آیا انگلیسی یادگرفتن سخت است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آیا انگلیسی یادگرفتن سخت است؟

احتمالا حین مطالعه این مطلب و همین حالا مشغول گذراندن دوره آموزش زبان انگلیسی خودتون هستین و در ابتدای راهتون، به این فکر می کنین که چرا زبان انگلیسی انقدر سخت هست. شاید هم در ابتدای راه یادگیری زبان، شروع خوبی داشتید و از خودتون می پرسین که چرا همه هی میگن که زبان انگلیسی خیلی سخته و یادگیریش کار هر کسی نیست؟

 

حتما شما هم سال ها در دوران تحصیل خود در مدرسه، راهنمایی یا دبیرستان با چالش یادگیری زبان انگلیسی آنهم به طور خیلی سطحی و نسبتا کوتاه سر و کار داشته اید و تلاش برای آموختن این زبان جهانی رو بی ثمر و وقت گذرون دیدید.

 

خسته شدیم! سالهاست که زبان انگلیسی می خونیم

ولی با وجود اینکه قصد داشتند در مدرسه به ما زبان انگلیسی و یا سایر زبان ها رو یاد بدن، اما احتمالا از آموزش اون زمان چیزی یادمون نیست و گاها از زبان متنفر شدیم. ولی خیلیا هم در این میان تونستن آموزش گرامر انگلیسی رو به درستی فرابگیرن و حتی بعد از  یک دوره آیلتس، موفق شدن در آزمون آیلتس نمره بالایی بگیرن. قطعا این افراد زبان آموزانی بودن که به لطف کلاس انگلیسی رفتن و گذروندن دوره های آنلاین انگلیسی به این مرحله رسیدن.

 

پس این یعنی نوع آموزش زبان انگلیسی رابطه مستقیمی با موفقیت شما و فراگیری و این زبان داره. اگر کنجکاو هستین که چرا هنوز به زبان انگلیسی مسلط نیستین و سالهاست تیرتان به سنگ خورده، بهتون توصیه می کنیم که این مطلب کوتاه رو تا انتها مطالعه کنید.

 

زبان انگلیس، آسان یا دشوار؟!

در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی زیاد به فکرمون میزنه که چرا اینقدر در یادگرفتن این زبان دچار مشکل هستیم. زبان انگلیسی زبانی است که توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان صحبت میشه ولی آدم های زیادی همین حالا هستن که وضعیت شما را دارن و دوست دارن تسلط به انگلیسی را به توانایی ها و یا رزومه کاریشون اضافه کنن.

 

آموختن زبان سن مشخصی دارد؟

از قدیم گفتن بچه ها همه چیز را سریع تر از دیگران یاد میگیرن. این واقعیت که یادگیری زبان از کودکی باعث میشه که خیلی زودتر به نتیجه برسین یک حقیقت انکار ناپذیر هست. ولی با اینحال در مورد هر تخصص یا توانایی دیگه ای که انسان قدرت یادگیری آن اون رو داره هم صادق هستش.

احتمالا پیش خودتون میگید که ای بابا دیگه دیر شده و از من گذشته. یا حتما میگید که الان دیگه سر کار و زندگی خودم هستم و اصلا دیگه فرصت و توان یادگیری زبان انگلیسی رو ندارم. حقیقت این هست که ذهن ما تو همین لحظه خیلی جوان تر از یک دقیقه یا یک سال آینده هستش. پس هر زمان که یادیگری زبان را شروع کردین، مطمئن باشین که از یک ساعت دیگر خودتون هنوز جوانترین و نباید فرصت ها رو از دست داد.

آیا انگلیسی یادگرفتن سخت است؟

حالا چرا زبان انگلیسی ؟ زبان انگلیسی که سخت ترین زبان دنیاست!

خیلی از زبان آموزها فکر می کنن که اگه یک زبان دیگه ای جز انگلیسی زبان بین المللی بود، کار راحت تری داشتن و اینقدر به زحمت می افتادن. این افراد تلفظ کلمات انگلیسی و دستور زبان اون رو دشوار و پر چالش میدونن و فکر می کنن شانس بهتری در یادگیری دیگر زبان ها دارن.

ولی لزوما این ادعا قابل اثبات و درست نیست چرا که زبان انگلیسی یک زبان قواعد محور و سخت گیر نیست و به راحتی میشه منظور رو با یادگیری اصطلاحات پرکاربرد و خودمونی به طرف مقابل منتقل کرد. این دقیقا همان فرق یادگیری زبان در دوران مدرسه و یادگیری به کمک آموزشگاه زبان انگلیسی هست. وقتی که صحبت به برقراری ارتباط با یک فرد انگلیسی زبان می رسد، اوضاع کمی متفاوت است.

البته گاهی اوقات شرایط فرق می کنه و مثلا جمله What’s up? برای کسی که احتمالا تازه در حال یادگیری زبان هست چندان معنی مشخصی نداره و احتمالا فکر می کنه کسی داره در مورد چیزی که بالا سرش هست سوال می پرسه. اینجاست که صحبت وجود استثناهای بی شمار در زبان انگلیسی و وجود اصطلاحات عامیانه مطرح میشه که البته با کمی تجربه و ممارست میشه به خوبی از پس یادگیریشون بربیایید.

