چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

یک اتاق نشیمن میتواند در زندگی یک فرد بسیار مهم باشد. اتاق نشیمن کـه بـه ان اتاق استراحت نیز می‌گویند، مکانی در خانه شـما اسـت کـه در ان استراحت و رفت و آمد می‌کنید. و مهم‌ترین قسمت اتاق نشیمن شـما بی شک مبل اتاق نشیمن شماست.

 

مکانی کـه می توانید پس از یک روز پرمشغله برای استراحت و رفت و آمد بنشینید، حرکات کششی یا دراز بکشید. ست مبل اتاق نشیمن مانند یک قطعه مرکزی اسـت کـه در ان با خانواده و دوستان خود خاطره ایجاد میکنید.

 

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

می توانید از این مبلمان زیبا برای نشستن و تماشای فیلم باهم، بحث در مورد نحوه گذراندن روز خود، انجام برنامه ریزی برای تعطیلات آینده، بازی هاي‌ رومیزی، صحبت با مهمانان ودر صورت نیاز برای خواب استفاده کنید. با توجه بـه این کـه دوست دارید زمان باکیفیتی را صرف ان کنید، انتخاب بهترین ست مبل برای اتاق نشیمن بخش ضروری از برنامه ریزی داخلی شـما اسـت.

 

شـما نمیخواهید با عجله مبل بخرید و بعدا متوجه شوید کـه مطابق انتظارات شـما نیست. بنابر این، بهتر اسـت زمان قابل توجهی بـه ان اختصاص دهید تا برنامه ریزی کرده و بهترین مبل اتاق نشیمن مناسب را برای خود پیدا کنید کـه از نظر سبک و اسانی مطابق با اتاق نشیمن شـما عالی باشد.

 

بیشتر بخوانید: 28 نوع “مبل راحتی” جدید 1401 [+ عکس و مشخصات]

 

انتخاب بهترین مبل مورد نیازتان

وقتی بـه تعداد بیشماری از مدل هاي‌ مبل موجود در فروشگاه ها و وبسایت هاي‌ مبلمان نگاه می‌کنید، بسیار طبیعی اسـت کـه در وهله اول گیج شوید. همه ی مبل ها با توجه بـه طراحی، اسانی و قیمت آن ها برای نیازهای شـما مناسب نیستند. هنگام خرید چنین مبلمان ضروری برای خانه شـما باید بـه عوامل متعددی توجه کرد.

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

برای آسان کردن اینکار دلهره آور برای شـما، ما در مجله تفریحی تالاب با یک راهنمای عملی مفصل بـه شـما همه ی چیز را در مورد طرح ها، سبک ها، ایده هاي‌ چیدمان مختلف و رویکردی بی دردسر برای یافتن مبل مناسب برای اتاق نشیمن خود می‌گوییم.با خواندن این مطلب، شرط می‌بندیم کـه انتخاب درست برای شـما دشوار نخواهد بودو از تجمل و اسانی مبل اتاق نشیمن خود لذت خواهید برد. پس بزن کـه بریم!

 

 بهترین مدل مبل های اتاق نشیمن

لحظه اي کـه بـه یک مبل نگاه می‌کنید، سبک و طراحی ان عواملی هستند کـه نخستین برداشت شـما را ایجاد می کنند. بنابر این، بیایید در مورد رایجترین انواع مبل هاي‌ اتاق نشیمن مدرن موجود در بازار صحبت کنیم کـه می‌توانند گزینه مناسبی برای اتاق نشیمن شـما درنظر گرفته شوند. صادقانه بگویم، می توانید مبل‌ها را بـه روش‌هاي‌ متعددی بسته بـه عواملی مانند اندازه، عملکرد، فضای ذخیره‌سازی، طراحی، شکل بازو و پشت، تعداد اجزا، مواد مورد استفاده و غیره دسته‌بندی کنید. 

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

برای آسان کردن کار، ما گزینه هایي از دسته هاي‌ محبوب، آسان و بـه اسانی در بازار را در اختیار شـما قرار میدهیم تا بتوانید بدون زحمت مبل خودرا از بین آن ها انتخاب کنید. با ترکیب همه ی این عوامل می توانید انتخاب خودرا نهایی کنید. 

