ریسک کاهش عجیب قیمت طلا

ریسک کاهش عجیب قیمت طلا

ریسک کاهش قیمت طلا

با اُفت قیمت در بازار کشور آمریکا را برای سبد کالارا برای شما عزیزان فرراهم نموده ایم در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت پیش بینی کردند طلا در هفته جاری به بالای ۱۳۰۰ صعود میکند اما سرمایه گذاران برای خوش‌بینی به افزایش قیمت طلا اندکی تردید نشان دادند.

به گزارش تالاب: پس از این که طلا در واکنش به انتشار آمار ضعیف تورم مصرف کننده در ایالات امریکا به بالاترین قیمت در دو ماه قبل صعود کرد، اکثریت کارشناسان بازار این فلز ارزشمند انتظار دارند این فلز زرد در کوتاه مدت به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود کند.

 

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آن ها ۹ نفر یا ۵۳ درصد افزایش قیمت طلا تا پایان هفته جاری را پیش بینی کردند. در حالی‌که ۲ نفر یا ۱۲ درصد انتظار داشتند قیمت طلا کاهش پیدا کند و شش نفر یا ۳۵ درصد نسبت به دورنمای این فلز ارزشمند در هفته جاری نظری نداشتند.

 

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌ گذاران، ۲۱۵۳ نفر شرکت کردند که از میان آن ها ۱۰۱۸ نفر یا ۴۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۶۶۱ نفر یا ۳۱ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند، در حالی‌که ۴۷۴ نفر یا ۲۲ درصد نظری نداشتند.

 

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته قبل، ۴۸ درصد از کارشناسان وال استریت و سرمایه‌ گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند که پیش بینی درستی بود.

 

طلا روز جمعه با ادامه تنش‌ها میان ایالات امریکا و کره شمالی که تقاضا برای خرید طلا بعنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت و به افزایش چشمگیر روزهای قبل افزود. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک ۳.۹۰ دلار یا ۰.۳ درصد افزایش نشان داد و در ۱۲۹۴ دلار بسته شد و برای کل هفته بیش از ۲ درصد افزایش ثبت کرد.

 

یکی از نتایج دیدنی دقت نظرسنجی جدید، شمار قابل دقت کارشناسان و سرمایه گذارانی هست که نظر خنثی دارند. در شرایطی که طلا نزدیک به مرز ۱۳۰۰ دلار قرار گرفته هست، بعضی از کارشناسان بازار میگویند این فلز ارزشمند به عامل تاثیرگذار جدیدی نیاز دارد تا از این سطح که از نظر روانی اهمیت زیادی دارد، عبور کند.

 

به گفته اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک، طلا پیش از این چند بار پیروز به صعود به بالای سطح ۱۳۰۰ دلار نشده هست بنابراین تصور می رود که این فلز به عامل جدید دیگری نیاز دارد.

 

ریسک کاهش قیمت طلا

اضافه بر آمار اقتصادی ضعیف کشور آمریکا که از قیمت طلا حمایت کرده هست، رشد قابل دقت تنش میان ایالات امریکا و کره شمالی به رشد چشمگیر قیمت این فلز ارزشمند کمک کرده هست. بااینهمه تحلیلگران هشدار داده‌اند عدم وجود تحولات جدید ممکن هست باعث شود سرمایه گذاران به سودگیری از رشد جدید قیمت‌ها بپردازند.

 

کن موریسون، دبیر نشریه “موریسون در بازارها” در این باره به کیتکونیوز گفت:‌ تصور میکنم طلا در هفته جاری که دیپلماسی و مذاکرات برای کاهش تنش‌ها میان کشور آمریکا و کره شمالی بکار گرفته میشود، احتمالا عقب نشینی می کند.

 

شاخص دلار ایالات امریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ روز جمعه ۰.۴ درصد اُفت کرد. ضعیف شدن ارزش دلار می تواند از روند رشد کالاهایی مثل طلا که به این ارز معامله می شوند، حمایت کند.

 

جدیدترین مطالب سایت