آمریکایی ها مطمئناً طراحی مسکونی را دوست دارند. از کلبهها در شمال شرقی تا کابینها در شمال غربی، عمارتها در جنوب شرقی تا عمارتهاي جنوب غربی، بـه جرات می توان گفت کـه – حداقل از منظر معماری – هیچ کشوری دراین سیاره چنین درجهاي از بصری را نشان نمیدهد. ما در مجله تفریحی تالاب، خلاصهاي از عکاسی نهایی معماری آمریکایی را جمع آوری کردهایم. این جا، ایالت بـه ایالت، محبوب ترین و متمایزترین سبک خانه اسـت.
از قرن هفدهم، «بـه این دلیل کـه این منازل برای نخستین بار در ایندیانا، ایلینوی و آیووا یافت شدند»؛ بـه محبوب ترین سبک خانه در آلاباما تبدیل شد. قرن ها بعد، این سبک بـه عنوان چراغی از شکوه جنوب باقیمانده اسـت.
همانگونه کـه میتوانید انتظار داشته باشید، آلاسکاییها را نمیبینید کـه در خانههاي کلاسیک آمریکایی بـه سبک خانهداری، عایقبندی شده و برای خاطرجمعی از این کـه زندگی ناهموارشان آسان اسـت، زندگی کنند. این خانهها کـه روی پایههایي با قابهاي چوبی بزرگ شدهاند، ساختن نسبتاً سهولت دارند ودر تعداد زیادی از خشنترین زمستانهاي کشور دوام میآورند.
معماری پوئبلو کـه در سراسر صحرای جنوب غربی ایالات متحده رایج و محبوب اسـت، نخستین بار قرن ها پیش توسط مردم پوئبلو ساخته شد. این ساختمانها از «آجرهای خشتی، ترکیبی از خاک و خاکهاي زیرین خاک رس مخلوط با آب، چسبانده شده با کاه و الیاف و درمان شده در آفتاب» ساخته شدهاند کـه برای خنک نگه داشتن در آب و هوای بیابانی مناسب اسـت. در سرتاسر آریزونا، ساختمانهاي پوئبلو یک پایه اصلی در فرهنگ و معماری ساختمانهاي این ایالت هستند.
بیشتر بخوانید: عکس های زیبا از خانه های رویایی شگفت انگیز در طبیعت
طبق برنامه حفظ تاریخی آرکانزاس، خانه هاي احیای یونانی در اوایل قرن نوزدهم در آرکانزاس بسیار محبوب شدند. اساساً؛ این منازل با ستون ها و درب ورودی با چراغ هاي اطراف مشخص می شوند کـه طبق معمولً در ساختار پیچیده تری گنجانده می شوند. از مشهور ترین نمونه هاي این معماری در آرکانزاس می توان بـه مزرعه سطح قورباغه و ساختمان لیک-اینگهام در کامدن اشاره کرد.
عمارتهاي مدیترانهاي کالیفرنیا بـه لطف آب و هوای نسبتاً مشابه آب و هوای معتدل مدیترانه، در اوایل قرن بیستم جایگاه خودرا در بین نخبگان ثروتمند پیدا کردند. بـه گفته کالیفرنیا هوم، برخی نیز بـه این سبک اسپانیایی التقاطی میگویند، بـه دلیل تأثیرات اندکی ایتالیایی کـه در معماری کالیفرنیا وجوددارد. تنها صد سال پس از محبوبیت دراین ایالت، عمارت هاي مدیترانه اي بر مناظر مسلط هستند. و بـه دلایلی کـه میتوانید خانههاي کوچکتر را ارزشمند بدانید.
بیش از هر چیز، کلرادو بـه خاطر مکانهاي روستایی کوهستانیاش کـه بر روی تپه ها و کوههاي مشرف بـه مناظر خیرهکننده پراکنده شده اسـت، مشهور اسـت. درست در چند دهه گذشته، اقامتگاه هاي روستایی بـه مقصد مورد نظر در بین کسانی تبدیل شده اند کـه بـه دنبال زیبایی واقعی سرزمین اطراف خود هستند.
نخستین مهاجرانی کـه در کانکتیکات فرود آمدند، سازههاي سادهاي را ساختند – خانههایي با قاب چوبی کـه با تخته چوب یا زونا پوشانده شده بودند تا از خود در برابر زمستانهاي سخت نیوانگلند محافظت کنند. خانه توماس لي در لایم شرقی، کـه قدمت ان بـه حدود سال 1660 برمی گردد، نمونه بارز تأثیر این سبک معماری بر ایالت قرن ها بعد اسـت.
