با 300 میلیون چه خودرو اتوماتی بخرم؟!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
با 300 میلیون چه خودرو اتوماتی بخرم؟!

در حال حاضر با توجه به تورم افزایشی موجود در اقتصاد ایران هرروز با افزایش شدید در قیمت انواع کالاها و خدمات ازجمله خودروهای تولیدی و مونتاژ مواجه هستیم.

 

همین مسئله موجب شده که در خرید خودرو دقت بیشتر داشته و خودروی مناسب‌تری را در محدوده قیمتی موردنظر خود انتخاب کنیم. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره سه خودرو که در محدوده قیمتی ۳۰۰ میلیون تومانی در بازار داخلی ایران عرضه می‌شوند ارائه دهیم تا راهنمای خرید خودرو برای شما باشد.

برلیانس H330مدل 95

این خودرو که محصول کشور چین می‌باشد و البته در میان خودروهای چینی نسبتاً شناخته‌شده است، تقریباً توانسته کیفیت قابل قبولی را در این محدوده قیمتی برای خود ثبت کند و از سوی خریداران نیز با استقبال خوبی مواجه بوده است. اگر قصد خرید خودرو در محدوده ۳۰۰ میلیون تومان را دارید می‌توانید روی برلیانس نیز حساب بازکنید.

 

این خودرو در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار وارد ایران شد و تحت شرکت خودروسازی سایپا (پارس‌خودرو) تولید آن آغاز شد. شکل طراحی ظاهری این خودرو آن را در میان نسل جوان و میان‌سال به خودروی جذاب تبدیل کرده و موردعلاقه ایرانیان شده است. در طراحی کابین و داخل خودرو نیز از مواد و متریال باکیفیت استفاده‌شده است.

 

حداکثر سرعت ثبت‌شده برای آن در حدود ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوختی معادل ۶.۸ تا ۷ لیتر برای هر صد کیلومتر سفر است. سرعت شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو در حدود ۱۳.۲ تا ۱۳.۷ ثانیه است. داشتن سانروف، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، آینه برقی جانبی، دکمه استارتر سیستم ورود بدون کلید از امکانات رفاهی آن است.

ازنظر ایمنی نیز نصب کیسه هوا برای سرنشینان جلو، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف برخی از مزایای ایمنی این خودروست. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، باید از نواقص آن اطلاع کامل داشته باشید. این خودرو به گفته خریداران قطعاتی مصرفی گران‌قیمت نسبت به محصولات ایرانی در این رنج قیمتی دارد. همچنین گیربکس قدیمی و سواری نسبتاً خشک و افت قیمت بسیار زیاد آن در بازار دست‌دوم از معایب این خودرو است.

با 300 میلیون چه خودرو اتوماتی بخرم؟!

مگان ۲۰۰۸

رنو مگان توسط شرکت رنو فرانسه طس سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ تولید شد و البته مونتاژ آن در ایران توسط شرکت پارس خودرو صورت گرفت. طراحی داخلی مگان بیشتر حالتی قدیمی و کلاسیک دارد. اما در طراحی داخلی، ترمزدستی آن جالب و جذاب طراحی‌شده و شبیه به اهرم گاز هواپیما است. اما شکل ظاهری داشبورد کاملاً ساده است.

ازجمله فاکتورهایی که بر روی خودرو به‌کاررفته چراغ مطالعه، کنترل‌کننده سیستم صوتی پشت فرمان، آینه جانبی برقی، سنسور باران، تهویه خودکار تک کاناله و پشت‌سری‌های عقب است. این خودرو در دو نوع وارداتی و تولیدی پارس‌خودرو در ایران موجود است که هر دو نسخه ازنظر فنی مشابه هستند و در دو مدل موتورهای ۱.۶ لیتری و 2 لیتری به بازار عرضه شدند.

نظر ایمنی رنو مگان موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی یورو انکپ شده و تجهیزات ایمنی مانند کمربند ایمنی پیش کشنده، ترمز ضد بلوکه، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز را داراست. همچنین در مقایسه با خودروهای چینی، رنو مگان ۲۰۰۸ همچنان از استحکام بیشتر و بالاتری برخوردار است و از این نظر قابل‌اطمینان‌تر از خودروهای چینی است.

این خودرو سال‌های طولانی در ایران مونتاژ و تولیدشده ولی هنوز همان سبک و سیاق سادگی در طراحی داخلی آن حفظ‌شده و استفاده از زیره پلاستیکی مشکی‌رنگ در نمای جانبی خودرو نیز شکلی ارزان‌قیمت به خودرو داده است. اما از ایرادات مهم آن یکپارچه بودن جلوی پنجره با سپر است که در صورت بروز تصادف و آسیب به جلوپنجره باید سپر نیز کاملاً تعویض شود.

جک جی ۵ مدل ۹۴

این خودرو تولید کشور چین می‌باشد و کرمان خودرو شرکت تضمین دهنده آن است. از مشخصات ایمنی آن کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه انکپ است.

 

همچنین ازنظر طراحی خودرو چراغ‌های پیچیده شده در جلو، آرایش شش‌ضلعی جلوپنجره و کروم کاری اطراف لامپ‌های مه شکن جالب و جذاب هستند. ازنظر مصرف سوخت نیز مصرف ۸ تا ۱۰ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر این خودرو را تبدیل به خودروی پرمصرف کرده است.

این خودرو حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت دارد و شتاب خودرو از صفر تا صد ۱۲ ثانیه است. بخشی از امکانات ایمنی به‌کاررفته در آن شامل سیستم ضد سرقت ترمز ABS و EBD، کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع، قفل ایمنی کودک، کیسه هوای راننده و سرنشینان جلو است.

 

از معایب جک جی ۵ نیز نفوذ صدا به داخل کابین خودرو، کیفیت پایین رنگ بدنه، کیفیت پایین متریال استفاده‌شده در کابین و کیفیت نامرغوب مونتاژ خودرو را می‌توان نام برد.

با 300 میلیون چه خودرو اتوماتی بخرم؟!

در پایان همراه مکانیک این نکته را یادآور می‌شود که بیش از 70% خودروهای دست دوم حداقل یک مشکل فنی یا بدنه دارند. پس اگر قصد خرید خودرو در محدوده قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان را دارید، از کارشناسی خودرو غافل نشده، محسنات و عیوب هر خودرو را در نظر بگیرید تا بتوانید با توجه به شرایط و سلیقه خود خودروی مناسب‌تر را انتخاب کنید.

 

همچنین همراه مکانیک به‌عنوان موسس اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در کشور https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ با ارائه طرح خرید سفارشی خودرو به افراد مختلف متناسب با بودجه و نیازشان بهترین خودرو را پیشنهاد کرده و در سراسر ایران به دنبال خودرو مورد پسندشان می‌گردد.

 

در نهایت نیز با کارشناسی آن، ارائه ضمانت نامه پرداخت خسارت و تمام خدمات عقد قولنامه و تعویض پلاک سعی در رقم زدن تجربه جدیدی از خرید خودرو برای شما دارد.

همراه مکانیک، همراهی متخصص و امین

جدیدترین مطالب سایت