آشنایی با چگونگی ثبت مکان در گوگل مپ

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آشنایی با چگونگی ثبت مکان در گوگل مپ

امروزه اینترنت تمام جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرارداده و بیشتر فعالیت های روزانه از خرید مایحتاج زندگی تا سرچ مکان های مورد نظر برای رفت و آمد از طریق اینترنت و گوشی های موبایل انجام میشود. ثبت مکان در گوگل یکی از راهکارهای اساسی برای کمک به کسب و کارها برای بیشتر دیده شدن در بستر اینترنت است.

 

ثبت مکان در گوگل مپ

گوگل تنها یک موتور جستجوی ساده نیست بلکه بستری قدرتمند است که برای هر بخش از زندگی ما برنامه ها مختلفی را ارائه داده که یکی از این برنامه ها گوگل مپ است.

 

برنامه گوگل مپ در سال 2005 به عنوان یک نقشه آنلاین و رایگان مسیریاب توسط گوگل منتشر شد. این اپلیکیشن امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد و فراتر از یک نقشه ساده عمل می کند.

 

گوگل مپ علاوه براینکه یک نقشه آنلاین برای مسیریابی مکان های مختلف است شما میتوانید از طریق آن به راحتی آدرس کسب و کار خود را ثبت کنید اما سوال اینجاست ثبت مکان در گوگل مپ چگونه انجام میشود؟

 

ثبت مکان کسب وکارها برروی نقشه های اینترنتی از جمله گوگل مپ یک ضرورت اساسی و مهم است که به ارتباط بیشتر بیزینس ها با مشتریان کمک می کند.

 

ثبت دقیق مکان در گوگل به شما کمک می کند تا وقتیکه مخاطبان کسب وکارهای مرتبط با حوزه ی فعالیت تان را در گوگل سرچ می کنند، نام کسب وکار، آدرس دقیق جغرافیایی، اطلاعات کسب و کارتان مانند شماره تماس، ساعات کاری و برای آنها نمایش داده شود.

 

از آنجاییکه ثبت مکان در گوگل مپ به دلیل تحریم های تجاری برای کاربران ایرانی با محدودیت هایی همراه است، بیلاودمارکتینگ با تجربه موفق ثبت بیش از 200 مکان توانسته در این راه به بیزینس های مختلف کمک کند.

برای ثبت دقیق مکان حتما باید اطلاعات کسب وکارها براساس استانداردهای گوگل باشد. این اطلاعات عبارتند از:

 

نام مکان به فارسی و انگلیسی

دسته شغلی

شماره تماس ثابت یا تلفن همراه

روز و ساعات کاری

آدرس وبسایت یا صفحه اینستاگرام

عکس از محل کسب وکار

لوکیشن دقیق

آشنایی با چگونگی ثبت مکان در گوگل مپ

نکات مهم برای ثبت مکان در نقشه گوگل مپ:

برای ثبت مکان در گوگل نیاز است که یک آدرس Gmail داشته باشید. با توجه به محدودیت های ناشی از تحریم های تجاری معمولا آدرس جیمیل هایی که توانسته اند امتیاز لازم را از گوگل کسب کنند، سریعتر تاییدیه نهایی ثبت مکان ها را دریافت می کنند. (اکانت جیمیل بیلاودمارکتینگ با رعایت استانداردهای مهم در هنگام ثبت مکان در گوگل مپ مورد تایید گوگل است.)

 

ثبت مکان در گوگل طی دو مرحله زمانی اولیه و نهایی انجام میشود.

 

در مرحله اولیه که معمولا یک الی دو روز طول میکشد اطلاعات توسط کاربران درگوگل مپ ثبت میشود.

 

در مرحله نهایی، طی بازه زمانی 30 روز که معمولا برای کاربران ایرانی متغیر است، مکان از طرف گوگل تایید میشود.

 

بعد از دریافت تاییدیه نهایی ثبت مکان از طرف گوگل معمولا بازه زمانی 10 روز نیاز است که مکان برروی نقشه گوگل مپ منتشر و برای همه قابل نمایش باشد (دلیل اصلی این امر محدودیت های ناشی از تحریم ها برای کسب وکارهای ایرانی است.)

 

ثبت مکان در نقشه گوگل معمولا یک بار انجام میشود و ثبت مداوم آن از سوی کاربران بدون دریافت تاییدیه معمولا باعث میشود مکان جز لیست spam گوگل در نظر گرفته شود.

 

بعد از ثبت مکان در گوگل، آدرس محل کسب وکار شما به صورت خودکار در نقشه ویز نمایش داده میشود.

 

بعد از ثبت مکان در نقشه گوگل مپ، آدرس شما به صورت خودکار وارد نقشه اسنپ، تپسی، نشان و بلد نمیشود و این نقشه ها با هم متفاوت هستند، اما لازم است بدانید:

برای ثبت مکان در اسنپ و تپسی حتما باید ابتدا محل کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید.

برای ثبت آسان و سریع مکان در اسنپ، تپسی، نشان و بلد میتوانید با بیلاودمارکتینگ در تماس باشید.

بعد از انتشار مکان در گوگل مپ، امکان حذف مکان از سوی رقبا وجود دارد اما آپدیت های جدید گوگل این امکان را تا حد زیادی محدود کرده است.

کسب و کارهای بدون آدرس ثابت (کسب و کارهایی که در محل مشتریان به ارایه خدمت یا محصول می پردازند سیار) یا کسب و کارهای بدون شماره ثابت دارای شماره تماس موبایل مانند باربری ها، تعمیرگاه های سیار و … به هیچ عنوان ثبت نمی شود.

 

در صورتیکه تمایل دارید اطلاعات بیزینس تان را به آسانی با مشتریان فعلی به اشتراک بگذارید، مشتریان جدیدی با کسب وکار و خدمات شما آشنا شوند و جستجوهای گوگل رتبه کسب کنید، آژانس بیلاودمارکتینگ بعنوان مشاوره دیجیتال مارکتینگ با بهترین کیفیت و در سریع ترین زمان ممکن بهره مند شوید.

جدیدترین مطالب سایت