نخستین بار در شهر نیویورک – از طریق حساسیت هاي طراحی بریتانیای کبیر – در اواخر قرن نوزدهم، معماری بـه سبک ملکه ان در نهایت راه خودرا بـه دلاور باز کرد، جایی کـه ایوان هاي اطراف خانه، برج هاي گوشه اي، و پرداخت هاي هنری بـه اتمام رسید. حس جذابیت دنیای قدیم را بـه دولت تزریق کرد.
کراکر هوم کـه توسط پیشگامان اولیه فلوریدا ساخته شد – با سقف فلزی شیبدار، ایوان جلویی عمیق و سکوی مرتفع – برای مقاومت در برابر آب و هوای خشن جنوب ساخته شد. امروزه، این سبک از خانه بـه دلیل بهره وری انرژی و جذابیت فوق العاده محبوب اسـت. خانههاي مدرنی کـه بـه این سبک ساخته شدهاند، رنگهاي عتیقه، پنجرههاي بزرگ و پلانهاي کف باز را اضافه می کنند تا حس نوستالژی و اسانی را برای صاحبان خانه ایجاد کنند.
ایالت جورجیا در چند قرن گذشته چرخه هایي از معماری متفاوت را پشت سر گذاشته اسـت. ویلاهای ویکتوریایی بـه عنوان پایه اصلی معماری گرجستان باقیمانده اند، اما از خانه هاي استعماری در اعماق جنوب توسعه یافته اند.
بیشتر بخوانید: دکوراسیون خانه های نقلی و شیک
در حالی کـه معماری هاوایی ایدههایي را از فرهنگهاي مختلف اروپایی کـه در قرنهاي گذشته بر این سرزمین تسلط داشتند، بـه تاراج گرفته اسـت، معماری بـه سبک جزیره پلنتیشن در دهههاي 1970 و 1980 بسیار محبوب شد و از سبک ساختمانی مورد استفاده در اردوگاههاي کار مزارع نیشکر کپی شد. طبق گفته بالی هاي Realty، این خانهها با سقفهاي پهن، لبههاي لبهدار عمیق، رواقهاي بزرگ و کنارههاي تختهاي عمودی بـه اسانی قابل تشخیص هستند.
ایالت آیداهو بـه خاطر استایل شیک خود در داخل و خارج از خانه مشهور اسـت. با استفاده از عناصر طراحی مختلف کابین چوبی سنتی و سبک مدرن، سازههاي چوبی شیک در آیداهو حداقل در قرن گذشته بـه یک امر عادی تبدیل شدهاند.
حضور بزرگ فرانک لوید رایت در اطراف ایالت ایلینویز احساس می شود، تا حدی بـه دلیل خانه هاي پریری کـه او پیشرو بود، کـه با پلان باز داخلی، خطوط افقی و استفاده از مواد محلی مشخص می شوند. برای برداشتن ان از تراست فرانک لوید رایت، خانه هاي پریری از «چشم انداز مسطح غرب میانه کشور آمریکا» الهام گرفته شده و «نخستین سبک معماری منحصر بـه فرد آمریکایی» بودند.
همان طور کـه پیداست، ایندیانا، مشابه همسایه ایلینویز، مکه اي برای معماری مدرنیستی بود. این سبک کـه توسط معمارانی مانند Eero Saarinen، Richard Meier و I.M Pei پرورش داده شده اسـت، شبیه نسخه مدرن خانه مزرعه آمریکایی اسـت – روستایی ودر عین حال تصفیه شده، و با ذره اي از ذوق هنری.
کلبههاي موفیت نخستین خانههاي اکو درنظر گرفته میشدند کـه در ابتدا بـه عنوان جایگزینی ارزان و محکم برای خانوادههاي کم درآمد در آیووا ساخته شدند. این خانهها کـه بین سالهاي 1916 و اواسط دهه 1930 ساخته شدهاند، دوستدار محیطزیست محسوب میشوند، زیرا در انها از قطعات نجاتیافته جمعآوریشده از مکانهاي تخریب استفاده می شود.
مزرعه هاي بزرگ و تک طبقه بـه سبک غربی، سازه هاي مسکن اولیه هستند کـه در اطراف ایالت کانزاس دیده می شوند. این سازه ها کـه تداعی کننده مزارع بزرگ تر در غرب هستند، اغلب دارای ایوان جلویی خیره کننده و پاسیو بزرگ برای لذت بردن از عملکردهای بیرونی هستند.
