آشنایی با لوازم برقی آشپزخونه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آشنایی با لوازم برقی آشپزخونه

لوازم خانگی یکی از ملزومات هر آشپزخانه بوده و به دو دسته ی لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و … و بخش بعدی لوازم خانگی کوچک که برای آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند که شامل غذاساز و آون توستر و … اشاره کرد. در این مقاله ما دو وسیله ی برقی پر کاربرد در آشپزخانه که برای درست کردن انواع غذاها می تواند به شما کمک کند را بررسی می کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

غذاساز

به ابزاری چند کاره که به وسیله آن خرد کردن، چرخ کردن، برش زدن، تکه کردن، ریز ریز کردن و پوره شدن هر نوع مواد غذایی با فرآوری سریع کمک کند غذاساز می گویند. غذاساز را شاید بتوان یکی از کاربردی ‌ترین لوازم برقی آشپزخانه دانست که در زمان و هزینه شما به خوبی صرفه‌ جویی می ‌کند. به طوری که به سرعت مواد غذایی مورد نیاز را آماده و از سوی دیگر به دلیل چند کاره بودن این امکان را به وجود می ‌آورد که به جای چند دستگاه یک دستگاه را تهیه و مورد استفاده قرار داد.

 

مشخصات یک غذاساز خوب

قدرت موتور غذاساز 

هر چقدر قدرت موتور غذاساز بالاتر باشد شما راحت تر و سریع تر می توانید مواد را مخلوط و یا خرد کنید، پس خرید غذاساز با قدرت بالا می تواند اولین و مهم ترین فاکتور در هنگام خرید باشد.

 

غذاساز چند کاره 

 قبل از خرید غذاساز باید نیاز خود را بدانید و بعد غذاساز مناسب را انتخاب کنید، غذاسازها دارای امکانات متنوعی هستند و البته شاید شما به همه این امکانات نیاز نداشته باشید، پس اول نیاز خود را مشخص کنید بعد غذاسازی را تهیه نمایید که نیاز شمارا تامین کند.

 

قابلیت تنظیم سرعت 

از مهم ترین فاکتورهای مهم در انتخاب و قیمت غذاساز قابلیت تنظیم سرعت آن است، شما با این قابلیت می توانید سرعت و دور موتور را کم و زیاد کنید و این کار خود در مصرف برق صرفه جویی می کند و برای سلامت دستگاه هم بسیار موثر است.

 

تغیه های غذاساز 

جنس تیغه ها یکی از عوامل مهم در انتخاب غذاساز است، به طور کلی هر چقدر تیغه ها تیز و با کیفیت باشند شما کیفیت و کارایی بهتری را از دستگاه مشاهده خواهید کرد، پیشنهاد ما به شما خرید غذاسازی است که جنس تیغه های آن از استیل ضد زنگ باشد.

 

قابلیت شستشو 

قابلیت شستشو یکی از مهم ترین قابلیت ها برای دستگاه غذاساز است، شما باید غذاسازی را انتخاب کنید که بتوانید قطعات آن را از هم جدا کنید و آن ها را در ماشین ظرفشویی بشویید.

 

امنیت 

غذاسازی را خریداری کنید که قابلیت میکروسوییچ را داشته باشد تا در صورت درست نبستن، قطعات دستگاه روشن نشود.

 

طول سیم برق غذاساز

هر چقدر طول سیم برق غذاساز بلندتر باشد شما بهتر می توانید از این دستگاه استفاده کنید، این قضیه زمانی برای شما کاربردی است که در آشپزخانه به تعداد کافی پریز برق نداشته باشید.

 

لرزش دستگاه

اگر دستگاه شما دارای لرزش بالا باشد قطعا زودتر خراب می شود و کارایی لازم را برای شما ندارد، پس توجه کنید که محصولی را بخرید که فاقد هر گونه لرزش باشد.

