با انتشار متنی در اینستاگرامش و از به جهان آمدن پسر خود در ایالات امریکا خبر داد خبر غیرمنتظره بنیامین بهادری درمورد خانوادهاش! بنیامین بهادری در شب تولدش با انتشار پستی از به جهان آمدن فرزند پسرش در کشور آمریکا خبر داد.
درود ١٨٧- جهان یه جورى شرطى شده که اگه شب تولد خودمون پست نذاریم انگار فراموش کردیم که به جهان اومدیم.
١٨٨- خدا رو شکر که وسط این دنیاى شدیداً طلبکار«!»، من بى قید و شرط ترین رفقا رو دارم. خدا مى دونه گاهى عمداً اذیتشون هم کردم که ببینم منو تا کجا تحمل مى کنند و همۀ وقت این من بودم که روم کم شده.
١٨٩- به علت وجود همین دوستانم هر وقت خبر مهمى داشتم سعى کردم همین جا با شماها -که هنوز و با عشق این شماره ها رو دنبال مى کنید- مطرح کنم.
١٩٠- بیشتر از این نمى تونستم این موضوع رو پیش خودم و نزدیکانم نگه دارم “تا چند هفته آینده یه کوچولو به جمع خانواده ى ما اضافه میشه”
١٩١- خیلى دلم مى خواست تو ایران به جهان بیاد ولى دیدم مادرش تو امریکا راحت تره. هم خانواده اش پیشش هستن و هم خودش بزرگ شده اینجاست، دلش این طور خواست من هم گفتم چشم
١٩٢- انگار همۀ این سى و پنج سال رو منتظرت بودم پسرم ١٩٣- بارانا از همۀ ما شاد تره. چرا نباشه؟ داره میشه خواهر بزرگه
١٩٤- جهان یه جورى شرطى شده که خدا مى دونه ولى من و شما با هم شرطى نیستیم و این خودش یک جهان قیمت داره.
١٩٥- مراقب خودتون و عشقتون باشید.
نام اصلی : وحید بهادری
نام مستعار : بنیامین
زادروز : ۱۸ شهریور ۱۳۶۱-تهران
اهل کشور : ایران
سبکها : موسیقی پاپ
کار«ها» : خواننده-آهنگساز
ناشر«ها» : ترانه شرقی و آوای نکیسا
سازهای برجسته : گیتار
بنیامین بهادری«وحید بهادری» خوانندهٔ ایرانی موسیقی پاپ در ۱۸ شهریور ۱۳۶۱ درخانوادهاي مذهبی
در تهران متولد شد. از کودکی علاقه بسیاری به فراگیری موسیقی داشت.
۱۶ ساله بود که به شعر و موسیقی روی آورد در سن ۱۹ سالگی به فراگیری گیتار پرداخت
و گذشته از شروع به کار حرفهاي به مداحی میپرداخت و سپس به صورت حرفهاي آهنگ سازی را شروع کرد
در این مدت در چند آهنگ و ترانه با خوانندگان دیگر موسیقی پاپ همکاری داشت و یک مجموعه به نام گلهای رنگین کمان برای کودکان ساخته و سرانجام با مجموعه ۸۵ خوانندگی را بصورت حرفهاي آغاز کرد.
نخستین اثر رسمی بنیامین مجموعه ۸۵ نام داشت. این مجموعه که به صورت اتفاقی توسط تنظیم کنندهٔ مجموعه لو رفت،
با ترانه جهان دیگه مانند تو نداره که با نام خاطرهها در مجموعه قرار داشت، شروع میشد.
شاعر ترانههاي این مجموعه سید فرید احمدی و تنظیم اثر عهده نیما وارسته بود.
این مجموعه شامل ۱۰ قطعه بود که قطعه دختر آفتاب از آن حذف شد.
دومین اثر بنیامین بهادری که پس از کش و قوسهاي فراوان و بعد از بیش از ۱۰ بار به تعویق افتادن
بالاخره در ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ منتشر شد. بر طبق روال مجموعه قبلی نام این مجموعه هم ۸۸ گذاشته شد
و در همان روزهای اول دقت همگان را به خود جلب کرد. بنیامین ۸۸ در عرض یک هفته توانست
به فروش ۵۰۰٬۰۰۰ نسخهاي دست پیدا کند که در نوع خود و در ایران که بیشتر مخاطبان آهنگها را از اینترنت دانلود میکنند، یک فروش قابل دقت هست. /پسر بنیامین بهادری
در گفتگؤ منتشر شده از بنیامین بهادری در اردیبهشت ۱۳۸۹، علیرغم این که
وی مجموعه ۸۸ را یک مجموعه کاملاً حرفهاي قلمداد می کند، اما مجموعه ۸۵ را به مراتب پیروز تر و بهتر ارزیابی کرده
هست. این مجموعه ۱۷ قطعه دارد و شاعر ترانههاي این مجموعه سید فرید احمدی و تنظیم بر عهده پیام شمس بود.