 

مدل های مبل بر اساس اندازه مبل

مهم‌ترین جنبه در انتخاب مبل اتاق نشیمن همیشه باید اندازه ان باشد. بسته بـه ابعاد اتاق نشیمن خود، باید مبل اسانی بخرید کـه اتاق را بـه اسانی پر کند بدون این کـه خیلی تنگ بـه نظر برسد. همچنین ارتفاع، عرض و عمق مبل اتاق نشیمن شـما نقش مهمی در تعیین میزان اسانی برای نشستن دارد. در این جا چند گزینه مبل بر اساس اندازه وجوددارد.

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

 

1. مبل های سنتی

این ها رایجترین مبل ها با اندازه استاندارد هستند کـه طبق معمولً بین 183 تا 244 سانتیمتر عرض، 91.5 سانتیمتر ارتفاع و 96.5 سانتیمتر عمق دارند. انها در درجه اول مبل هاي‌ سه نفره هستند.

 

2. مبل های کوچک

این مبل ها تقریبا شبیه بـه مبل هاي‌ سنتی هستند با این تفاوت کـه عمق کمی دارند. مبل هاي‌ کوچک، گزینه اي عالی برای افراد کوتاه قد اسـت بـه طوری کـه می‌توانند بـه اسانی بنشینند بدون این کـه پاهای خودرا در هوا آویزان کنند در حالی کـه پشت خودرا بـه پشتی تکیه داده اند.

 

3. صندلی عشق

مبل هاي‌ آپارتمانی با ارتفاع و عمق تقریبا مشابه با مبل هاي‌ سنتی نیز شناخته می شوند، مبل هاي‌ عاشقانه، مبل هاي‌ جمع و جور با ظرفیت نشستن آسان دو نفره هستند. می توانید انها را بـه شکل L درکنار مبل هاي‌ معمولی در اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

 

4. مبل های بزرگ

آن ها مبل هاي‌ بلند با طول معمولی 228.5 تا 279.5 سانتیمتر هستند. انها ظرفیت صندلی آسان چهار تا پنج نفر را فراهم می کنند. آن ها یک انتخاب عالی برای یک اتاق نشیمن طولانی هستند و افراد بلند قد میتوانند از انها برای خواب آسان روی انها استفاده کنند.

 

5. مبل های سکشنال

این مبل‌ها گزینه‌هاي‌ سفارشی را برای استفاده دریک چیدمان نشیمن کـه بـه بهترین وجه متناسب با اتاق نشیمن شـما اسـت، ارائه می دهند. مبل هاي‌ سکشنال از اجزای مدولار متعددی تشکیل شده اند. می توانید از ان‌ها بـه روش‌هاي‌ مختلف استفاده کنید، مانند پیکربندی‌هاي‌ L یا U شکل برای اتاق‌هاي‌ نشیمن بزرگ یا پیکربندی صندلی عاشقانه برای اتاق‌هاي‌ نشیمن کوچک‌تر.

 

انواع مبل خواب

اگر می خواهید از مبل خود بـه عنوان تختخواب استفاده کنید، ممکن اسـت بـه فکر خرید مبل اسانی باشید. ظاهر مبل هاي‌ خواب مشابه مبل هاي‌ معمولی اسـت، اما می توانید درصورت لزوم آن ها را بـه تخت تبدیل کنید. آن ها در اندازه هاي‌ مختلف موجود هستند و شـما می توانید بسته بـه فضایی کـه در اتاق نشیمن خود دارید، یکی را انتخاب کنید. در این جا چند نوع مختلف از گزینه هاي‌ مبل خواب برای شـما آورده شده اسـت:

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

6. فوتون

این‌ها مبل هاي‌ خوابی ساده و آسان برای پذیرایی از مهمانان شـما برای شب هستند. با سبک معاصر، انها برای یک اتاق نشیمن کوچک عالی هستند. بـه سادگی می توانید تکیه گاه مبل را بـه صورت صاف تا کنید تا ان را بـه تخت تبدیل کنید. فوتون هاي‌ سنتی تشک هاي‌ پوشیده شده روی قاب دارند. در مقابل، فوتون‌هاي‌ تاشو مدرن، بالشتک‌هاي‌ روکش‌دار را در خود قاب تعبیه کرده‌اند.

