برج خنک کننده

مجموعه : رپورتاژ آگهی
برج خنک کننده

شرکت فنی و مهندسی آذین تهویه این مطلب را برای آگهی بیشتر شما در مورد برج خنک کننده ، انواع کولینگ تاور و کاربردهای آن جمع آوری و منتشر نموده است برای اطلاع از قیمت برج خنک کننده به سایت آذین تهویه مراجعه نمایید با مسئولین فروش کانکت شوید.

 

برج خنک کننده ( cooling tower):

برج خنک کننده که در زبان انگلیسی به آن کولینگ تاور cooling tower اطلاق می گردد نوعی وسیله خنک سازی مبرد خنک کننده می باشد که در صنایع و در واحدهای خنک سازی تبریدی مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار چیلرهای آب خنک حتما شاهد حضور برج خنک کننده خواهید بود. کولینگ تاور دستگاهی  برای خنک کردن مقادیر زیادی آب در تماس با جریان مستقیم هوای محیط باز می باشد. 

 

کاربرد برج خنک کننده :

در حال حاضر، کولینگ تاورهای صنعتی با ظرفیت بالا در سیستم های تامین آب در گردش انواع مبدل های حرارتی خنک کننده (به طور معمول درنیروگاه های حرارتی و نیروگاه های هسته ای ) استفاده می شود. در مهندسی عمران از این سازه ها برای خنک سازی کندانسور سیستم های تبریدی، تهویه مطبوع و ژنراتورهای برق اضطراری استفاده می شود.

 

بیشترین کاربرد برج خنک کننده در صنعت برای خنک کردن انواع تجهیزات تکنولوژیکی، تصفیه شیمیایی مواد، تصفیه محلی تاسیسات متالورژی، مهندسی مکانیک و تولید مواد غذایی و غیره می باشد.

هنگامی که چرخه گردش آب به تاسیسات تصفیه آب محلی بسته می شود، مشکل استفاده از مقدار قابل توجهی پساب صنعتی که به سوی واحدهای خنک کننده هدایت می شود نیز حل می شود و راه حل های فنی برای استفاده از انرژی حرارتی (بخار مازاد) با استفاده از واحدهای پمپ حرارتی (HPU) امکان تبدیل آن به برق را فراهم می کند.

 

نحوه کار کولینگ تاور:

فرآیند خنک‌سازی و تبرید در کولینگ تاور صنعتی توسط یک فن محوری و تماس آن با آب و تبخیر بخشی از آب اسپری شونده توسط نازل بر روی سطوح پکینگ مدیا صورت می پذیرد. هر چقدر مدت زمان و سطح تماس سیال با جریان هوا افزایش یابد، خنک سازی موثرتری اتفاق می افتد. در حین اسپری آب توسط نازلها بر روی سطوح انتقال حرارت(پکینگ برج خنک کننده)، جریان هوا توسط فن محوری و یا شاید به صورت طبیعی در جهت مخالف آب تامین می گردد.

 

در مدلهای مدرن، خنک‌کاری به دلیل محیط ایجاد شده نزدیک به شرایط خلاء توسط نازل‌های مخصوص (با فراهم کردن یک منطقه انتقال گرما و جرم، هر کدام – 450 متر مربع در هر 1 متر مکعب مایع پمپ‌شده که بیانگر اصل عمل دوگانه است) رخ می‌دهد.

 

هنگامی که 1٪ از آب تبخیر می شود، دمای جرم باقی مانده 5.48 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در مورد اصل خنک کننده مذکور، دمای جرم باقیمانده 7.23 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. در کولینگ واتر آب توسط نازل های مخصوص با فشار 0.3-0.4 مگاپاسکال پاشیده می شود. آب پخش کن یا نازلهای حاصل با ذرات 0.2 میلی متری با سرعت بالا در حد 16-20 متر بر ثانیه حرکت می کند. به دلیل این حرکت، جریان قطره ها به شدت با جریان هوا مخلوط می گردد.