آهنگسازی این مجموعه نیز توسط بنیامین صورت گرفته هست.
در سال ۸۴ البومی با اشعاری مذهبی و در وصف امام حسین و اهل بیتش که توسط فرید احمدی
سروده شده بود با صدای بنیامین روی سایتها قرار گرفت که تا به امروز جز پر مخاطب ترین ترانههاي مناسبتی هست./ پسر بنیامین بهادری
درتاریخ چهاردهم اسفند ۱۳۹۲ سومین اثر بنیامین که شامل ۱۲آهنگ هست منشر شد.
وی برای نخستینبار تصویر دخترش “بارانا” راکه قرار بود بصورت سورپرایز برای طرفدارانش رونمایی کند
برروی جلد مجموعه خود قرارداد، یک تصویر یادگاری نیز درون مجموعه قرار دارد.
اشعار این مجموعه را فرید احمدی سروده و تنظیم تمام قطعات را نیز نیما وارسته انجام داده،
این مجموعه توسط موسسه هنراول و آوای هنر درسراسرایران منتشرشدههست، این مجموعه درعرض ده روز در تمام کشور به پایان رسید و به تیراژ دوم رسید./ پسر بنیامین بهادری
در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۲ بنیامین بهادری در حال رانندگی در یکی از خروجیهاي اتوبان همت
دچار سانحه تصادفی شد. در این سانحه رانندگی آسیبی به بنیامین بهادری و دختر ۲ ساله اش” بارانا ” وارد نشد
اما نسیم حشمتی همسر وی که پشت فرمان خودرو بود جان خود را از دست داد.
بعد از مرگ همسرش، بنیامین به یاد او آهنگی با عنوان «یه خونه» را اجرا کرد و پس از وی در سال
۱۳۹۴ با «شایلی محمودی» همسر دوم خود ازدواج نمود و ازدواجش را به رسانهها اعلام کرد./پسر بنیامین بهادری
آنهایی که دوست دارند بدانند بنیامین چگونه وارد موسیقی شده هست، این پاسخ را بخوانند:
«از نوجوانی با سرودن ترانه وارد دنیای موسیقی شدم و سپس از ۱۷ سالگی با نواختن گیتار
و پیانو و سپس آهنگسازی پا به این حرفه گذاشتم. در سالهاي ۸۱ و ۸۲، یک کار کودک با نام گلهاي رنگینکمان با صدای عروسک «چرا» را ساختم که پرفروشترین کار کودک در سالهاي گذشته و بعد از انقلاب شد.»
و اما «جهان دیگه مثه تو نداره»… «این ترانه را دوست خوبم فرید احمدی سرود که من
آهنگسازی آن را انجام دادم، خودم هم آن را بعنوان اتود خواندم، اما در کمال ناباوری این ترانه لو رفت
و عجیب این که استقبال خوبی هم از آن شد، به همین خاطر تصمیم گرفتیم که اینکار را
خود ما انجام دهیم و در قالب یک مجموعه، روانه بازار کنیم. در واقع پس از این که متوجه شدم،
مردم از صدای من استقبال کردند، تصمیم گرفتم که بعنوان خواننده فعالیت کنم.»
بنیامین لیسانس ادبیات فارسی دارد و این به آن معنی هست که شعر و ترانه را به خوبی درک می کند
و در ترانههایش از تحصیلات خود بهرهگیری کامل را میبرد. خانواده بهادری پنج فرزند دارد،
چهار پسر و یک دختر که «بنیامین» فرزند آخر خانواده هست. او در مورد بزرگ این خانواده یعنی پدرش میگوید:
«پدرم کارمند دولت بود و سالهاست که بازنشسته شده و مادرم هم منزلدار هست.»
خیلیها همان زمان با شنیدن ترانه «جهان دیگه مثه تو نداره» میگفتند که بنیامین ابتدا خواننده زیرزمینی بود،
اما او از خودش دفاع می کند. «نه، این جورها هم نبود، موسیقی زیرزمینی تعاریفی دارد،
من آن ترانه را ساخته بودم، همۀ حرفهايها هم میدانستند که ما سازنده اینکار بودیم.
کار لو رفت، آن زمان عرف بر این نبود که اگر کسی می خواهد یک کار زیرزمینی ارائه دهد،
تنها یک ترانه منتشر کند، یک مجموعه تهیه می کردند و بنا به هر دلیلی در ارشاد به این مجموعه ایرادهایی می گرفتند،
از طرفی صبر هم نداشتند که ایرادات را رفع کنند، پس آن را روانه بازار میکردند،
کما این که برای خیلی از دوستان این اتفاق افتاد. اما انتشار آن تک قطعه و به استناد حرفهايها که همۀ اذعان می کردند،
آن ترانه در مرحله ضبط و تنها یک اتود بوده، نمیتواند این شائبه را به وجود آورد که آن ترانه زیرزمینی بوده!
