عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن + 25 عادت

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن + 25 عادت

عادت های‌ مثبت ثروتمندان : در کمترین زمان یک صفر دیگر بـه حساب پس انداز خود می‌زنید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از عاداتی کـه ثرومندان برای پولدار شدن دارند را منتشر کرده ایم.

 

25 عادت روزانه که افراد ثروتمند به آن قسم می خورند

«یک درصد» اصطلاحی اسـت کـه مدتی اسـت رایج شده اسـت. این فیلم شروع کننده غوغاهای سیاسی، جنبش های‌ اجتماعی و فیلم های‌ پرفروش هالیوود اسـت. «گرگ وال استریت را بـه خاطر دارید؟ The Big Short چطور؟» اما چیز دیگری کـه این اصطلاح می‌تواند توربوشارژ کند وجوددارد: حساب پس انداز شـما.

 

با کنار زدن عادات نخبگان مالی، شـما نیز می توانید بـه جایگاه رفیع انها بپیوندید. تنها چیزی کـه لازم اسـت اتخاذ چند عادت روزانه اسـت – عده اي از آن ها مالی هستند، اما تعداد زیادی از آن ها فقط هک های‌ روزمره و معمولی هستند. پس ادامه دهید و از خرد لذت ببرید. 

 

بیشتر بخوانید: راه های سریع پولدار شدن + چگونه ثروتمند شویم؟

 

1. زود بیدار می شوند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

«پرنده زودرس کرم را میگیرد» آخرین چیزی اسـت کـه می خواهید بشنوید وقتی فلانی خوش‌بین پرده‌ها را باز میکند و شـما را زیر نور خورشید می کشد. با این حال، اقدام ساده برای شروع زودهنگام روز، یک قانون ساده اسـت کـه تعداد زیادی از افراد یک درصد با ان زندگی می کنند.

 

از جمله سر ریچارد برانسون از گروه ویرجین، رابرت ایگر، مدیر عامل دیزنی و ماریسا مایر «از یاهو و گوگل» میتوان بـه نخستین افرادی کـه مورد توجه قرار گرفتند، اشاره کرد. هال الرود، نویسنده کتاب The Miracle Morning، پیشنهاد می کند برنامه های‌ خودرا برای روزبعد بنویسید.

 

نخستین کار باید شـما را برای بلند شدن از رخت خواب هیجان زده کند. و اگر اینکار باعث نشد، هرروز بهترین ترفند برای زودتر بیدار شدن را یاد بگیرید.

 

2. آنها طوری پس انداز می کنند که به نظرشان می رسد

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

اگر می خواهید در 1% باشید – و اگر می خواهید در 1% بمانید، باید مانند یک رئیس پول پس انداز کنید. ما بـه طور کامل در مورد 20 درصد درآمد شـما صحبت می کنیم.

 

این ممکن اسـت مانند یک تکه سنگین بـه نظر برسد، بـه خصوص اگر در حال حاضر از حقوق و دست مزد بـه چک پرداخت میکنید. اما نترس! با لقمه های‌ قابل توجه از مهره ماهانه خود «بـه نکته بعدی مراجعه کنید»؛ راحت تر از ان چیزی اسـت کـه فکر میکنید.

 

3. هزینه های خود را می دانند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

“اندازه گیری نخستین قدمی اسـت کـه بـه نظارت ودر نهایت بـه التیام منجر می شود. اگر نتوانید چیزی را اندازه گیری کنید، نمیتوانید ان را درک کنید. اگر نتوانید ان را درک کنید، نمی‌توانید ان را درک کنید. ان را نظارت کن، اگر نتوانی ان را بازرسی کنی، نمی توانی ان را التیام ببخشی.”

 

بـه زبان ساده، اگر هرماه نگاهی مستمر و سرسختانه بـه انچه کـه از جیب شـما می گذرد، نداشته باشید، هرگز خرج های‌ غیرضروری را مهار نخواهید کرد. 

