کاشت ابروی نچرال با خواب طبیعی در کلینیک خانه سفید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
کاشت ابروی نچرال با خواب طبیعی در کلینیک خانه سفید

کاشت ابرو به روشی درمانی گفته می‌شود که در آن موهای قسمتی از سر به ناحیه‌ی ابرو منتقل می‌شوند. کاشت ابرو در واقع از همان تکنیک‌ها و دانش کاشت مو بهره می‌برد و زیر مجموعه‌ی این روش درمانی به حساب می‌آید.

 

در کاشت ابرو، فقط موها منتقل نمی‌شوند؛ بلکه ارگان‌های بسیار کوچکی که وظیفه‌ی ساخت موها را برعهده دارند، در ناحیه‌ی ابرو پیوند زده می‌شوند. این ارگان‌ها فولیکول نام دارند و به این ترتیب تارهای موی کاشته شده تا پایان عمر به رشد خود ادامه خواهند داد و مانند ابروهای طبیعی شما نیاز به کوتاه کردن و مرتب کردن خواهند داشت.

 

چرا کاشت ابرو؟

ابروهای ما یکی از مهم‌ترین ارکان زیبایی صورتمان هستند و تاثیر زیادی بر جلوه‌ی ظاهری ما دارند. ابروهای یک فرد از نظر زیبایی حتی از موهای سر هم مهم‌ترند و این موضوع چند دلیل دارد.

 

اول این که ابروها نسبت به موهای سر در منطقه‌ی مهم‌تر و مرکزی‌تر صورت قرار گرفته‌اند. دوم این که وظیفه‌ی ابروها ایجاد قابی برای چشم‌هاست که مهم‌ترین جزء صورت در زیبایی ظاهری هستند. آخرین نکته هم این است که کم‌پشتی و ریزش موهای ابرو برخلاف موهای سر، فرآیندی طبیعی نبوده و به همین جهت از دید خود و دیگران، از نظر زیبایی‌شناختی قابل قبول نیست.

 

از دست دادن یا کم پشتی ابروها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

بیماری‌های تیروئیدی

بیماری‌های عمومی یا سیستمیک

آلوپسی آره‌تا

سوختگی

تاتو و هاشور ابرو

عفونت

کندن و برداشتن بیش از حد ابروها

اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی

افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

 

به هر حال دلیل کم‌پشتی و ریزش موهای ابروی شما هر کدام از موارد بالا که باشد، بهترین راه داشتن ابروهایی ضخیم، کاشت ابرو است. روش‌هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و سایر شیوه‌های مشابه می‌توانند تا حدی ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند، ولی در ایجاد ابروهای ضخیم و طبیعی ناتوان‌اند. در تمام روش‌های زیباسازی، طبیعی بودن نتایج برای همه‌ی متقاضیان اهمیت دارد. موضوعی که در کاشت ابرو به خوبی قابل دستیابی است و این روش ابروهایی ضخیم و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.

 

 پیش از این که به سراغ بحث‌های مرتبط با کاشت ابرو برویم، باید نگاه دقیق‌تری به ریخت‌شناسی و فیزیولوژی ابروها بیندازیم. تعیین زاویه و جهت رشد ابروها در کاشت ابرو بسیار مهم می باشد.

کاشت ابروی نچرال با خواب طبیعی در کلینیک خانه سفید

ریخت‌شناسی و فیزیولوژی ابرو

موهای ابرو سه ویژگی‌ بسیار مهم دارند که در کاشت ابرو باید توجه زیادی به آن‌ها شود:

جهت رشد موهای ابرو در بخش‌های مختلف آن به شکل قابل توجهی متغیر است.

موی ابرو با زاویه‌ی زیادی نسبت به پوست صورت از فولیکول رشد می‌کنند که باعث می‌شود موهای ابرو روی پوست بخوابند و مثل موهای سر به سمت عمودی رشد نکنند.

موهای ابرو برخلاف بیشتر موهای سر که به صورت دسته‌های چندتایی (۲ تا ۴تایی) رشد می‌کنند، به صورت تک تار مو هستند.

چرخه‌ی رشد موهای ابرو با موهای سر تفاوت زیادی دارد.

این ویژگی‌های ساختمانی باعث می‌شود که کاشت ابرو نیاز به مهارت و تجربه‌ی بالایی داشته باشد. علاوه بر این‌ها، طرح کاشت ابرو باید به نحوی باشد که طبیعی به نظر برسد و توازن هندسی صورت را به هم نزند. دیگر نکاتی که در کاشت ابرو اهمیت دارند، تفاوت میان ابروی آقایان و خانم‌ها است که در ادامه همه را با جزئیات بیشتر بررسی کرده‌ایم.

