلمداد می‌شود.

هر یک از انواع ناخن هاي مصنوعی عوارضی دارند که به آن اشاره می‌کنیم.

 

معایب جبران ناپذیر کاشت ناخن (عکس)

آیا کاشت ناخن سرطان زاست؟

 

افزایش ربایش مواد شیمیایی با نازک شدن لایه قشری روی ناخن

 

برای قرار دادن ناخن مصنوعی با انجام کاشت باید روی ناخن طبیعی رابا سوهان هاي برقی ناب صاف و ریز کنند. اینکار واسطه نازک شدن لایه قشری ناخن و ضعیف و آسیب پذیر شدن آن می‌شود.

 

دراین شرایط زمانی که مواد شیمیایی ناخن مصنوعی روی سطح نازک ناخن قرار می‌گیرد، احتمال ربایش این مواد سمی از روی سطح ناخن و پوست بالا میرود.

 

 

افزایش احتمال جدا شدن ناخن از بستر

کاشت ناخن در شرایطی که به مخصوصاً فرد سعی می‌کند از ناخن بلند خود بهرهگیری هاي نادرستی مثل باز کردن در قوطی و… داشته باشد، می‌تواند مشکل ساز شود و اساس را برای جدا شدن لایه قشری ناخن از بستر فراهم کند.

هرچه ناخن کاشته شده بلندتر باشد، احتمال بلندشدن ناخن از یستر بیشتر می‌شود.

 

 

مسمومیت و افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه

شاید این موضوع باورکردنی نباشد، اما تحقیقات علمی اثبات کرده گازهای سمی موادی که برای کاشت ناخن بهرهگیری میشود میتواند واسطه مسمومیت آرایشگر و حتی مشتری شود.

 

این نوع از مسمومیت علائم شبیه مسمومیت الکلی دارد که در موارد شدید با علایمی از جمله بروز اختلالات روانی، خونی، کبدی، قلبی- عروقی و تنفسی همراه هست. مواجهه طولانی مدت آرایشگران با این بخارهای سمی میتواند اساس ساز آسم و حتی سرطان ریه باشد.

 

معایب جبران ناپذیر کاشت ناخن (عکس)

 

افزایش احتمال ابتلا به اگزما

بهرهگیری از تولیدات کاشت ناخن و چسب هاي ناخن هاي مصنوعی می‌تواند اساس ساز بروز اگزمای تماسی باشد. این نوع اگزما مقدور هست در بیشتر موارد نوک انگشتان یا هر ناحیه دیگری که با ناخن مصنوعی در ارتباط باشد، مثل چشم ها و لب ها را درگیر کند.

 

طبق معمول اگزمای تماسی ناشی از این ترکیبات 48 تا 96 ساعت بعد از کاشت ناخن با علائمی مثل سرخی پوست و ضایعات خارش دارد و تاول بروز میکند. اگرچه لاک ناخن هم میتواند مسبب این قضیه باشد و باید به این موضوع دقت کرد.

 

 

افزایش احتمال قارچ و عفونت

در بعضی خانمها به دنبال کاشت، ناخن زرد، قهوه اي و بعد سبز میشود. علت این چالش رشد و تکثیر قارچ هاي میکروسکوپی هست که از کراتین تغذیه می‌کنند.

 

کراتین بخش سخت ناخن هست، اما به دنبال کاشت مرتب ناخن و بهرهگیری از چسب کراتین نازک و ضعیف میشود و مقاومت خودرا در برابر قارچ ها از دست می‌دهد. عفونت قارچی ناخن به شدت واگیردار هست و از یک نقطه ازبدن به سرعت منتقل می‌شود و میتواند پوست مو را هم درگیر کند.

 

حتی این احتمال وجوددارد که این عفونت اطرافیان فرد را هم درگیر کند. حتی این احتمال وجوددارد که این عفونت اطرافیان فرد را هم درگیر کند. درمان عفونت قارچی سخت و طولانی مدت هست. درمان ها حاوی چند بخش هست و حدود 18 ماه طول میکشد.

 

 

افزایش احتمال عفونت باکتریایی

عفونت باکتریایی هم میتواند زیر ناخن مصنوعی رشد کند. رنگ این نوع عفونت سبز هست و زیر ناخن هاي طبیعی بلند هم مقدور بروز کند، اما با نفوذ آب داخل ناخن مصنوعی احتمال آن بالاتر میرود.

 

 

افزایش احتمال بروز سرطان

چندی پیش دو نظیر سرطان پوست در انگلیس گزارش شد که کاملا مربوط با کاشت ناخن بود. متخصصان علت این موضوع را بهرهگیری از اشعه UV برای سفت کردن پودر ژلی روی ناخن اعلام کردند.

 

یکی از مبتلایان که در سلامت کامل به سر می برده، به دنبال 8 جلسه ترمیم کاشت ناخن در طول یکسال و نفر دوم که 7 سال بزرگتر هست، بعد از 360 جلسه مبتلا شده هست.

 

اگرچه متخصصان سرطان شناسی هنوز هم نمی‌توانند قطعا ارتباطی بین کاشت ناخن و سرطان اعلام کنند، ولی پیشنهاد می‌کنند تمام کسانی که کاشت ناخن انجام می‌دهند، مرتب زیر نظر متخصص پوست باشند تا با بروز هر نوع علامت مشکوک آنرا بررسی کنند.

 

معایب جبران ناپذیر کاشت ناخن (عکس)

 

یک عارضه نادر؛ خطر مرگ!

از جمله عوارض نادر کاشت ناخن مرگ هست که آن هم به دنبال شدت یافتن عفونت باکتریایی رخ میدهد.

 

 

ناخن مصنوعی زیبایی می آورد؟

هدف بیشتر خانم هایي که کاشت ناخن انجام می‌دهند، زیباتر شدن دستانشان هست، اما حقیقت این هست که به دنبال کاشت ناخن سطح ناخن تدریجی نازک میشود و به محض برداشتن ناخن مصنوعی گاهی ناخن به قدری آسیب دیده که دست کم 4 ماه طول میکشد تا به حالت طبیعی برگردد.

 

بعضی خانمها تحمل گذر این دوران را ندارند و ناخن هایشان در قیاس با گذشته بدتر شده بنابر این دوباره چرخه معیوب کاشت ناخن را انجام می‌دهند؛ کاری که به شدت می‌تواند به سلامت عمومی فرد لطمه بزند.

 

 

اگر باوجود تمام مشکلاتی که یاد شد همان‌ گونه مایل هستید کاشت ناخن انجام دهید حتما برای اینکار به آرایشگاه و افراد مجرب مراجعه کنید و به این موضوع دقت داشته باشید که ناخن کار حتما از مایع ضدقارچ و مواد مرغوب بهرهگیری کند.

 

 

معایب جبران ناپذیر کاشت ناخن (عکس)

 

معایب جبران ناپذیر کاشت ناخن (عکس)

 

جدیدترین مطالب سایت