آموزش سئو به زبان ساده

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آموزش سئو به زبان ساده

تسلط بر مفاهیمی مثل سئو به شما کمک می‌کند تا در دنیای پرازدحام تجارت‌های آنلاین از رقبای خود پیشی بگیرید. گروه دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا یکی از معتبرترین آژآنس‌های بازاریابی دیجیتال در ایران است که وب سایت خود را به محیطی آموزشی برای فراگیری مباحث مرتبط با دیجیتال مارکتینگ و سئو تبدیل کرده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت پونه مدیا مراجعه کنید یا با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

 

تعریفی مختصر از سئو

سئو به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو است. در حالی که مشغول مطالعه این مطلب هستید  بیش از یک میلیارد وب‌سایت در اینترنت وجود دارد. موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) به وسیله روش‌های مختلف مناسب‌ترین پاسخ را برای کاربر پیدا می‌کنند. هنگامی یک سایت در بالای نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد، بازدیدکنندگان بیشتری به سمت سایت هدایت می‌شوند و در نهایت درآمد بیشتری را برای کسب‌ و کارهای اینترنتی ایجاد می‌کنند.

 

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به زبان ساده، علمی در زمینه تنظیم، توسعه و تولید محتوا و کدگذاری یک سایت و ارتقا آن در سایت‌های دیگر در سراسر اینترنت است؛ به طریقی که احتمال دیده شدن یک یا چند صفحه از سایت را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهد. سایت مورد نظر در صفحات نتایج موتور جستجو در پاسخ به کاربری که کلمات معروف به «کلمات کلیدی» را در موتور جستجو تایپ می‌کند ظاهر می‌شود.

 

عبارات «کلمه کلیدی»، «عبارت کلیدی» و «اصطلاح جستجو» به کلمات خاصی اشاره دارد که ممکن است توسط کاربر در موتور جستجو وارد شود. یک تغییر نسبتاً کوچک در کلمه کلیدی وارد شده، گاهی اوقات منجر به ظاهر شدن مجموعه‌ای کاملاً متفاوت از سایت‌ها می‌شود و کاربر را از دستیابی به سایت مورد نظرش دور می‌کند.

 

تحقیقات نشان می‌دهند هنگامی که کاربران کلمات کلیدی مورد نظر خود را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند، برای ورود به سایت‌هایی که در بالای لیست نتایج ظاهر می‌شوند تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند. در حقیقت در نظر ایشان سایت‌هایی که در بالای لیست قرار دارند به احتمال زیاد بیشتر از سایت‌های دیگر مورد بازدید قرار می‌گیرند و از استانداردهای مورد تایید گوگل نیز برخوردار هستند.

 

پس از قرارگیری سایت در بالاترین نتایج گوگل، یا هر موتور جستجوی دیگری، بازدید از سایت به صورت فزاینده‌ای افزایش می‌یابد و بازدیدکننده سایت تبدیل به مشتری خدمات و محصولات سایت شما می‌شود. هر چه کلمات کلیدی مورد استفاده در این روند با نیازهای مصرف‌کننده هم‌سوتر باشد، امکان اینکه مصرف‌کننده از سایت شما خرید کند بسیار بیشتر می‌شود. بهره‌گیری از استراتژی‌های به‌روز سئو در نهایت منجر به کسب سودهای هنگفتی برای کسب و کار صاحبان مشاغل می‌شود.  

آموزش سئو به زبان ساده

الگوریتم رتبه بندی گوگل و نقش آن در سئو

گوگل هر سوال یا کلمه کلیدی را بررسی می‌کند تا مناسب‌ترین و مفیدترین نتایج جستجو را، آن هم در کسری از ثانیه، به کاربر ارائه دهد. گوگل صریحاً اعلام کرده است که بیش از ۲۰۰ مشخصه یا فاکتور را در مورد هر صفحه وبسایت به کار می‌گیرد تا تعیین کند که آیا آن سایت را در نتایج خود به کاربر نشان دهد یا خیر. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین اینکه آیا سایت باید در میان نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود، محاسبه میزان ارتباط آن صفحه با سوال مورد جستجو در موتور جستجو است. پس از اینکه گوگل مشخص می‌کند چه سایت‌هایی در نتایج جستجو قابل مشاهده شوند، باید آنها را به ترتیب ارتباط رتبه بندی کند.