به عنوان یک قاعده، از کولینک تاورها در مواردی استفاده می شود که امکان استفاده از جریان آب بالا و فراوان (رودخانه ها، دریاچه ها) برای خنک سازی و همچنین به دلیل خطر آلودگی ذخایر آب زیرزمینی وجود ندارد.

اولین برج خنک کننده هایپربولوئید بر اساس طرح استاد مهندسی مکانیک و مدیر معادن دولتی هلند، فردریک ون ایترسون (انگلیسی) در سال 1918 در شهر هلند ساخته شد. 

 

انواع برج خنک کننده:

برج خنک کننده در شرکت های صنعتی، نیروگاه های هسته ای و نیروگاه های حرارتی برای تجهیزات فرآیند خنک کننده استفاده می شوند. عملکرد هر برج خنک کننده مبتنی بر خنک کردن حجم معینی از مایع با هوای جوی است. عدم وجود ماده مبردی غیر از هوا، این تجهیزات را از یک سیستم تهویه مطبوع، یخچال یا چیلر متمایز می کند. کولینگ تاورها با توجه به اصل عملیات به دو مدل تقسیم می گردند:

برج خنک کن مرطوب (کولینگ تاور مدار باز)

برج خنک  کن خشک (کولینگ تاور مدار بسته)

 

برج خنک کننده

برج تبخیری مدار باز با پاشیدن آب داغ روی پکینگ برج خنک کننده و مخلوط کردن آن با هوای سرد بیرون کار می کند. در این حالت بخشی از آب به بخار تبدیل می شود و همراه با هوای گرم به بیرون رها می شود و آب باقیمانده تا نزدیک دمای مرطوب هوا خنک می شود.

اصل کار کولینگ تاور هیبریدی کاهش دما در یک مدار بسته است. مایع از داخل مدار بسته ( کویل برج خنک کننده) عبور می کند و هوای بیرون بصورت طبیعی یا توسط فن محوری بر روی لوله های مسی کویل دمیده می شود و در اثر تماس سیال درون مدار و جریان هوای، دمای سیال تا نزدیک دمای خشک هوا خنک سازی می گردد.

بر اساس روش تامین هوا و جهت وزش باد کولینگ تاورها به انواع زیر تقسیم می گردند:

1-کولینگ تاور جریان مکانیکی
2-کولینگ تاور جریان طبیعی
3-برج خنک کننده جریان متقاطع (کراس فلو)
4-برج خنک کننده جریان مخالف (کانتر فلو)

 

کولینگ تاور جریان مکانیکی:

این دسته از تجهیزات مجهز به یک فن محوری یا سانتریفیوژ می باشد و اصل کار آن تامین مقدار زیادی هوا توسط کارکرد فن با پره هایی تا قطر 12 متر می باشد. چنین فن هایی تا 700.000متر مکعب هوا در ساعت نیز مبادله می کنند. بعنوان مثال در این مدل با نسبت 1 متر مکعب آب به 600 متر مکعب هوا و بیشتر، خنک کنندگی مؤثر سیال شروع می شود. هوا از طریق لوورهای مخصوصی که در زیر قاب فلزی یا فایبرگلاس قرار دارد وارد برج خنک کننده می شود.

 

اندازه لوورها باید برای عبور حجم عظیمی از هوا کافی باشد. برخورد آب پاشیده شده توسط افشانک ها و هوا روی سطح بلوک های پکینگ مدیا اتفاق می افتد. وظیف اصلی پکینگ های لانه زنبوری به حداکثر رساندن سطح و زمان تماس است. برای جلوگیری از دمیدن و فرار آب زیاد توسط فن از دریفت الیمناتور یا همان قطره گیر برج خنک کننده استفاده می شود.

 

به لطف وجود مدلهای مختلف پکینگ برج خنک کننده و طیف وسیعی از فن‌های محوری، انواع برج جریان مکانیکی را می‌توان در محدوده بیشتری از بارهای آبی انتخاب کرد و خنک‌کننده عمیق آب را با افت تا 30 درجه فراهم نمود.

