تشخیص عینک آفتابی اصل برای دوران پَسا کرونایی

مجموعه : دنیای مد
تشخیص عینک آفتابی اصل برای دوران پَسا کرونایی

سال 1399 در حالی شروع شد که مردم ایران، در وحشت از یک ویروس کشنده‌ی نامحسوس، خود را در خانه‌ها پنهان کرده بودند؛ بهاری که قرار بود بوی عیدی، بوی توپ، بوی کاغذ رنگی داشته باشد با بوی الکل و صابون مشام همه را پر کرد و به عجیب‌ترین شکلِ خود در تمام طول تاریخ ایران‌زمین، سپری شد.

 

نه تنها ایران، بلکه تمام جهان همچنان درگیر «کووید 19» است. ویروسی که بر اساس خبرها، قرار نیست به این زودی‌ها دست از سر بشر بردارد و هر روز شمار زیادی را به کام مرگ می‌فرستد.

 

اما همین ویروس کشنده هم توان مقابله با «امید» را ندارد. نیروی «امیدواری» به قدری قوی است که حتی در این شرایط آخرالزمانی هم می‌تواند بشر را به ادامه حیات تشویق کند. همان چیزی که اکنون پس از 2 ماه زندگیِ فراواقعی شاهد آن هستیم: جنب‌وجوش دوباره آدم‌ها در شهرهای مختلف کشورهای جهان.

 

درست است که زندگی شکل دیگری به خود گرفته، اما همچنان جاری است و می‌توان با رعایت اصول بهداشتی و نکات ایمنی، در سلامت کامل زیر نور خورشید راه رفت و از نعمت آزادی نهایت استفاده را برد. نعمتی که باید همچنان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک‌های صورت، پوشیدن دستکش، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و ضدعفونی کردن آنها با الکل‌ بالای 70 درصد همراه باشد تا خطری را متوجه کسی نکند.

 

اما در کنار این موارد، خوب است به فکر سلامت دیگر اعضای بدن هم بود. از جمله می‌توان به دریچه‌ی روح آدمی، یعنی چشم‌ها اشاره کرد که همه ما برای دیدن زیبایی‌های جهان به‌شدت به آنها وابسته‌ایم. چشم‌هایی که در این روزهای کرونایی، وقتی بیرون از خانه هستیم بهتر است با کمک عینک آفتابی (برای خرید از اینجا اقدام کنید) از آنها محافظت کنیم.

 

عینک آفتابی در واقع یک تیر با دو نشان است؛ تقریبا همه می‌دانیم که این روزها تا حد امکان نباید دست‌های خود را به چشم‌ها بزنیم. ویروس کشنده‌ی کووید 19 می‌تواند از چشم‌ها وارد بدن شود و این یعنی فاجعه. اما خب، عینک آفتابی اینجا می‌تواند نقش قهرمان را برایمان ایفا و ما را از وسوسه‌ی مالیدن چشم‌ها دور نگه دارد. در عین حال هم، سپر بلایی باشد در برابر نامهربانی‌های خورشید.

 

روزهای بهاری علاوه بر باران‌های تند و چند دقیقه‌ای، آفتاب‌ تیز و تندی هم دارد. آفتابی که در عین دلچسب بودن می‌تواند به بدنه‌ی چشم‌ها آسیب برساند و مشکلاتی را برای بینایی ایجاد کند. به همین خاطر، بسیار مهم است که برای پیشگیری از بیماری‌های چشمی و مسدود کردن پرتوهای مضر فرابنفش، از عینک آفتابی استفاده شود؛ البته، از عینک‌ آفتابی اصل، زیرا فقط اصل‌ها توانایی مسدود کردن صد در صدی اشعه‌های ماورابنفش را دارند.

 

خب، حالا سوال این است که چگونه می‌توان عینک آفتابی اصل را از نمونه‌های فیک تشخیص داد؟
تشخیص عینک آفتابی اصل به هیچ عنوان سخت نیست. فقط باید به یک‌سری از نکات و جزئیات، توجه ویژه داشته باشید.
یادتان باشد که برای خرید عینک دارید پول هزینه می‌کنید، پس کمی صبوری و توجه به خرج بدهید تا کلاه سرتان نرود و جنس تقلبی را با قیمت کالای اصل به شما قالب نکنند؛ تا بعدا آه از نهادتان بلند شود!

 

تشخیص عینک آفتابی اصل برای دوران پَسا کرونایی

روش‌های تشخیص عینک آفتابی اصل

1- جعبه عینک آفتابی
وقتی قصد خرید عینک دارید، حتما جعبه‌ی آن را بررسی کنید. روی جعبه عینک آفتابی باید در کنار بارکد محصول، تمامی اطلاعات کارخانه هم درج شده باشد. در مرحله بعدی باید چک کنید که آیا اطلاعات روی جعبه با اطلاعات داخل بروشور و جزئیاتی که روی فریم عینک درج شده، همخوانی دارد یا خیر.
در یک عینک آفتابی اصل، شماره مدل، رنگ، عدسی‌ها، اندازه فریم و کشور سازنده روی دسته‌ی عینک درج می‌شود. این مشخصات هم باید با اطلاعات مندرج روی جعبه یکسان باشد.

 

2- قاب عینک

اگر قصد خرید اینترنتی عینک آفتابی را دارید، پیش از خرید در وب‌سایت برند موردنظرتان چک کنید و ببینید که عینک با چه قابی ارسال می‌شود. به طور مثال، عینک آفتابی پرادا همیشه با یک دستمال عینک میکروفایبری با رنگ مشکی همراه است که در مرکز این پارچه، لوگوی پرادا چاپ شده.
برای تشخیص اصل از فیک باید به همه جزئیات توجه کنید. به رنگ، طرح و حتی فونت و دیکته‌ی لوگو و برند محصولی که قصد خریدش را دارید.

