برای موفقیت این کار ها را انجام ندهید !

برای موفقیت این کار ها را انجام ندهید !

نکاتی که برای موفقیت شدن در زندگی نباید انجام داد 

در زندگی ما پارادایم هایي میباشند که باید شیفت بشوند ودر زندگی همه ی وقت مانع هاي بلند و کوتاهی میباشند که باید به برترین شکل از این مانع ها عبور کنیم تا پیروز باشیم . 

 

غرض از موفقیت بیشتر این نیست که بیشتر و سخت تر کار کنید، بلکه به این معنی هست که هوشمندانه تر و با برنامه ریزی بهتر کارهای خود رابه انجام برسانید.

 

برای این غرض برترین راهکار این هست که از کوتاه ترین دوران، بیشترین بهرهگیری را ببرید و نخستین قدم برای چنین هدفی نیز، ترک عادت هاي بد و اشتباه در زندگی هست.

 

همه ی به این امر واقف هستیم که بعضی از اشتباهاتی که هرروز انها را تکرار می‌کنیم، میتوانند ما را از داشتن کار یا زندگی پیروز و پربار دور نگه دارند. از این رو، لازم هست پیش از هر گونه تصمیم گیری، در وهله اول به حذف اشتباهات پرداخته و آنگاه مسیر مناسب برای تحقق اهداف خودرا پیدا کنیم.

 

در این راستا، ما 17 عادت بد که می‌تواند سبب جا ماندن شما از قافله پیشرفت باشند را معرفی کرده ایم. امید که این مقاله سبب ارتقای کیفیت زندگی شما بشود.

 

تنظیم تکرار برای الارم صبحگاهی 

اگر جزو کسانی هستید که وقتی صبح، ساعت گوشی زنگ می‌خورد آن را برای ۱۰ دقیقه دیگر تنظیم می‌کنند، باید بدانید که یکی از بدترین اشتباه ها را انجام می‌دهید. اسنوزِ ساعت نه تنها کمک نمیکند تا بیشتر بخوابید، بلکه برای سلامتی تان نیز زیان آور هست.

 

به این علت که وقتی از خواب بیدار میشوید، غدد بدن به ترشح هورمونهای بیداری می‌پردازند تا شما را برای یک روز کامل آماده و مهیا سازند. وقتی دوباره به خواب میروید، باعث میشوید تا این روال کند شده یا از بین برود. بعلاوه، ۱۰ دقیقه خواب بیشتر باعث سرحال تر شدن شما نمی‌شود و برای بیرون کردن خستگی ازبدن به خواب عمیق نیاز دارید.

 

کار رابه خواب ترجیح دادن 

«آریانا هافینگتون» در سخنرانی خود در اساس «انقلاب خواب» بیان داشته که خواب کامل شبانه به کارائی بیشتر و موفقیت بالاتر مختوم می‌شود و کمک میکند تا فرد تصمیمات  هوشمندانه اتخاذ کرده و ایده هاي بزرگ و ارزشمندی به ذهنش خطور کنند.

 

در تحقیقات علمی نیز اثبات شده که میان ناکارآمدی در محل کار و کم خوابی ها و بدخوابی هاي شبانه تماس مستقیم وجود دارد. لایه جلویی مغز که مسوول حل مشکلات مغز هست، در اثر کم خوبی کوچک میشود. کار کردن به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز در هفته سبب حواس پرتی شده و کارکرد مغز را پائین می آورد.

 

یکی از برترین ترفندها برای داشتن خواب کافی، این هست که کار خودرا در ساعت مشخصی تعطیل کرده و به جسم و روح خود استراحت بدهید.

 

 آوردن تلفن همراه به رخت خواب 

یکیدیگر از روشهای کاربردی برای داشتن خواب کافی و با کیفیت این هست که ابزارها و وسایلی که سبب بر هم خوردن خواب میشوند رابه رختخخواب نبرید. بطور مثال، نمایشگرهای LEDموبایل، تبلت و لپ‎تاپ با نورهای آبی خود سبب آسیب مشاهده بینائی شده و همینطور سبب توقیف ساخت ملاتونین «هورمون تنظیم کننده چرخه خواب» در مغز میشوند.

 

همینطور دانشمندان اثبات کرده اند، کسانی که ملاتونین پائینی دارند بسیار مستعد افسرده شدن میباشند.

 

نخوردن صبحانه 

ذهن و بدن به روشهای گوناگونی با هم تماس دارند و برای پرانرژی و فعال بودن فقط استراحت کفاف نمیکند و باید موارد دیگری را نیز لحاظ کنید. به گفته یکی از کارشناسان زندگی سالم به نام لیزا دفازیو، صبحانه یکی از مهمترین وعده هاي خوراکی برای هر فردی قلمداد میشود.

 

هنگامیکه از خواب بیدار میشوید، باید چندین ساعت غذا نخوردن خودرا جبران کنید. واژه انگلیسی breakfast نیز به مفهوم «باز کردن روزه» هست.

