آشنایی با محبوب‌ترین سازهای جهان، سازهای کوبه‌ای!

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آشنایی با محبوب‌ترین سازهای جهان، سازهای کوبه‌ای!

عنوان محبوب‌ترین ساز در دنیا را می‌توان به سازهای کوبه ای عطا کرد چرا که علاقه مندان بسیار زیادی در دنیا دارد. این موضوع را می‌توان از میزان علاقه‌مندی مردم به کلاس‌های آموزش این نوع ساز‌ها دانست.

 

بهتر است کسانی که می‌خواهند نحوه نواختن صدا‌های مختلف با سازهای کوبه ای را یاد بگیرند علاوه بر رفتن به کلاس‌های آموزشی این نوع ساز‌ها یکی از انواع آن‌ها را تهیه کرده و در خانه نیز به تمرین و تکرار روش‌های نواختن بپردازند.

 

اینگونه خواهد بود که روند آموزش بسیار سریع‌تر طی شده و شما خواهید توانست در یک زمان کوتاه به یک فرد ماهر در این حوزه تبدیل شوید. خرید ساز‌های مختلف مانند خرید ساز زهی و یا کوبه ای کار ساده‌ای نیست چرا که انواع مختلفی از آن‌ها در بازار موجود بوده و شرکت‌های مختلفی آن‌ها را تولید می‌کنند.

 

بهترین کار برای خرید ساز کوبه ای این است که ابتدا با انواع مختلف آن آشنا شده و سپس یکی را برای نواختن انتخاب کنید بعد از انجام این کار، فرآیند خرید تازه آغاز خواهد شد.

 

در این مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از سازهای کوبه ای مختلف در دنیا آشنا کرده و تاریخچه کوتاهی از هر کدام را برایتان بیان کنیم. اگر شما نیز به این موضوع علاقه دارید حتماً این مقاله را به دقت خوانده و با انواع مختلف سازهای کوبه ای آشنا شوید.

 

معرفی چند نوع ساز کوبه ای:

همانگونه که گفتیم بهترین کار قبل از خرید ساز کوبه ای این است که با انوع آن آشنا شوید. در ادامه شما را با چند نوع از معروف‌ترین سازهای کوبه ای دنیا آشنا خواهیم کرد.

 

۱تام-تام:

اولین ساز کوبه ای که می‌خواهیم شما را با آن آشنا کنیم تام-تام است. تام-تام یکی از آلات موسیقی کوبه ای است که از آن در ارکستر موسیقی کلاسیک استفاده می‌شود. حتما شما نیز نمونه ای از این نوع ساز را در فیلم‌های قدیمی چینی و یا آسیای شرقی مشاهده کرده‌اید. برای نواختن صداهای مختلف در این ساز از یک چکش بزرگ استفاده می‌شود. قرن بیستم زمانی بود که این آلت موسیقی وارد شده موسیقی غربی شد.

 

۲هنگ (ساز)

ساز هنگ یا همان هنگ درام نیز نوعی سازه کوبه ای است که در طبقه بندی سازهای خودصدا قرار می‌گیرد. این ساز در سال ۲۰۰۰ و در کشور سوئیس ساخته شده است. می‌توان گفت که مردم کشور انگلیس به دلیل نام این ساز از آن بسیار متنفر هستند و معتقدند که باید نام آن تغییر کند. هنگ (ساز) بم‌ترین صدای موجود را می‌تواند تولید کند. تعداد نوت‌های این تازه کوبه ای در ابتدا ۷ نت بود که بعدا با ایجاد تغییراتی در آن تعداد آن به ۱۳ نت افزایش پیدا کرد.

 

۳کاخون:

کاخن نیز نوعی ساز کوبه ای است که در دنیا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. معنی لغوی این ساز در زبان اسپانیایی جعبه یا همان صندوقچه است. نواختن این نوع ساز کوبه ای بسیار متفاوت از بقیه ساز‌ها است.

 

کسی که می‌خواهد آن را بنوازد باید بر روی ساز نشسته و کف دست و انگشتان خود را بر روی صفحه جلوی و کناری و بالای ساز بکوبد تا صداهای مختلفی ایجاد شود.

 

کاخون معمولاً در موسیقی‌های سبک‌های معاصر مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از آن که این نوع ساز معروف شود در کوچه خیابان‌های کشور اسپانیا توسط کولی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در حال حاضر این ساز در سراسر قاره آمریکا، فیلیپین و اسپانیا بسیار رایج است.

 

۴مثلث:

مثلث یک ساز کوبه ای فلزی است که یک ظلع آن باز می‌باشد. این ساز در کنار خود یک میله فلزی دیگری دارد که با برخورد کردن این دو به یکدیگر صدا‌های مختلف ایجاد می‌شود.

 

مثلث از یک میله فولادی که حدوداً یک سانتی متر قطر دارد ساخته می‌شود. میله اصلی آن در دو نقطه خم شده و به شکل مثلث در می‌آید. صدای تولید شده توسط این ساز کوبه ای بسیار تیز و زنگوار است.

 

با انواع مختلف سازهای کوبه ای آشنا شدید پس از انتخاب ساز مورد نظر خود می‌توانید اقدام به خرید کنید. همانند ساز‌های کوبه ای خرید سازهای دیگری مانند خرید ساز کلاویه ای و بادی راهنمای خرید مخصوص به خود را دارند که شما باید پیش از خرید آن‌ها را خوانده و به نکاتی که در این راهنما‌ها بیان شده است دقت کنید.

 

اگر شما نیز به دنبال خرید سازهای مختلفی مانند سازهای کلاویه و یا کوبه ای و همچنین ساز بادی هستید می‌توانید به سایت سازیتو مراجعه کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین ساز‌ها را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

جدیدترین مطالب سایت