20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

بـه عنوان یک مصرف کننده، شـما بیش از آنچه تصور می‌کردید، قدرت دارید. در ین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز از ترفند هاي‌ زیرکانه فروشنده ها گفته ایم.

 

ترفندهای زیرکانه فروشنده ها

تقریبا در هر مکان خرده‌فروشی در ایالات امریکا، معاملات و تخفیف‌هایي وجوددارد – صرف نظر از این کـه یک سوپرمارکت یا یک فروشگاه بزرگ باشد. و بـه صندوقداران و فروشندگان اهرمی بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کردید برای مذاکره و کاهش قیمت ها داده می شود.

 

برای برنده شدن در ان معاملات؟ شـما فقط باید بازی را بدانید. با درنظر گرفتن این موضوع، در این جا 20 ترفند و نکته وجوددارد کـه همه ی خریداران باهوش می‌توانند از آن ها برای کاهش هزینه خرید تقریبا هر چیزی استفاده کنند.
این اقلام روزمره کاربردهای مخفی دارند کـه قطعا باید درباره آن ها بدانید

 

بیشتر بخوانید: ترفند جذب مشتری در بازاریابی تلفنی

 

1. می توانید معاملات آنلاین را در فروشگاه واقعی دریافت کنید.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

همه ی ما در مورد “نمایشگاه” شنیده ایم. زمانی اسـت کـه وارد فروشگاهی میشوید تا قیمت را بررسی کنید و سپس بـه جستجوی آنلاین برای معامله بهتر بپردازید. در این جا یک ترفند دیگر وجوددارد: معامله بهتر خودرا با تلفن هوشمند خود بـه مدیر نشان دهید و انها اغلب در محل با ان مطابقت می کنند.

 

2. ادب شما را به جایی می رساند.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

تعداد زیادی از فروشگاه هاي‌ بزرگ بـه مشترکان خبرنامه یا افرادی کـه در پایگاه داده خود هستند، تخفیف می دهند. حتی اگر در پایگاه داده آن ها نیستید، بـه سادگی از منشی در ثبت نام بپرسید کـه آیا در حال حاضر معاملاتی وجوددارد یا خیر. اگر بـه زیبایی لبخند بزنید، ممکن اسـت همان کوپن را در اختیار شـما قرار دهند.

 

3. قیمت های طبقاتی همیشه به روز نیستند.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

قیمت یک قفسه یا یک کالا را بـه روز فرض نکنید: اینروزها تخفیف ها بـه قدری ثابت هستند کـه اغلب از توانایی کارکنان برای ادامه دادن پیشی می گیرند. اگر یک پیراهن یا یک جفت کفش در تبلیغات مشاهده کردید، ان را بـه ثبت نام ببرید و از کسی بخواهید کـه قیمت فعلی را بررسی کند: میتوانید در نهایت متوجه شوید کـه قیمت فعلی فرق کرده اسـت.

 

4. نمایش قیمت اغلب یک ترفند است.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

هنگامی کـه سه محصول مشابه را درکنار هم می‌بینید، فریب قیمت گذاری را نخورید. نکته اینجاست: فروشگاه قصد دارد شـما را بـه سمت مدلی با قیمت متوسط سوق دهد، مدلی کـه “درست اسـت” «نام مستعار»؛ کـه آن ها با بالاترین سود ممکن بـه فروش خواهند رسید.

 

توصیه من؟ پایین ترین قیمت را انتخاب کنید تمام ویژگی‌هاي‌ دو مورد دیگر را نخواهد داشت، اما بهترین قیمت برای شـما خواهد بود. «توجه: قیمت طلایی اغلب در فروشگاه هاي‌ بزرگ تر لوازم خانگی و الکترونیک استفاده می شود.»

 

5. می توانید درمان VIP را دریافت کنید.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

«کلینتینگ» زبان خرده‌فروشی برای «درمان VIP» اسـت، کـه در ان همکاران فروش در فروشگاه‌هاي‌ سطح بالا رفتار ترجیحی نشان میدهند، مانند دعوت از ان‌ها بـه پیش‌فروش‌هایي کـه 30 تا 40 درصد تخفیف در هفته یا قبل از ان ارائه می کنند. فروش استاندارد شروع می شود.

 

در هر فروشگاهی کـه مرتباً از ان بازدید می کنید، با یکی از همکاران فروش دوست شوید. از آنجایی کـه اکثر انها بـه صورت سفارشی کار می کنند، مشتاق هستند کـه رابطه را ایجاد کنند و تا آنجا کـه ممکن اسـت تجارت بیشتری را از شـما تضمین کنند. این یک برد-برد برای همه ی اسـت.

