مزایا و معایب زندگی در اتاوا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مزایا و معایب زندگی در اتاوا

کانادا کشوری بسیار پهناور است و به‌نظر می‌رسد یافتن شهری مناسب برای زندگی در این کشور کار دشواری باشد. زندگی و کار و تحصیل در کانادا نیز مانند دیگر کشورهای دنیا مزایا و معایبی دارد؛ اگر به‌دنبال یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان هستید که آرامش شهرهای کوچک را داشته باشد، شهر اتاوا (ottawa) بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

 

اتاوا پایتخت کاناداو چهارمین منطقه شهری بزرگ در کانادا است، که در شرق جنوب انتاریو، نزدیک شهر مونترال و مرز ایالات متحده است. مهاجرت به شهر اتاوا مزایای بسیاری دارد. دراین شهر فرصت های زیادی برای درگیر شدن در ورزش ، هنر و سایر فعالیت های جامعه وجود دارد. اتاوا شهری دوست دار محیط زیست و سبز است که فضای سبز و پارک های فراوانی دارد.

 

مزایا و معایب زندگی در اتاوا

تاریخچه اتاوا

اتاوا با گاتینو و کبک هم مرز است که با یکدیگر منطقه پایتخت ملی (NCR) را تشکیل می‌دهند. این شهر در سال 1826 به نام بی‌تاون (Bytown) تأسیس شد و در سال 1855 به اتاوا تغییر نام داد و به مرکز سیاسی و فنآوری کانادا تبدیل شد.  این فرانسوی ها بودند که در ابتدا استان انتاریو را کشف کردند، جایی که اولین مأموریت ها و پایگاه های تجاری را تأسیس کردند.

 

اولین لشکر کشی اروپا به اتاوا در سال 1535 اتفاق افتاد، زمانی که ژاک کارتیه یکی از کشتی های خود را به بالای رودخانه اتاوا فرستاد. جمعیت اتاوا در حدود یک میلیون نفر می باشد. از آنجا که شهر اتاوا محل مناسبی برای مهاجران ایرلندی و فرانسوی های مسیحی بود امروزه شاهد شهری با چندین ملیت مختلف هستیم.

 

مزایای زندگی در اتاوا

در اتاوا، پایتخت کانادا، بهترین جاذبه ها، جشن ها و عطر و طعم های این کشور را کشف می کنید. در واقع شما می توانیدهمه کانادا را در یک مکان تجربه کنید. مهاجرت به شهر اتاوا مزایای بسیاری دارد. درادامه، برخی از مزایای زندگی در اتاوا  توسط دفتر مهاجرتی اپلو برایتان آورده شده است:

 

1_ کیفیت  تحصیل و آموزش در اتاوا

مهاجرانی که به اتاوا مهاجرت می کنند خوشحال خواهند بود که این شهر ازآموزش انگلیسی و فرانسوی با کیفیت بسیاربالا در سیستم دولتی برخوردار است. در واقع مدارس در اتاوا از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و به طور متوسط ​​دانش آموزان در اتاوا در زمینه های خواندن، نوشتن وریاضیات سطحشان بالاتر از میانگین استان است. دانشگاه اتاوا بزرگترین دانشگاه دو زبانه انگلیسی-فرانسوی در جهان است.

این دانشگاه دومین دانشگاه برتر کانادا و شانزدهمین دانشگاه برتر جهان در زمینۀ بهداشت عمومی است. در میان ساکنان شهرهای دیگر کانادا، ساکنان اتاوا بیشترین مدرک دانشگاهی دکتری را باتوجه‌به جمعیت این شهر دارند. افزون‌براین، تعداد مهندسان و پژوهشگران اتاوا بیشتر از شهرهای دیگر است.این شهر دارای دو دانشگاه اصلی یعنی دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون می باشد.

 

مزایا و معایب زندگی در اتاوا

 

2_ ثبات اقتصادی  در اتاوا

اقتصاد مقاوم اتاوا دو بخش عمده را شامل می شود – فناوری پیشرفته و دولت فدرال. هر دو بخش شغل هایی  پردرآمد برای کارمندان در یک محیط نسبتاً پایداررا ارائه می دهند. در کل اتاوا شهری آباد و دارای اقتصادی نسبتاً پایدار است. اما مانند سایر شهرها، اقتصاد آن تحت تغییرات جمعیتی ، اجتماعی و فناوری قابل توجهی قرار دارد.

تنوع اقتصادی پایین اتاوا نشان دهنده تمرکز مشاغل در بخش خدمات عمومی است که ناشی از نقشی است که دولت فدرال در اقتصاد شهر بازی می کند. در واقع در اتاوا نابرابری درامد نسبتاً کمی وجود دارد. به دلیل اقتصاد خوب و ثابت، نرخ بیکاری در اتاوا بسیار پایین می باشد و بیش از ۵۰۰ هزار شغل در این شهر وجود دارد.