 

قابل ذکر است که امکان نصب کرکره های تنظیم هوا و معکوس کردن موتور وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که  از یخ زدگی برج خنک کننده در زمستان محافظت نمایید. با توجه به محل قرار گیری فن این تجهیزات به دو دسته زیر تقسیم می گردند:

جریان مکانیکی القایی: فن در قسمت خروجی هوا نصب می گردد.
جریان مکانیکی اجباری: فن در قسمت ورودی هوا قرار می گیرد.
مزایای برج خنک کننده جریان مکانیکی 
کوچک بودن دستگاه نسبت به جریان طبیعی
عملکرد پایدار در مقابل تغییرات جوی
اشغال فضای کمتر
راندمان حرارتی بالا
انعطاف پذیری طراحی
عدم یخ زدگی سازه در زمستان
سهولت تعمیر و نگهداری
مجهز به طیف گسترده ای از قطعات یدکی

 

برج خنک کننده جریان طبیعی:

 در این تجهیزات جهت خنک سازی سیال از اصل تفاوت چگالی بین هوا گرم شده داخل دستگاه و هوای خنک بیرون بهره می برند. هوای بیرون دارای چگالی بیش از هوای داخل برج دارد. جهت خنک سازی و افزایش سطح تماس ارتفاع این سازه بسیار بلندتر از سایر مدلها می باشد. برج خنک کننده هذلولی در این گروه قرار می گیرد. ساختار کولینگ تاور جریان طبیعی بدین شکل است که قطره گیر در بالاترین قسمت دستگاه قرار دارد و بعد نازلها و بعد پکینگها به دنبال آن می آیند. جریان هوا از قسمت زیرین دستگاه از طریق لوورها وارد دستگاه می گردد و در تماس با جریان آب قرار می گیرد و بدین ترتیب آب خنک می شود.
مزایایی برج جریان طبیعی :

عدم مصرف برق و انرژی
کاهش نویز
نگهداری و تعمیرات محدود
عملکرد ایمن و مطمئن

 

برج خنک کننده جریان متقاطع:

در این تجهیزات جریان آب و هوا با زاویه 90 درجه با یکدیگر برخورد می کنند. سیال توسط نازل از بالای دستگاه بر روی سطح پکینگ پاشیده می شود و جریان هوا بصورت افقی از کناره های کولینگ تاور به درون آن دمیده می شود. اولین شرکت تولید کننده این نوع برجها یک شرکت ژاپنی به نام ابارا می باشد که گاها برجهای کراس فلو را با نام برج خنک کننده ابارا می شناسند. 
مزایایی این دسته از کولینگ تاورها :

جریان ثقلی آب
2استفاده از پمپ کوچک
اسپری بدون فشار جریان آب
راندمان بالا در مناطق مرطوب
اشغال فضای کمتر و کاهش ارتفاع
قابل تولید بصورت طرح مارلی
قابل تولید در ظرفیتهای بالا بصورت مونتاژ در محل و کاهش هزینه حمل و نقل

 

برج خنک کننده

برج خنک کننده جریان مخالف:

در این مدل نحوه برخورد آب با جریان هوا بصورت معکوس میباشد. یعنی جریان آب از بالا و جریان هوا بصورت180 از درجه از پایین با یکدیگر برخورد می کنند. دریفت قطرات در این سازه تقریبا بالاست و بدین منظور از قطره گیر در این تجهیزات استفاده می گردد. بازدهی و راندمان حرارتی برج کانتر فلو تقریبا نسبت به سایر مدلها بیشتر می باشد.به همین علت خواستگاه آن در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهها می باشد. 
نقاط قوت برج خنک کننده کانتر فلو:

افزایش راندمان حرارتی

شکست جریان آب توسط نازلها و کاهش محسوس دما در گام اولیه

توزیع مناسب آب بر روی سطح پکینگ برج خنک کننده

جنس بدنه برج خنک کننده:

