آشنایی با وینوپلاستیک تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC در ایران

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آشنایی با وینوپلاستیک تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC در ایران

لوله و اتصالات مربوط به آن را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین اختراعات در طول تاریخ دانست. چرا که این تجهیزات می‌توانند در اکثر صنایع کاربردهای متعددی داشته باشند و برای انتقال انواع سیالات مختلفی از نقطه‌ای به نقطه دیگر مورد استفاده قرار بگیرند. امروزه لوله و اتصالات از انواع مواد مختلفی همچون سیمان، سفال، پلاستیک‌ها، فلزات و پلیمرهای تولید می‌شوند. هر کدام از آنها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند و در سایزها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. امروزه شرکت‌ها و برندهای متعددی در سراسر دنیا در زمینه تولید انواع لوله و اتصالات فعالیت دارند و محصولات مختلفی با کاربردهای متعدد تولید و عرضه می‌کنند. شرکت وینوپلاستیک به عنوان یک تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC معتبر و مطرح ایرانی شناخته می‌شود که تنوع محصول بسیار زیادی دارد و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

لوله و اتصالات UPVC چیست؟

UPVC در حقیقت مخفف عبارت Unplasticised Poly Vinyl Chloride و به معنی پلی وینیل کلراید پلاستیک نشده است. یو پی‌وی‌سی مقاومت بسیار خوبی در برابر مواد شیمیایی و عناصر طبیعی دارد و می‌تواند بهترین انتخاب برای لوله‌کشی ساختمان‌های مسکونی و تجاری، شبکه‌های آب‌رسانی، صنعت آب و فاضلاب، صنعت کشاورزی و … باشد. در حقیقت لوله و اتصالات UPVC از نظر مواد اولیه تشکیل دهنده با لوله‌های PVC متفاوت هستند و این لوله‌ها حاوی پلیمرهای اضافی نرم‌کننده می‌باشند که خاصیت انعطاف‌پذیری بالایی به آنها می‌دهد. با توجه به آنکه در ساخت این لوله‌ها از پلیمرهای اضافی پلاستیکی استفاده نمی‌شود دارای بافت سختی نسبت به لوله‌های PVC هستند.

 

مهم ترین ویژگی های لوله و اتصالات یو پی وی سی

همان‌طور که گفته شد لوله‌ها امروزه از مواد مختلفی تشکیل می‌شوند. هر کدام از آنها دارای ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی هستند و لوله و اتصالات یو پی‌وی‌سی نیز از این قاعده خارج نیستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله UPVC می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

لوله‌های UPVC مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی دارند. در مقایسه با لوله‌های چدنی و گالوانیزه می‌توانند در برابر موادی همچون اسیدها و بازهای قوی، زنگ‌زدگی و … مقاومت مناسبی داشته باشند.

این لوله‌ها کمترین اصطکاک را در مقابل سیالات ایجاد می‌کنند و با توجه به سطح بسیار صافی که دارند باعث افزایش سرعت حرکت سیالات می‌شوند. ضریب زبری سطح لوله یو پی‌وی‌سی فقط ۰.۰۰۹ است.

لوله و اتصالات UPVC دارای استحکام مکانیکی بسیار بالایی هستند و در برابر فشار بالای سیالات و ضربات مقاومت بالایی دارند. در حقیقت این لوله‌ها می‌توانند تا 110 اتمسفر فشار را در دمای اتاق به مدت یک ساعت تحمل کنند.

از نظر بهداشتی کاملاً استاندارد بوده و هیچ‌گونه نمک سربی در آنها وجود ندارد و بر کیفیت سیالاتی همچون آب آشامیدنی تأثیر نخواهند گذاشت.

این نوع از لوله‌ها دارای وزن بسیار کمی هستند و حمل‌ونقل ساده‌ای دارند.

این لوله‌ها در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم هستند و طول عمر آنها حتی می‌تواند به 100 سال برسد.

لوله‌های UPVC با دماهای مختلف سازگاری دارند و می‌توانند یک دامنه دمایی مختلف را تحمل کنند

لوله‌های UPVC در برابر اشعه ماورا بنفش مقاومت بالایی دارند.

در مقایسه با انواع لوله‌های فلزی و… مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و نصب آنها راحت‌تر است.

 

آشنایی با وینوپلاستیک تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC در ایران

کاربردهای لوله و اتصالات UPVC

همان‌طور که گفته شد متفاوت بودن مواد اولیه تشکیل دهنده لوله و اتصالات UPVC در مقایسه با سایر لوله‌های پلیمری باعث شده است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشد و همین ویژگی‌ها موجب می‌شوند که کاربردهای مختلفی نیز داشته باشند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این نوع از لوله و اتصالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

لوله‌های UPVC می‌توانند به عنوان بهترین گزینه برای لوله‌کشی آب شهری در شبکه‌های آب‌رسانی باشد چرا که دچار مشکلاتی همچون زنگ‌زدگی و خوردگی نخواهند شد و هیچ‌گونه تأثیری در بو و مزه آب ندارند.