بـه گفته سرویس پارک ملی، سازندگان اولیه در کنتاکی از خاک رس ان منطقه با استفاده از ان برای ساختن سازه هاي قوی و زیبا در سراسر ایالت استفاده کردند. این خانههاي زیبا بـه سبک استعماری ساخته شدهاند کـه از قرن نوزدهم آغاز شد و هنوز هم بـهویژه در لکسینگتون محبوبیت فوقالعادهاي دارند.
در سراسر لوئیزیانا، حضور کریول فرانسوی در زبان، فرهنگ و معماری کـه دراین ایالت وجوددارد برجسته اسـت. بـه گفته سرویس پارک ملی، معماری کرئول فرانسوی با گالریهاي سخاوتمندانه از فضا، قرار گرفتن اتاقهاي اصلی بسیار بالاتر از سطح زمین «یا بسیار بالاتر از سطح زمین»؛ درهای فرانسوی متعدد و سقفهایي کـه توسط ستونهاي چوبی سبک پشتیبانی میشوند، مشخص میشود.
در تصویر بالا نشان داده شده اسـت، معماری بـه سبک گرجی تا حد زیادی با تعداد ناهموار پنجره هاي موجود در جلوی خانه مشخص می شود. بـه طور کلی، نیوانگلند مکانی غنی از نظر تاریخ معماری اسـت، زیرا زمانی تعداد زیادی از مهاجران اروپایی این منطقه را خانه می نامیدند. در مین، بـه طور خاص، نفوذ گرجستان همان گونه حاکم اسـت – بـه ویژه در تفرجگاه هاي پورتلند.
ماساچوست همچنین خانه یکی از مشهور ترین سبک هاي معماری نیوانگلند اسـت: خانه کیپ کاد. بر اساس روش هاوس، این سازه ها در واکنش بـه آب و هوای سخت ماساچوست و آداب و رسوم ساختمان بریتانیا در قرن هفدهم ایجاد شده اند. این خانههاي ساده با استفاده از سایدینگ شینگل کـه نیازی بـه رنگآمیزی نداشت و سقفهاي شیبدار و شومینههاي وسیعی کـه نیوانگلند را سرد نگه میدارد ساخته شدهاند.
بیشتر بخوانید: معرفی مدرن ترین خانه های آپارتمانی و ویلایی در جهان
برخلاف معماری کرئول فرانسوی موجود در لوئیزیانا، خانههاي مریلند بـه گونهاي ساده ساخته شدهاند. خانه هاي بـه سبک استعماری موجود در مریلند کـه عمدتاً از معماری گرجستان بریتانیا تأثیر گرفته اند، اغلب بـه صورت متقارن ساخته می شوند.
در اوج دیترویت در طول تسلط خود بر صنعت موتور در دهه 1930؛ حضور آرت دکو الهام بخش نوعی رویکرد هنر و صنایع دستی بـه معماری منحصر بـه فرد شهر «و بـه ناچار، ایالت» بود. ساختمان Penobscot، یک برج 47 طبقه در مرکز شهر دیترویت، یک نمونه عالی – اگر عظیم و مطمئناً روزمره نیست – از این جنبش هنری و صنایع دستی اسـت.
مزرعههاي بزرگ در مینهسوتا کـه طبق معمولً فقط شامل یک یا دو طبقه هستند، بـهخاطر سنتی بودن باورنکردنی شناخته می شوند و عناصری را کـه فقط از خانههاي غرب بـه عاریت گرفتهاند، میشناسند.
بـه گفته انجمن تاریخ می سی سی پی «MHS»؛ معماری بـه سبک فدرال، بر اساس معماری نئوکلاسیک معماران بریتانیایی رابرت و جیمز آدام، نخستین سبک معماری دراین ایالت بودو بـه همین دلیل، هنوز هم بـه طرز باورنکردنی اسـت. در منطقه رایج اسـت. در این جا MHS اسـت: “از ستونها و تزئینات کلاسیک با الهام از معماری روم باستان استفاده میکند. علاوه بر ستونهاي کلاسیک، سبک فدرال با استفاده از نورهای نیمهدایرهاي بر روی درها، پنجرههاي بیضی شکل در پایهها و حکاکیهاي ظریف مشخص می شود.
