افزایش قیمت های حامل انرژی بنزین و گاز

افزایش قیمت های حامل انرژی بنزین و گاز

حامل های انرژی رو به افزایش است !

 

در لایحه بندی جدید دولت درسال 97 از افزایش قیمت حامل هاي انرژی خبر داده است در ادامه می‌توانید با چک سفید امضا شده توسط مجلس برای افرایش قیمت هاي حامل انرژی تالاب را دنبال نمایید. 

 

افزایش نرخ حامل هاي انرژی , حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اظهار داشت:

با دقت به عملکرد بودجه سال ۹۶ و عدم تحقق بخش زیادی از درآمدهای سال جاري که همراه با افزایش تنخواه ۳۶ هزار میلیارد تومانی بوده است، باید در لایحه سال آینده نگاه واقع‌بینانه‌تری به درآمدها وجود داشته باشد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد تبصره ۱۸ لایحه مبنی بر این که صد درصد مابه‌التفاوت منابع حاصل از قیمت حامل‌هاي انرژی درسال ۹۷ نسبت به ابتدای سال ۹۶ به حساب خاصی نزد خزانه واریز شود، اظهار داشت : بنظر میرسد دولت به دنبال افزایش نرخ حامل‌هاي انرژی بوده و با این تبصره به دنبال مجوز قانونی برای انجام اینکار است.

افزایش قیمت های حامل انرژی بنزین و گاز

توضیح حاجی بابایی درباره افزایش نرخ حامل های انرژی

این نماینده مجلس تأکید کرد: تصویب این تبصره به معنای چک سفید امضای مجلس به دولت خواهد بودو عملاً دست دولت را برای هر گونه افزایش حامل‌هاي انرژی باز می گذارد.

 

افزایش نرخ حامل های انرژی در سال ۹۷

حاجی‌بابایی با اشاره به ماده ۳۹ قانون برنامه ششم تصریح کرد: طبق این قانون دولت مجوز افزایش حامل‌هاي انرژی را دارد و می تواند آنرا در بودجه‌هاي سالانه لحاظ کند، بهمین منظور نیز دولت چنین پیشنهاد‌ي آورده است.

 

وی در جواب به این سؤال که آیا امکان افزایش حامل‌هاي انرژی درسال جاری نیز وجوددارد، گفت:
تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ نیز این امکان را برای دولت فراهم می کند، درعین‌حال عبارات استفاده‌ شده در تبصره ۱۸ لایحه سناریوی افزایش این حامل‌ها درسال جاری را نیز قوت می‌بخشد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: قانون هدفمندی یارانه‌ها ۹ حامل انرژی مثل بنزین، آب، گاز، نفت و گاز، نفت کوره، خوراک پتروشیمی، نفت سفید، CNG و برق با تصویب این مجوز افزایش خواهند یافت و آن‌طور که پیش‌بینی شده، در مسیر ساخت و اشتغال به خدمت گرفته خواهد شد.

 

حاجی‌بابایی تأکید کرد: قرار بود، دولت طی سال‌هاي گذشته «پنج سال ۸۹ تا انتهای ۹۴» هدفمندی را اجرا کند و اکنون با دقت به کاهش درآمدها، چاره‌اي جز افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

 

جدیدترین مطالب سایت