این لوله‌ها می‌توانند در صنعت فاضلاب شهری و روستایی استفاده شوند.

این لوله‌ها می‌توانند در صنعت کشاورزی و در سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده‌های زیادی داشته باشند و تا 70 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. این لوله‌ها همچنین می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای توزیع سموم دفع آفات در کشاورزی باشند چرا که کاملاً خنثی بوده و واکنشی انجام نمی‌دهند.

این لوله‌ها می‌توانند به عنوان لوله استخری و جکوزی استفاده شوند و یا در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی به کار بروند.

لوله‌های UPVC می‌توانند در صنایع مختلفی همچون نفت و گاز، شیلات، پتروشیمی و … استفاده‌های متعددی داشته باشند.

 

بهترین تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC

امروزه استفاده از لوله‌های UPVC در صنایع مختلف رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. همین امر موجب شده که تولیدکننده‌های متعددی در سراسر دنیا در زمینه تولید آنها فعالیت داشته باشند. شرکت وینوپلاستیک یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای تولیدکننده لوله و اتصالات شناخته می‌شود که اولین بار در سال 1358 تأسیس شده و عنوان اولین و تنها تولیدکننده لوله‌های سایز بزرگ را نیز یدک می‌کشد. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC و صادرکننده این محصولات در کشور شناخته می‌شود.

 

در حقیقت شرکت وینوپلاستیک اولین و تنها تولیدکننده انواع لوله و اتصالات پلیمری با گستره وسیعی از انواع اندازه‌ها است و لوله و اتصالات مورد نیاز برای بسیاری از صنایع را فراهم می‌کند. لوله پی‌وی‌سی (PVC)، لوله یو پی‌وی‌سی (UPVC)، لوله استخری وینوهیدروپول، لوله آب، لوله فاضلاب ساختمان، لوله برق خم سرد و خم گرم، لوله فشاری و لوله سایز بزرگ، لوله و اتصالات، لوله نشکن، پروفیل سقفی ساینو و … از مهم‌ترین محصولات این شرکت هستند که بالاترین کیفیت ممکن و استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند.

 

آشنایی با وینوپلاستیک تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC در ایران

کنترل کیفیت محصولات در شرکت وینوپلاستیک

شرکت وینوپلاستیک به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های لوله و اتصالات پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد ملی ایران در کاربردهای مختلف ساختمانی، صنعتی، برق و مخابرات و آب و فاضلاب و … را در صنعت لوله و اتصالات UPVC دریافت کرده است و از سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 و کنترل کیفیت دقیق محصولات تولیدی برخوردار است.

این شرکت از نیروهای انسانی متخصص و ماهر و آزمایشگاه‌هایی با مجهزترین تجهیزات برخوردار است و به همین دلیل گواهی‌نامه تایید صلاحیت آزمایشگاه ISO IEC 17025 را از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران دریافت کرده است. این کمپانی همچنین مجوز آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد ایران و گواهینامه‌های فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را کسب کرده و واحد کنترل کیفیت محصولات آن بر اساس به‌روزترین استانداردهای بین‌المللی فعالیت می‌کند و باکیفیت‌ترین محصولات ممکن را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

 

تحقیق و توسعه شرکت وینوپلاستیک

شرکت وینوپلاستیک به عنوان یک شرکت پیشرو در تولید انواع لوله و اتصالات همواره در تلاش بوده است که فرمولاسیون‌های جدید تولید محصولات را توسعه ببخشد و آنها را بهینه کند، کیفیت محصولات را در کنار کاهش قیمت آنها افزایش دهد، محصولات جدید هم‌راستا با بازارهای جهانی تولید کند و دانش، آگاهی و مهارت کارکنان خود را ارتقا بدهد.

 

در حقیقت واحد تحقیق و توسعه شرکت وینوپلاستیک در جهت توسعه و نیل به اهداف شرکت قادر به دستیابی به موارد مختلفی از جمله تأییدیه استاندارد از انگلستان برای تولید لوله‌های OPVC برای اولین بار در کشور مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی، دستیابی به دانش تولید لوله‌های سایز بزرگ، بهبود مقاومت اتصالات، افزایش تنوع در محصولات، بهبود فرآیند آب‌بندی لوله و اتصالات با طراحی واشرهای جدید، برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای نیروها، تهیه و تدوین بانک اطلاعات در زمینه مواد اولیه، فرآیند تولید و تجهیزات، اطلاعات فنی محصولات، استانداردهای داخلی و بین‌المللی و … شده است.