خانههاي صنعت گران هنری موجود در میسوری دارای سقفهاي شیروانی کم شیب، دودکشهاي آجری، ایوانهاي خصوصی جلویی، و باغهایي هستند کـه بـه خوبی نگه داری می شوند. با شروع دهه 1930؛ خانه هاي هنری میسوری بـه دنبال ایجاد حس اسانی و استعداد منحصر بـه فرد در هر محله ایالت بودند.
از آنجایی کـه مونتانا بـه خاطر استراحتگاه هاي اسکی آلپاین خود شناخته شده اسـت، منطقی اسـت کـه این ایالت بـه خاطر تعداد زیاد کابین هاي آلپاین خود بـه همان اندازه مشهور باشد – معماری کـه ایالت مونتانا را مترادف با اسکی و ورزش هاي زمستانی کرده اسـت.
اگر چه ایالت نبراسکا در چند قرن گذشته تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته اسـت، اما این خانه خانوادگی بـه سبک ادواردایی اسـت کـه تمرکز ان بر سادگی و تزئینات اسـت. در حالی کـه خانههاي بـه سبک ادواردیا عده اي از ویژگیهاي معماری دوران ویکتوریا را در بیرون از خانه نشان می دهند، در داخل، دکوراسیون حداقلی بود، بـه جز اطراف شومینهها کـه محل تجمع درنظر گرفته میشد.
ایالت نوادا با الهام گرفتن از معماری ایتالیایی، خانههاي خودرا شبیه ویلاهایی بـه سبک توسکانی میسازد تا از ساکنان خود در برابر آفتاب خشن صحرا محافظت کنند. بـه گفته متخصص خانه لاس وگاس، این منازل با پنجره هاي کوچک، خطوط سقف کم عمق و دیوارهای بیرونی گچ بری ساخته شده اند تا مکان هایي زیبا در مقابل خورشید باشند.
همراه با ماساچوست، نیوهمپشایر همچنین دارای مقدار زیادی خانه هاي کیپ کاد اسـت، اگر چه، دراین ایالت، انها کمی بـه روزتر هستند. دراین نسخه بـه روز شده از خانه بـه سبک کیپ کاد کـه در ماساچوست دیده می شود، صاحبان خانه اکنون میتوانند از اضافه شدن یک ایوان ستون دار جلویی لذت ببرند.
بیشتر بخوانید: یک خانه کوچک اما رویایی در تهران «+عکس»
بر اساس گزارش موزه هنر متروپولیتن، تعداد زیادی از مهاجران هلندی دربخش شمال شرقی کشور «بـه ویژه در نیوجرسی و نیویورک» تأثیر زیادی بر معماری این سرزمین داشته اسـت. این ساختمانها بلند و باریک، و دارای کفپوشهاي چوبی پهن، قالبهاي تاجی، و شومینههاي قدیمی هستند.
بنا بـه گفته فرومرز، اجدادی پوبلوها، آناسازی ها، ناگزیر بیشترین تأثیر را بر معماری این ایالت داشتند. سپس، همراه با تأثیرات مبلغان اسپانیایی، کـه در اوایل قرن هفدهم در نیومکزیکو مستقر شدند، جنبش معماری پوئبلو Revival متولد شد. در سراسر ایالت «اما بـه ویژه در جامعه تائوس»؛ بازدیدکنندگان میتوانند از طریق خانه هاي خشتی زمین، با نمای بیرونی صاف، گچ بری شده و سقف هاي مسطح، کـه با رنگ هاي خنثی با لهجه هاي رنگارنگ رنگ آمیزی شده اند، حسی از تاریخ ایالت بـه دست آورند.
فقط یک سرمایه گذاری در خیابان هاي شهر نیویورک بـه شـما میگوید کـه سنگ هاي قهوه اي، بـه تعداد زیاد، نیروی معماری غالب دراین ایالت هستند. این خانههاي شهری – کـه تقریبا در همه ی جا میتوانید انها را پیدا کنید، اما طبق معمولً در «براون استون بروکلین» «پارک اسلوپ، کلینتون هیل، فورت گرین، پرسپکت هایتس»؛ چلسی، قسمت غربی وست ساید، قسمت بالایی ایست ساید، هارلم، و عده اي از بخشها از میدتاون منهتن، کوئینز، و برانکس — برای نخستین بار بـه عنوان یک اتحاد شاد بین دو چیزی کـه خریداران قرن 19 میخواستند ایجاد شد: طراحی الهام گرفته از کلاسیک رمانتیک و مقرون بـه صرفه بودن.
