خواص دمنوش های گیاهی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
خواص دمنوش های گیاهی

ترکیبات رایج چای گیاهی شامل گیاهان و ادویه هایی مانند بابونه، نعناع، ​​زنجبیل، اسطوخودوس و غیره است. دمنوش های گیاهی از محبوب ترین انواع دمنوش ها هستند و قرن هاست که هم به عنوان یک نوشیدنی خوش طعم و هم به عنوان داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گیرند.بهترین گزینه برای تشویق افرادی که اطرافتان هستند برای استفاده از دمنوش ها خرید ماگ فانتزی برای انهاست تا تشویق شوند دمنوش خوش طعم در ان دم کنند.همچنین میتوانید مقاله خرید کادو برای دوست صمیمی را مطالعه کنید تا جزئیات کادو خرید برای دوستتان را یاد بگیرید.دمنوش‌های گیاهی فاقد کافئین هستند، بنابراین برای افرادی که به دنبال نوشیدن کافئین هستند یا کسانی که می‌خواهندیک فنجان چای دنج که تمام شب آنها را بیدار نگه ندارد، انتخابی عالی هستند.

 

انواع چای گیاهی

درست مانند بسیاری از انواع چای واقعی، انواع مختلفی از چای های گیاهی نیز وجود دارد. عملاً به تعداد تهیه‌کنندگان چای، مخلوط‌های چای گیاهی وجود دارد، اما چند ماده ساده وجود دارد که تمایل دارند بخشی از این نوع از مخلوط‌های بدون کافئین باشند. گیاهانی مانند بابونه، نعناع، ​​زنجبیل و غیره به دلیل طعم عالی و خواص دارویی خود شناخته شده اند.

خواص دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی بابونه

بابونه قرن هاست که به دلیل خواص تسکین دهنده و درمانی آن در طب گیاهی استفاده می شود. خواه برای به خواب رفتن در شب، تقویت سیستم ایمنی بدن یا کاهش استرس به کمک نیاز داشته باشید،یک فنجان چای بابونه می تواند کمک کند. این ترکیب چای گیاهی دارای طعمی سبک و گلی با طعمی از شیرینی طبیعی است.

 

فواید چای بابونه

برخی از فواید چای بابونه عبارتند از:

 

ضد التهاب

سرماخوردگی را تسکین می دهد

برای قلبت خوبه

برای هضم خوب است

برای خواب خوبه

اضطراب را کاهش می دهد

گلودرد را تسکین می دهد

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

 

دمنوش های گیاهی نعناع

نعناع فلفلییک چای گیاهی محبوب است که می تواند به تنهایی به عنوان یک دمنوش گیاهی تحریک کننده و تسکین دهنده دم کرده و اضافه شود. این چاینوشدارویی است که قرن هاست برای درمان همه چیز از ناراحتی معده گرفته تا سرماخوردگی استفاده می شود.

 

فواید چای نعناع

خاصیت های نعنا

برای حافظه خوبه

تقویت قدرت مغز

انرژی را افزایش می دهد

ناراحتی های معده را تسکین می دهد

آنتی اکسیدان بالایی دارد

استرس را کاهش می دهد

گرفتگی عضلات را تسکین می دهد

درد سردرد را تسکین می دهد

علائم سرماخوردگی را تسکین می دهد

 

دمنوش های گیاهی زنجبیل

زنجبیلیک ادویه محبوب است که می‌توان آن را به ترکیبات چای طعم‌دار اضافه کرد تا طعم کمی شیرین و کمی تند داشته باشد. ریشه زنجبیل در جنوب شرقی آسیا منشا گرفته است و قرن هاست که در طب گیاهی برای درمان انواع بیماری ها از حالت تهوع گرفته تا سوء هاضمه و سرماخوردگی استفاده می شود.

 

فواید چای زنجبیل

برخی از فواید چای زنجبیل عبارتند از:

 

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

 

عملکرد شناختی را بهبود می بخشد

 

التهاب را کاهش می دهد

 

گلودرد را تسکین می دهد

 

درد پریود را تسکین می دهد

 

به هضم غذا کمک می کند

 

حالت تهوع را تسکین می دهد

 

برای دندان های شما خوب است

 

ممکن است خاصیت ضد سرطانی داشته باشد

 

دمنوش های گیاهی اسطوخودوس

اسطوخودوس یک عنصر محبوب در ترکیبات چای گیاهی است، اما می‌توان آن را به چای کافئین‌دار نیز اضافه کرد تا نت گلی تسکین‌بخشی داشته باشد. 47 گونه مختلف اسطوخودوس وجود دارد که بیشتر آنها بومی اروپا و آسیا هستند اما اکنون در سراسر جهان رشد می کنند.

