آشنایی با ماساژ ریلکسی، نیاز همه مردم در این روزگار!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آشنایی با ماساژ ریلکسی، نیاز همه مردم در این روزگار!

اگر ما در زندگی روزمره استرس کمی داشته و اضطراب را از خودمان دور کنیم مطمئناً زندگانی بهتر و ایده‌آل‌تری داشته و تمرکزمان نیز بسیار افزایش پیدا خواهد کرد؛ کـه نتیجه ان می تواند موفقیت‌هاي‌ بیشتر در هر زمینه‌اي باشد.

 

داشتن آرامش روحی و ریلکس بودن می تواند تاثیر مستقیمی بر روی سلامت جسمی و روحی ما داشته باشد. راه‌هاي‌ مختلفی وجوددارد کـه شـما با پیاده سازی و انجام ان‌ها می توانید از میزان استرس و اضطراب‌هاي‌ روزانه خود بکاهید. یکی از موثرترین راه‌ها ماساژ دادن مرتب اندام‌هاي‌ مختلف بدن اسـت!

 

این روش علاوه بر این‌که می تواند استرس و اضطراب بدن شـما را کاهش دهد فواید دیگری نیز برای سلامت جسمی دارد. اگر بخواهید بـه سراغ ماساژ رفته و نوعی از ان را اجرا کنید مطمئنا با انواع مختلفی از ماساژها روبه‌رو خواهید شد.

 

هر کدام از این ماساژ‌ها فواید مربوط بـه خودرا داشته و تکنیک‌هاي‌ خاصی را شامل می شود اما بـه جرأت میتوان گفت کـه بهترین ماساژ برای کاهش استرس و اضطراب ماساژ ریلکسی اسـت.

 

دراین مقاله ما قصد داریم در مورد ماساژ ریلکسی برای شـما مطالبی را بیان کرده و فواید ان را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شـما نیز میخواهید اطلاعات خودرا دراین باره افزایش دهید حتماً این مقاله را مطالعه فرمایید.

آشنایی با ماساژ ریلکسی، نیاز همه مردم در این روزگار!

ماساژ ریلکسی

در واقع ماساژ ریلکسی تکنیک و روش خاصی ندارد. اگر انواع مختلف ماساژ رابا هدف دور کردن تنش‌ها ازبدن و کاهش اضطراب و استرس انجام دهید بـه ان ماساژ ماساژ ریلکسی گفته می شود.

 

طبق معمولً در ماساژی کـه بـه منظور کاهش اضطراب استرس انجام میشود خبری از حرکات سخت و درد آور وجود ندارد. میتوان گفت تفاوت ماساژ ریلکسی و دیگر ماساژ‌هاي‌ موجود در همین موضوع اسـت.

 

درمانگر شـما با توجه بـه اندام و عملکرد بدن‌تان می تواند یک نوع ماساژ را بـه منظور کاهش اضطراب استرس بدن تان انجام دهد. بهتر اسـت کـه انتخاب نوع ماساژ را بـه عهده درمانگرتان بگذارید.

 

مناسب‌ترین ماساژها بـه عنوان ماساژ ریلکسی:

1- ماساژ سوئدی:

مرسوم‌ترین نوع ماساژی کـه در مراکز مخصوص ماساژ ارائه میشود ماساژ سوئدی اسـت. دراین نوع ماساژ ترکیبی از تکنیک‌هاي‌ مختلف مالش و وزیدن عضلات با ضربات آرام و طولانی انجام میشود. طبق معمول این نوع ماساژ با ضربات و مالش‌هاي‌ آرام و طولانی شروع شده و دوباره با همین حرکات بـه اتمام می رسد.

ماساژ سوئدی برای کاهش میزان اضطراب و استرس موجود در بدن بسیار موثر بوده و می تواند احساس آرامش را در شـما بالاتر ببرد.

