چه سبک چیدمان اداری را باید انتخاب کنید؟

چه سبک چیدمان اداری را باید انتخاب کنید؟

طراحی داخلی دفتر بـه شرکت ها کمک می کند تا اهداف متنوعی از اهداف تجاری گرفته تا اهداف بصری را درک کنند. اگر چه کار اداری در سازمان‌هاي‌ مختلف مشابه بـه نظر میرسد «کارکنان عمدتاً روی میزها و اتاق‌هاي‌ جلسه کار می کنند»؛ نمی توان یک سبک چیدمان اداری واحد را برای همه ی شرکت‌ها اعمال کرد.

 

در انتخاب دکوراسیون داخلی بـه چه نکاتی باید توجه کنیم؟ محبوب ترین سبک هاي‌ چیدمان اداری چه ویژگی هایي دارند؟ ما بـه گرمی از شـما دعوت میکنیم راهنمای ما در مجله تفریحی تالاب کـه راهنمای سبک هاي‌ اداری اسـت را بخوانید.

 

دفتر به عنوان نمایشگاه یک شرکت

چه سبک چیدمان اداری را باید انتخاب کنید؟

برای تعداد زیادی از شرکت ها، روابط تجاری یک اولویت اسـت. بنابر این مطلوب اسـت کـه مشتری کـه وارد دفتر شرکت می شود این تصور را داشته باشد کـه با یک شریک تجاری قابل اعتماد و حرفه اي سروکار دارد. برای بـه دست آوردن این اثر، طراحی دفتر باید با مشخصات تجاری شرکت سازگار باشد. هیچ سرمایه‌گذاری احتمالاً باور نمی کند کـه یک معمار میتواند یک فضای اداری کاربردی طراحی کند اگر نتواند از فضای خود مراقبت کند.

 

اگر مبلمان اداری انها بهم ریخته باشد و دفتر انها کاملاً آشفته باشد. یک رویکرد سنجیده برای ایجاد برند شـما ارتباط نزدیکی با ارتباطات منسجم دارد. فضای اداری یکی از عناصر چنین ارتباطی اسـت کـه نخستین تصور را در طول تماس هاي‌ کاری کـه در دفتر شرکت انجام می شود ایجاد می کند.

 

بیشتر بخوانید: طراحی بهترین دکوراسیون دفتر کار زیرزمینی

 

فرهنگ سازمانی  چیست؟

چه سبک چیدمان اداری را باید انتخاب کنید؟

نقش مهم دیگر طراحی داخلی اداری،بازتاب فرهنگ سازمانی است.

فرهنگ سازمانی مجموعه اي از باورها و قوانین حاکم بر یک شرکت خاص اسـت. این بلوک ساختمانی اسـت کـه برای ساختن تصویر خارجی و رفتارهای مورد نظر کارکنان استفاده می شود. بـه درک این کـه سازمان چه چیزی را ترویج می کند، چگونه کار می کند و چه چیزی را مهم می‌داند کمک می کند. مفهوم فرهنگ سازمانی اغلب با شخصیت یا روح یک سازمان مقایسه می شود و هویت ان را تشکیل می‌دهد و ان را از سایر شرکت ها متمایز می کند.

 

فرهنگ سازمانی نحوه عملکرد شرکت را شکل میدهد. میتوان ان رابا تجزیه و تحلیل جو، کد لباس، نگرش ها و ارزش هاي‌ ارجح و قابل تقدیر، سبک مدیریت، روش هاي‌ ارتباط کارکنان، روابط و اهداف مشاهده کرد. با این حال، بارزترین عنصری کـه تا حد زیادی فرهنگ سازمانی را می سازد، فضای اشغال شده توسط شرکت اسـت.