تشخیص عینک آفتابی اصل برای دوران پَسا کرونایی

3- لنز (عدسی) عینک

عدسی‌های عینک آفتابی اصل همیشه از مواد بسیار باکیفیت ساخته می‌شوند. شما باید از جزئیات ساخت برند موردنظرتان اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. به طور مثال، عدسی‌های عینک آفتابی برند ایتالیایی ری‌بن که فروشگاه اینترنتی لوناتو هم انواع مختلف محصولاتش را عرضه می‌کند، از جنس شیشه هستند. یعنی شما قبل از خرید می‌توانید با چک کردن عدسی عینک، اصل یا فیک بودن آن را تشخیص دهید.

 

مزیت فروشگاه آنلاینی مثل لوناتو این است که شما حق انتخاب 5 عینک را دارد و بدون اینکه پولی پرداخت کنید، با پیک این عینک‌ها برایتان ارسال می‌شود. می‌توانید آنها را در خانه تست کنید و در نهایت یکی را انتخاب و خریداری کنید. یا اگر هیچ‌کدام را ذوست نداشتید، می‌توانید همه را پس بفرستید و 5 تای دیگر را امتحان کنید. اما مزیت این ارسال این است که اصل و فیک بودن عینک را هم می‌توانید امتحان کنید و مطمئن شوید که عینک آفتابی موردنظر شما صد در صد اصل است.

 

4- فریم عینک آفتابی
از دیگر روش‌های تشخیص عینک آفتابی اصل، بررسی فریم عینک و وزن آن است.
این را به یاد داشته باشید که یک عینک آفتابی تقلبی ری-بن از عینک ری-بن اصل سبک‌تر است. از طرف دیگر، عینک‌های استیل تقلبی همین برند، همیشه سنگین‌تر از مدل‌های اصل آن هستند.
فریم‌های اصل عینک آفتابی از مواد درجه یک ساخته می‌شوند و وقتی روی چشم قرار می‌گیرند، فرد باید احساس سبکی و راحتی کامل داشته باشد.
دقت کنید که روی فریم عینک هیچ‌گونه جای خراشیدگی یا اشکالات ریزی وجود نداشته باشد. به طور مثال، کمپانی Luxottica به مشتری‌های خود می‌گوید برای اطمینان از اصل بودن خرید خود، حتما عینک را روی یک سطح صاف (مثل میز) بگذارید و از بالا آن را نگاه کنید: اگر همه‌ی بخش‌های عینک کاملا قرینه بودند، یعنی عینک اصل است.

 

5- لوگوی برند عینک آفتابی

تمامی برندهای اصیل عینک آفتابی، نام و لوگوی برند خود را روی عدسی‌های عینک‌های آفتابی حک می‌کنند. بنابراین، برای اینکه اصل و فیک بودن عینک را تشخیص دهید، پیشنهاد می‌کنیم با ناخن روی لوگو بکشید و آن را خراش دهید. اگر پاک شد، یعنی عینک تقلبی است.
همچنین باید توجه داشته باشید که هر برندی، به روش خاص خود، نام و لوگو را روی محصولاتش درج می‌کند. به طور مثال، لوگوی Oakley یک O برجسته روی فریم عینک آفتابی است. در حالیکه، کمپانی ایتالیایی ری-بن، علامت RB را روی یکی از عدسی‌های عینک و کلمه‌ی Ray-Ban را با رنگ سفید روی عدسی دیگر عینک آفتابی خود درج می‌کند.
برای اینکه متوجه شوید برند موردنظر شما، عینک‌هایش را با چه مشخصاتی عرضه می‌کند توصیه می‌کنیم به سایت اصلی آن برند مراجعه کنید.

 

6- قیمت عینک آفتابی
قیمت هم یکی از عناصر تعیین‌کننده اصل یا فیک بودن عینک آفتابی است. به این خاطر که عینک‌های تقلبی، همیشه با قیمت‌های ارزان و عامه‌پسند عرضه می‌شوند. یعنی وقتی یک عینک آفتابی شیک را می‌ینید که ظاهرا (از دور) شبیه عینک ری-بن اصل است اما قیمت آن زیر 100 هزار تومان است، حتما به آن شک کنید. با یک حساب سرانگشتی ساده متوجه خواهید شد که یک عینک ایتالیایی اصل امکان ندارد که با چنین قیمتی در کشور ما عرضه شود.

اما از آنجا که تولیدکننده‌های عینک‌های تقلبی حسابی حواسشان جمع است، در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند محصولات خود را با قیمت‌های بالا و مشابه محصولات اصل عرضه کنند. بنابراین، فقط بر اساس قیمت نمی‌توان اصل بودن یا نبودن را تشخیص داد.
به همین خاطر، توصیه می‌کنیم حتما پیش از خرید عینک آفتابی، روش‌ها بالا را مدنظر داشته باشید تا خدایی نکرده کلاه سرتان نرود.

 

در آخر هم توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌تان حتما در خانه بمانید و از رفت‌وآمدهای غیرضروری پرهیز کنید. زندگی در عصر تکنولوژی بسیار راحت شده و برای خریدهای ضروری و غیرضروری می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین کمک بگیرید. مثلا اگر دلتان خواست یک عینک آفتابی جدید خریداری کنید که مطمئن باشید اصل هم هست، به فروشگاه اینترنتی لوناتو (https://lunato.net/) یک سری بزنید.

جدیدترین مطالب سایت