یکی از مهمترین ملاک طراحی و انتخاب انواع کولینک تاور، متریالی است که در ساخت بدنه و برخی از قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. بتن، فولاد و فایبرگلاس سه ماده مهم جهت تولید بدنه کولینگ تاورها می باشند. کولینگ تاور فلزی به سبب برخی از ایرادات تنها با پوشش اپوکسی و لایه های ضد زنگ در برخی از کاربری هایی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر بیشترین تقاضا منحصر به برج خنک کننده فایبرگلاس می باشد. کولینگ تاور فایبرگلاس به سبب ارزانی، سبکی و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و همچنین عدم خوردگی و پوسیدگی برای بسیاری از کاربران و مصرف کنندگان توجیه اقتصادی دارد. برج خنک کننده فایبرگلاس در اشکال زیر توسط شرکت آذین تهویه طراحی و تولید می گردد:

برج خنک کن مخروطی
برج خنک کن مکعبی
برج خنک کننده ذوزنقه
برج خنک کننده مخروطی یا مدور و همچنین مکعبی از نوع جریان مخالف می باشند. ولی کولینگ تاور ذوزنقه ای از نوع متقاطع می باشد و شکل طراحی  آن کمی پیچیده تر است. در این سازه ها پکینک در دو طرف سازه قرار می گیرد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در ارتباط با سه گروه از کولینگ های مذکور دارید، توصیه می کنیم به وب سایت آذین تهویه مراجعه نمایید.

 

برج خنک کننده صنعتی:

این برج ها را می توان در مدلهای باز یا مرطوب طبقه بندی کرد. از اسم آن کاملا واضح می باشد که برای خنک سازی آب در احجام بالا در صنایع بزرگ اعم از پالایشگاهها، نیروگاهها و واحد تبرید صنایع مختلف غذایی، تزریق پلاستیک، کارگاهها و … مورد استفاده قرار می گیرد. طبقه بندی آنها هم در بالاتر در مبحث انواع کولینگ تاور آورده شده است. از مزایای کولینگ تاور صنعتی می توان به قدرت خنک کنندگی بالا و عملا کاهش میزان هدررفت آب اشاره نمود.

 

چرا یک برج خنک کننده صنعتی مورد نیاز است؟

شاید بدانید که برج خنک‌کننده صنعتی جزء حیاتی بسیاری از سیستم‌های تبرید است و می‌توان آن را در صنایعی مانند نیروگاه‌ها، فرآوری‌های شیمیایی، کارخانه‌های فولاد و بسیاری از شرکت‌های تولیدی که در آنها خنک‌سازی فرآیند ضروری است، یافت. همچنین، یک کولینگ تاور تجاری می تواند برای تامین خنک کننده راحت برای ساختمان های تجاری بزرگ مانند فرودگاه ها، مدارس، بیمارستان ها یا هتل ها استفاده شود.

یک برج خنک کننده صنعتی می تواند بزرگتر از یک سیستم HVAC باشد و برای حذف گرمای جذب شده در سیستم های آب خنک کننده در گردش مورد استفاده در نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت، کارخانه های پتروشیمی، کارخانه های فرآوری گاز طبیعی، کارخانه های فرآوری مواد غذایی و سایر تاسیسات صنعتی استفاده می شود.

با افزایش نرخ جمعیت در سراسر جهان، افزایش زیادی در میزان نیازهای جهان برای محصولات تولیدی وجود خواهد داشت. این امر باعث شده است که بخش صنعتی هر روز محصولات بیشتری تولید کند که گرمای فرآیند تولید بیشتری تولید می شود. ماشین آلات و فرآیندهای صنایعی که مقادیر زیادی گرما تولید می کنند باید به طور مداوم خنک شوند تا آن ماشین ها بتوانند به طور موثر به کار خود ادامه دهند. کارآمدترین، موثرترین و کم هزینه ترین راه حل برای از بین بردن این گرما، نصب برج خنک کننده فایبر گلاس است.

 

برج خنک کننده

استعلام قیمت برج خنک کننده:

کولینگ تاورها تقریبا تجهیزات گران قیمتی هستند که حضور آنها در بسیار از صنایع و واحدهای تولیدی و … الزامی است. پس قطعا منطق حکم می کند که این نوع از تجهیزات را با طول عمر مفید بالا و راندمان حرارتی عالی از تولید کنندگان خریداری نمایید. شرکتهای خرد و کلان زیادی در کنار تولید کنندگان اصلی مشغول به فروش و تامین این ابزار گران قیمت می باشند. اما برخی از شرکتها اولین هدف خود را سود بالای حاصل از فروش مدنظر قرار داده اند. این شرکتها اهمیتی به بودجه و رضایت مشتریان نمی دهند.