 

3_ کار در اتاوا

اتاوا شهری چند فرهنگی با جمعیت مهاجر زیاد و رو به رشد است. این شهر را باید یکی از محرک های اصلی در اقتصاد کانادا دانست. فرصت های شغلی در بخش های آموزشی، دولتی و صنایع فناور از جمله موقعیت هایی هستند که در صورت مهاجرت به اتاوا با آن رو به رو خواهید شد. در واقع فرصت های شغلی زیادی برای مهاجران در اتاوا وجود دارد.

 

4_ اتاوا شهری امن و منحصربه فرد

شما می توانید میراث فرهنگی غنی کانادا رادر اتاوا مشاهده کنید. شهری فرهنگی با موزه ها و گالری هایی در کلاس جهانی که مجموعه های ملی خیره کننده و نمایشگاه های خاص از کانادا و سراسر جهان را به نمایش می گذارد.

اتاوا مقصدی زنده با جشن ها و فستیوال های سالانه است که با وینترلود فوریه (نمایشگاه ها با مجسمه های یخی و …) شروع می شود و بعد از آن با فستیوال لاله های کانادا در ماه می ادامه پیدا می کند، کم کم با گرم شدن هوا در اول جولای بزرگترین جشن روز کانادا در کشور برگزار می شود ، و در آخر، بعد از این فستیوال ها به فستیوال های موسیقی در تابستان خاتمه می یابد. اتاوا شهری دوچرخه دوست است! بسیاری از جاده‌های اصلی دارای خطوط ویژه دوچرخه سواری هستند.

 

5_ هزینه زندگی در اتاوا

اتاوا شهری امن، پاکیزه و برای زندگی بسیار مناسب است، اما هزینه های زندگی در این شهر از میانگین هزینه های زندگی در کانادا بالاتر است ولی با توجه به درآمد مردم این شهر می توان گفت مناسب و مقرون به صرفه است. در واقع اتاوا ارزان‌ترین جای کانادا برای زندگی نیست اما با توجه به گران بودن خانه در تورنتو و ونکوور در اتاوا می‌توان با مبلغ کم‌تری صاحب خانه شد با توجه به اینکه این شهر دو دانشگاه دارد  خانه های ارزان تری در آن وجود دارد به همین دلیل شما می توانید راحتتر صاحب خانه شوید.

 

6_ حمل و نقل در اتاوا

از آن‌جا که اتاوا غرب کانادا را به شرق کانادا متصل می‌کند از نظر حمل و نقل وضعیت بسیار خوبی دارد. اتاوا شهری با دسترسی آسان است و به لطف سیستم اتوبوسرانی کارآمدش اداره می‌شود. همچنین بهره مندی از قطارهای درون شهری O-Train دسترسی به تمام نقاط شهر را آسان کرده است و کافیست شما یک بلیط اتوبوس ماهانه با هزینه پایین را خریداری کنید. بیشتر مناطق اصلی شهر دارای یک مسیر اصلی اتوبوس هستند و مترو هم حمل‌ونقل در این شهر را تکمیل می‌کند.

 

معایب زندگی در اتاوا

1_ شرایط آب‌وهوا

 اتاوا شهری چهار فصل است وآب و هوایی نیمه قاره ای دارد. برخلاف دیگر شهرهای استان انتاریو، شهر اتاوا به دلیل ساحلی بودن آن دارای زمستانی سردتر و تابستانی گرم تر است. شدت سرما ی زمستان در اتاوا بسیار بیشتر از شهر تورنتو می باشد و روزهای برفی آن نیز بیشتر است. زمستان در شهر اتاوا بی نهایت سرد بوده و گاهی اوقات تا ۱۴- درجه سانتی گراد میرسد. تابستان در این شهر سوزاننده است و از جون تا سپتامبر دما در روز تا 30 درجه سانتی گراد یا بالاتر است و هوایی شرجی دارد. بهار در این شهر کوتاه است باران بهاری و هوایی معتدل که معمولا از آپریل شروع می شود تا ماه می ادامه دارد. پاییز در این شهر از سپتامبر شروع می شود معمولا تا نوامبر ادامه دارد و زیباترین صحنه ها را به وجود می آورد.

 

2_ تراکم جمعیت اندک

ممکن است تصور کنید که اتاوا به‌دلیل پایتخت بودن و شهرت زیادش، شهری شلوغ است؛ اما این‌طور نیست. تراکم جمعیت در اتاوا با داشتن جمعیتی در حدود یک میلیون نفر، حتی نزدیک به شهرهای شلوغ کانادا هم نیست.

 

3_ دو زبانه ‌بودن اتاوا

اتاوا شهری دوزبانه است؛ یعنی خدمات این شهر به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شود. درواقع، بسیاری از افرادی که قصد دارند در اتاوا مشغول کار شوند، باید زبان فرانسوی راعلاوه بر زبان انگلیسی نیز یاد بگیرند. مدارس اتاوا نیز دو زبانه هستند و این ممکن باعث شود دانش آموزان دوزبانه در مورد درک معنی و مفهوم کلمات دچارمشکلاتی شوند.

برای مشاوره در زمینه مهاجرت به کانادا می توانید با دفتر مهاجرتی اپلو (https://aplolaw.com) در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب سایت