 

6. بزرگتر یعنی ارزان تر.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

بـه یاد داشته باشید: هرچه کالای حجیم‌تر باشد، فضای بیشتری را اشغال میکند، بـه این معنی کـه یک فروشگاه حتی بیشتر در معرض چانه‌زنی خواهد بود، زیرا آن ها بـه سادگی بسیار مشتاق هستند کـه از شر ان خلاص شوند.

 

7. محصولات فاسد نشدنی مستعد افزایش قیمت هستند.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

خریداران چشم عقابی طبق معمولً میدانند کـه چه زمانی شیر یا نان یا محصولات بـه شدت گران اسـت. اما اسپری حشره؟ بررسی کنید تا مطمئن شوید. فروشگاه ها اغلب این قیمت ها را افزایش می دهند با این فرض کـه شـما متوجه نمیشوید.

 

8. رسید شما مجموعه ای از معاملات است.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

بـه معنای واقعی کلمه هر رسیدی را کـه دریافت می کنید ورق بزنید – مانند خرید عده اي از ایندیانا جونز – و انواع گنج را پیدا خواهید کرد. بـه اصطلاح «کوپن‌هاي‌ کاتالینا» کـه بـه‌طور خودکار در پاسخ بـه هر چیزی کـه خریده‌اید تولید می شوند، اغلب در پشت رسید شـما در کمین هستند! پس ان را بیرون نریزید.

 

9. مراکز خرید اوت لت سعی می کنند شما را فریب دهند.

دریک مرکز خرید، از هر چیزی کـه دارای علامت “انحصاری اوتلت” اسـت خودداری کنید. این یک اصطلاح یواشکی بـه معنای “هرگز بـه قیمت کامل فروخته نشد” اسـت. در عوض، کالاهای بهتری را کـه علامت گذاری شده اند، خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش افزایش فروش؛ سایت یا اینستاگرام

 

10. برچسب های قیمت اوت لت همیشه آنطور که به نظر می رسد نیست.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

هر زمان کـه یک برچسب قیمت دریک مرکز خرید دیدید، محتاط باشید. اکثر انها دارای دو قیمت هستند: قیمت بالا و سپس قیمت تخفیف. اگر قیمت بالاتر چیزی غیر از “قیمت اصلی” «دو پرچم قرمز “در مقایسه با” یا “ارزش خرده فروشی”» علامت گذاری شده باشد، احتمالاً کالایی را در اختیار دارید کـه مخصوصاً برای فروشگاه ساخته شده اسـت.

 

11. مدل های کف معاملاتی هستند که در معرض دید قرار می گیرند.

چرخه عمر محصولات، بـه‌ویژه در فروشگاه‌هاي‌ لباس، اینروزها بسیار کوتاه‌تر از گذشته اسـت، بنابر این مدل‌هاي‌ کف برای زمان کمتر و کمتری در بیرون از خانه قرار می گیرند، و این امر باعث میشود کـه کمتر در برابر حمل‌ونقل عمومی آسیب‌پذیر باشند و بنابر این احتمال این کـه در شرایط عالی قرار بگیرند، بیشتر می شود.

 

اگر مدل کفی در معرض نیست، از آن ها در مورد لباس هایي کـه مانکن در ویترین میپوشد بپرسید. بـه احتمال زیاد جعبه ان ژاکت کش باف پشمی مدت هاست کـه بیرون انداخته شده اسـت. از بسته بندی گمشده بـه عنوان اهرمی برای تخفیف معامله استفاده کنید.

 

12. صبر فقط یک فضیلت نیست دوست شماست

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

لباس‌ها در بیشتر بوتیک‌ها و فروشگاه‌هاي‌ تخصصی حدود شش هفته پس از رسیدن روی قفسه‌ها باقی می مانند. ان شلوارهای ضروری را تا رسیدن بـه پنجره 42 روزه دنبال نمایید، و سپس برای سفر بـه مرکز خرید بعد از کار در روز پنج شنبه برنامه ریزی کنید—این زمانی اسـت کـه طبق معمولً فروش آخر هفته برای نخستین بار فعال می شود.

 

13. می توانید از تخفیف کارمند استفاده کنید.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

بـه طور فزاینده اي، فروشگاه هاي‌ بزرگ بـه کارمندان اجازه می دهند درصورت تقاضای، تخفیف خود بـه خودی ارائه دهند. بـه هرحال، این یک راه ساده و مقرون بـه صرفه برای پیش گیری از فرار مشتری بـه حریف در نقطه نهایی فروش اسـت. اگر شک دارید، یک ناظر طبقه پیدا کنید و فقط بپرسید. و بـه یاد داشته باشید: لبخند بزنید.