 

7. مبل های اسلیپر تراندل

این مبل ها دارای یک تشک مخفی هستند کـه در داخل ان ذخیره می‌شود کـه با چرخاندن ریل جلویی مبل بـه سمت جلو با استفاده از دستگیره ها و قفل کردن ان می‌توان ان را بیرون آورد. بـه دلیل مکانیسم ساده، می‌توان آن ها را بـه اسانی تنظیم کرد و اسانی زیادی برای خواب فراهم کرد. انها می‌توانند گزینه اي فوق العاده برای صرفه جویی در فضا باشند.

 

8. تخت خواب

آن ها قطعات منحصر بـه فردی از مبلمان هستند کـه می‌توانند برای نشستن، دراز کشیدن و استراحت استفاده شوند. انها دارای یک اسکلت فلزی یا چوبی یا هردو بـه همراه تشک جداگانه یا یک کوسن روکش دار هستند. تخت هاي‌ روز برای بازدیدکنندگان یک شبه عالی هستند زیرا با ظاهری زیبا، اسانی خوبی را فراهم می کنند.

 

9. کاناپه های تخت خواب شو

دراین نوع مبل، شـما مبل را باز کرده و تشک فوم سنتی یا برای اسانی بیشتر، تشک مموری فوم را بیرون می آورید. برای مهمانانی کـه قصد اقامت طولانی تری دارند بسیار آسان اسـت.

 

انواع مبل بر اساس مدل پشتی آنها

دراین دسته بندی می توانید بر اساس سبک مبل کـه با انتخاب شـما مناسب اسـت گزینه هاي‌ مختلفی داشته باشید بـه صراحت بر اساس نوع مدرن تا سنتی.

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

10. مبل های پشتی بالشی

آن ها همچنین بـه عنوان مبل هاي‌ پشتی پراکنده شناخته می شوند کـه بر خلاف بالشتک هاي‌ پشتی نصب شده سنتی، دارای بالش هاي‌ بزرگ متعددی هستند کـه در پشتی قرار گرفته اند. روکش بالش‌هایي کـه بـه رنگ مبل ساخته شده‌اند، حس زیبایی را ایجاد میکنند.

 

11. مبل های پشتی تنگ

این‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای کسانی باشند کـه بـه دنبال مبل محکمی هستند زیرا پشتی محکمی دارند. این نوع مبل ها با ظاهری شیک، شکل خودرا کاملاً بدون هیچگونه افتادگی حفظ می کنند. اگر نیاز بـه تکیه گاه نرم برای پشت خود دارید، می توانید از بالش هایي در پشتی استفاده کنید.

 

12. مبل های پشتی خمیده

این مبل ها متفاوت بـه نظر میرسند و با پشتی خمیده مانند سرپانتین تاثیر قابل توجهی می گذارند. قاب منحنی ان ظاهری کاملا مدرن بـه ان میدهد و باعث میشود افراد هنگام نشستن احساس نزدیکی کنند.

 

13. مبل های تاکسیدو

این مبل ها دارای بازوهایی هستند کـه در همان ارتفاع تکیه گاه کشیده شده اند و حالتی جعبه اي شکل ایجاد می کنند. بـه طور کلی، آن ها دارای پشت و بازوهای تافت هستند کـه جزئیات را ارائه می دهند و ظاهری تمیز دارند.

 

بیشتر بخوانید: چطور مبل و مبلمان راحت و با کیفیتی برای منزل انتخاب کنیم

 

انواع مبل بر اساس سبک بازو

عده اي از مبل ها سبک منحصر بـه فردی در بازوهای خود دارند کـه میتواند کوتاه یا بلند، صاف یا منحنی و اشکال مختلف دیگر باشد.

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

14. مبل های بازویی رول شده

آن ها دارای دسته هاي‌ منحنی هستند کـه ظاهری سنتی بـه مبل شـما می دهند.

 

15. مبل های بازویی

انها دارای دسته هاي‌ مستطیلی شکل هستند کـه خط تمیز و ظاهری مدرن را بـه انها ارائه میدهد. انها بـه سادگی آسان هستند و می توانید چند بالش پرتابی را روی بازوها اضافه کنید تا احساس زیبایی بیشتری داشته باشید.

 

16. مبل های بازویی شیب دار

این مبل‌ها دارای تکیه‌گاه‌هایي با ارتفاعی مشابه پشتی هستند، اما با رفتن بـه سمت جلوی مبلمان کوتاه‌تر میشوند و ظاهری منحنی بـه ان می دهند.