 

نخستین وعده خوراکی به شروع روال سوخت و ساز بدن و تنظیم قندخون کمک میکند، بنابر این با صرف صبحانه می‌توانید در تمام طول روز تمرکز و کارائی بیشتر و بهتری داشته باشید. وقتی میزان قندخون کاهش می یابد، تمرکز کردن روی موضوعات مختلف سخت تر شده و شما احساس خستگی و آسیب پذیری بیشتری خواهید داشت و کم صبرتر خواهید شد.

 

دقت داشته باشید که برای صبحانه غذا هاي مناسبی انتخاب کنید. بطور مثال، غذا هاي حاوی کربوهیدرات، سبب افزایش قندخون میشود و خوراکی هایي که فیبر بالایی دارند همانند میوه ها و دانه هاي خوراکی سبب ثبات قندخون میشوند.

 

معوقه کردن کارها و انجام انها در ساعات پایانی روز 

تعداد زیادی از مردم کارهای آسان و سبک را در ابتدای روز انجام می‌دهند و مسوولیت هاي سنگین تر و دشوارتر را برای ساعات پایانی می گذارند. این یک عادت اشتباه و طرز فکر نادرست هست و باعث میشود که در آخر هم نتوانید هیچ کدام از کارهای خود رابه درستی انجام دهید.

 

محققان اثبات کرده اند، کسانی که کارهای سخت تر را در ساعات ابتدائی روز انجام می‌دهند، با موفقیت بیشتری میتوانند وظایفشان رابه انجام برسانند.

 

چک کردن ایمیل در طول روز 

دسترسی پیوسته به اینترنت در طول روز این اشکال را دارد که دائم ایمیل ها و پیغام هاي دریافتی خودرا چک می‌کنید. متاسفانه هر دوران که اینکار را انجام می‌دهید، لااقل ۲۵ دقیقه از ساعت کاری خودرا از دست میدهید. بعلاوه، چک کردن پی در پی نامه هاي دریافتی سبب حواس پرتی و گیج شدن شما خواهد شد.

 

بجای اینکار، تلفن همراه خودرا بی صدا کرده و تب ایمیل هایتان را ببندید، در عوض ۳۰ دقیق کامل و عمیق کار کنید.

 

خوردن غذا هاي ناسالم برای ناهار 

برای این که انرژی کافی برای تمام روز خود داشته باشید، باید غذا هاي سالم سرو کنید. غذا هاي چرب که قند بالایی دارند باعث میشوند تا خواب آلوده شده و فقط تا ۳ بعدازظهر انرژی داسته باشید. در عوض، غذا هاي حاوی پروتئین، سبزیجات یا خوراکی هایي که حاوی چربی هاي موثر میباشند را صرف کنید.

 

قوانین اخلاقی 

یکی از دشوارترین بخش هاي تعیین و اجرای عادات اخیر این هست که خود ما را گول نزنیم و به اصول اخلاقیِ قوانینی که برای خود ما وضع کرده ایم، پایبند باشیم.

 

این که مثلا بعد از یک هفته صرفه جوئی یا رژیم خوراکی خود ما را لایق ولخرجی یا صرف غذا هاي گران و پر حجم بدانیم، در واقع نوعی بر هم زدن قوانین و تقلب هست و باعث میشود به هدف خود در راستای دستیابی به زندگی بهتر نرسید.

 

بجای فکر کردن به این که که من همه ی وقت در حال سخت کوشی هستم و محدودیت هاي زیادی برای خودم درست میکنم، به این فکر کنید که با این روال می‌توانید پیشرفت کرده، پول بیشتری پس اندازه کرده و کارهای جدیدی انجام دهید. به بخش خوب ماجرا نگاه کنید.

 

عدم توانایی در تقدم بندی کردن کارها 

بعضی از افراد تصور می‌کنند برای رسیدن به موفقیت، باید اهداف متعددی در سر داشته باشند که اگر یکی از آنها با مشکل روبه‌رو شد، بتوانند انتخاب هاي دیگری را جای گزین کنند. اما این روش نتیجه خوبی ندارد و محکوم به شکست خواهد شد.

 

وارن بافت، یکی از ثروتمندان دنیا، ایده نابی برای این موضوع دارد. یک روز او متوجه می‌شود که خلبان شخصی او نتوانسته به اهداف خود در زندگی دست پیدا کند، بنابر این بافت از او خواسته تا ۲۵ موردی که دوست دارد پیش از مرگ به انها برسد را یادداشت کند. آنگاه بدون این که به وی راه مشخصی را نشان دهد، از او خواسته تا ۵ آیتم از مهم‌ترین خواسته هایش را مشخص کرده و بقیه را کنار بگذارد.

 

با این روال، شما می‌توانید در مسیر مشخص و معینی حرکت کرده و موفقیت هاي بیشتری را برای خود رقم بزنید.

 

برای موفقیت این کار ها را انجام ندهید !

رازهایی برای موفقیت 

 

نشستن در تمام طول روز 

مرچانت، مشاور تجارت و نویسنده کتاب، در بخشی از راهکارهای پیشنهادی خود، برگزاری جلسه کاری در حال راه رفتن را برای توسعه بهتر شرکت ها توصیه داده هست.