 

ظرفیت مخزن غذاساز

ظرفیت مخزن ها با توان موتور غذاساز ارتباط مستقیمی دارد و هر چقدر توان موتور بالاتر باشد مخزن ها نیز بزرگتر هستند، اما در کل اگر ظرفیت مخزن ها زیاد باشد شما در زمان صرفه جویی می کنید و زود تر و راحت تر به خواسته خود که درست کردن غذا است می رسید.

 

آون توستر

آون توستر یک وسیله آشپزخانه فوق العاده پر کاربرد است. با این دستگاه علاوه بر پخت انواع غذاها از فست فود گرفته تا غذاهای سنتی و حتی نان تست کردن، می ‌توانید باقیمانده‌ غذا را نیز دوباره گرم کنید. آون توسترها انرژی کمتری نسبت به فر گاز مصرف می ‌کنند که به شما کمک می‌ کند مصرف انرژی را کاهش دهید و هوای آشپزخانه را گرم نکنید. اندازه و ابعاد کلی آون توستر، گنجایش و ظرفیت پخت، محدوده دما، تایمر، فن کانوکشن، برنامه های پخت و گریل کردن و موتور جوجه گردان، تعداد قفسه، درب شیشه ای برای مشاهده غذا حین پخت، روشنایی محفظه، صفحه کلید، دسترسی به داخل محفظه جهت نظافت و از همه مهم تر قیمت آون توستر، خدمات گارانتی و اعتبار شرکت سازنده می تواند معیارهای اصلی در خرید آون توستر باشند.

 

آشنایی با لوازم برقی آشپزخونه

انواع  دستگاه آون توستر

آون توستر معمولی

این نوع آون توستر روی میز آشپزخانه قرار می گیرد و برای گرم کردن ، پخت غذا استفاده می شود. تنظیمات این نوع از آون توسترها به گونه ای است که می توانید آن را با توجه به نوع کاری که با دستگاه انجام می دهید تنظیم کنید.

 

آون توستر فن‌ دار

دلیل محبوبیت زیاد آون توسترهای فن دار این است که این دستگاه ها از فناوری پیشرفته تری برای انتقال یکنواخت هوای گرم به همه قسمت های این توستر استفاده می کنند ، به طوری که غذا به طور مساوی گرم می شود.

 

یکی از ویژگی هایی که به شما در انتخاب کمک می کند این است که این آون توستر فن‌ دار می توانند غذا را در دمای پایین، سریع تر آماده کنند ، به این معنی که از نظر زمان و هزینه مقرون به صرفه تر هستند.

 

آون توستر جوجه گردان

در مقایسه با مدل های قبلی، مزیت این نوع این است که به راحتی می توانید گوشت مرغ و… را با استفاده از شفت گردان بپزید و بخورید. برخی از این توسترها بسیار بزرگ هستند، می توانند یک یا دو مرغ کامل را در خود جای دهند و فضای زیادی را اشغال کنند. البته این اجاق برقی فقط برای کباب طراحی شده است.

 

آون توستر مادون قرمز

تفاوت اصلی این توستر با سایر مدل ها این است که از نور مادون قرمز برای پخت و پز استفاده می کند و گرما را به طور مساوی در سراسر توستر پخش می کند. این نوع از آون توسترها بسیار کارآمد هستند و زمان کم ‌تری را نسبت به بقیه آون توسترها برای پخت و پز احتیاج دارند. شما می ‌توانید از این آون توستر برای طبخ غذا، گرم کردن، یخ زدایی و خشک کردن مواد غذایی استفاده کنید.

 

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. اطمینان از کیفیت کالا یکی از موارد مهمی است که در خرید لوازم خانگی مورد توجه کاربران است و فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر با دارا بودن مجوزهای قانونی این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که تمامی کالاهای موجود در این فروشگاه از مبادی رسمی و قانونی تامین شده اند و دارای کیفیت و ضمانت نامه می باشند.

جدیدترین مطالب سایت