 

4. آنها همه چیز را بودجه می دهند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

اگر چه مخارج ماهانه از ماه بـه ماه کاهش می یابد، اما در مورد مقداری کـه می خواهید برای مسکن، خواربار، غذا خوردن در بیرون از خانه، و بنزین هزینه کنید، مشخص کنید و همچنین مقداری کـه می خواهید پس انداز کنید. در پایان هرماه، ببینید آیا می توانید نسبت بـه ماه قبل پیشرفت کنید یا خیر. 

 

5. ورزش می کنند

این یک ضرب المثل قدیمی دیگر اسـت کـه می گوید 1٪ با ان زندگی می کنند: بدن سالم، ذهن سالم. ورزش مغز شـما را سالم نگه می دارد، استرس را بـه حداقل می‌رساند و حافظه را التیام می بخشد.

 

اگر می خواهید پول هوشمندانه اي انجام دهید، همه ی این ها ویژگی های‌ مفیدی هستند. علاوه بر این: مطالعات نشان می دهد کـه ورزش میتواند خلاقیت و بهره وری را تا دو ساعت افزایش دهد. این شـما را نیز باهوش تر می کند.

 

6. آنها به تاریخ بدهی می اندازند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

1% ایده حمل بدهی را مسخره می کنند. اگر می خواهید خودرا در بین ان‌ها حساب کنید، پرداخت هزینه باید در اولویت قرار گیرد. اگر کار می‌کنید اما هرماه در فضای سبز نیستید، وقت ان اسـت کـه مشکل را ریشه یابی کنید و ان را خنثی کنید.

 

بـه‌جای فکر کردن بـه راه‌هایي برای جمع‌آوری بدهی‌های‌ بیشتر، یک برنامه بازپرداخت تنظیم کنید. ابتدا روی کارت‌های‌ اعتباری و وام‌های‌ با بهره‌ي بالاتر تمرکز کنید، سپس بـه دومین کارت‌های‌ بالاتر بروید تا بدهی‌تان پاک شود.

 

7. آنها قبوض را نادیده نمی گیرند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

یادآوری این‌که چقدر بدهکار هستید، آزاردهنده اسـت. ما تمایلی طبیعی بـه نادیده گرفتن صورتحساب ها داریم بـه این امید کـه شاید انها فقط ناپدید شوند. انها نمیخواهند. در واقع، این استراتژی فقط بدبختی را کـه دریک نقطه و بـه شکلی بـه شـما سر می زند، تشدید می کند. شجاع باشید و بـه یادداشت های‌ طلبکاران خود رسیدگی کنید.

 

8. هزینه های خود را حسابرسی می کنند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

توجه دقیق بـه هزینه های‌ خود تقریبا مطمئناً در طول زمان باعث صرفه جویی در پول نقد می شود. ما در مورد هزینه‌های‌ مضاعف، هزینه‌های‌ تقلبی، هزینه‌های‌ خدمات مبهم و هزینه‌های‌ مکرر برای محصول یا خدماتی صحبت می کنیم کـه دیگر بـه ان نیاز ندارید. تعجب خواهید کرد کـه چقدر گوشت خوک دراین اعداد پنهان شده اسـت.

 

9. آنها به علاقه علاقه دارند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

1 درصد می توانند از سودی کـه سرمایه‌گذاری‌هایشان بـه ارمغان می‌آورد زندگی کنند، اما اگر با پول بـه دنیا نمی‌آمدند، ان‌طور شروع نمی کردند. آن ها بـه مرور زمان چیزها را بـه آرامی ساختند. اکنون کـه 20 درصد از درآمد خودرا پس انداز میکنید، مهم اسـت کـه ان پول را در جایی عاقلانه قرار دهید.

 

سرمایه گذاری های‌ خودرا متنوع کنید و انها را بـه صورت ماهانه دنبال نمایید. مطالعه کنید کـه پول شـما کجاست و چقدر خوب عمل می کند.