 

17. مبل های بالشی بازو

این مبل هاي‌ اتاق نشیمن دارای بالشتک هاي‌ بزرگی هستند کـه روی دسته ها قرار گرفته اند تا اسانی بیشتری را ارائه دهند.

 

18. مبل های بدون بازو

این مبل ها با شکل مینیمالیستی خود، همانگونه کـه از نام ان پیداست، دسته ندارند. آن ها در طراحی مدرن محبوب هستند و با صندلی ها عاشقانه یا صندلی هاي‌ گوشه استفاده می شوند.

 

انواع مبل بر اساس سبک اثاثه یا لوازم داخلی

بعد از سایز و مدل مبل، آخرین مقوله مهم برای مبل نشیمن، سبک تودوزی ان اسـت. جنس، رنگ، طرح، قابلیت تنفس و مقاومت در برابر لکه عده اي از جنبه هاي‌ مرتبط با ان هستند.

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

19. مبل های پارچه ای

انواع مختلفی از مبل هاي‌ پارچه اي وجوددارد کـه می توانید بر اساس سبک زندگی و ترجیحات خود انتخاب کنید. شـما می توانید میکروالیاف مصنوعی را انتخاب کنید کـه در برابر لکه مقاوم هستند، بـه اسانی تمیز می شوند و بـه اسانی محو نمیشوند. برای داشتن پارچه اي نرم و آسان، می توانید پارچه هاي‌ نخی یا کتان را انتخاب کنید. وقتی بـه سراغ مبل پارچه اي می‌روید، می توانید گزینه هاي‌ رنگ و طرح زیادی داشته باشید.

 

20. مبل های چرمی

برای داشتن ظاهری شیک و لوکس، می توانید مبل چرمی را انتخاب کنید کـه در اندازه ها و رنگ هاي‌ مختلف عرضه می‌شود. آن ها بادوام هستند و با مراقبت مناسب می‌توانند بیشتر از مبل هاي‌ پارچه اي دوام بیاورند.

 

21. مبل های روکش دار

مبل هاي‌ روکش دار مبل هاي‌ فوق العاده اي هستند کـه بـه اسانی قابل نگه‌داری هستند. روکش این مبل ها را میتوان بـه اسانی برای شستشو در مواقع لزوم جدا کرد. یکیدیگر از نکات مثبت مبل هاي‌ روکش دار این اسـت کـه می توانید بـه اسانی انها رابا ظاهر رنگ اتاق نشیمن خود سفارشی کنید.

 

چگونه بهترین مبل اتاق نشیمن را انتخاب کنیم؟

اکنون بـه خوبی با انواع مبل هاي‌ موجود در بازار آشنا شدید. اما وظیفه شـما بـه این جا ختم نمیشود. در واقع از اول شروع می‌شود. تا بـه حال، هنگام تصمیم گیری در مورد مبل رویایی خود، حتما بـه تمام عواملی کـه در اتاق نشیمن شـما اعمال میشود فکر کرده‌اید. حالا انتخاب مبل مناسب آخرین مرحله قبل از خرید مبل اتاق نشیمن اسـت.  برای انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن خود باید فاکتورهای زیر را درنظر داشته باشید. بیایید یک بـه یک شـما را از طریق آن ها راهنمایی کنیم.

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

1. فضای خود را درک کنید

برای تناسب کامل با مبل اتاق نشیمن، باید قبل از خرید مبل، ابعاد اتاق نشیمن خودرا اندازه بگیرید. همچنین باید موقعیت چیزهایی مانند پنجره ها، شومینه، میز تلویزیون یا درهای اتاق نشیمن را درنظر داشته باشید تا مطمئن شوید کـه مبل شـما مانع از جریان روان اتاق نمی‌شود.

هنگام خرید مبل باید تمام این اندازه ها و جزئیات را بـه فروشگاه ببرید. فروشنده می‌تواند اندازه مناسب مبل را پیشنهاد دهد کـه با فضای شـما در اتاق نشیمن مطابقت دارد. مبل برای یک اتاق نشیمن کوچک باید بدون اشغال تمام فضای آزاد مناسب باشد. بـه طور مشابه، مبل برای یک اتاق نشیمن بزرگ باید بـه اندازه اي بزرگ باشد کـه فضای خالی را بدون این کـه خیلی تنگ بـه نظر برسد، پر کند.

