آیا قیمت شیرآلات ساختمانی نشان دهنده کیفیت آن است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آیا قیمت شیرآلات ساختمانی نشان دهنده کیفیت آن است؟

نه تنها در حوزه شیرآلات ساختمانی و بهداشتی، بلکه در حوزه انواع کالاهای مصرفی و غیر مصرفی ارتباط قیمت و کیفیت از قدیمی ترین و چالش برانگیز ترین بحث هاست. شیرآلات ساختمانی نیز از این روال جدا نیست و از آنجایی که موارد فنی نیز در تعیین کیفیت آن موثر است پیچیدگی بیشتری وارد این انتخاب می شود.

 

علاوه بر این، طول عمر و قیمت شیرآلات ساختمانی به نسبت کالاهای روزانه بالاتر است. در نتیجه، این منطق که “امتحان می کنیم و اگر خوب نبود دفعه بعد مدل دیگری را تست می کنیم” چندان در مورد خرید شیرآلات کارایی ندارد. در این مقاله ارتباط بین قیمت شیرآلات و کیفیت آن بررسی شده است.

 

ارتباط قیمت شیرآلات ساختمانی و کیفیت

دامنه قیمت شیرآلات از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات قابل تشخیص نیست.

 

بر خلاف باور عمومی، شیرآلات سبک نیز ممکن است با کیفیت باشند. وزن شیرآلات نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

 

مانند هر کالای دیگری شیرآلات ساختمانی در انواع مدل ها و قیمت ها به بازار عرضه می شود. برخی شیرآلات ارزان و برخی لوکس است. طبیعتاً شیرآلاتی که لوکس است قیمت بالاتری دارد و انتظار می رود کیفیت بالاتری نیز داشته باشد. اما آیا شیرآلات ارزان هم لزوماً کیفیت پایین تری دارد؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت قیمت شیرآلات ارزان لزوماً نشان دهنده بی کیفیت بودن آن ها نیست. شیرآلات ارزان نیز می تواند جنسی استاندارد داشته باشد و در تولید آن از مواد اولیه با کیفیت استفاده شد باشد.

 

در صورت استاندارد بودن ماده اولیه تمام شیرآلات ارزان و لوکس ، وزن (که ارتباطی به کیفیت ندارد) فاکتور تعیین کننده قیمت شیرآلات است. پس قیمت شیرآلات ساختمانی لزوماً نشان دهنده کیفیت نیست. پس مهمترین فاکتورهای تعیین کیفیت شیرآلات بهداشتی و ساختمانی چیست؟

 

آیا قیمت شیرآلات ساختمانی نشان دهنده کیفیت آن است؟

آیا شیرآلات بهداشتی با وزن بالا با کیفت تر هستند؟

بسیاری باور دارند که وزن عامل مهمی در نشان دادن کیفیت شیرآلات است. این تصور شاید بتواند در مورد لوکس بودن شیرآلات درست باشد، اما در مورد کیفیت شیرآلات چندان صادق نیست. مثلاً شیرآلات سربی با اینکه برای سلامتی مضر است وزن بسیار بالایی دارد و در صورتی که شخص وزن بالا را نشانه کیفیت بالا بداند انتخاب کاملاً اشتباهی خواهد داشت. در صورتی که جنس شیرآلات یکسان باشد وزن صرفاً می تواند با ابعاد شیرآلات و لوکس یا اقتصادی بودن آن ها ارتباط پیدا کند.

 

شیرآلات اقتصادی معمولاً سبک تر و ارزان تر هستند؛ چراکه مواد اولیه کمتری در تولید آن ها استفاده شده است. البته این نکته به معنی بی کیفیت بودن نیست. حالا که صحبت از جنس شیرآلات شد، بهترین ماده اولیه برای تولید شیرآلات چیست و چه ترکیبی دارد؟

 

جنس استاندارد شیرآلات

شمش برنج استاندارد مناسب ترین ماده برای تولید شیرآلات ساختمانی است. در کارخانه های معتبر تولید شیرآلات بهداشتی باید درصد عناصر تشکیل دهنده ماده اولیه مورد پایش و اندازه گیری قرار گیرد. شمش برنج استاندارد باید 58 تا 60% مس، زیر 2.5% سرب و حدود 38% روی داشته باشد و مقداری ناخالصی که اجتناب ناپذیر است. بهتر است آنالیز شمش برنج از مرحله آماده سازی تا مرحله ریخته گری انجام شود و کیفیت آن در هر مرحله بررسی گردد.

 

این کار نیاز به دستگاهی به نام کوانتومتر دارد که با ایجاد جرقه بر روی فلز در محیط گاز بی اثر آرگون، طیف حاصل از بخارات شمش برنج را آنالیز می کند. متاسفانه مصرف کننده در زمان خرید امکان سنجش درصد عناصر تشکیل دهنده ماده اولیه شیرآلات را ندارد و همین که اطمینان حاصل کند شیرآلات سربی نیست تا حدی پاسخگو است. پس چطور می توان از کیفیت شیرآلات اطمینان بیشتری حاصل کرد؟

 

آیا قیمت شیرآلات ساختمانی نشان دهنده کیفیت آن است؟

متوسط قیمت شیرآلات بهداشتی برندهای معتبر چراغ راه شماست!

معمولاً قیمت شیرآلات استاندارد از حد مشخصی پایین تر نیست. برای اینکه خیالتان از بابت کیفیت راحت باشد بهتر است علاوه بر گارانتی حواستان به متوسط قیمت شیرآلات ارزان برندهای معتبر باشد. این قیمت می تواند چراغ راه شما برای مقایسه قیمت انواع شیرآلات با یکدیگر باشد.

 

اگر قیمت شیرآلات ساختمانی مورد نظر شما از این متوسط به صورت معناداری پایین تر باشد، بهتر است در تصمیم خود برای خرید آن تجدید نظر نمایید. گارانتی نیز تا حدی می تواند نشان دهنده کیفیت باشد. بیشتر تولیدکننده های معتبر شیرآلات بهداشتی دارای 5 سال گارانتی هستند.

 

حتماً پیش از تصمیم گیری جهت خرید شیرآلات به مواردی که مشمول گارانتی هستند توجه کنید. به صورت کلی اگر شیرآلات در اثر تمیز شدن با شوینده های شیمیایی یا نصب نادرست دچار آسیب شوند گارانتی چندان موثر نخواهد بود. اما رفع ایرادات فنی و یا تعویض قطعاتی که دچار فرسودگی شده و مشکل ساز شده اند در صورت داشتن گارانتی رایگان خواهد بود.

 

با در نظر گرفتن موارد بررسی شده در این مقاله می توانید شیرآلات ساختمانی باکیفیت، چه اقتصادی و چه لوکس، خریداری کنید. فراموش نکنید که استفاده از تجربه آشنایان مورد اعتماد شما می تواند فرایند خرید شیرآلات بهداشتی را ساده تر و کم ریسک تر کند. موفق باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت