آموزش ترید ارز دیجیتال

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آموزش ترید ارز دیجیتال

امروز آوازه ارزهای دیجیتال کم‌وبیش به گوش همه ما خورده است. ارزهای دیجیتال که هم‌اکنون جایگزینی برای پول‌های کاغذی شده‌اند، هرکدام بر اساس پشتوانه‌ای که دارند می‌توانند پیشرفت یا سقوط کنند. همچنین در معامله ارزهای دیجیتال باید دانست که این جایگزینی چنان بی‌سود نبوده و ما می‌توانیم با استفاده از آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و کسب‌وکار خود را راه بیندازیم.

اما مسئله این است که چگونه می‌توان ارز دیجیتال معامله کرد؟ در ادامه مقاله پاسخ این سؤال را خواهید یافت.

 

پیش از معامله ارزهای دیجیتال، به چه نکاتی باید توجه داشت؟

مبادله یا ترید ارزهای دیجیتال از طریق استفاده مناسب از نوسانات بازار، آگاهی از اخبار و رویدادهای مختلف و به‌کارگیری روش‌ها و استراتژی‌های مبادلاتی به سود می‌انجامد.

همچنین این معاملات نیازمند تحلیل افت‌وخیز قیمت ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف است. تحلیل چنین مواردی نیازمند یادگیری و آموزش دیدن در دوره‌های مختلف است تا تریدر قادر به شناسایی فرصت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های سودمندتری باشد.

 

کاربران دنیای ارز دیجیتال به سه دسته مبتدی، متوسط و پیشرفته تقسیم‌ می‌شوند. هرکدام از این کاربران برای بهره‌مندی و کسب سود از طریق معاملات ارزهای دیجیتال باید مراحلی را بگذراند. در ادامه به پیش‌نیازهای معامله برای هرکدام از کاربران می‌پردازیم.

 

پیش‌نیازهای معامله برای کاربران مبتدی

اگر به‌تازگی وارد دنیای ارز دیجیتال شده‌اید، باید کلمات و اصطلاحات روزمره مربوط به ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید. نکته مهم این است که کاربران مبتدی باید از قوانین ارز دیجیتال در کشور خود باخبر باشند. همچنین یکی از مواردی که باید در انتخاب آن دقت داشته باشید، کیف پول دیجیتال و آشنایی با آن است.

کاربران مبتدی باید اصول اولیه دنیای ارز دیجیتال را به‌طور کامل بیاموزند و با انواع معاملات آشنا شوند. درآخر، تازه‌واردان دنیای ارز دیجیتال باید با انواع صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا شوند.

 

آموزش ترید ارز دیجیتال

پیش‌نیازهای معامله برای کاربران متوسط

از آن‌جایی که کاربران متوسط از پیش‌نیازهای اولیه برخوردار هستند، پیش از هرگونه اقدام باید با روش‌های سرمایه‌گذاری امن آشنا شوند. کاربران متوسط باید بدانند که متاورس چیست و با نرم‌افزار (StormGain For Trade) آشنایی داشته باشند. این نرم‌افزار معاملات ارز دیجیتال را شبیه‌سازی می‌کند.

کاربران متوسط باید بتوانند از کیف پولی مانند تراست والت استفاده کنند. مقیاس‌پذیری در لایه دوم مفهومی است که هر کاربر متوسط باید از آن آگاه باشد. همچنین این کاربران می‌توانند برای امنیت بیشتر، از مرورگری ایمن مانند بریو (Brave) استفاده کنند. درآخر، از کاربران متوسط انتظار می‌رود تا با انواع ارزهای دیجیتال آشنا باشند.

 

پیش‌نیازهای معامله برای کاربران کاربر پیشرفته

از کاربران پیشرفته انتظار می‌رود تا با استخراج ارزهای دیجیتال آشنا باشند. این کاربران باید به انواع تحلیل‌ها ازجمله تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مسلط باشند. همچنین درزمینه اقتصاد کلان، انواع شاخص‌ها و آمار آن‌ها

 

اطلاعات بسیاری داشته باشند. کاربران پیشرفته باید مطالعات گسترده‌ای درزمینه کاربرد ارزهای دیجیتال داشته باشند تا بتوانند مؤثرتر سرمایه‌گذاری کنند و از تهدیدات احتمالی و عوامل تأثیرگذار بر قیمت هر ارز دیجیتال آگاه شوند. این کاربران باید بدانند که دیفای و NFT چیست. همچنین هر کاربر پیشرفته باید بتواند با انواع کیف پول‌های دیجیتال کار کند.

 

یک کاربر پیشرفته بر انواع روش‌های خرید ارزهای دیجیتال تسلط دارد و از طرفی هم می‌داند که هر رویداد در جهان، مانند جنگ روسیه و اوکراین، چه تأثیری بر بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارد. درآخر، کاربران پیشرفته قادر هستند که روند بازار ارزهای دیجیتال را طبق انواع شاخص‌ها پیش‌بینی کنند.

 

حال که با پیش‌نیاز هر نوع از کاربران آشنا شدید، بدنیست که به مفهوم معامله یا ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و نگاهی دقیق‌تر به معامله‌گران بیندازیم. با ما همراه باشید.

 

ترید (Trade) چیست و تریدر کیست؟

ترید (Trade) به معامله یا خریدوفروش بیتکوین و ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که با هدف کسب سود و سرمایه‌گذاری در بازه‌های زمانی مختلف انجام می‌گیرد. شخصی که به معامله در بازارهای مالی مانند بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازد، تریدر نام دارد. تریدر درواقع از طریق نمودارخوانی و پیگیری اخبار به‌دنبال کسب سود از طریق خریدوفروش دارایی خود است.