 

2. سبک مبل را انتخاب کنید

بعد سبک مبل اسـت کـه با سلیقه و ترجیح شـما هماهنگ اسـت. باید بـه طور یکپارچه با دکوراسیون فعلی خانه شـما یا با دکوراسیونی کـه قصد تغییر ان را دارید مطابقت داشته باشد.

شـما دوست دارید سبک مبل خودرا از طیف گسترده اي از سبک ها، از کلاسیک تا مدرن یا سفت تا نرم محدود کنید. شـما ممکن اسـت یک مبل براق و محکم یا شاید مبل شیک و دنج بخواهید. هر مدل مبل را کـه می خواهید، باید بادقت ان را درک کنید و سپس آخرین مدلی را کـه می خواهید برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید.

 

3. اندازه ایده آل برای مبل خود را ارزیابی کنید

یک مبل مناسب ان چیزی اسـت کـه عمق مناسب صندلی را برای ارتفاع منحصر بـه فرد شـما فراهم می‌کند. سه جنبه مهمی کـه باید برای نصب مبل درنظر بگیرید عبارتند از:

میانگین قد اعضای خانواده شـما کـه بیشتر اوقات از مبل استفاده می کنند

عمق مبل

استحکام و ساختار کوسن مبل شـما

یک مبل کـه بـه درستی نصب شده اسـت، عمق صندلی بهینه اي را برای قد شـما دارد، جایی کـه زانوهای شـما باید هنگام نشستن روی ان زاویه 90 درجه ایجاد کنند و پاهای شـما باید بـه اسانی بـه زمین برسد.

جدای از ان؛ بالشتک مبل شـما باید در ناحیه کمر، پایین و زانوها بـه اندازه کافی محکم باشد و ازبدن شـما حمایت کند. اما در عین حال باید بـه اندازه کافی آسان باشد.

 

4. مبل را با نیازهای خود مطابقت دهید

وقتی صحبت از عملکرد مبل اتاق نشیمن شـما می‌شود، عوامل متعددی وجوددارد کـه باید قبل از انتخاب مبل مناسب بـه آن ها توجه کنید. شـما باید بـه هدف استفاده از این مبل در اتاق نشیمن خود فکر کنید ودر این جا چند فاکتور ضروری دراین زمینه ارائه میدهیم.

مبل ثابت: اگر می خواهید یک مبل شیک ودر عین حال محکم برای نشستن رسمی داشته باشید، مبل ثابت بهترین گزینه اسـت.

مبل خوابیده: اگر می خواهید هنگام تماشای تلویزیون یا خواندن رمان، دراز بکشید و پاهای خودرا بالا بیاورید تا بتوانید آسان تر بنشینید، مبل اسانی برای شـما مناسب اسـت.

مبل خواب : اگر می خواهید گهگاه یا بـه طور منظم از مبل خود برای اهداف خواب استفاده کنید ودر نتیجه دریک تخت اضافی صرفه جویی کنید، هیچ راهی بهتر از خرید مبل خواب وجود ندارد.

مبل مناسب برای کودکان: اگر بچه‌هایي دارید کـه روی مبل می‌پرند، بـه یک مبل با پارچه‌هاي‌ پرفورمنس نیاز دارید کـه بـه اسانی نشت و لکه را تحمل کند.

مبل دوستدار حیوانات خانگی: اگر حیوانات خانگی دارید، باید یک مبل دوستدار حیوانات خانگی داشته باشید کـه در مقابل حیوانات خانگی شـما بایستد و دوام زیادی داشته باشد بدون این کـه نگران خراشیدگی، لکه و ریزش ان باشید.

تعداد افرادی کـه از مبل استفاده خواهند کرد: بسته بـه این کـه چقدر خانواده کوچک یا خانواده پرجمعیت دارید، میخواهید درنظر بگیرید کـه آیا بـه یک صندلی عاشقانه، یک مبل معمولی، یک مبل آپارتمانی یا یک مبل سکشنال نیاز دارید.

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

5. مواد مبل را نهایی کنید

این یکی از عوامل مهمی اسـت کـه ظاهر و احساس مبل اتاق نشیمن شـما را تعیین می‌کند. بسته بـه انتخاب خود می توانید از چرم یا پارچه استفاده کنید. در اثاثه یا لوازم داخلی چرمی، گزینه‌هایي در کیفیت‌ها، رنگ‌ها و بافت‌هاي‌ مختلف مانند چرم دانه‌بندی بالا و چرم خرد شده در معرض هستند. پارچه ها نیز بسته بـه جنس، رنگ، طرح و غیره در انواع مختلفی موجود هستند.