 

همکاران بنده بسیار شاهد این مسئله بوده اند که بسیاری از مشتریان تماس می گیرند و بعد از استعلام قیمت، کاملا متعرض می باشند که قیمت ما یا برخی از تولید کنندگان بالاست. پاسخ ما این است که ما کیفیت را فدای کمیت نمی کنیم.

 

کاهش ضخامت ورق در برج خنک کننده فلزی و فایبرگلاس، استفاده از رزین نامرغوب، ارائه ظرفیت اسمی خیلی بالاتر از ظرفیت واقعی به مشتریان و …. همه مواردی هستند که برای کاهش قیمت کولینگ تاور تا حد نیاز و بودجه موردنظر مشتری توسط شرکتهای نامعتبر اعمال می گردد. برای عدم سواستفاده شرکتها پیش از خرید می توانید از طریق تماس با مشاوران شرکت لیست قیمت و مشخصات فنی دستگاه خود را به هراه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

عوامل موثر بر قیمت برج خنک کننده:

قیمت تمام شده یک برج خنک کننده اعم از صنعتی یا خانگی مجموع هزینه های ساخت اجزا تشکیل دهنده آن می باشد. که در ادامه به اختصار چند مورد را بررسی می کنیم.
اهم قطعات کولینگ تاور به ترتیب هزینه ساخت به این شرح زیر است:

بدنه اصلی و سازه برج خنک کننده
سطوح تبادل حرارت یا پکینگ برج خنک کننده
سیستم هوارسان و فن برج خنک کننده ( به ترتیب هزینه شامل الکتروموتور، گیربکس یا کاهنده دور، پروانه)
فلنج ها و اتصالات و تجهیزات جانبی کولینگ تاور

میزان هزینه ساخت بدنه کولینگ تاور:

شاید قابل درک باشد که هزینه طراحی و ساخت بدنه و سازه برج خنک کننده بالاترین نقش را قیمت کولینگ تاور دارد. البته همین قسمت با توجه به نوع متریال  کیفیت مواد اولیه بکار رفته می تواند بسیار متغییر باشد. بطور نمونه می توان  به کولینگ واتر فایبر گلاس اشاره نمود در همین دستگاه برای ساخت پنل ها و تشک و فن استک می شود از ضخامت های مختلفی برای تولید استفاده نمود که بطور مینگین ضخامت 6 تا8 میلیمتر برای بدنه برج و ضخامت 10 میلیمتر برای فن استک و تشت برج در نظر گرفته می شود در شرایطی که از ضخامت این قسمتها کم شود قیمت تمام شده کاهش می یابد و البته کیفیت نیز به همان میزان کم خواهد شد.

در هنگام خرید کولینگ تاورها حتما ضخامت بدنه در نقاط مختلف اعم از فن استک، بدنه و از همه مهمتر تشت مورد توجه قرار گیرد. این ضخامت طبق استاندارد بسته به تناژ و ظرفیت دستگاه به طور میانگین بایستی در برج های خنک کننده فایبرگلاس متوسط در قسمت تشت حداقل دارای 10 میلیمتر ضخامت و مابقی نقاط بدنه تا 7 میلیمتر باشد. در نظر داشته باشید که ضخامت بدنه فایبرگلاس در تعداد لایه های کار شده الیاف شیشه و رزین مورد استفاده می باشد، میزان ضخامت بدنه بر قیمت برج خنک کننده کوچک تاثیر کمتری دارد.

 

برج خنک کننده
با تمام این اوصاف گاها دیده می شود که برخی از تولید کننده گان متفرقه در ساخت قطعات برج خنک کننده از پودر مل و دیگر موارد مشابه جهت وزن و ضخامت بخشیدن مصنوعی به قطعات فایبرگلاس استفاده می نمایند که این اقدامی اشتباه در تولید قطعات کولینگ تاور می باشد و موجب از بین رفتن مقاومت، تغییر شکل قطعه به مرور زمان، ترک خوردگی ، نشت آب و فرسودگی سریع آن خواهد شد. همچنین استفاده از دو نوع الایف سوزنی و حصیری در لایه گذاری فایبر گلاس بسیار اخمیت دارد و استفاده از رزین مرغوب، موجب مقامت بالای قطعات تولید خواهد شد.