 

وقتی صحبت از ترید و معامله در بازارهای مالی به میان آید، منظور آن است که در قبال دادن مواردی مانند پول، کالا و دارایی، موارد دیگری به‌دست آورید. مثلاً، کسی که بیتکوین می‌خرد در آینده قصد دارد به قیمت بالاتری آن را بفروشد. درواقع آن شخص می‌خواهد بیتکوین را با پول مبادله کند. بنابراین، می‌توان گفت که معامله بیتکوین به‌ معنای خرید به قیمت پایین و تصمیم برای فروش آن به قیمت بالا است.

 

ممکن است بپرسید چگونه می‌توان ارز دیجیتال معامله کرد؟ در ادامه پاسخ این سؤال را داده‌ایم.

 

آموزش ترید ارز دیجیتال

چه روش‌هایی برای ترید کردن ارز دیجیتال وجود دارد؟

همانند سایر بازارهای مالی ارزهای دیجیتال نیز روش‌های معامله خود را دارند که در ادامه به چند مورد از این روش‌ها می‌پردازیم.

 

خریدوفروش فوری ارز دیجیتال (Scalping)

به ترید ارز دیجیتال در مدت‌زمان بسیار کوتاه (چند ثانیه تا چند دقیقه) برای کسب سود سریع گفته می‌شود که روش تحلیل تکنیکال است و تنها متغیر قیمت در نظر گرفته می‌شود.

 

خریدوفروش روزانه ارز دیجیتال (Day Trading)

معامله‌های روزانه کوتاه‌مدت که به معنای نگهداری دارایی فقط برای یک روز است. در این روش، تریدر قبل از پایان یافتن روز، دارایی خود را به امید کسب سود نه‌چندان سنگین اما سریع می‌فروشد. روش تحلیل تکنیکال است.

 

خریدوفروش نوسانی ارز دیجیتال (Swing Trading)

در این روش ترید ارز دیجیتال در بازه زمانی میان‌مدت انجام می‌شود. برخلاف معامله روزانه که شامل خریدوفروش به‌صورت روزانه برای کسب سود کم است، در خریدوفروش نوسانی، معامله گران طبق تحلیل تکنیکال، موقعیت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در مدت‌زمان ۲ هفته الی ۲ ماه به دست می‌آورند تا بتوانند سود بیشتری به دست بیاورند.

 

خریدوفروش ارز دیجیتال با موقعیت‌گیری (Position Trading)

ترید در بازه زمانی بلندمدت و با استفاده تحلیل تکنیکال و فاندامنتال انجام می‌شود. درواقع با استفاده از تحلیل فاندامنتال، یک موقعیت خریدوفروش برای مدت ۳ الی ۱۲ ماه در نظر گرفته می‌شود. متغیرهای کلیدی مانند ارزش بازار، تعداد ارز دیجیتال و مؤسسان ارز دیجیتال موردنظر و بررسی قرار می‌گیرند.

 

معاملات رونویس (Copy Trading)

این روش درواقع این‌گونه است که کاربر یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب می‌کند و دقیقاً همان کاری را که آن تریدر انجام می‌دهد، اجرا می‌کند.

 

ارزهای دیجیتال مهم و معروف برای ترید کدام هستند؟

چند ارز دیجیتال از محبوبیت و ارزش بالاتری برخوردارند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

بیتکوین (BTC)

بیتکوین یک نوع ارز دیجیتال رمزنگاری‌شده است که به‌دست ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است. از بیتکوین نیز مانند پول معمولی، می‌توانید برای خریدوفروش اقلام موردنیاز استفاده کنید و چنان به‌نظر می‌رسد که کاربرد بیتکوین با سایر پول‌های رایج تفاوتی ندارد.

 

اتریوم (ETH)

اتریوم یک پلتفرم محاسباتی غیرمتمرکز است که توانایی قرارداد هوشمند را دارد. این سیستم توسط هیچ شخص و یا سازمانی کنترل نمی‌شود و مبادله‌های اتریوم مستقل از بانک‌ها صورت می‌گیرد. به ارز دیجیتالی که در این شبکه مبادله می‌شود، اتر می‌گویند.

 

ریپل (XRP)

ریپل یک پلتفرم مطمئن با سرعت بالا است. این نرم‌افزار، پرداخت‌های بین‌المللی سریع، مشخص و با هزینه‌های پایین و به‌صرفه را ارائه می‌دهد. شبکه پرداخت ریپل درواقع انتقال پول را به‌وسیله اینترنت و از طریق اتصال به بانک‌ها و مؤسسات مالی انجام می‌دهد.

 

لایت کوین (LTC)

لایت کوین یکی از ارزهای دیجیتال معروف است که تحت مجوز MIT / X11 منتشر می‌شود. این ارز از بیتکوین الهام گرفته و از نظر فنی تقریباً همانند بیتکوین است. تفاوت اصلی این دو ارز دیجیتال، نرخ تولید بلاک است. به دلیل این‌که بلوک‌های لایت کوین سریع‌تر از بیتکوین تولید می‌شوند، تراکنش‌های لایت کوین در مدت‌زمان کوتاه‌تری نسبت‌ به بیتکوین تأیید می‌شوند.

 

بیتکوین کش (Bitcoin Cash)

 بیتکوین کش شاخه‌ای از بیتکوین است که در راستای برطرف کردن بعضی از مشکلات رایج مثل محدودیت در حجم بلوک ایجاد شده است. با بیشتر شدن حجم بلاک‌ها در بیتکوین کش، معاملات با سرعت بیشتر و در مدت‌زمان کمتری انجام می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله برای سرمایه گذاری تتر بخرم یا دوج کوین؟ را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت