حامیان دوج کوین چه کسانی هستند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
حامیان دوج کوین چه کسانی هستند؟

سلبریتی‌ها در این سال‌ها یه بخش بزرگی از اکوسیستم کریپتو تبدیل شده‌اند و در بسیاری از موارد، با حمایت‌های خود بر بالا و پایین شدن قیمت، حجم معامله و ارزش بازار آنها تاثیر شگرفی گذاشته‌اند. دوج کوین، یکی از این رمزارزها است. بسیاری از چهره‌های محبوب ورزشی، هنر، موسیقی، تکنولوژی و غیره از طریق سرمایه گذاری و حمایت‌های رسانه‌ای، از Dogecoin پشتیبانی کردند که منجر به افزایش حجم معاملات و قیمت دوج کوین در دنیای کریپتو شده است. در این مطلب با دوج کوین و حامیانش بیشتر آشنا می‌شویم. تا پایان ما را همراهی کنید.

 

دوج کوین چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

دوج کوین؛ در سال 2013 توسط جکسون پالمر (Jackson Palmer) و بیلی مارکوس (Billy Markus) به عنوان یک شوخی با بیت کوین و روشی برای پاداش به کاربران رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و ردیت (Reddit) که پست‌های منحصر به فرد و پر بازدید منتشر می‌کردند، شروع به کار کرد. به گفته والکس، آن‌ها از یک میم اینترنتی (ایده‌ها و طرح‌های مشهور دنیای وب) برای لوگو خود استفاده کردند. این میم (MEME) الهام گرفته از یک سگ ژاپنی به نام شیبا اینو (Shiba Inu) است.

 

این سکه دیجیتال، مانند بسیاری دیگر از کریپتوها بر روی بلاکچین اختصاصی خود اجرا می‌شود. هم اکنون از Dogecoin برای تراکنش‌ها و انتقال‌های مالی با سرعت بالا استفاده می‌شود. شبکه دوج کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار (Proof of Work) در الگوریتم خود بهره می‌برد و برای ایمن نگه داشتن تراکنش‌ها از ساز و کار اسکریپ (Scrypt) استفاده می‌کند. این شبکه غیر متمرکز و متن باز، حدود 30 تراکنش در ثانیه را از نوع همتا به همتا (Peer to Peer)، پردازش می‌کند.

 

کدام افراد مشهور به رستگاری دوج کوین کمک کردند؟

به گفته سایت والکس، بر طبق برخی از پیش بینی‌ها و با ادامه روند حمایت‌های افراد میلیاردر و مشهور، قیمت دوج کوین ممکن است به 1.5 دلار در پنج سال آینده برسد. اما چه کسانی حامیان این ارز دیجیتال هستند؟

 

ایلان ماسک

وقتی در گوگل دوج کوین (DOGE) را جستجو کنید، در بیشتر موارد با تصاویر این میم کوین با یک شخص ثروتمند و نابغه روبرو می‌شوید. در بین حامیان این ارز دیجیتال، احتمالاً نفر اول یا بهتر بگویم موثرترین فرد، غول تسلا ایلان ماسک (Elon Musk) است. او یکی از پرشورترین حامیان این ارز دیجیتال به حساب می‌آید و توییت‌های او برای دستاوردها و افزایش قیمت دوج کوین بسیار مهم بوده است. ایلان ماسک، Dogecoin را یکی از تنها سه رمز ارز خود معرفی کرده و اخیراً نیز در فروشگاه‌های اینترنتی تسلا کالاهایی را قرار داده که می‌توان آنها را با استفاده از این ارز دیجیتال خریداری کرد.

حامیان دوج کوین چه کسانی هستند؟

البته در ماه می سال 2021 مشخص شد که این کارآفرین در نقش مشاور، در مورد تغییرات شبکه Dogecoin در کنار توسعه دهندگان این کریپتو بوده است. ماسک؛ اکنون لقب پدر دوج (The DogeFather) را یدک می‌کشد.

 

مارک کوبان

یکی دیگر از ابر حامیان DOGE، مارک کوبان (Mark Kuban) میلیاردر و مالک باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks) است که در ابتدای سال 2021 خرید دوج کوین را برای آموزش به فرزندش انجام داد. او می‌گوید که به سرعت طرفدار این ارز دیجیتال به عنوان وسیله‌ای برای خرید و فروش شده است. او با تبدیل کردن دوج کوین به روشی معتبر برای پرداخت کالاها، خدمات و بلیط بازی‌های «دالاس ماوریکس»، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

 

دوقلوهای وینکلووس

تایلر و کامرون وینکلووس (The Winklevoss twins)، بنیانگذاران صرافی ارز دیجیتال جمینی (Gemini) اخیراً نوعی تجارت برای میم کوین‌ها راه اندازی کردند. این دو کارآفرین میلیاردر در حوزه ارز دیجیتال، به تبلیغات دوج کوین پیوسته‌اند. تایلر یکی از این دو قلوها ادعا می‌کند که دوج کوین قهرمانی است که در حال حاضر به آن احتیاج داریم.

 

از دیگر سلبریتی‌ها، می‌توان به سر آشپز مشهور گای فیری (Guy Fieri) اشاره کرد که با استفاده از ویرایش فتوشاپ به سرمایه گذاران اعلام کرد که طرفدار ارز دیجیتال دوج کوین است. در دنیای موسیقی هم اسنوپ داگ (Snoop Dog)، کوین جوناس (Kevin Jonas)، لیل یاچتی (Lil Yachty)، و جن سیمونز (Gene Simmons) به طرفداران خود، حمایت از این ارز دیجیتال را اعلام کردند. در بین کمدین‌ها، دیوید اسپید (David Spade) نیز در لیست حامیان خرید دوج کوین قرار دارد. با حمایت‌هایی این افراد به ویژه ایلان ماسک، قیمت Dogecoin از حدود 0.00026 دلار در سال 2013 به حوالی 0.06373 دلار در سال 2022 رسیده است.

 

آینده ارز دیجیتال دوج کوین

با حمایت حامیانی مانند ایلان ماسک، دوج کوین روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. اما همان طور که در ساعت‌24 نوشته شده قیمت دوج کوین تحت تاثیر هیجانات تورمی قرار دارد و هیچ تجزیه و تحلیل قطعی برای ارزش بازار و قیمت آن وجود ندارد. همچنین، در نظر داشته باشید خرید دوج کوین بیشتر یک ارز دیجیتال مبادلاتی خوب به حساب می‌آید تا یک ذخیره ارزشی مناسب. برای خرید این میم کوین می‌توانید از صرافی‌هایی مانند بایننس (Binance)، جمینی (Gemini) و eToro استفاده کنید.

جدیدترین مطالب سایت