 

قسمتی دیگر از بدنه برج خنک کننده قطعات فلزی و ساپورت ها می باشند که ضخامت مناسب و نوع گالوانیزه بودن قطعات فلزی موجب کیفیت و طول عمر بیشتر می شود. این قطعات نیز به نوبه خد در قیمت نهایی کولینگ تاور می تواند موثر باشد. بطور مثال استفاده از پوشش رنگ روغنی بجای گالوانیزه ازران تر می باشد و یا استفاده از پروفیل های نازک تر در ساخت موجب کاهش قیمت و البته کاهش کیفیت برج می گردد.

 

نقش پکینگ برج خنک کننده در قیمت تمام شده:

نوع و کیفیت پکینگ مدیا را می توان بخش اصلی در تبادل حرارت و میزان بازدهی یک برج خنک کننده صنعتی دانست. در واقع می توان بیان کرد که فیلینگ های برج خنک کن هسته مرکزی دستگاه می باشند.و نقش آنها افزایش تبادل اب و هوا در کولینگ تاور می باشد.

 در تولید پکینگ برج خنک کننده کیفیت مواد اولیه مورد استفاده اهمیت حیاتی دارد ومیزان ضخامت و رنگ این قطعات در قیمت پکینگ ها موثر است. استفاده مواد پلیمری با ناخالصی بالا موجب راندمان پایین و پوسیدگی سریع این قطعات می شود. پکینگ ها به علت تماس مداوم با آب داغ و جریان هوا در معرض رسوب، پوسیدگی و تغییر دماهای یکبار قرار میگیرند به همین علت باید در ساخت این اجزا از مواد مناسب و با کیفیت استفاده نمود تا در فواصل زمانی کوتاه مدت مجبور به تعویض پکینگ برج خنک کننده نشویم.

پکینگ های دارای انواع مختلفی هستند که متناسب با شرایط محیطی، سیستم برج خنک کن، خصوصیات آب( سختی و دمای آب ورودی به برج) و… قابل استفاده می باشند. پکینگ های پی وی سی در رنگ های روشن ومشکی و پکینگ های اسپلش نیز به همین صورت از جنس پلی پرو پیلن ودر رنگهای مختلف تولید می شوند. با توجه به رنگ ، ضخامت و مواد مورد استفاده قیمت پکینگ ها متفاوت هستند. واستفاده از هر یک از این پکینگ ها تاثی مستقیم در قیمت نهایی کولینگ تاور خواهد داشت.

نقش سیستم هوادهی و الکترو فن برج خنک کننده در قیمت:
کار اصلی فن ایجاد جریان هوا درون برج می باشد و کار الکتروموتور به چرخش در آوردن پروانه کولینگ تاور. از آنجای که موتور و فن معمولا در بالای برج خنک کننده قرار دارد در معرض دائم رطوب و بخارت می باشد. به همین دلیل باید جنس پروانه از کیفیت بالای برخوردار باشد. در این بین پروانه های از جنس فایبر گلاس، آلومینیم و پلی امید توصیه می شود که هم عملکرد خوبی در امر هوادهی دارند و هم در عین سبکی مقاومت بالای در مقابل خورندگی و رطوب دارند. 

الکتروموتور هم که به برق کار می کن باید از عایق مناسب برخوردار باشد و استاندارد لازم را برای کار در حالت مرطوب و پاشش اب داشته باشد. الکترو موتور های دارای آی پی 55 و کلاس اف برای این منظور مناسب می باشند که برندهای مانند زیمنس و موتوژن این شرایط را دارند.