 

۴ ویژگی مهم ابرو در کاشت ابرو

 جهت رشد موهای ابرو

به طور کلی ابرو را به سه بخش تقسیم می‌کنند که شامل سر، تنه و دم می‌شود که در هر بخش جهت رشد موها متفاوت است. در تصویر پایین خط قرمز نشان‌دهنده‌ی بخش «سر»، خط آبی نشان‌دهنده‌ی «تنه» و خط سبز حدود «دم» ابرو را مشخص می‌کند.

 

بخش سر: این بخش داخلی‌ترین ناحیه‌ی ابرو بوده و طولش ۵ تا ۷ میلی‌متر است. موهای این ناحیه به سمت بالا رشد می‌کنند و به طور معمول نازک‌تر و از نظر رنگ روشن‌تر هستند. برخی از متقاضیان کاشت ابرو به پر کردن این ناحیه علاقه ندارند و ترجیح می‌دهند که ضخامتی حداقلی داشته باشد.

 

بخش تنه: بخش مرکزی ابرو که حدود ۲.۵ سانتی‌متر طول دارد، متراکم‌ترین و پهن‌ترین بخش ابروها است. در قسمت‌هایی از تنه که به بینی نزدیک‌تر هستند، موها به صورت بالارو و به سمت خارج صورت رشد می‌کنند. دقیقا در وسط تنه، زاویه‌ی لایه‌ی میانی هم‌راستا با قوس استخوان ابرو تغییر می‌کند. در همین ناحیه موهای مرز بالای ابرو به سمت پایین و موهای مرز پایین به سمت بالا رشد می‌کنند.

 

بخش دم: ۲ سانتی‌متری انتهای ابرو از جایی که خم ابرو آغاز می‌شود تا پایان، دم نامیده می‌شود. این بخش ابرو تراکم کمی داشته و از موهای نازک پوشیده شده است. بخش دم به طور معمول با افزایش سن نازک و کم‌تراکم می‌شود. موهای این بخش تقریباً به شکل افقی رشد می‌کنند.

کاشت ابروی نچرال با خواب طبیعی در کلینیک خانه سفید

 زاویه‌ی رشد مو

دومین ویژگی منحصر به فرد موهای ابرو این است که تارهای مو با زاویه‌ی زیادی نسبت پوست صورت رشد می‌کنند تا به شکل صاف روی صورت بخوابند. تفاوت زاویه‌ی رشد موی ابرو با موهای سر (که معمولاً به شکل عمودی رشد می‌کنند) می‌تواند تا ۴۵ درجه تفاوت داشته باشد. به همین جهت برای این که موهای کاشته شده در کاشت ابرو زاویه‌ای مشابه موهای ابرو باشند، از تارهای موی ناحیه‌ی پشت گوش استفاده می‌شود که با زاویه رشد می‌کنند. همچنین برای تطابق بیشتر زاویه‌ی رشد، فولیکول‌ها با زاویه درون پوست قرار می‌گیرند که از دشواری‌های کاشت مو است.

 

تفاوت واحدهای فولیکولی

موهای سر و بخش‌های مختلف بدن معمولاً به شکل دسته‌ای رشد می‌کنند. یعنی در هر واحد فولیکولی به طور معمول بین ۱ تا ۴ تار مو وجود دارد. بیشتر واحدهای فولیکولی در موهای سر ما به شکل چند تار مویی هستند؛ برخلاف واحدهای فولیکولی موهای ابرو که اکثراً فقط یک تار مو دارند. لذا برای کاشت ابرو اگر واحدهای فولیکولی بیش از ۱ تار مو داشته باشند، باید در زیر میکروسکوپ به بخش‌های تک تار مویی تقسیم شوند.

 

تفاوت چرخه‌ی رشد

تمام موهای بدن ما مدام در حال رشد و ریزش هستند. مثلاً گفته می‌شود که در یک فرد سالم از نظر ریزش مو، روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو می‌ریزد. این فرآیند رشد و ریزش در طی چرخه‌ای که به چرخه‌ی رشد مو معروف است، صورت می‌گیرد که دارای سه مرحله است: مرحله‌ی رشد یا آناژن، مرحله‌ی استراحت یا تلوژن و مرحله‌ی ریزش یا کاتاژن.

