روشن کردن عود در مدیتیشن تاثیر می گذارد! (انرژی مثبت)

روشن کردن عود در مدیتیشن تاثیر می گذارد! (انرژی مثبت)

روش هاي‌ مختلفی برای مدیتیشن وجوددارد. تا زمانی کـه یک تکنیک مدیتیشن فرصتی برای آرام کردن ذهن و آرامش بدن را فراهم میکند، مدیتیشن فواید زیادی برای سلامتی و کاهش استرس دارد. یک استراتژی کـه عده اي از افراد از ان لذت میبرند، مدیتیشن با روشن کردن عود و اسماج اسـت.

 

این مقاله از مجله تفریحی تالاب عده اي از مزایای مدیتیشن با بخور و نحوه انجام ان را بررسی می‌کند. همچنین عده اي از تحقیقات پشت خطرات و مزایای بالفعل این نوع رایحه درمانی را مورد بحث قرار می‌دهد.

 

عود چیست؟

روشن کردن عود در مدیتیشن تاثیر می گذارد! (انرژی مثبت)

عود نوعی ماده خوشبو اسـت کـه با سوزاندن ان هوا رابا رایحه اي خوشبو پر می‌کنند. می تواند هم بـه مواد سوخته شده و هم بـه عطری کـه حاصل می شود اشاره داشته باشد.

 

عود روشن کردن سابقه طولانی در استفاده برای اهداف مختلف دارد. در حالی کـه گاهی اوقات صرفاً برای اهداف زیبایی شناختی استفاده می شود، همچنین اغلب در اعمال مذهبی یا معنوی از جمله هنگام مراقبه استفاده می شود. مدیتیشن با بخور فواید ظاهری دارد، اما عده اي از خطرات بالفعل نیز دارد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین فواید انجام مدیتیشن در خانه یا محل کار

 

چگونه با عود روشن کردن مراقبه کنیم

روشن کردن عود در مدیتیشن تاثیر می گذارد! (انرژی مثبت)

تکنیک زیر فواید آروماتراپی رابا سادگی مدیتیشن متمرکز ترکیب می‌کند. این یک مدیتیشن ساده اسـت کـه می تواند برای کسانی کـه تازه بـه مدیتیشن می‌پردازند یا این تمرین را چالش برانگیز میدانند مفید باشد.

 

1. دریک موقعیت آسان قرار بگیرید و طبق دستورالعمل یک چوب بخور «عود یا اسماج» روشن کنید.

 

2. همان طور کـه مسیرهای دود پیچ ​​خورده و بـه سمت بالا حرکت می‌کند، فقط روی مشاهده کردن تمرکز کنید. بـه خودتان اجازه دهید در مسیرها و الگوهای مختلفی کـه دنباله دود شروع بـه طی میکند غوطه ور شوید.

 

3. اگر افکار دیگری بـه ذهن شـما خطور کرد، بـه آرامی توجه خودرا بـه دنبال دود باقیمانده از بخور برگردانید. تمام تلاش خودرا بکنید تا در لحظه حال بمانید و از صفحه نمایش ساده و زیبا لذت ببرید.

 

4. این روند را تا زمانی کـه میتوانید «با درنظر گرفتن زمان در معرض و توانایی خود برای تمرکز» حفظ کنید.

 

ممکن اسـت بخواهید در ابتدا فقط 5 تا 10 دقیقه چند بار در هفته وقت بگذارید. با افزایش توانایی شـما برای تمرکز و حضور بیشتر، جلسات خودرا طولانی تر کنید و تمرین را بیشتر انجام دهید.

 

در حالی کـه ایده اصلی این مراقبه ماندن در لحظه حال اسـت، در ابتدا افکار شـما سرگردان خواهند شد. همانگونه کـه این اتفاق میوفتد، بـه جای انتقاد از خود بـه دلیل از دست دادن تمرکز، بـه خودتان تبریک بگویید کـه متوجه شده اید افکار شـما بـه داخل نفوذ کرده اند و تمرکز خودرا بـه زمان حال تغییر داده اید.