درمورد سیستم کاهش دور برج خنک کننده نیز میتوان این گونه بیان کرد که هزینه های اولیه و نگهداری گیربکس برج خنک کننده چندین برابر سیستم پولی و تسمه می باشد. در صورتی که کارفرما درخواست استفاده از گیربکس برج خنک کننده را داشته باشد باید خاطر نشان کرد که بدنبال برندهای معتبر و باکیفیت باشد نه گیربکس های معمولی چون شرایط کاری و رطوبت بالا موجب می شود قطعات با کیفیت پایین خیلی سریع خراب شوند. برای کنترل هزینه و تناسب قیمت اولیه کولینگ تاورها در 90 درصد موارد از سیستم کاهش دور فولی  وتسمه در ایران استفاده می شود.

پس می توان بطور خلاصه اینطور گفت که یک پروانه فایبر گلاس با موتور موتوژن و سیستم کاهش دور تسمه ای هزینه متعادلی را در قیمت تمام شده برج خنک کننده اعمال می کند.

 

برج خنک کننده

 

اتصالات داخلی و لوازم جانبی برج خنک کننده : 

نقش این قطعات در قیمت کولینگ تاور تا حدودی می تواند موثر باشد چون همانطور که در سایر قسمتهای دستگاه می توان از لوازم متنوع با کیفیت های مختلف استفاده نمود در این قسمت از برج نیز می شود همان کار را انجام داد.بطور مثال استفاده از پیچ و مهره های گالوانیز و فلنچ های آلومینیم در برج های خنک کننده مرسوم است ولی در صورت درخواست کارفرما می توان از متریال استیل برای این قسمتها استفاده نمود که قاعدتا در افزایش قیمت کولینگ تاور موثر خواهد بود.

شاید آخرین موردی که در ارتباط با قیمت برج خنک کننده بتوان به آن اشاره نمود قطعات جانبی و آپشن های دستگاه می باشد که به مواردی همچون تابلو برق ، اینورتر، لرزه گیرها و… می شود اشاره کرد. در صورتی که این تجهیزات به دستگاه اضافه شود قیمت نهایی افزایش خواهد یافت .

امیدواریم با این توضیحات شما تا حدودی به این مسئله پی برده باشید که قیمت های پایین می تواند دلایل خود را داشته باشد و برای خرید نهایی کیفیت را فدای قیمت پایین برج خنک کننده نکنید.

 

تفاوت قیمت برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز :

همانطور که در بالا بررسی شد موارد کلی که در قیمت کولینگ تاورها اثر میگذارند در چند بخش خلاصه می شوند که شامل بدنه، الکترو فن، پکینگ و قطعات می شود. ولی در مورد کولینگ تاور مدار بسته هیبریدی دو مورد اصلی دیگر وجود دارد که قیمت این دستگاه در حدود دوبرابر می کند.

اولین مورد استفاده از کویل برای جریان سیال می باشد. در کولینگ تاور های مدار بسته از کویل های مسی و گالوانیزه برای انتقال و تبادل حرارت آب ورودی و خرجی اشتفاده می شود و در واقع آب در یک سیکل کاملا بسته جریان دارد. ساخت کویل برج با توجه به متریال و متراژ لوله متفاوت است ولی بطور کلی حدود 50 درصد قیمت برج مدار بسته مربوط به همین قطعه می باشد.

دومین مورد که در برج خنک کننده مدار بسته هیبریدی اضافه می شود و باید هزینه ان را در قیمت نهایی گنجاند، پمپ سیرکوله می باشد. در کولینگ تاور هیبریدی از یک یا چند پمپ برای مکش و پاشش آب تشتک بر روی کویل ها استفاده می شود. این پمپ یاز به شاسی و لوله شی دارد تا توزیع آب را به خوبی انجام دهد. برند پمپ و توان آن در قیمت دستگاه موثر خواهد بود.

 

برج خنک کننده

آیا برج خنک کننده سازگار با محیط زیست است؟

با افزایش نگرانی ها در مورد رعایت استانداردهای سبز و بهبود ROI در هزینه های تجهیزات سرمایه ای، استانداردهایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. یک رویکرد سیستماتیک برای سبز شدن برج خنک کننده باعث بهبود پایداری، افزایش بهره وری انرژی، افزایش صرفه جویی در آب و ایجاد ردپای کربن کوچکتر می شود.

