آموزش اکستنشن مو در خانه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آموزش اکستنشن مو در خانه

اکستنشن مو در خانه با بافت چگونه است؟ اکستنشن مو تقریباً یک دهه است که در میان افرادی که موهای کم پشت یا کوتاهی دارند، رواج پیدا کرده است. حتی برخی از افراد با اینکه موهای بلند و پرپشتی دارند برای اکستنشن مو به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنند.

 

اکستنشن مو این امکان را به شما می‌دهد که موهای خود را تا هراندازه که تمایل داشتید، بلند کنید. برای انجام اکستنشن روش‌های مختلف و گوناگونی وجود دارند که ما در این مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم. ضمن اینکه به شما آموزش اکستنشن مو در خانه با رینگ یا بافت را یاد می‌دهیم.

 

اکستنشن و هرآنچه که باید از آن بدانید

اکستنشن مو یعنی اینکه شما در میان موهای خود، موهای دیگری اضافه می‌کنید تا آنها را بلندتر و البته حجیم‌تر از حالت عادی خود نشان دهید. اکستنشن جلوی مو در خانه یا پشت سر، زمانی مناسب است که شما به دلیل ریزش مو با مشکل کم‌پشتی موها روبرو شده‌اید.

 

 در حالت کلی اکستنشن‌ها در دو دسته طبیعی و مصنوعی قرار دارند. در نوع طبیعی شما از موهای کاملا طبیعی که فر یا حتی رنگ شده‌اند استفاده می‌کنید. اما اگر موهایی که به موهای شما اضافه می‌شوند مصنوعی باشند، اکستنشن شما مصنوعی است و از کراتین و پلاستیک تشکیل شده، به همین دلیل براق‌تر هستند.

 

 در زمان انجام اکستنشن مو کوتاه در خانه ، دقت شود که حتما از موهایی که به موهای خودتان شباهت دارد استفاده کنید تا کاملا طبیعی به نظر برسد. برای یک اکستنشن عالی و بی‌نقص در خانه، شما نیاز به تجهیزات کمی دارید. یکی از این تجهیزات شانه است. با خرید اینترنتی شانه و برس از الانزا  یک محصول با کیفیت برای انجام اکستنشن در خانه را به خود هدیه دهید.

 

آموزش اکستنشن مو در خانه با رینگ یا سایر وسایل

با اینکه ممکن است تصور کنید آموزش اکستنشن مو در خانه با بافت ، چسب یا سایر وسایل سخت باشد، اما ما قصد داریم در ادامه شما را با انواع و اقسام اکستنشن در خانه آشنا کنیم. این روش‌ها همگی امتحان شده هستند.

 

اکستنشن مو به روش سرد

این روش از اکستنشن، همان آموزش اکستنشن مو در خانه با چسب است. در این روش هم از چسب کراتین و هم از حلقه‌های فلزی اکستنشن استفاده می‌کنند. اکستنشن بافت، اکستنشن کلیپسی، اکستنشن دوخت، اکستنشن ریسه‌ای و اکستنشن با استفاده از رینگ یا حلقه، دسته‌بندی‌های مختلف اکستنشن سرد هستند.

 

آموزش اکستنشن مو در خانه

اکستنشن مو به روش گرم

در این متد نیز اکستنشن مو صرفا با دستگاه صورت می‌گیرد و دو نوع آموزش دارد. آموزش اکستنشن مو در خانه با چسب و انجام اکستنشن لیزری. همچنین چسب‌هایی که در این نوع اکستنشن استفاده می‌شوند، چسب‌های رولی و دورو هستند که از جمله جدیدترین محصولات برای اکستنشن به‌حساب می‌آیند.

 

اکستنشن مو با حرارت

برای اکستنشن مو کوتاه در خانه با حرارت، ابتدا باید موهای خود را بشویید و اجازه دهید که خشک شوند. بعد از آن به چسب احتیاج دارید. فراموش نکنید که اگر موها خیس باشند، چسب روی آنها قرار نمی‌گیرد. موها را تقسیم‌بندی کنید و اکستنشن را از پشت سر، آغاز کنید.

قسمتی از موها را بالای سر برده و قسمت دیگر را از پشت گردن با استفاده از یک سنجاق جدا کرده و ببندید. اکستنشن باید به پوست سر نزدیک باشد و دقیقا هم ردیف و موازی با ریشه موهای شما قرار بگیرد.

بعد از آن، اتوی مو را داغ‌کرده و موهای اکستنشن را با چسبی که به انتهای موهای خود زده‌اید محکم به هم پرس کنید. دقت کنید که این کار باید به‌گونه‌ای انجام شود که موها در اثر حرارت اتو آسیب نبینند.

 

اکستنشن با کلیپس

 این روش بسیار راحت و سریع است و در مقابل آموزش اکستنشن مو در خانه با چسب ، سرعت عمل بیشتری به شما می‌دهد. در این روش کلیپسی به یک لایه از موهای اصلی خود بزنید و دقت کنید که در نزدیک‌ترین قسمت ریشه موها باشد.