 

14. یک عبارت جادویی وجود دارد.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

ساده اسـت: “در چه شرایطی میتوانم برای این کالا تخفیف بگیرم؟” پایان باز اسـت و بـه سادگی نمی‌توان ان رابا بله یا خیر رد کرد. «خواهش می کنم.»

 

15. علامت بزرگ به معنای فروش بزرگ نیست.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

تصور نکنید کـه اقلام روی نمایشگر برجسته در واقع در تبلیغات هستند. بـه راهرو سوپرمارکت بروید. این جزایر شناور معاملات، داغ ترین نقاط فروش در کل فروشگاه هستند، جایی کـه فروش محصول می‌تواند تا یک سوم افزایش یابد. بـه همین دلیل، خرده فروشان در واقع اغلب سهام کم فروش را در آنجا قرار می دهند تا مازاد موجودی را بدون کاهش قیمت ها پاک کنند.

 

16. بگویید «8-6-7-5-3-0-9».

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

دادن عدد تلفن جعلی راهی عالی برای فریب دادن بازاریابان تلفنی اسـت. بله جدی. این عدد جعلی از موفقیت تامی توتون در دهه 1980 بود. همچنین یک راه مفید برای کسب تخفیف عضو در فروشگاه‌هایي اسـت کـه در ان‌ها کارت پاداش ندارید یا نمی خواهید داشته باشید. از آنجایی کـه همه ی ما از بازاریاب هاي‌ تلفنی متنفریم، این عدد رایجترین جعلی اسـت کـه بـه عضویت فروشگاه ها برای تخفیف داده می شود.

 

17. شما می توانید روی “قیمت گذاری تیز” چانه بزنید.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

تحقیقات نشان داده اسـت کـه خریداران کمتر روی اقلامی کـه با استفاده از تکنیکی بـه نام قیمت گذاری تیز فروخته می شوند چانه زنی می کنند. بـه عبارت دیگر، اگر برچسب روی ان اتومبیل بـه جای 7500 دلار، 7429 دلار باشد، احتمال چانه زدن شـما کمتر اسـت، زیرا بـه نظر می رسد مبلغ ارزیابی شده تری اسـت. گول نخورید: می توانید روی هردو چانه بزنید.

 

18. شما اهرم تجارت آینده را دارید.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

بـه فروشگاه انگیزه بدهید تا با شـما مذاکره کند. خرید اتومبیل؟ قول دهید کـه همیشه برای سرویس بـه همان فروشنده مراجعه کنید. خرید پیراهن؟ بگویید کـه برای کمد لباس کار خود بـه یک منبع منظم نیاز دارید. اگر معامله‌اي دریک رابطه بلندمدت نخستین معامله بـه نظر می رسد، احتمال این کـه فروشنده معامله کند بسیار زیاد اسـت.

 

بیشتر بخوانید: موثر بودن اخلاق افراد در فروش

 

19. اکثر شرکت ها تطبیق قیمت را ارائه می دهند.

20 رازی که خرده فروشان نمی خواهند شما بدانید

اگر کالایی کـه دوست دارید فقط دریک فروشگاه موجود اسـت، اما در سایت ارزان‌تر اسـت، بـه سادگی هنگام بررسی این اختلاف را بـه صندوق دار بگویید. اگر چه آشکارا تبلیغ نمی‌شود، خرده فروشان عمده از جمله بهترین خرید پیشنهاد قیمت را تضمین می کنند تا خاطرجمعی حاصل کنند کـه بهترین قیمت ممکن را دریافت می کنید در حالی کـه هنوز در محل کارشان تجارت می کنید.

 

20. بسیاری از خرده فروشان غول پیکر دارای انشعابات تخفیف هستند.

نیازی بـه پرداخت کامل قیمت برای Valentino یا D&G در فروشگاه‌هاي‌ بزرگی مانند Saks یا Barney نیست. باور کنید یا نه، این خرده فروشان – و همچنین سایر خرده فروشان سطح بالا مانند Nordstrom و Neiman Marcus – شاخه هایي دارند کـه بـه طور خاص بـه فروش همان اقلامی اختصاص داده شده اند کـه فروشگاه هاي‌ اصلی آن ها انجام می دهند، اما با تخفیف.

 

و اگر برای خرید طراح خود تا فصل فروش منتظر بمانید، ممکن اسـت صرفه جویی جدی دراین فروشگاه ها بـه دست آورید، ما در مورد 90 درصد تخفیف در خرده فروشی مارک هایي مانند پرادا صحبت می‌کنیم کـه تقریبا هرگز بـه فروش نمیرسند.

جدیدترین مطالب سایت