 

اگر بـه درستی طراحی شود، می تواند تأثیر فرهنگ سازمانی را بـه طور مؤثر افزایش دهد. در آنجا، جایی کـه نوآوری عنصر مهمی اسـت، فضا بـه طور کلی برای تحریک کارکنان، برای ارائه ایده هاي‌ جدید طراحی شده اسـت. در حالی کـه در مورد شرکتی کـه بیشتر بـه یک کد وابسته اسـت و حرفه اي بودن را در برخورد با مشتری ترویج می کند، فضا ویژگی رسمی تری خواهد داشت.

 

چه سبک چیدمان اداری را باید انتخاب کنید؟

بـه عنوان مثال، یک آژانس تعاملی باید یک فضای داخلی اصلی با گرافیتی هاي‌ رنگارنگ روی دیوارها داشته باشد، در حالی کـه رنگ هاي‌ کم رنگ و مبلمان چوبی سنگین برای یک شرکت حقوقی مناسب تر اسـت. در حالت اول، میتوانید تصور کنید کـه فضای شرکت غیر رسمی اسـت، کارمندان تماس هاي‌ غیر رسمی بیشتری دارند، هیچ کد لباس ثابتی وجود ندارد و خودشان فضا را شکل می‌دهند، مثلا. با آوردن تعدادی وسایل تزئینی شخصی طراحی داخلی بر ان ویژگی هاي‌ خاص سازمان تأکید می کند و باعث می شود کارکنان احساس اسانی کنند.

 

در حالت دوم، فضای داخلی رفتار کاملا متفاوتی را تحمیل می کند.

یک کارمند با پیراهن فلانل و کفش هاي‌ کتانی بـه یک دفتر شیک کـه اعتبار این حرفه را برجسته می کند، نمی‌آید. روابط بین کارمندان رسمی تر خواهد بودو تأثیر کارکنان بر فضا بسیار کمتر خواهد بود.

 

در این جا، هر لمس شخصی باید با طراحی مطابقت داشته باشد تا از اهمیت ان کاسته نشود. طراحی دفتر و فرهنگ سازمانی بـه یک دیگر مرتبط هستند. از یک سو، طراحی داخلی توسط فرهنگ سازمانی تعیین می شود. در حالی کـه از سوی دیگر، یک دفتر می تواند عمداً برای شکل دادن بـه فرهنگ سازمانی یا حمایت از تغییر ان طراحی شود.

 

بیشتر بخوانید: دکوراسیون و چیدمان مبلمان اداری

 

راحتی کارمندان اهمیت فزاینده ای پیدا می کند

چه سبک چیدمان اداری را باید انتخاب کنید؟

تغییر وضعیت جمعیتی تأثیر مستقیمی بر بازار کار دارد.

اینروزها، چهار نسل باهم در دفتر کار می کنند، کـه هر کدام رویکرد خاصی بـه کار دارند و همچنین نیازها و الزامات متفاوتی دارند. طبق برآوردها، طی 10 سال آینده، هزاره ها 75 درصد از منابع انسانی جهان را تشکیل خواهند داد.

 

انتظارات آن ها از کارفرمایان بالفعل کاملاً متفاوت از انتظارات نسل هاي‌ قبلی اسـت. دفتر معمولی خسته کننده اي کـه والدین انها در ان کار می‌کردند دیگر کافی نیست. نسل جدید انتظار دارد فضاهای داخلی جذاب بصری مطابق با آخرین روندها طراحی شده و انعطاف پذیری و اسانی عالی را ارائه دهد.

 

این توسط آماری تأیید می شود کـه نشان می‌دهد فقط  81٪ از کارمندان قبل از امضای قرارداد کاری مایلند ابتدا دفتر را ببینند. کارفرمایان از این واقعیت آگاه هستند کـه برای جذب و حفظ استعدادها باید این الزامات را درنظر بگیرند. بنابر این، فضای جذابی کـه شرایط کاری آسان را فراهم میکند، تبدیل بـه یک ابزار چانه‌زنی در فرآیند استخدام و عاملی میشود کـه بر رضایت کارکنان تأثیر می گذارد.