چرخه‌ی رشد موهای ابرو با موهای سر تفاوت دارند. در چرخه‌ی رشد موهای ابرو، تارهای مو به مدت ۴ ماه در مرحله‌ی آناژن قرار دارند و رشد می‌کنند. در سوی دیگر، موهای سر به مدت ۳ تا ۷ سال در مرحله‌ی رشد قرار دارند. به همین دلیل است که موهای سر نسبت به سایر موهای بدن، می‌توانند بسیار بلند شوند. شاید تنها مشکل کاشت ابرو همین مسئله باشد. با توجه به این که رشد موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو است، باید زود به زود موهای کاشته شده را مرتب و کوتاه کنید.

 

طرح کاشت ابرو

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در کاشت ابرو به آن توجه شود، طرح و محل قرار گیری موهای جدید است. از لحاظ زیبایی شناختی در طرح کاشت باید مواردی را در نظر گرفت تا ابروها طبیعی و زیبا به نظر برسند. شکل شماتیک روبرو را برای شما قرار دادیم تا توضیحات را بهتر متوجه شوید. ابروی ایده‌آل باید هم از نظر کشیدگی و هم از نظر شکل ظاهری مطلوب باشد. برای رسیدن به این مهم باید موارد زیر رعایت شود:

 

ابتدای ابرو: نقطه ابتدایی باید دقیقاً در راستای خطی عمود از سطح خارجی پره‌ی بینی قرار بگیرد که در شکل زیر در خط AB مشاهده می‌کنید. البته با توجه به فاصله‌ی بین ابروها، ممکن است

 

نقطه‌ی ابتدایی ابرو کمی تغییر کند تا ابروها به هم پیوسته یا با فاصله‌ی زیاد نشوند. مثلاً اگر فاصله‌ی بین ابروها به طور طبیعی زیاد باشد، نقطه‌ی ابتدایی ابرو (نقطه‌ی B) را باید در راستای فرورفتگی چشم (که در مجاورت بخش استخوانی بینی قرار دارد) در نظر گرفت.

 

انتهای ابرو: برای مشخص کردن انتهای ابرو، خطی صاف از سطح خارجی پره‌بینی به کناره‌ی خارجی چشم کشیده و امتداد می‌دهند. این که نقطه‌ی انتهایی ابرو در راستا یا پایین‌تر از نقطه‌ی ابتدایی (خط CB) قرار بگیرد، بیشتر به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

 

خم ابرو: در طرح کاشت ابرو شکل خم ابروها اهیمت زیادی دارد. اگر خم ابرو بالا برود، حالت «تعجب کردن» را ایجاد می‌کند. اگر بخش‌های خارجی ابرو بالا بروند، حالت «عصبانیت» و اگر بخش خارجی پایین‌تر از حد معمول باشد، حالت «غمگینی» را ایجاد می‌کند.

کاشت ابروی نچرال با خواب طبیعی در کلینیک خانه سفید

تفاوت ابرو در آقایان و خانم‌ها

بدیهی است که شکل ابروی آقایان و بانوان باهم متفاوت است. در آقایان، ابروها ضخیم‌تر و متراکم‌تر بوده، فاقد قوس است یا خم بسیار کمی دارد. بخش‌های انتهایی ابروی آقایان برجسته‌تر و پرتر است به دلیل این که ضخامت ابرو تقریباً در سرتاسر آن یکسان است. ابروی آقایان معمولاً در بالای فرورفتگی خارجی چشم به اتمام می‌رسد. طول متوسط ابروی آقایان ۵.۵ و ضخامت متوسط آن ۱.۵ سانتی‌متر است.

در خانم‌ها، نقطه‌ی انتهایی ابرو کمی عقب‌تر از فرو رفتگی خارجی چشم قرار دارد و بخش انتهایی (دم) کم‌تراکم و نازک‌تر می‌شود. خم زیبایی که در ابروی خانم‌ها وجود دارد، معمولاً در یک سوم انتهایی ابرو ایجاد می‌شود. بخش میانی ابرو ضخیم‌تر و متراکم‌تر از بخش خارجی (دم) ابرو است. طول متوسط ابروی خانم‌ها ۵ و صخامت متوسط آن ۱.۳ سانتی‌متر است.

 

 عوارض کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو شامل مواردی نظیر عدم تقارن، جهت نامناسب رشد مو، رنگ و عدم رشد گرافت‌ها می‌شود. علاوه بر این‌ها مواردی نظیر عفونت، تورم، کبودی، التهاب فولیکول‌ها و ایجاد اسکار به ندرت مشاهده می‌شوند که بیشتر ناشی از کاشت ابرو در مراکز غیر معتبر است. از رایج ترین عوارض کاشت ابرو ریزش ابرو ها بعد از کاشت ابرو می باشد که طبیعی و جای نگرانی ندارد.

جدیدترین مطالب سایت