 

چرم یا پارچه، هر ماده اي کـه برای مبل اتاق نشیمن خود انتخاب می‌کنید، عاقلانه اسـت کـه عوامل زیر مرتبط با آن ها را درک کنید:

 

ظاهر: کف و پارچه ظاهر منحصر بـه فرد خودرا دارند کـه برای افراد مختلف بسته بـه ترجیح انها بسیار خاص اسـت. چرم ظاهر طبیعی و زیبایی دارد کـه با افزایش سن التیام می یابد. از سوی دیگر، پارچه در رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌هاي‌ نامحدود تطبیق پذیری دارد.

 

اسانی: چرم از نظر احساس نرم و گرم بسیار عالی اسـت و بـه اسانی با دمای بدن شـما تنظیم می‌شود و قابلیت تنفس دارد. این پارچه بسته بـه نوع پارچه مورد استفاده، مانند طبیعی یا مصنوعی، اسانی را در راه خود فراهم میکند.

 

دوام: این فاکتور بسته بـه نحوه استفاده از مبل خود در خانه اهمیت خودرا خواهد داشت. چرم مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش و پارگی دارد و ماندگاری بیشتری نسبت بـه پارچه دارد. اما امروزه، پارچه هایي مانند میکروفایبر نیز محبوب شده اند، زیرا مانند چرم بسیار بادوام هستند.

 

تعمیر و نگه داری: اگر می خواهید مبل اتاق نشیمن شـما عمر طولانی داشته باشد، می خواهید این فاکتور را درنظر بگیرید. مبل هاي‌ چرمی برای دوام چندین ساله نیاز بـه نگه داری و مراقبت دارند، مانند نظافت حرفه اي و گردگیری منظم. مبل هاي‌ پارچه اي بـه طور خاص بـه توجه سریع بـه نشت و گردگیری منظم نیاز دارند.

 

هزینه: از این نظر، چرم بی شک گرانتر از روکش پارچه اسـت.

 چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

6. برای مبل خود بودجه تعیین کنید

یک مبل باکیفیت خوب کـه سبکی متمایز و اسانی را برای افراد در هنگام نشستن بـه اتاق نشیمن شـما ارائه دهد، از نظر قیمت میتواند سرمایه گذاری قابل توجهی باشد. عوامل متعددی مانند اندازه، نوع، سبک، روش ساخت و کیفیت متریال بر قیمت مبل حاکم اسـت. اگر سفارشی‌سازی را انتخاب کنید، هزینه مبلمان افزایش می یابد و اگر فروشنده این گزینه را ارائه دهد، ان را ارتقا دهید. شـما می توانید یکی را انتخاب کنید کـه درست در جیب شـما قرار میگیرد.

 

بیشتر بخوانید: چیدمان و دکوراسیون منزل برای سال جدید

 

چگونه مبل خود را در اتاق نشیمن بچینیم

حالا، وقتی مبل اتاق نشیمن ایده آل خودرا خریدید، وقت ان اسـت کـه ان را در اتاق بچینید. هنگامی کـه تعداد زیادی از مبلمان دیگر در اتاق نشیمن شـما وجوددارد، انتخاب یک مکان مناسب برای مبل شـما میتواند یک کار وحشتناک باشد. اما این یک مرحله ضروری در ایجاد فضایی زیبا، کاربردی و منسجم در اتاق نشیمن شـما اسـت.

 

چیدمان مبل فقط بـه معنای قرار دادن مبل دریک مکان خاص در اتاق نشیمن نیست. شـما باید جنبه هاي‌ دیگری را نیز درنظر بگیرید تا اتاق نشیمن خودرا برای خود و میهمانانتان بـه یک غذای بصری تبدیل کنید. در این جا چند نکته مهم وجوددارد کـه برای چیدمان مبل اتاق نشیمن برای شـما بسیار مفید خواهد بود.

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

1. به صورت بصری برای قرار دادن تمام مبلمان اتاق نشیمن برنامه ریزی کنید

این مهم ترین بخش از کل این فرآیند اسـت. بدون برنامه ریزی، در نهایت مبلمانی خواهید داشت کـه با اتاق نشیمن شـما مطابقت ندارد یا فضایی برای سایر مبلمان خاصی کـه خریداری کرده‌اید ندارید. پس همیشه بهتر اسـت ابتدا با تجسم فضای داخلی و مبل خود درکنار هم برنامه ریزی کنید.