مشابه سبک گرجی کـه در سایر ایالت ها وجوددارد، سبک کارولینای شمالی کمی ظریف تر و آرام تر اسـت. در اکثر خانه هاي گرجستانی با الهام از بریتانیا در کارولینای شمالی، اتاق آفتابگیر، بالکن ستون دار و باغ هاي زیبا خواهید دید.
در حالی کـه ممکن اسـت داکوتای شمالی را بـه عنوان سرزمینی با شهر های ارواح و زمینهاي کشاورزی درنظر بگیرید، اما زمانی کـه جرات بازدید از این ایالت را بـه دست میآورید، بـه سختی می توان تاریخ غنی معماری را از دست داد. بـه گفته انجمن مورخان معماری، داکوتای شمالی بـه شدت تحت تأثیر مهاجران اروپایی خود قرار گرفت و تعدادی از سبک هاي معماری تحت هدایت نجاران متخصص شکوفا شدند. این تخصص منجر بـه آثار چوبی هنری در تعداد زیادی از ساختمانهاي قدیمی ویکتوریایی در ایالت شد.
ساختمانهاي صنعتی کـه «سبک بین المللی» نیز نامیده می شود، از قرن بیستم بـه یکی از محبوبترین اشکال معماری تبدیل شدند. بـه گفته اوهایو History Host، ساختمانهاي صنعتی ترکیبی از عناصر بین المللی، همراه با استعداد خاصی از جنبش هنر دکو را نشان میدهند. این در نهایت بـه انبارهای صنعتی بلند و بدون استخوانی تبدیل شد کـه بر چشم انداز اوهایو تسلط دارند.
اوکلاهاما در مورد معماری واقعاً کاملاً آمریکایی اسـت – شاید آن ها ایده سبک زندگی “حصار حصار سفید” را ابداع کردند. اوکلاهاما کـه بـهخاطر خانههایش کـه بر اساس ارزشهاي طراحی محافظهکار ساخته شدهاند، شناخته می شود، بـه خانههایي میبالد کـه دارای دودکشهاي بزرگ، حیاطهاي جلویی بزرگ و نردههاي سفید رنگ هستند.
اگر چه احتمال میرود اورگان نمونههاي سخاوتمندانهاي از هر سبک معماری از دوره استعمار داشته باشد، انها بـه خاطر کلبههاي قاب A عجیبوغریب و منحصر بـه فرد خود مشهور شدهاند. کلبه با قاب A مترادف با سفر در زیباترین بخش جنگل هاي اورگونیا شده اسـت. این کلبهها با پنجرههاي کافی برای آوردن منبع نور بهشتی بـه هر اتاق، بـه همان اندازه دنج و باز هستند.
پنسیلوانیا خودرا از سایر ایالتها با نفوذ شدید ویکتوریایی متمایز کرده اسـت و بـه هر گوشه از خانههاي قرن 19 و 20 جذابیت عامیانه افزوده اسـت. خانههاي ویکتوریایی عامیانه از این نظر خاص هستند کـه اغلب دارای ایوانهایي با دوککاری یا تزئینات ارهاي هستند و فاقد برجها و قالبگیری دقیق هستند.
معمار رود آیلند، جان هولدن گرین، مسئول این سبک منحصر بـه فرد معماری استعماری بود کـه عناصر طراحی متعددی از زیبایی شناسی ویکتوریایی و قرن 18 را در هم آمیخت. بـه گفته دانشگاه براون، در نهایت، او کسی بود کـه طرح L شکل را بـه خانههاي پراویدنس ودر سراسر ایالت رود آیلند معرفی کرد.
بیشتر بخوانید: ۱۵ عکس و نکته از طراحی خانه دوبلکس
کارولینای جنوبی شامل یکی از معروفترین مراکز معماری ایالات امریکا اسـت: چارلستون. اگر چه این شهر دارای نمونههاي متعددی از خانههاي فدرال، احیاگر و سبک سلطنتی اسـت، اما این خانههاي نیمهخانه چارلستون هستند کـه بیشترین توجه را بـه خود جلب کردهاند. اینها نخستین بار در قرن 18 و 19 ساخته شدند و حاوی یک در ورودی کاذب بودند کـه بـه میدان خصوصی خانه کـه در ان ورودی واقعی پنهان شده بود، منتهی می شد.
