6 نکته اصلی انتخاب لباس کودکان

6 نکته اصلی انتخاب لباس کودکان

در انتخاب لباس بچه گانه معمولا طرح های شاد و رنگ های دوست داشتنی شما را به سمت خرید میکشند. اما بهتر است چند نکته مهم و کاربردی را در هنگام خرید لباس کودک در نظر بگیرید. تا سلامتی و راحتی فرزند دلبندتان تامین شود، و هم از لحاظ اقتصادی لباس های خریداری شده مقرون به صرفه باشند.

 

جنس لباس بچه گانه

لباسهایی با الیاف طبیعی و نرم انتخاب کنید. زیرا الیاف مصنوعی ممکن است موجب بروز حساسیت در پوست کودکان شود. جنس های پنبه ای، نخی و کتان میتوانند انتخاب های مناسبی باشند. اما در بین الیاف مصنوعی لباس های پشمی میتواند موجب حساسیت پوستی شود و انتخاب مناسبی نیست. و از انتخاب لباس های زبر و ضخیم اجتناب کنید.

 

زیورآلات و دکمه ها و زیپ

برای کودکان بهتر است لباس های دکمه دار خریداری نشود. و یا از دکمه های فشاری استفاده کنید. هر چند وقت یکبار دوخت دکمه ها را چک کنید. بخصوص در لباس کودکان خردسال که امکان دارد دکمه را بجوند و خدایی ناکرده موجب خفگی آنها بشود.

 

استفاده از لباس های زیپ دار بهتر از دکمه ای است. اما توصیه ما این است که از لباسهای زیپدار هم استفاده نشود یا اگر استفاده شد جنس زیپ پلاستیکی و بادوام باشد. و از سرزیپهای پارچه ای استفاده شده باشد.

 

برای لباس های کودکان حتی المکان از لباس های دارای اکسسوری هایی مانند دکمه های اضافی لباس های پسرانه و لباس های منجوق دار دخترانه و بدلیجات دکوری و پاپیون وبند و… استفاده نکنید. وقطعات ریز استایل کودکان را حتما حذف کنید. و از محکم بودن تزئینات لباس و دوخت آنها حتما اطمینان حاصل کنید.

 

انتخاب استایل

لباسی انتخاب کنید که پوشیدنش راحت باشد. بخصوص در لباس نوزادان این نکته بسیار مهمی است. لباسهای یقه گشاد انتخاب کنید، چرا که هم پوشیدن لباس راحت تر میشود و هم کودک احساس راحتی میکند. یقه تنگ موجب میشود که کودک احساس خفگی کند و بترسد.

برای کودکان بزرگتر هم لباسی بخرید که کودک خوش به تنهایی بتواند آن را بپوشد. شلوارهایی انتخاب کنید که کمر آنها کشی باشد  و قابلیت تغییر سایز داشته باشند.

از خرید لباس های تنگ و یا چند سایز بزرگتر هم اجتناب کنید.

 

6 نکته اصلی انتخاب لباس کودکان در سال 1402

انتخاب سایز

سایز کودک، وزن و سن کودک خود را هنگام خرید داشته باشیدو با استفاده از راهنمای سایز به راحتی سایز مناسب کودک خود را انتخاب کنید. انتخاب یک سایز بزرگتر بخصوص در شلوارها میتواند توجیه اقتصادی داشته باشد و همزمان موجب راحتی کودکتان باشد. اما لباسی نخرید که سال بعد هم بپوشد! چرا که کودک شما در سن رشد است و استفاده از لباس های بسیار بزرگ موجب اذیت شدن کودک میشوند.

برای نوزادان حتما سایز بزرگتر انتخاب کنید. چرا که چند هفته بعد دیگر لباسها قابل استفاده نخواهند بود!

در هنگام خرید لباس های فصلی مانند کاپشن بهتر است یک سایز بزرگتر انتخاب کنید تا کودکتان بتواند حداقل کل فصل سرما از آن استفاده بکند و برایش کوچک نشود.

 

رنگ لباس

استفاده از  رنگ های تیره بخصوص در نوزادان اشتباه است. رنگ های تیره کثیفی و لکه های لباس را نشان نمیدهد. اما توصیه شده که هر روز یکبار لباس نوزدان را عوض کنید.

در انتخاب رنگ سعی کنید از ترکیب رنگ ها استفاده کنید و همه لباس ها یک رنگ نباشند. هم از لباس هایی با رنگ گرم مثل قرمز و زرد استفاده کنید. از رنگ های سرد مثل ابی و سبز و استفاده از رنگ های خنثی مانند کرمی و… توصیه شده است.

 

از خرید لباس با ویژگی های عجیب خودداری کنید!

خرید لباس هایی با عناوین ضدحریق، ضد آب، شب نما و… اجتناب کنید. چرا که در این لباسها ممکن است از ترکیبات شیمیایی مضر، حساسیت زا و حتی سرطان زا استفاده شده باشد. فلذا از خرید لباس هایی با عناوین عجیب اجتناب کنید، و سلامتی کودکان را در اولویت بگذارید.

جدیدترین مطالب سایت