 

10. آنها در خانه های خود سرمایه گذاری می کنند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

بسته بـه جایی کـه زندگی میکنید، بـه چه مقدار فضا نیاز دارید و با چند نفر زندگی میکنید، داشتن خانه شخصی ممکن اسـت انتخاب بسیار عاقلانه اي باشد. در واقع، اگر شـما مالک خانه خود نیستید، ممکن اسـت قانون مهم 1% را زیر پا بگذارید.

 

اگر قبلاً خانه دارید، حتما در ان سرمایه گذاری کنید. ارتقاء آشپزخانه ها و حمام ها در درازمدت سود زیادی را بـه همراه خواهد داشت.

 

11. آنها سهام می گیرند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

از هر 10 یک درصد، 9 نفر می گویند کـه گرفتن موقعیت سهام برای ثروتمند شدن کثیف ضروری اسـت. اما فقط یک نفر از هر ده نفر در طبقه متوسط دارای هر نوع موقعیت سهامی هستند و اکثریت قریب بـه اتفاق «70٪» می گویند کـه حتی در تلاش برای بـه دست آوردن ان نیستند.

 

12. لبه را پیدا می کنند و می گیرند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

بـه دست آوردن مزیت های‌ کوچک دریک سری معاملات می‌تواند بـه مرور زمان بر ثروت شـما تأثیر بگذارد. با این حال، نظرسنجی‌ها نشان می دهد کـه بیشتر مردم بـه دنبال ان‌ها نیستند، بنابر این احتمالاً در هر معامله با شکست مواجه میشوند. بنابر این برای دست بالا بازی کنید، حتی اگر متواضعانه باشد.

 

بیشتر بخوانید: برای پولدار شدن بخوانید و استفاده کنید !

 

13. آنها مانند جوجه تیغی عمل می کنند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

عادت های‌ مثبت ثروتمندان

 

استراتژی جوجه تیغی نام خودرا از موجودی خاردار گرفته اسـت کـه فقط یک استراتژی در اختیار دارد: بـه شکل یک توپ جمع می شود. نکته این اسـت کـه انجام یک کار بـه خوبی بهتر از انجام تعداد زیادی از کارهای جدید اسـت. بـه طور معمول، یک درصد از یک ایده معمولی استفاده کرده و ان را بـه خوبی اجرا کرده اند ودر طول مسیر مهارت های‌ خودرا در ان تقویت می کنند.

 

14. آنها برای نقاط ضعف خود استخدام می کنند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

اگر در موقعیتی هستید کـه میتوانید یک تیم را گرد هم بیاورید، در دام استخدام افرادی کـه سابقه یا مهارتی مشابه با شـما دارند، نیفتید. بهترین کاری را کـه انجام می‌دهید انجام دهید ودر جایی کـه ضعیف تر هستید افراد دیگری را برای حمایت از شـما استخدام کنید.

 

تیم هایي با قابلیت های‌ مکمل بسازید. نظرسنجی‌ها نشان میدهند کـه بیشتر مردم ترجیح می دهند کارهایی را کـه در آن ها بد هستند، انجام دهند تا این‌که دیگران را مجبور بـه انجام ان‌ها کنند. کسانی کـه در بالا هستند اغلب دیدگاه مخالف دارند.

 

15. آنها در برابر تعصب هزینه غرق شده مقاومت می کنند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

عادت های‌ مثبت ثروتمندان

 

شـما این قصار قدیمی “پرتاب پول خوب پشت بد” را شنیده اید. یک درصد دارند – و با ان زندگی می کنند. یک نظرسنجی نشان داد کـه 71 درصد از ثروتمندان فوق‌العاده مشکلی برای کاهش زیان‌های‌ خود ندارند ودر صورتی کـه چشم‌اندازی در مسیر درست قرار نگیرد، ادامه می دهند، در حالی کـه تنها یک پنجم از طبقه متوسط همین را میگویند.