در اواخر قرن نوزدهم، داکوتای جنوبی بـه یکی از کانونهاي تعداد زیادی از راش طلا تبدیل شد. بـه خصوص در دد وود «تصویر بالا»؛ ساختمانها از آجر یا چوب ساخته می شدند کـه با دریچههاي بزرگ تجهیز میشد، هر چیزی کـه میتوانست بـه اسانی ساخته شود تا سرپناهی برای مردمی کـه دسته دسته میآمدند تا امتیاز طلای خودرا بیابند، ساخته شود.
خانههاي ییلاقی کـه اغلب توسط باغهاي بـهخوبی نگهداری شده احاطه شدهاند، محبوبترین شکل معماری در تنسی اسـت و اسانی و کلاس را بـه جنوب میآورد. طبق گزارش کمیسیون تاریخی متروپولیتن نشویل، از سال 1910 تا 1930؛ این خانه ییلاقی در تنسی بـه دلیل توانایی ان در تبدیل رویای آمریکایی بـه واقعیت محبوب شد. خانه هاي ییلاقی بـه سبک Craftsman با سبکی محکم کـه بـه خوبی با هر نوع آب و هوایی سازگار بود، محبوبیت خاصی داشت.
شهر های بزرگتر در تگزاس، مانند هیوستون و دالاس، با ترکیب عناصر خلاقانه طراحی از معمارانی مانند فرانک لوید رایت و آی ام پی، بـه سرعت با نیازهای صاحبان خانه سازگار شدند. این خانههاي شهری مدرنیستی فضای کمتری را اشغال میکنند و نیازهای صاحبان خانه را برآورده میکنند، در حال یافتن راههاي نوآورانه برای اشغال فضای کمتر ودر عین حال فضای بیشتر.
بنا بـه گفته بنیاد میراث یوتا، بین سالهاي 1910 و 1955؛ خانههاي یوتا شاهد احیای سبکهاي قدیمی مانند استعمار، کلبه تودور، انگلیسی تودور و نئوکلاسیک بود. در حالی کـه این سبکهاي احیای دورههاي مختلف از خانهاي بـه خانه دیگر متفاوت بود، تعداد زیادی از پنجرهها و تزئینات چوبی بـه استاندارد تبدیل شدند و هنوز هم بر منظره در سراسر ایالت تسلط دارند.
اسکندریه نمونه بارز معماری تاریخی ویرجینیا اسـت کـه بیشتر از دوره استعمار الهام گرفته اسـت. این خانههاي شهری کـه در قرنهاي 19 و 20 اتفاق میافتند، با نمای بیرونی مسطح دارای تعداد عجیبی از پنجرهها مشخص میشوند. بـه گفته ویرجینیا استیتز، این خانههاي احیای استعماری هم تأثیرات جنوبی و هم بریتانیایی را داشتند.
مانند کلرادو و مونتانا، ایالت ورمونت بـه خاطر مجموعه وسیعی از اقامتگاه هاي اسکی و تفریحی در فضای باز شناخته شده اسـت. خانهها و کابینهاي روستایی جزء اصلی معماری ورمونت بودهاند کـه اغلب توسط مناظر سرسبز احاطه شدهاند.
بـه گفته دپارتمان باستان شناسی و حفاظت تاریخی، در اوایل قرن بیستم، خانه پیشه وران آمریکایی، ایالت واشنگتن رابا طوفان درآورد. این خانهها طبق معمولً دارای سقف شیبدار، کف بلوط جامد، شومینه کاشیکاری شده و چوبهاي تزئینی هستند.
ویرجینیای غربی بیش از هر ایالت دیگری خانه تعداد قابل توجهی از خانه هاي زیبای استعماری با آجر قرمز اسـت. خانههایي در ویرجینیای غربی کـه شامل تمام عناصر معمولی خانههاي سنتی استعماری هستند، با ترکیب آجرهای قرمز و لهجههاي سفید، استعداد خاص خودرا میافزایند.
ویکتوریا در ویسکانسین نیز محبوب اسـت، با طرح هاي نامتقارن و جزئیات تزئینی کـه این سبک را بسیار مشهور کرده اسـت. دره سانتا کلارا بـه خصوص بـه خاطر لیست طولانی املاک ویکتوریایی مشهور اسـت.
بیشتر بخوانید: عکس از خانه های پر از گل های سرسبز و زیبا
از دهه 1930؛ مزارع دوردست بر مناظر وایومینگ تسلط داشتند. این مزرعه هاي دورافتاده با پنجره هاي بزرگ برای روشن کردن فضا و ارائه دید بازدیدکنندگان از مناظر زیبای اطراف، محبوب ترین شکل معماری در ایالت هستند.