 

تمرین منظم این نوع مدیتیشن ممکن اسـت بـه شـما کمک کند در لحظه حال کمتر استرس داشته باشید ودر برابر استرس آینده انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: دعا برای مدیتیشن + قدرت شگفت انگیز دعا + دعا و مدیتیشن

 

فواید مدیتیشن با بخور دادن «روشن کردن عود و اسماج»

روشن کردن عود در مدیتیشن تاثیر می گذارد! (انرژی مثبت)

طرفداران بخور دادن پیشنهاد میکنند کـه می تواند تعدادی از اثرات مفید ایجاد کند، بـه ویژه هنگامی کـه با سایر تمرینات ذهن و بدن مانند مدیتیشن ترکیب شود. عده اي از این اثرات احتمالی عبارتند از:

کاهش استرس

التیام تمرکز حین مدیتیشن

التیام ذهن آگاهی

یادآوری خاطرات خوش

ترویج آرامش

 

در حالی کـه بخور اغلب در تمرینات مدیتیشن و معنوی استفاده می شود، تحقیقات زیادی در مورد تأثیر و مزایای بالفعل این شکل از رایحه درمانی وجود ندارد. تحقیقات نشان داده اسـت کـه رایحه میتواند نشانه‌اي قوی برای برانگیختن خاطرات باشد. رایحه‌اي کـه شـما را بـه یاد خاطره‌اي خوش، آرامش‌بخش یا شاد می‌اندازد، ممکن اسـت بـه برانگیختن ان احساسات در زمان حال کمک کند.

 

دریک مطالعه قدیمی‌تر روی حیوانات، محققان دریافتند کـه ماده‌اي کـه در کندر یافت میشود اثرات روان‌گردانی روی موش‌ها دارد. این ماده پاسخی شبیه بـه یک داروی ضد افسردگی در مناطقی از مغز کـه با افسردگی و اضطراب مرتبط اسـت ایجاد کرد.

 

کندر و مر همچنین حاوی ترکیباتی هستند کـه می‌توانند اثر ضد التهابی در موش ایجاد کنند. چنین تحقیقاتی نشان می‌دهد کـه اجزای بخور ممکن اسـت مفید باشد، اما این الزاماًً بـه این معنی نیست کـه دود بخور ممکن اسـت همان اثرات را در انسان ایجاد کند.

 

خلاصه

مدیتیشن بخور دادن ممکن اسـت عده اي از مزایای ذهن و بدن مانند التیام تمرکز و آرامش را افزایش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای کشف اثرات بالفعل این عمل مورد نیاز اسـت.

 

خطرات بالقوه مدیتیشن با بخور دادن «روشن کردن عود و اسماج»

روشن کردن عود در مدیتیشن تاثیر می گذارد! (انرژی مثبت)

در حالی کـه بخور دادن یک فعالیت روزمره محبوب در تعداد زیادی از نقاط جهان اسـت، تحقیقات نشان میدهد کـه بدون خطرات سلامتی نیست. در حالی کـه تحقیقات بیشتری مورد نیاز اسـت، برخی شواهد نشان می‌دهد کـه دود بخور و ترکیبات ان می تواند برای سلامتی مضر باشد.

 

یک مطالعه تجربی درسال 2021 نشان داد کـه استنشاق دود بخور دادن عود منجر بـه آسیب بـه سد اپیتلیال برونش در ریه‌هاي‌ موش می شود. یک بررسی درسال 2021 منتشر شده اشاره کرد کـه بخور دارای اثرات نامطلوبی اسـت کـه ناشی از استنشاق دود بخور اسـت.

 

عوارض جانبی بالفعل اي کـه ممکن اسـت بـه تماس با دود بخور مرتبط باشد شامل سوزش چشم، درماتیت تماسی آلرژیک و تحریک بینی و گلو. همچنین ممکن اسـت بـه افزایش خطر مشکلات تنفسی، بیماری هاي‌ قلبی عروقی، سرطان و شرایط عصبی-روانی کمک کند.

 

آژانس حفاظت از محیط زیست پیشنهاد میکند کـه سوزاندن عود و اسماج می تواند برای سلامتی مضر باشد و خطر ابتلا بـه آسم، درماتیت تماسی و سرطان را افزایش می‌دهد.