 

وی عقیده دارد، تنفس هوای تازه و صحبت کردن در فضای باز، نسبت به نشستن در اتاق کنفرانس و نوشیدن قهوه تاثیر بسیار بهتری دارد و به اتخاذ تصمیمات درست تر و بیان ایده هاي خاص تر منتهی می‌شود.

 

انجام چند کار بطور هم زمان 

در حالی‌که تعداد زیادی از مردم تصور می‌کنند که در انجام چند کار هم زمان برترین میباشند، اما تحقیقات علمی اثبات کرده که فقط ۲ درصد از جامعه چنین قابلیتی را دارند.

 

بنابر این، انجام چند کار بطور هم زمان برای بقیه مردم یک عادت بد قلمداد شده و باعث میشود تا تمرکز کمتری روی مسوولیت هایشان داشته و کارائی ضعیف تری نیز داشته باشند.

 

نادیده گرفتن ورزش 

تحقیقات علمی اثبات کرده که ورزش هاي صبحگاهی و عصرگاهی سبب افزایش میزان و کیفیت خواب افراد می‌شود. بر اساس یک آزمایش علمی، مشخص شده که یک ساعت ورزش کردن، تا ۴۵ دقیقه خواب را بیشتر می‌کند. این خواب، کیفیت بالاتری هم دارد ودر نتیجه، در طول روز انرژی و کارائی زیادی خواهید داشت.

 

انجام تمرینات ورزشی بطور پیوسته باعث میشود حافظه بهتر، اضطراب کمتر، روحیه بهتر و بدن سالم تری داشته باشید.

 

وب گردی هاي بی هدف 

از آنجا که همه ی ما همه ی وقت به اینترنت دسترسی داریم، وقتی یک فکری به ذهنمان خطور کرده و سوالی برایمان پیش می‌آید، خیلی سریعا در اینترنت آن را جست و جو می‌کنیم. توصیه کارشناسان زندگی سالم این هست که این افکار و سوال ات را روی یک کاغذ بنویسید و وقتی کاری برای انجام ندارید، به دنبال پاسخ آنها بگردید.

 

برنامه ریزی هاي چندان 

تعداد زیادی از افراد منظم که به دنبال موفقیت و پیشرفت میباشند، برای افزایش کارائی خود برای هر ساعت زندگی شان برنامه ریزی دقیق دارند. اما متاسفانه همه ی بخش هاي زندگی روی برنامه پیش نمی‌رود و اتفاق هاي ناخواسته همه ی وقت در کمین انسان میباشند.

 

بهمین غرض، برترین کار این هست که فقط برای ۴ یا ۵ ساعت از زندگی خود برنامه ریزی داشته باشید و بقیه آن را آزاد بگذارید که دستتان برای انجام کارهای متفرقه هم باز باشد.

 

عدم برنامه ریزی 

گفته می‌شود بهتر هست در نخستین قدم تعیین کنید که نتیجه نهایی قرار هست چه باشد و آنگاه برای دستیابی به آن، برای خود قدم هاي کوچک مشخص کرده و به انجام برسانید. با اینکار، در میانه مسیر میتوانید عملکرد خودرا محاسبه کرده و مشاهده نمایید که آیا در راه صحیح قرار دارید یا خیر؛ ودر صورت لزوم، مسیر برنامه ریزی را تغییر دهید تا به برترین و مناسب ترین نتیجه برسید.

 

برگزاری و شرکت در جلسات متعدد 

به گزارش تالاب هیچ چیز به اندازه برگزاری جلسه هاي کاری غیرضروری نمی‌تواند به بازدهی بالا و موفقیت بیشتر صدمه وارد کند. در دنیای کنونی که انواع ویدئوچت، مسنجرها و اپ هاي پیام رسان وجود دارند، بهتر این هست که جلسه هاي کاری فقط برای قضایا لازم و معرفی تولیدات اخیر برگزار شود، نه اتفاق هاي ساده و روزمره.

 

«بابی هریس»، بنیانگذار شرکت BlueGrace Logistics در این رابطه بیان داشته، مردم جلسه کاری را خیلی قبول ندارند، مگر این که فرد برگزار کننده دستور جلسه ي برنامه ریزی شده داشته باشد و تعیین کند که به چقدر دوران نیاز دارد. تازه پس از اعلام دوران هم، هریس پیشنهادش این هست که نصف دوران درخواستی برای برگزاری جلسه رابه فرد متقاضی بدهند.

 

ایده آل گرا بودن 

بر اساس اظهارات نویسنده کتاب «Alain de Botton»، فارغ از تنبلی، ریشه طفره رفتن از کار، ترس از این هست که نتوانید آن رابه درستی انجام دهید.

 

وی بیان داشته که: «ما فقط زمانی کار را شروع می‌کنیم که ترس از انجام ندادن کارها  بر ترس بر درست انجام ندادن وظایف غلبه کند. و این چالش کمی دوران گیر خواهد بود.»

 

یکی از برترین راهکارهای رویارویی با طفره رفتن و تنبلی این هست که از ایده آل گرایی دست برداشته و بجای جزئیات روز، روی کلیت امور تکیه کنید. 

 

جدیدترین مطالب سایت