 

هوی‌پولوی‌ها با تعصب غرق‌شده هزینه‌ها مخالفت می کنند: مردم میخواهند بـه پمپاژ پول بـه یک شرکت غیرمجاز ادامه دهند، زیرا قبلاً سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اگر معامله‌اي درست بـه نظر نمیرسد، کنار رفتن یا فرار کردن، همانگونه کـه موزیک می گوید، تقریبا همیشه خطر کمتری دارد.

 

16. آنها شکست می خورند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

بـه طور متوسط، یک درصدی های‌ خودساخته، نسبت بـه اعضای طبقه متوسط، شکست های‌ بیشتری در کمربند گوچی خود دارند. انها از شکست برای کمک بـه موفقیت در نوسان بزرگ بعدی خود استفاده کرده اند.

 

اما یک نظرسنجی نشان داد کـه تنها 17 درصد از طبقه متوسط می گویند کـه از شکست های‌ خود درس می‌گیرند. بـه یاد داشته باشید: هر چیزی کـه ارزش امتحان کردن را داشته باشد، دارای یک عنصر ریسک اسـت.

 

17. آنها تبلیغات تبلیغاتی را باور ندارند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

عادت های‌ مثبت ثروتمندان

 

در تمام زندگی خود تبلیغاتی برای کالاهای لوکس دیده اید کـه باعث می شود فکر کنید “یک روز …”. اگر ان روز اکنون اسـت، خودرا از آرزوهایی کـه در زمانی کـه گلدانی برای خیس کردن نداشتید، جدا کنید. سپس، “آیا یک BMW زندگی من را بـه طور قابل توجهی از یک آئودی تغییر خواهد داد؟”

 

رونق! شـما یک خودروی آلمانی قوی دارید و می توانید مقداری از پول نقدی کـه بـه سختی بـه دست آورده اید را از بین ببرید.

 

18. آن‌ها می‌دانند چه زمانی باید بیرون بروند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

یک PSA «هرچه بیشتر بدانید» در تلویزیون وجوددارد کـه نشان می دهد اگر قهوه‌تان را در خانه دم کنید، بـه‌جای این‌که هر بار کـه نیاز بـه خرید دارید، قهوه‌تان را در خانه دم کنید، می توانید در طول یکسال چقدر صرفه‌جویی کنید.

 

آن ها ریاضیات درستی دارند، اما بـه تصویر بزرگ تر نگاه نمیکنند. بـه طور خاص، داشتن نوشیدنی مورد علاقه خود چه احساسی در شـما ایجاد می کند. در بالا، ما در مورد بودجه بندی و مهار هزینه های‌ غیر ضروری صحبت کردیم. 

 

19. آنها با داو جونز همگام نیستند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

عادت های‌ مثبت ثروتمندان

 

تا زمانی کـه شغلی در زمینه امور مالی نداشته باشید، نمیتوانید تأثیر زیادی بر بازارها داشته باشید. پس چرا وقت خودرا با چسباندن بـه شاخص ها یا تماشای جیم کرامر کـه مانند یک هوبگوبلین متماد بـه بالا و پایین می پرد اتلاف کنید؟ در عوض، روی انچه می توانید نظارت کنید تمرکز کنید: قرار دادن پول دریک سبد دارای تنوع گسترده و کم‌هزینه – و نه غوطه‌ور شدن در ان پول.

 

20. وقتی جوان هستند خرج تحصیل می کنند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

جیمز هکمن، اقتصاددان برنده جایزه نوبل، دریافت کـه هزینه کردن برای آموزش باکیفیت بالا در دوران کودکی، بیشترین درآمد را برای بچه ها در سنین بزرگسالی بـه همراه دارد. چرا؟ در سنین سه تا هشت سالگی، وظیفه شناسی، پشتکار، اجتماعی بودن و کنجکاوی در کودکان ایجاد می شود. همه ی این ویژگی‌ها برای موفقیت مهم‌تر از نشانگرهای سنتی پیشرفت تحصیلی هستند.