قبل از خرید مبل، اندازه و ابعاد فضایی کـه در اتاق نشیمن خود دارید را درنظر بگیرید. شـما باید تمام مبلمان و لوازم دیگری را کـه بخشی از اتاق نشیمن شـما هستند، مانند قفسه کتاب، میز قهوه، فرش، میز تلویزیون و غیره درنظر داشته باشید. شـما باید تصمیم بگیرید کـه یک چیدمان متقارن یا نامتقارن برای خود داشته باشید.

 

2. نقطه کانونی را انتخاب کنید

شـما باید مبل خودرا بـه گونه اي قرار دهید کـه وقتی افراد روی ان می‌نشینند، یک نقطه کانونی در اتاق نشیمن مانند شومینه، آینه، نقاشی، تلویزیون یا هر چیز دیگری کـه تمرکز افراد اطراف را جلب میکند، داشته باشند.

 

3. تسهیل مکالمات

مبل اتاق نشیمن مهم‌ترین مکانی اسـت کـه در ان مکالمات انجام میشود. شـما باید مبل خودرا بـه گونه اي بچینید کـه در زمانی کـه مهمانان نشسته اند و با یک دیگر صحبت می کنند، انسجام، اسانی و باهم بودن ایجاد کند. بـه عنوان مثال، دو صندلی برجسته و یک مبل در اطراف یک میز قهوه چیدمان کاملی برای نشستن ایجاد میکند.

 

4. مبلمان را متناسب با ابعاد اتاق نشیمن خود قرار دهید

تعادل کلید چیدمان مبل اتاق نشیمن و سایر مبلمان در اتاق شـما اسـت. ایده خوبی اسـت کـه مبلمان بزرگ و کوچک را متناسب باهم ترکیب کنید تا احساس اسانی و آرامش داشته باشید. مقیاس بندی مبلمان با اندازه اتاق نشیمن باعث میشود متعادل تر بـه نظر برسد. همچنین باید مقداری فضای سفید در اتاق نشیمن خود بگذارید تا چشمانتان در هنگام نشستن در آنجا استراحت کنند.

 

5. با الگوهای ترافیک تراز کنید

شناسایی جریان ترافیک در اتاق نشیمن با درنظر گرفتن نحوه حرکت در فضای اتاقتان ضروری اسـت. فضای اطراف مبل اتاق نشیمن، میز قهوه یا عثمانی شـما باید بـه اندازه کافی برای حرکت آزاد باشد.

چگونه یک مبل ایده آل برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

6. فرش مناسب را انتخاب کنید

شـما باید فرش خودرا برای تکمیل مبل اتاق نشیمن و سایر مبلمان انتخاب و چیدمان کنید. اندازه و شکل فرش باید برای ایجاد اسانی بدون پوشاندن تمام سطح کف کافی باشد. باید متناسب با اندازه اتاق شـما باشد. شـما می توانید فرش خودرا بـه سه روش مختلف قرار دهید:

بدون هیچ پایه مبل روی فرش

تنها با پایه هاي‌ جلویی مبل روی فرش

با فرشی کـه کاملاً زیر مبل کشیده شده اسـت

 

بیشتر بخوانید: انواع مبل و سبک های فوق العاده شیک مبلمان پذیرایی

 

در پایان

این‌ها چند نکته حیاتی بودند کـه باید هنگام چیدمان مبل اتاق نشیمن خود بـه ان توجه کنید. شـما می توانید با جابجایی، افزودن لوازم جانبی مناسب و انجام برخی آزمایشات غیرمتعارف بـه تلاش خود ادامه دهید تا زمانی کـه بـه ظاهر و احساس دلخواه خود در اتاق نشیمن خود برسید. این کاملاً بـه انتخاب شـما بستگی دارد کـه چگونه همه ی چیز را در اتاق نشیمن خود ترتیب دهید. هدف نهایی این اسـت کـه شـما با نشستن بر روی مبل اتاق نشیمن خود احساس اسانی و آرامش داشته باشید و مهمانان شـما باید در چنین چیدمان اتاق نشیمن دوست داشتنی احساس برتری کنند.

جدیدترین مطالب سایت