 

نکاتی برای مدیتیشن با بخور دادن «با روشن کردن عود»

روشن کردن عود در مدیتیشن تاثیر می گذارد! (انرژی مثبت)

مراحلی وجوددارد کـه میتوانید انجام دهید تا از تجربه سوزاندن بخور در حین مدیتیشن نهایت استفاده را ببرید. تاکتیک هاي‌ زیر می‌توانند بـه شـما کمک کنند تا از اثرات خوشایندی کـه بخور ممکن اسـت ایجاد کند لذت ببرید ودر عین حال خطرات بالفعل سلامتی را بـه حداقل برسانید:

 

خودتان را بـه یک شماره بخور در روز محدود کنید: استنشاق بخور بیشتر ممکن اسـت خطر ابتلا بـه اثرات مضر را افزایش دهد. با محدود کردن استفاده از محصولات بخور می‌توانید این خطر را بـه حداقل برسانید.

 

بخور را از نوزادان و کودکان خردسال دور نگه دارید: استفاده از بخور خطرات سوختگی بالفعل دارد و همچنین با اثرات نامطلوب بر سلامت تنفسی و رشد حرکتی درشت در کودکان خردسال مرتبط اسـت. علاوه بر این، عده اي از مواد مورد استفاده در بخور دادن بـه طور بالفعل برای کودکان خردسال خطرناک اسـت. بـه عنوان مثال، اسانس نعناع با نگرانی هاي‌ سلامتی در کودکان از جمله افزایش خطر تشنج مرتبط اسـت.

 

از عطری استفاده کنید کـه از ان لذت می‌برید: عده اي از طرفداران رایحه درمانی پیشنهاد میکنند کـه بهترین رایحه برای آرامش، اسطوخودوس «برای خواص آرامبخش»؛ مریم گلی «برای توانایی هاي‌ پاک کنندگی» و نعناع فلفلی «برای تمرکز ذهنی» اسـت، اما میتوانید از هر عطری کـه با شـما طنین انداز می شود استفاده کنید.

 

مدیتیشن با بخور را فقط در اتاقی با تهویه مناسب تمرین کنید: اگر دریک منطقه کوچک و با تهویه ضعیف باشید، دود بیشتری را استنشاق خواهید کرد. پنجره ها را باز کنید یا حتی مدیتیشن در فضای باز را درنظر بگیرید.

 

دود را از صورت خود دور نگه دارید: از آنجایی کـه بوی عود چوب از طریق دود پخش می شود، مراقب باشید کـه رد دود خیلی بـه صورت خود نزدیک نشود. اگر دریک اتاق با تهویه مناسب هستید، این مشکلی ندارد.

 

در نهایت، اگر در سوزاندن بخور مشکل دارید «مثلا بـه دلیل مشکلات تنفسی»؛ نوع دیگری از مدیتیشن را امتحان کنید. همچنین ممکن اسـت از یک جای گزین برای بخور استفاده کنید، مانند شمع بدون فیتیله یا پخش کننده اسانس.

 

خلاصه

در حالی کـه استنشاق دود بخور می تواند برای سلامتی مضر باشد، میتوانید اقداماتی را برای کاهش خطرات انجام دهید. محدود کردن استفاده از بخور و عدم استنشاق دود می تواند کمک کننده باشد، اما اگر نگران این خطرات هستید، ممکن اسـت نوع دیگری از مدیتیشن را نیز درنظر بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: رنگ هاله شما چیست ؟

 

درپایان

مدیتیشن با بخور می تواند راهی دلپذیر برای افزایش تجربه مدیتیشن شـما باشد. اگر از عطرهایی مانند اسطوخودوس و مریم گلی استفاده کنید کـه اعتقاد بر این اسـت کـه بـه تقویت آرامش کمک می‌کنند، ممکن اسـت این رویکرد بـه ویژه مفید باشد.

 

آگاهی از مضرات احتمالی استفاده از بخور نیز ضروری اسـت. از آنجایی کـه استنشاق دود خطراتی برای سلامتی بـه همراه دارد، فقط روی انجام این نوع مدیتیشن دریک منطقه با تهویه مناسب تمرکز کنید.

جدیدترین مطالب سایت