 

21. کمتر بیرون غذا می خورند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

عادت های‌ مثبت ثروتمندان

 

تحقیقات اخیر نشان داده اسـت کـه یک درصد افراد 30 درصد کمتر از پول خودرا صرف غذا در رستوران می کنند و 30 درصد بیشتر از ان را برای بازنشستگی پس انداز می کنند. 

 

22. آنها می خوانند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

یکیدیگر از عادت های‌ ثروتمندان این اسـت کـه بینی خودرا درکتاب بکارند. بیل گیتس بـه عنوان بخشی از برنامه روتین قبل از خواب خود بـه مدت یک ساعت مطالعه می کند و علم دلیل خوبی برای این امر وجوددارد.

 

یک مطالعه اخیر در دانشگاه تورنتو نشان داد کـه افرادی کـه یک داستان کوتاه میخوانند دریک آزمون برای تعیین “نیاز بـه بسته شدن شناختی” نسبت بـه افرادی کـه یک مقاله میخوانند، نمره پایین تری کسب کردند. محققان بـه این نتیجه رسیدند کـه خوانندگان داستان‌های‌ داستانی تمایل بیشتری بـه «ذهن باز»؛ «خلاق» و منطقی دارند.

 

23. آنها اطلاعات را حفظ می کنند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

عادت های‌ مثبت ثروتمندان

 

اگر چه خواندن رمان ممکن اسـت تأثیرات جالبی بر طرز فکر شـما داشته باشد، خواندن غیرداستانی میتواند تأثیر قابل توجهی بر نحوه عملکرد شـما داشته باشد. نکته کلیدی این اسـت کـه نقل قول ها، بینش ها و ایده هایي را کـه بـه تازگی جذب کرده‌اید بـه خاطر بسپارید. 

 

24. آنها پاسخگو بودن را با مولد بودن اشتباه نمی گیرند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

بی شک نام کتاب تیم فریس بـه نام The 4-Hour Work Week را شنیده اید. در ان؛ فریس استدلال می کند کـه خواندن و پاسخ دادن بـه ایمیل ها مانع از بهره وری می شود.

 

برای بـه حداقل رساندن حواس‌پرتی‌ها، فریس توصیه میکند دو بار در روز ایمیل را چک کنید: ساعت 11 صبح و 4 بعد از ظهر، یا پس از تکمیل حداقل یک مورد مهم در فهرست کارهایتان، سپس یک‌بار دیگر قبل از پایان روز کاری‌تان.

 

25. آنها تیم خود را می شناسند

عادت های مثبت ثروتمندان برای پولدار شدن

عادت های‌ مثبت ثروتمندان

 

اگر واگن خودرا بـه کارمندان با استعداد دیگر می‌فرستید، بهتر اسـت بدانید کـه چه چیزی باعث انگیزه و الهام بخشیدن بـه انها می شود. این اعتقاد حدود 70 درصد از مردم در نظرسنجی اسـت کـه لوئیس شیف برای کتاب خود کسب و کار درخشان: درس‌های‌ شگفت‌انگیز از بزرگ ترین نمادهای تجاری خودساخته انجام داد.

 

شیف دریافت کـه کمتر از 20 درصد از طبقه متوسط احساس مشابهی دارند. نظرسنجی او نشان می دهد کـه تمایل بـه شناخت و درک همکاران تجاری شـما یک نشانه مطمئن برای موفقیت اسـت. و برای راه های‌ بیشتر برای پیوستن بـه یک درصد، بهترین راه برای کسب 500000 دلار در اوقات فراغت خودرا بیاموزید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین شغل های آزاد برای پولدار شدن + آشنایی با بهترین شغل های جهان

 

در پایان

آموزش های‌ پایه اقتصادی و مالی باید حداقل بـه بخشی از نسل بعدی کمک کند، اما جوانان در سال های‌ مهم پس از دبیرستان نیز باید در درس های‌ اصلی در مورد پول تسلط پیدا کنند.

جدیدترین مطالب سایت