موها را تقسیم کنید و به حالت دُم اسبی آنها را ببندید. یک لایه از مو را جدا کرده و یک دسته اکستنشن کلیپسی را به انتهای ریشه وصل کنید. سپس موهای خود و موهای اکستنشن شده را شانه کنید و پوش بدهید. این کار باعث می‌شود که موها حجیم‌تر شده و محل اتصال کلیپس اکستنشن نیز مخفی بماند.

 

اکستنشن به روش لیزری

 در این نوع اکستنشن باید نوع و حجم موهایی که انتخاب می‌کنید، درست مانند حجم و موهای طبیعی شما باشد. موهای اکستنشن شده نیز از ریشه با موهای شما، نیم سانتی‌متر اختلاف داشته باشند. استفاده از دستگاه‌های لیزری مزایای زیادی دارد.

 

از جمله اینکه درجه حرارت را به‌راحتی تغییر می‌دهند و آسیب کمتری به موهای شما وارد می‌شود. در این نوع اکستنشن شما به چسب کراتین نیاز خواهید داشت. چسبی که ساختار آن شبیه به ساختار واقعی موها است و آسیب کمی به آن‌ها وارد می‌کند.

 

برای آموزش اکستنشن مو در خانه با چسب ، موها را به یک سمت برده و یک لایه مو را جدا کنید. سپس موهای اکستنشن شده را نزدیک به لایه طبیعی و ریشه قرار داده و آن‌ها را اکستنشن کنید. این کار را برای موهای خود به‌ صورت مرحله ‌به ‌مرحله و لایه ‌لایه انجام دهید.

 

آموزش اکستنشن مو در خانه

انجام اکستنشن جلوی مو در خانه با روش دوخت

از روش دوخت، برای انجام اکستنشن جلوی مو در خانه نیز استفاده می‌شود. اکستنشن با دوخت معمولا با بافت آفریقایی انجام می‌شود که ماندگار و محکم است. بافت را از جلوی سر به سمت عقب می‌برند یا ممکن است آن را به شکل گرد دور سر ببافند.

 

بعد از این کار موهای اکستنشن را به‌واسطه یک نخ محکم و سوزن، به موهای بافته شده اضافه می‌کنند. برای طبیعی شدن اکستنشن، در نهایت موهای اضافه شده را می‌چینند. اکستنشن با دوخت بسیار ماندگار است و تا سه ماه دوام خواهد داشت.

 

اگر می‌خواهید این اکستنشن را برای طولانی‌مدت نگه دارید، سعی کنید که موهای خود را همیشه مرطوب کنید و به‌هیچ‌عنوان از حرارت دهنده‌ها و حالت‌دهنده‌های مو استفاده نکنید. این روش کاملا مقرون‌به‌صرفه است و برای اکستنشن موی کوتاه در خانه نیز کاربرد دارد.

 

آموزش اکستنشن مو در خانه

نکاتی مهم برای نگهداری از اکستنشن مو

اگر تصمیم گرفتید آموزش اکستنشن مو در خانه با رینگ یا بافت را انجام دهید، بهتر است نحوه مراقبت از آنها را نیز بدانید. به عبارتی اکستنشن مو نیاز به نگهداری دارد. تفاوتی نمی‌کند که شما از چه روشی برای این کار استفاده می‌کنید.

 

بعد از انجام اکستنشن مو کوتاه در خانه سعی کرده با برس‌های نرم آنها را شانه کنید. موها باید از بالابه‌پایین شانه شوند. در زمان خواب، موها را بالای سر خود جمع کنید. این کار باعث می‌شود که موها کشیده نشوند و گره نخورند. در زمان استحمام از شامپوهای بدون سولفات استفاده کرده و اگر از نرم‌کننده استفاده می‌کنید آن را فقط به ساقه موها بزنید.

 

دقت کنید که نباید موهای خود را تافت بزنید یا از هر حالت‌دهنده دیگری استفاده کنید. اگر تصمیم گرفتید که موها را کنید بهتر است که به یک آرایشگر باتجربه مراجعه نمایید. اکستنشن مو در خانه، نیاز دارد که هر ۶ یا ۸ هفته ترمیم شود.

 

بعد از این مدت‌زمان، دسته‌های مو شروع به افتادن می‌کنند. به همین دلیل اکستنشن انجام شده، موهای طبیعی شما را به سمت پایین می‌کشد و این امر باعث ریزش موها می‌شود. خصوصا در روش‌هایی که موهای مصنوعی را به ریشه موهای خود وصل می‌کنید این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد.

 

آموزش اکستنشن مو در خانه را برای شما با روش‌های مختلف توضیح دادیم. اینکه اکستنشن مو در خانه با بافت انجام شود یا چسب و رینگ، فرقی نمی‌کند. فراموش نکنید که اکستنشن برای ماندگار بودن احتیاج به نگهداری دارد.

جدیدترین مطالب سایت