 

وقتی صحبت از افزودن اسطوخودوس به چای می‌شود، بیشتر اسطوخودوس آشپزی از گیاه اسطوخودوس انگلیسی (lavandula angustifolia) می‌آید. اسطوخودوس هنگام خشک شدن قوی تر از تازه است، بنابراین معمولاً برای طعم دادن به مقدار زیادی چای به مقدار کمی اسطوخودوس نیاز دارید. در اینجا در ArtfulTea، ما چندین چای اسطوخودوس خود را در دسته های کوچک با دست مخلوط می کنیم و شکوفه های تازه و ارگانیک اسطوخودوس را به مواد دیگری مانند بابونه، نعناع و گلبرگ های رز اضافه می کنیم.

 

فواید چای اسطوخودوس

برخی از فواید چای اسطوخودوس عبارتند از:

 

استرس را تسکین می دهد

 

کیفیت خواب را بهبود می بخشد

 

خلق و خو را تقویت می کند

 

سردرد را تسکین می دهد

 

درد پریود را تسکین می دهد

 

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

 

دمنوش های گیاهی هیبیسکوس

چای هیبیسکوس، که گاهی اوقات به نام های روزل یا چای قرمز نیز شناخته می شود، یک چای گیاهی ترش و قره قاط است. این چای در مناطقی در سراسر جهان از جمله در غرب آفریقا، مکزیک، آمریکای مرکزی، دریای کارائیب، هند، ایران، کامبوج و غیره میل می شود. چای هیبیسکوس را میتوان به تنهایییا به عنوان یک ماده در سایر ترکیبات چای مصرف کرد. می توان آن را به صورت گرم یا روییخ سرو کرد (به نظر ما هیبیسکوس سرد مخلوط با لیمونادیک غذای تابستانی بسیار خوشمزه را ایجاد می کند!)

 

فواید چای هیبیسکوس

برخی از فواید چای هیبیسکوس عبارتند از:

 

آنتی اکسیدان بالایی دارد

 

منبع خوب آهن

 

سرشار از ویتامینC

 

ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند

 

خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی

 

می تواند به افزایش متابولیسم کمک کند

 

چای رزماری

یک فنجان چای رزماری در یک فنجان چای شفاف با یک قوری شفاف در پس زمینه قرار دارد

 

رزماری به غیر از اینکه به عنوان یک سبزی خوش طعم دیده می شود، در واقع فواید زیادی برای سلامتی دارد که آن را به گزینه ای عالی برای چای تبدیل می کند. برخی از مزایای سلامتی آن به موارد زیر کمک می کند:

 

کاهش التهاب

بهبود هضم

تقویت حافظه

جلوگیری از پیری مغز

خطر سرطان را کاهش دهید

چای اکالیپتوس

یک فنجان چای اکالیپتوس روی پیشخوانی در کنار برگ‌های خشک شده اکالیپتوس و برچسب قهوه‌ای که روی آن نوشته شده «اکالیپتوس» می‌نشیند.

 

همه ما اکالیپتوس را به عنوان یک معطر عالی می شناسیم، اما به عنوان یک هضم کننده، فواید تاثیرگذاری نیز دارد، مانند:

 

پشتیبانی از سیستم تنفسی

کاهش التهاب

خواص آنتی باکتریال

کاهش قند خون

افزایش سلامت دندان

 

همانطور که قبلاً بررسی کردیم، تعدادی از مزایای چای گیاهی وجود دارد. اینها تنها تعدادی از موارد مورد علاقه ما هستند، اما دمنوش های گیاهی فراوانی وجود دارد که دارای فواید زیادی هستند، از سلامت جسمی گرفته تا روانی. همانطور که بررسی کردیم، مزایای چای گیاهی ممکن است شامل کاهش التهاب، کاهش استرس، حمایت از سیستم ایمنی بدن و موارد دیگر باشد. اگرچه تحقیقات بیشتری برای شناسایی تمام فواید آن مورد نیاز است، چای افزودنی عالی براییک برنامه غذایی سالم است.

 

رژیم غذایی و تغذیه

در مورد داروهای گیاهی، چاییک نوشیدنی خوشمزه است که فواید زیادی برای سلامتی نیز دارد. در حالی که آب معمولاً نوشیدنی توصیه شده برایبزرگسالان برای تقویت هیدراتاسیون است، اما مزایای چای گیاهی مانند آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی باعث می شود نوشیدنی هایی مانند بابونهیا چای سبز ارزش گنجاندن در رژیم غذایی خود را داشته باشند. برخی از مزایای چای گیاهی ممکن است شامل کاهش التهاب، عملکرد بهتر سیستم ایمنی و موارد دیگر باشد. چای فواید زیادی دارد. در این مقاله به بررسی برخی از دمنوش های مورد علاقه و فواید آن ها می پردازیم. البته ممکن است تمایل داشته باشید که عسل، شکر یا شاید حتی شیر را به چای اضافه کنید. این خوب است. فقط مطمئن شوید که در مورد مقداری که به چای خود اضافه می کنید تا از مزایای سلامتی کامل بهره مند شوید، آگاه باشید.

جدیدترین مطالب سایت