 

همه اینها در حالی که برخی از پیامدهای هزینه های مرتبط با دستیابی به چنین اهداف سبز را بهبود می بخشد. کسب و کارها می توانند تا 40 درصد در هزینه های انرژی صرفه جویی کنند. در حالی که برج‌های خنک‌کننده معمولی، که اغلب با روکش فلزی ساخته می‌شوند، از نظر محیطی چالش برانگیز هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، جایگزین استفاده از برج‌های خنک‌کننده با پلاستیک بدون درز قالب‌گیری شده فوراً برای محیط‌زیست و محصول نهایی مفید است.

کولینگ تاورگالوانیزه یا برج فلزی سنتی که در بسیاری از کاربردها فقط چند سال عمر می‌کنند، با مسائل زیست‌محیطی و اقتصادی از جمله افزایش استفاده از مواد شیمیایی، هزینه‌های نگهداری بالاتر، هزینه‌های جایگزینی و الزامات دفع مواجه می‌شوند. برج های خنک کننده فایبر گلاس، تهاجمی ترین گزینه های موجود برای تصفیه آب را امکان پذیر می کنند. این می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا در چرخه‌های غلظت بالاتر بدوند و در نتیجه در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

 

استفاده از این کولینگ واتر ها می تواند ده ها هزار گالن آب در سال را ذخیره کند. این صرفه جویی در آب و مواد شیمیایی می تواند قابل توجه باشد و به حل مشکلات آب و همچنین صرفه جویی در هزینه های عملیاتی کمک کند. برج‌های خنک‌کننده این طرح ضد جریان نیز آب را کاملاً محصور و عاری از نور خورشید نگه می‌دارند و در نتیجه فرصت رشد بیولوژیکی را کاهش می‌دهند که به مواد شیمیایی تصفیه آب کمتری نیاز دارد. 

 

چگونه سیستم های برج خنک کننده می توانند به کسب و کارها در صرفه جویی در هزینه کمک کنند؟ 

به این موضوع فکر کنید: سیستم‌های برج خنک‌کننده برای بسیاری از مشاغل ضروری هستند، به این معنی که جستجوی کارآمدی در عملیات و محصولات می‌تواند به تأثیرگذاری بر نتیجه نهایی کمک کند. مصرف آب می‌تواند هزینه‌های عملیاتی عمده‌ای باشد و کولینگ تاورها می‌توانند حدود 98 درصد از آب مورد استفاده در خنک‌سازی فرآیند یا تهویه مطبوع را بازیافت کنند.

 

اگر این واحد از پلاستیک ساخته شده باشد و از آب به جای هوا به عنوان روش خنک کننده استفاده کند، صاحبان مشاغل می توانند کاهش هزینه های انرژی، تعمیر و نگهداری کم یا زیاد و طول عمر محصول را در مقایسه با سیستم های فلزی قدیمی تر پیش بینی کنند.

 

این یک سناریوی بسیار مطلوب برای هر کسب و کاری برای کاهش هزینه استفاده از برج خنک کننده فایبر گلاس است. علاوه بر این، بسیاری از مشتریان از دانستن این موضوع که کسب‌وکارها و صنایعی که از جوامع حمایت می‌کنند، آگاه به محیط‌زیست هستند و در جهت اقدامات پایدار تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنند. این ممکن است یک عامل پس انداز پول نباشد، اما می تواند اعتماد مصرف کننده را افزایش دهد. و این برای تجارت نیز خوب و سود آور است.

همانطور که می بینید، چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد سیستم های برج خنک کننده وجود دارد.آنها نه تنها عملکردی را انجام می دهند که بسیاری از ما نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم. بلکه بسیار تکنولوژیکی خوبی هستند. شاید دانستن بیشتر در مورد انواع برج های خنک کننده به شما کمک کند که تاثیر مثبت انها را درک کنید پس می توانید به وب سایت آذین تهویه بروید واز مقالات برج خنک کننده و مشخصات انواع کولینگ تاور بهرمند شوید.

جدیدترین مطالب سایت