 

بیشتر بخوانید: 9 نکته ضروری برای طراحی دفتر کار در خانه

 

سبک های اداری

چه سبک چیدمان اداری را باید انتخاب کنید؟

کلمه “سبک” همیشه در مقالاتی در مورد طراحی داخلی وجوددارد. اغلب می‌توانید در مورد سبک اسکاندیناوی، صنعتی یا پرووانسی بشنوید. مرزهای بین این دسته ها اغلب سیال اسـت و یک فضای واحد ممکن اسـت ویژگی هاي‌ مشخصه دو سبک مختلف را داشته باشد. هر سبکی نام خاصی ندارد یا بـه سختی قابل شناسایی اسـت، بـه همین دلیل اسـت کـه نام هاي‌ سبکی کـه ما استفاده می‌کنیم کاملاً توصیفی و متعارف هستند.

 

6 سبک اداری که اکثراً توسط شرکت ها انتخاب می شوند:

دفتر خانه مانند

دفتر مینیمالیست بـه سبک اسکاندیناوی

دفتر بـه سبک صنعتی

دفتر مدرن، پیشرفته و آینده نگر

دفتر مدرن و خلاقانه بر اساس طراحی بیوفیلیک

دفتر سنتی

 

سبک قطعا فهرستی از محصولاتی نیست کـه باید دریک فضا قرار گیرند تا بتوان ان را برای یک دسته خاص واجد شرایط دانست. با این حال، صحبت در مورد یک سبک خاص، اکثر مردم عده اي از عناصر مشخصه را تصور می کنند.

 

و این چیزی اسـت کـه ما میخواهیم نشان دهیم. ما یک چک فهرست کوتاه بـه هر سبک اداری اضافه میکنیم کـه شامل سوالاتی در مورد اولویت ها و همچنین توضیحی در مورد تصویر و سبک هاي‌ کاری مطلوب اسـت. این چک فهرست بـه افراد کمک می کند تا بـه سرعت بررسی کنند کـه آیا یک سبک اداری خاص با شرکت آن ها مطابقت دارد یا خیر.

 

بیشتر بخوانید: تصاویری از جدیدترین طراحی دفتر کار شرکت گوگل

 

همه دوست دارند کمی آزادی داشته باشند

چه سبک چیدمان اداری را باید انتخاب کنید؟

حتی فضایی کـه توسط یک طراح از A تا Z برنامه ریزی شده اسـت، ممکن اسـت یک جزء کلیدی را از دست داده باشد: آزادی برای کارکنان برای چیدمان فضای خود. در تحقیقی، آزمودنی‌ها برای کار در انواع مختلف دفاتر گماشته شدند:

 

پایه تزیین ساده و ریاضت‌آمیز، تزئین شده با گل‌هاي‌ گلدانی و عکس و ایجاد مشترک توسط کارمندان. می تواند لوازم اداری را آزادانه جابه‌جا کند یا حتی از شر آن ها خلاص شود. نتایج این مطالعه نشان داد کـه بهره‌وری در «دفتر آراسته» 17 درصد ودر «دفتر هم‌ساخته» 32 درصد بیشتر از «دفتر پایه» اسـت.

 

دادن سطح مشخصی از آزادی بـه کارمندان برای تصمیم گیری در مورد ظاهر نهایی فضای اداری خود برای هردو طرف سودمند اسـت. کارمندان رضایت بیشتری دارند زیرا بازرسی بیشتری بر محیط دارند ودر عین حال کار انها مولدتر اسـت کـه مستقیماً بـه سود بیشتر برای شرکت تبدیل می شود. بـه نظر می رسد کـه تصمیم در مورد انتخاب سبک طراحی داخلی مناسب باید با کارمندان مورد بحث قرار گیرد. دید یک فرد ممکن اسـت دریک مورد مشخص اشتباه باشد.

جدیدترین مطالب سایت