 

صدها عاملی که گوگل هنگام تصمیم گیری در مورد رتبه بندی و قرار دادن یک سایت در نظر می‌گیرد، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

سئو در سایت

سئو خارج از سایت

سئو در سایت یعنی تمام محتوایی که شما در سایت خود بارگذاری می‌کنید. این محتوا شامل تصاویر، ویدیو، مقالات، کلمات کلیدی در مطالب و عناوین می‎شوند. به غیر از محتوا عوامل دیگری مانند آدرس سایت، سرعت سایت و تجربه کاربری نیز در رشد سئو داخلی دخیل هستند. سئو در سایت همچنین شامل مواردی مانند اطمینان از یافتن سایت شما توسط موتورهای جستجو و اینکه محتوای سایت شما در سوابق آنها (فهرست آنها) گنجانده شده است، می‌شود.

سئو خارج از سایت رعایت و انجام کارهایی است که به منظور ارتقا سایت شما در خارج از سایت انجام می‌پذیرند. این عوامل عمدتا مربوط به پیوندهای برگشتی یا پیوندهای ورودی است.

آموزش سئو به زبان ساده

سایر عوامل موثر بر بهبود سئو

استفاده از بک لینک‌ها

بک لینک به عنوان هایپر لینک یا پیوند ورودی نیز شناخته می‌شود. در سئو، بک لینک پیوندهای ورودی هستند که از صفحات دیگر سایت به صفحات سایت شما ارجاع داده می‌شوند. گوگل با این بک لینک‌ها به عنوان مهر تأیید بین دو سایت رفتار می‌کند. هرچه تعداد صفحات بک لینک بیشتر باشد، احتمال رتبه بندی در بالاترین سطح گوگل نیز بیشتر می‌شود و قاعدتاً هرچه یک صفحه در نتایج موتورهای جستجو بالاتر باشد، بدست آوردن بک لینک برای آن آسان‌تر می‌شود.

 

بهینه سازی نرخ تبدیل

در نظر داشته باشید افرادی که در اینترنت به دنبال رفع نیازهای خود هستند، مشتری شما نیستند (این تفکر اشتباهی است که باید خیلی زود به آن پی ببریم). شما باید مخاطبان هدف خود را از طریق بهینه سازی موتور جستجو تعریف کنید و رفتار خرید آنها را در سایت خود بررسی کنید.. شما می‌توانید از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل تعامل سایتتان را به حداکثر برسانید و در نتیجه ارزش محصولات و خدمات خود را چندین برابر کنید. شما از طریق آموزش سئو به زبان ساده می‌توانید به راحتی با این مشخصه آشنا شوید و از آن برای دسترسی به اهدافتان استفاده کنید.

 

سئو به زبان ساده

آنچه سئو در آن خلاصه می‌شود استفاده از تمامی روش‌هایی است که برای به حداکثر رساندن تعداد بازدیدکنندگان واجد شرایط (مرتبط) به کار می‌روند. انتخاب صحیح کلمات کلیدی و محتوای متناسب با محصولات و خدماتی که توسط شرکت شما ارائه می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردار است.  

 

چهار رکن اساسی برای یک سئوی موفق عبارتند از:

سایت باید حاوی محتوایی باشد که برای بازار هدف یا مخاطبان مفید واقع شود

سایت باید دارای ساختاری باشد که اجازه دهد محتوای شما توسط مرورگران به راحتی پیدا شود

استفاده از تبلیغاتی که در حد ممکن محتوای سایت شما را قابلیت مشاهده کند

 

مدیریت موثر برای بهبود مستمر

هر یک از این چهار موضوع بالا یک استراتژی جداگانه محسوب می‌شود. اینکه چگونه محتوای سایت را در صفحات مختلف سازماندهی کنید و نحوه تصمیم‌گیری در مورد سلسله مراتب ناوبری سایت می‌تواند در اثربخشی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تاثیرگذار باشد و به بازدیدکنندگان شما کمک کند محتوایی را که برای آنها مفیدترین است را پیدا کنند.

 

یادگیری سئو شبیه به یادگیری یک زبان جدید است. سئو مملو از اصطلاحاتی است که تاکنون به گوشمان نخورده است ولی از طریق آموزش سئو به زبان ساده، می‌توانید گام به گام با تمامی این اصطلاحات و استراتژی‌های کاربردی سئو آشنا شوید و در پیشبرد اهدافتان از آن بهره‌مند گردید. گروه دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا در مسیر فراگیری سئو در کنار شماست تا این مبحث حیاتی و جذاب را از برترین اساتید سئو کشور یاد بگیرید. شما می‌توانید برای آموزش سئو در هر سطحی به وب‌سایت پونه مدیا مراجعه کنید و با مطالعه مطالب مربوطه، دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید.

جدیدترین مطالب سایت