 

2- صندلی‌هاي‌ ماساژور:

حتماً شـما نیز در پاساژ‌هاي‌ بزرگ صندلی‌هاي‌ ماساژور مختلفی را مشاهده کرده اید. استفاده از این صندلی‌ها یک راه حل مناسب برای کاهش میزان استرس و اضطراب بدن اسـت. این صندلی‌هاي‌ ماساژور با علم روز دنیا ساخته شده و بر اساس آناتومی بدن انسان طراحی شده اسـت و میتواند یک ماساژ اصولی را بر روی بدن شـما انجام دهد. کافی اسـت کـه شـما روی صندلی ماساژور نشسته و دکمه شروع را بزنید تا دستگاه شروع بـه کار کرده و اندام‌هاي‌ مختلف بدن را ماساژ دهد. طبق معمولً این نوع محتاج ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بـه طول می‌انجامد.

برای استفاده از صندلی‌هاي‌ ماساژور نیاز بـه خرید انواع مختلف ژل‌ها و روغن ندارید چرا کـه جزئی از فرآیند ماساژ نیستند. میتوان گفت کـه ارزان ترین نوع ماساژ ریلکسی استفاده از همین صندلی‌هاي‌ ماساژور اسـت.

 

3- ماساژ سنگ داغ:

این ماساژ نیز یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای کاهش دادن استرس‌هاي‌ بدن اسـت چرا کـه بسیار آرامش بخش بوده و می تواند در کمترین زمان استرس‌هاي‌ بدن شـما را کاهش دهد. دراین نوع ماساژ از سنگ‌هاي‌ صاف و گرم برای ماساژ دادن بدن استفاده میشود و تکنیک‌هاي‌ مخصوص بـه خودرا دارد.

در ماساژ سنگ داغ درمانگر با استفاده از رنگ‌هاي‌ گرم، آرامش را بـه بدنه شـما تلقین میکند. گرما کمک خواهد کرد کـه تنش‌ها از روی شانه و کمر شـما دور شده و شـما سریعاً بـه احساس آرامش و اسانی برسید.

 

عده اي از فواید ماساژ ریلکسی:

1- کاهش استرس:

کاهش استرس را می توان مهمترین پایه فایده ماساژ ریلکسی دانست. با کاهش استرس بدن‌تان شـما می توانید بـه حالت روحی بسیار مناسب رسیده و ادامه روزتان رابا انرژی‌تر سپری کنید.

 

2- کاهش میزان فشار خون:

همانطور کـه میدانید با کاهش پیدا کردن فشار خون خطر حمله‌هاي‌ قلبی مغزی و نارسایی‌هاي‌ کلیوی بسیار کاهش پیدا می کند. شـما میتوانید با انجام ماساژ ریلکسی خطر آن گونه بیماری‌ها را بسیار کاهش دهید.

 

3- افزایش میزان آرامش عضلات:

یکی از اصلی‌ترین فواید ماساژ در افزایش آرامش عضلات و کاهش میزان تنش در ان‌ها اسـت. همچنین ماساژ باعث میشود کـه این اتفاق پذیری عضلات نیز بسیار بالاتر برود.

4- سیستم ایمنی بدن تقویت میشود:

تحقیقات انجام شده ثابت می کنند کـه افرادی کـه استرس بالایی دارند بـه بیماری‌هاي‌ مختلف مبتلا می شوند. همانطور کـه اشاره شد ماساژ ریلکسی می‌توانست حساس بدن را کاهش دهد همین موضوع باعث می شود کـه سیستم ایمنی بدن شـما بهتر کار کرده ودر مقابل بیماری‌ها عکس العمل بهتری از خود نشان دهد.

 

با عده اي از فواید ماساژ ریلکسی آشنا شدید. توصیه می کنیم کـه حتماً انجام این نوع ماساژ را در برنامه‌هاي‌ خود قرار داده و بـه صورت مرتب ان را پیگیری کنید.

 

اگر بـه مراکز ماساژ دسترسی ندارید میتوانید یک دستگاه ماساژور برای خود خریداری کرده ودر خانه و یا محل کارتان از ان استفاده کنید تا شـما نیز از فواید ماساژ ریلکسی بهره‌مند شوید.

جدیدترین مطالب سایت