آماده شدن برای کنکور با کلاس نکته و تست

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آماده شدن برای کنکور با کلاس نکته و تست

آمادگی برای کنکور پروسه‌ای طولانی است اما اگر مطالعه و تست‌زنی آن را به موقع شروع کنید، در ماه‌های پایانی و نزدیک به کنکور آرامش بیشتری خواهید داشت.

 

اما سوالی که پیش می آید این است که برای جمع‌بندی کنکور ابتدا باید به سراغ کدام دروس و کدام مباحث برویم؟ برای حفظیات چه رویکردی داشته باشیم؟ از چه ماهی جمع‌بندی مطالب کنکور را آغاز کنیم؟
کلاس کنکور آنلاین تام‌لند قصد دارد به این سوالات پاسخ دهد.

 

در جمع‌بندی، اولویت کدام است؟

این مهم‌ترین سوالی است که حین جمع‌بندی منابع نکته و تست کنکور باید به آن پاسخ داده شود.

به دلیل محدودیت زمانی که وجود دارد، بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که در کم‌ترین زمان، فرصت مطالعه مهم‌ترین منابع را طبق آخرین بودجه‌بندی کنکور داشته باشید.

در حالت کلی، اهمیت دروس اختصاصی بیشتر از دروس عمومی است؛ پس همواره مباحث تخصصی در اولویت هستند. برای این‌کار می توانید به بودجه‌بندی و منابع کنکور تجربی، منابع ریاضی و دیگر منابع رشته های مختلف نگاهی بیندازید.
ضریب هر درس و احتمال سوال از مباحث مختلف، با توجه به آزمون‌های سال‌های گذشته اهمیت دارد.

 

آماده شدن برای کنکور با کلاس نکته و تست

چطور جمع بندی کنیم؟

قبل از هر کاری برای یک برنامه‌ریزی روزانه درسی، باید به چند سوال ساده پاسخ دهیم:

 

زمان اهمیت زیادی دارد. محاسبه کنید که چقدر زمان خالص دارید. برای این‌کار، دو یا سه روز قبل از کنکور و همچنین روزهای آزمون های آزمایشی مهم را برای جمع‌بندی در نظر نگیرید. بهترین زمان برای جمع‌بندی 1 ماه پایانی نزدیک به کنکور است. اما اگر بتوانید این‌کار را از 3 ماه قبل از کنکور شروع کنید، خیلی بهتر است.

 

مطالب حذفی کدام هستند؟

مطالبی را که در آن ها ضعیف هستید و تاکنون آن‌ها را نخوانده اید و قابل جبران نیستند، حذف کنید.

اگر مبحثی وجود دارد که فقط حفظی است، حذف آن‌کار منطقی نیست.

حجم مطالب را در نظر بگیرید، اگر ساده‌تر هستند و فکر می‌کنید از پس آن‌ها برمی‌آیید؛ در برنامه جمع‌بندی خود بگنجانید.

تعداد تستی که از هر مطلب در کنکور می آید نیز می تواند معیار خوبی برای ارزیابی مطالب حذفی باشد. اگر تعداد قابل توجهی تست از آن مطلب هست، از حذف کردن آن اجتناب کنید.

مباحثی را که پیش نیاز مبحث‌های درسی دیگر هستند، حذف نکنید.

 

کنکور های سراسری سال های گذشته را از خودتان آزمون بگیرید.

حداقل 6 آزمون کنکور (کنکور های داخل و خارج از کشور ۳ سال گذشته)

در آزمون‌های آزمایشی مهم شرکت کنید و خودتان را ارزیابی نمایید.

و در نهایت، تسلط بر نقاط مثبت: نقاط مثبت شما سوالاتی است که در اکثر آزمون‌های آزمایشی به درستی به آن‌ها پاسخ می‌دهید یا تست‌های کنکوری که جواب آن‌ها را می‌دانید. تنها لازم است پس از حل کردن سوال، دوباره مفاهیم آن را برای خود مرور کنید و نکات مهم آن را یادداشت کرده و به خاطر بسپارید.

از خلاصه‌نویسی غافل نشوید؛ به صورت تیتروار مطالب مهم را برای خود یادداشت کنید و سعی کنید با دیدن تیترها، تمام جزئیات را به خاطر آورید.

از استرس و افکار مزاحم دوری کنید، شما تلاش خود را کرده اید و فقط مرحله پایانی یعنی روز باقی مانده است.

 

تفاوت جمع بندی با مرور

به ماه‌های پایانی منتهی به کنکور، دوران جمع‌بندی کنکور می گوییم. اما مرور تنها یکی از تکنیک های دوران جمع بندی کنکور است که به دلیل زمان محدود و این‌که دیگر فرصتی برای شروع دوباره و یادگیری تمامی مطالب نیست، تنها به مرور مباحث مهم جهت ماندگاری بیش‌تر در ذهن پرداخته می شود.

 

جمع‌بندی مطالب به دسته‌بندی شدن مباحثی که طی یک‌ سال به ذهن تزریق شده، کمک بزرگی می کند.

آماده شدن برای کنکور با کلاس نکته و تست

همانطور که می دانید زمان زیادی تا تیر ماه 1402 باقی نمانده است و روزهای جمع‌بندی در حال سپری شدن هستند. در صورتی که هنوز برای دوران جمع بندی خود برنامه‌ریزی نکرده اید و سردرگم شده اید، می توانید با مشاوران و استادان تام‌لند به‌ صورت آنلاین، جهت صرفه جویی در زمان، در ارتباط باشید و این روزها را با موفقیت بیش‌تر و استرس کم‌تری پشت سر بگذارید.

دوره نیتروی فشرده تام‌لند که مناسب تست‌زنی و زمان جمع‌بندی است، توسط استادان حرفه‌ای تام‌لند برگزار می‌شود که می‌توانید همین حالا برای ثبت نام اقدام کنید.

جدیدترین مطالب سایت