 

واحد تحقیق و توسعه شرکت وینوپلاستیک به عنوان یک تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC در کنار تمامی موفقیت‌های عنوان‌شده همواره در تلاش بوده است که با برگزاری سمینارها و ارائه مقالات به مجلات معتبر آگاهی و دانش تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در مورد لوله و اتصالات UPVC را ارتقا بدهد.

 

کیفیت لوله‌های UPVC

هرچند که لوله و اتصالات UPVC از انواع لوله‌های پلیمری به حساب می‌آیند اما نباید این مواد را با لوله‌های پلی‌اتیلن اشتباه گرفت. لوله‌های پلی‌اتیلنی به نوعی از لوله‌ها گفته می‌شوند که معمولاً هیچ‌گونه ماده افزودنی به آنها اضافه نمی‌شود تا از شکنندگی آنها جلوگیری شود. البته باید توجه داشته که تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده برای تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن از ماده پرکننده (Filler) در خطوط تولید خود بهره می‌برند که کیفیت نهایی محصولات را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

لوله‌های UPVC در ظاهر خشک و شکننده‌تر هستند درحالی‌که باید نرم و انعطاف‌پذیر باشند. لوله و اتصالات تولید شده در شرکت وینوپلاستیک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با توجه به کیفیت بالای مواد اولیه و نحوه تولید می‌توانند در کنار انعطاف‌پذیری مناسب در باربر ضربه و فشار نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان بدهند.

 

تفاوت‌های لوله و اتصالات UPVC و PVC

به صورت کلی می‌توان گفت که محصولاتی همچون لوله و اتصالات که از PVC و UPVC تولید می‌شوند از نظر خواص و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی تفاوت‌های ویژه‌ای دارند. از مهم‌ترین تفاوت‌های لوله‌های UPVC و PVC می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

لوله و اتصالات پی‌وی‌سی در مقایسه با لوله و اتصالات یو پی‌وی‌سی از مقاومت کمتری در برابر شرایط مختلف آب و هوایی برخوردار هستند.

لوله و اتصالات UPVC تأثیرات بسیار کمتری بر ترکیبات شیمیایی مواد مختلف می‌گذارند و همین موجب می‌شود که در استفاده از آنها در تجهیزات پزشکی رواج بیشتری داشته باشد.

لوله‌های UPVC از طول عمر بیشتری برخوردار هستند و امکان بازیافت نیز دارند.

در لوله‌های PVC معمولاً از ماده‌ای به نام Phthalate استفاده می‌شود و در صورتی که در دمای بالا از آنها استفاده شود بخار هیدروژن کلرید از خود ساطع می‌کند هر چند که استفاده از این ماده در تولید لوله و اتصالات امروزه ممنوع است اما ممکن است تولیدکننده‌های متعدد از آن استفاده کنند.

لوله و اتصالات UPVC هیچ‌گونه آسیب و خسارتی به محیط زیست و طبیعت وارد نمی‌کنند.

 

آشنایی با وینوپلاستیک تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC در ایران

قیمت لوله و اتصالات یو پی‌وی‌سی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در خرید انواع و لوله و اتصالات باید مورد توجه قرار بگیرد قیمت آنها است. قیمت می‌تواند تحت تأثیر پارامترها و فاکتورهای مختلفی قرار بگیرد که مهم‌ترین آنها شامل مواردی همچون برند و شرکت تولیدکننده، کیفیت مواد اولیه، کیفیت پخت و تولید لوله، استانداردها، ابعاد و اندازه‌های لوله، متراژ لوله‌ها، میزان ضخامت لوله، طول عمر محصولات، ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی لوله‌ها، شکل و قالب‌های سفارشی برای تولید، میزان مواد افزودنی به لوله‌ها، نرخ ارز و … می‌باشند. شرکت وینوپلاستیک به عنوان یک تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC معتبر انواع لوله و اتصالات یو پی‌وی ‎سی، وینوبند، لوله‌های استخری، لوله‌های سایز بزرگ و … را با بالاترین کیفیت ممکن و مناسب‌ترین قیمت‌ها تولید و عرضه می‌کند.

 

جمع‌بندی نهایی

لوله و اتصالات UPVC امروزه از پرکاربردترین انواع لوله و اتصالات به شمار می‌روند و با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون طول عمر بالا، مقاومت فشاری بی‌نظیر، انعطاف‌پذیری مناسب، مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی، وزن پایین و حمل‌ونقل ساده، نصب راحت، عدم واکنش‌پذیری و … در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت وینوپلاستیک به عنوان یک تولیدکننده لوله و اتصالات UPVC معتبر و شناخته شده در ایران فعالیت گسترده‌ای در تولید انواع لوله و اتصالات دارد و محصولات خود را به بازارهای جهانی نیز عرضه می‌کند. این شرکت در بیش از 6 دهه فعالیت خود همواره در تلاش بوده است که محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید کند و یکی از مطرح‌ترین صادرکننده‌های این محصولات به بازارهای جهانی است.

جدیدترین مطالب سایت