که اگر میخواستم آن کار را به شکل زیرزمینی ارائه بدهم، حداقل در ضبط آن دقت می کردم،
اگر این اظهارنظر در مورد زیرزمینی بودن آن ترانه، صحت هم داشته باشد، پس چرا من توانستم
به سرعت مجوز بگیرم؟! چون که ما اثبات کردیم، آن ترانه لو رفته، اتفاقی بود.» /پسر بنیامین بهادری
من دغدغه آن چنانی در زندگی ندارم.
در مفید و بد روزگار مهم ترین مسئله برایم «آرامش» هست. در آرامش می توانم روی موسیقی و
تولید یک شعر مفید تمرکز داشته باشم… ضمن این که «خواب» را خیلی دوست دارم
و چندان میخوابم.از او میپرسیم که موسیقی چند ساعت از یک شبانه روز تو را میگیرد؟
می گوید: «زمان خاصی ندارد، چرا که شما برای کارهای هنری نمی تواني ساعت تعیین کنی…
شاید خیلیها از من بپرسند که آهنگسازی را در چه ساعاتی از شبانهروز انجام می دهی،
اما باز هم باید بگویم که تعریف به خصوصی ندارد! برخی وقتها با سازم، قطعهاي را میسازم،
برخی وقتها، بدون ساز در خیابان چیزی به ذهنم خطور میکند، در مسافرت، در خواب و… در یک لحظه چیزی به ذهنم خطور می کند که آن ترانه را تبدیل به آهنگ میکنم.» /پسر بنیامین بهادری
یک هنرمند خوش صداست و احساس خوبی دارد،
به خصوص کارهای ۱۰ سال پیش او. من خیلی وقتها با صدای او حس خوبی میگرفتم، اما نمی دانم
چرا ایشان در گفت و گوهایشان درمورد بچههاي پاپ اظهارنظرهایی می کنند که به نظر من برخی زمانها
رنگ و بوی بیاحترامی می گیرد. به نظر من اگر ایشان پس از مدتی نتواند به جوانان احترام بگذارد،
شاید جوانان هم مانند سابق بعنوان یک استاد پیشکسوت با او برخورد نکنند،
نظر من این هست که احترام باید متقابل باشد، این درست نیست که ما سالها بعنوان یک پیشکسوت به ایشان احترام بگذاریم،
اما ایشان بدون هیچ دلیلی بخواهد ما را تخطئه کند! ضمن این که باید به این نکته دقت داشته باشید
که مخاطبان ما با یکدیگر تفاوت دارند و هیچ رقابتی هم بین ما نیست…
بارانا دختر بنیامین بهادری
من به شخصه برای ایشان احترام زیادی قائل هستم، او خلاقیتهاي زیادی دارد.
او صدای بسیار خوبی دارد، اما برخی وقتها از رفتارهای حرفهايشان سر درنمیآورم.
مثلا هیچ وقت نفهمیدم که قصدشان از خواندن، «نون و دلقک» چه بود؟ نه موسیقیشان و نه کلیپشان…
گرچه ایشان آدم محترمی میباشند و در گفتگوهایشان همۀ وقت از موسیقی پاپ دفاع کردند که این قابل تقدیر هست.
من در مجموع از این که ایشان مخاطب دارند و مردم علاقه زیادی به او دارند، مطلع هستم، اما شخصا فضای موسیقی ایشان را دوست ندارم، آقای عصار برای من قابل احترام میباشند.
ایشان پیروز بودند و از نخستینهاي پاپ ایران بودند و راه را برای ما باز کردند، اما شخصا اعتقاد دارم که صدای ایشان اورجینال نیست. /پسر بنیامین بهادری
من ناراحت شدم که آن ملودی یونانی را در کارش شنیدم و غصه خوردم. محسن که این همۀ کارهای مفید ساخته، نباید آن ترانه را میخواند!
اما ایشان توانمندیهاي خوبی دارد، صدای شنیدنی دارد و من وی را تحسین میکنم.
مانند صدایش، پسر خوبیه، او در گزینه کارهایش، دقت می کند.
بسیار پرطرفدار هست، پسر زجر کشیده و سختی کشیدهاي هست و بسیار بااحساس میخواند، اما خیلی پر کار هست که انشاالله در آینده گزیده کار شود.
برخی وقتها در ترانههایش، فریادهایی میکشد که شاید بتواند آن ها را کمی ملایمتر بخواند.
میتوانست در موزیک پاپ ایران، پیروزتر از این باشد، اما هنوز هم این فرصت را از دست نداده.
مهدی پسر بااحساسی هست و صدای خوبی دارد، اما صبر ندارد.
فوقالعاده حرفهاي، صدای گرم و خوبی دارد و من خیلی دوستش دارم، تمام قسمتهاي صدایش را دوست دارم،
انشاالله در آینده از او شاهد یک مجموعه مفید دیگر مانند «غریبه» باشیم.
فوق العاده، مفید، متوسط و ضعیف، از وی انتظارات بیشتری میرود.
مدیریت امور هنری و به نوعی مارکتینگ بنیامین به محسن رجبپور ارتباط دارد.