 

سیستم دستور زبان انگلیسی نسبتا ساده است

برعکس زبان های دشوار مثل عربی، پرتغالی یا آلمانی، در زبان انگلیسی هیچگونه اصولی مثل جنسیت های توافقی برای کلمات وجود نداره و همین موضوع باعث میشه که یادگیری دستور زبانی که نیاز نیست جنسیت کلماتش رو حفظ کنیم خیلی راحتتر باشه.

 

وجود منابع بیشمار برای یادگرفتن انگلیسی

از مهم ترین دلایلی که عامل اصلی یادگیری آسان زبانی مثل زبان انگلیسی هست، گستردگی منابع و امکان تعیین سطح زبان خیلی سریع و در مجموع انتخاب درست منابع لازم برای یادگیری و آموزش گرامر انگلیسی هست.

کافیه برای یادگیری این زبان پر کاربرد پای سریالای پر طرفدار مورد علاقتون بشینید ، یا موسیقی های انگلیسی دلخواهتون رو با دقت بیشتری به اشعارشون گوش بدید. به سراغ پادکست ها برید و یا کتاب های صوتی انگلیسی رو هر روز گوش کنید. تازه کلی پیج آموزش انگلیسی جذاب در اینستاگرام وجود داره که توصیه می کنیم حتما به اینستاگرام آکادمی زبان اکسیر هم سر بزنید چون هر روز کلی مطلب جذاب و آموزنده پست میکنه.

 

اگر بخوام زبان انگلیسی رو تخصصی یاد بگیرم از کجا باید شروع کنم؟

آیا انگلیسی یادگرفتن سخت است؟

وقتی صحبت از یادگیری اصولی و تخصصی یک زبان میشه، دیگه قضیه جدی شده و نمیشه از میزان کم و جزئی که در مدرسه یا دبیرستان بهمون یاد دادن حرف بزنیم. در عوض برای شروع جدی آموختن زبان باید به سراغ یک آکادمی زبان حرفه ای با اساتید مجربی که بتونن ما رو به درستی تحلیل کنن بریم.

اولین قدم برای یادگیری زبان انگلیسی اون هم به صورت تخصصی، داشتن یک همت و هدف قوی هستش. مطمئن باشید که هر کسی درون خودش توانمندی و استعداد کافی برای یادگیری زبان دوم و حتی سوم رو داره، فقط کافیه اراده کنید و از اساتید مجرب زبان انگلیسی آکادمی اکسیر برای پیدا کردن بهترین راه حل های موجود برای چالش هایی که رو به رو هستید کمک بخوایید.

 

یادگیری زبان انگلیسی را از همین لحظه شروع کنید

اگر قبلا هم تجربه تلاش برای یادگیری انگلیسی را داشتین و به نتیجه نرسیدین، اصلا نگران نباشین چونکه افراد زیادی راه شما رو رفتن و مدام برگشتن. به این فکر کنید که خیلی ها حتی شهامت قدم گذاشتن تو این راه رو نداشتن و همش دنبال فرصت بهتر برای شروع یادگیری زبان بودن. شما جزو این دسته آدمها نباشین.

درسته ممکنه در ابتدای راه فکر کنین که چقدر سرعت رشد من کم هست و از جریان پیشرفتتون راضی نباشین. اما مطمئن باشین که شروع یادگیری حرفه ای زبان خودش اندازه طی کردن نیمی از مسیر هست و فقط باید آموزش دهنده درست رو برای خودتون پیدا کنین.

 

سخن پایانی

واقعیت این هست که سوال در مورد آسون یا سخت بودن یادگرفتن زبان انگلیسی، پاسخ چندان مهم و با اهمیتی نداره. اونهایی که میگن زبان انگلیسی سخت است دلایل خودشون رو دارن و افرادی هم که انگلیسی رو زبان آسونی میدونن، خیلی دلایل دیگه دارن که قطعا منطقی و درست هست.

پس اگه به شکل جدی به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستین و یا اینکه می خوایین از این سطحی که هستین ارتقا پیدا کنین، همین امروز با کارشناسان آکادمی زبان اکسیر تماس بگیرین و بعد از شرکت در آزمون تعیین سطح، سریع ترین مسیر برای رسیدن به مدارج بالاتری مثل قبولی در آزمون آیلتس رو پیدا کنید.

 

وب سایت و شبکه های اجتماعی آکادمی زبان اکسیر حاوی اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه آموزش زبان انگلیسی هست که توصیه می کنیم حتما به آنها سر بزنید. توصیه می کنیم که پیشنهادهای شگفت انگیز و شرایط ویژه ای که برای زبان آموزان عزیز در نظر می گیریم رو از دست ندید. پس همین الان امتحان کن:

 

دو جلسه اول پکیج های اکسیر رایگان

دانلود رایگان کتاب آموزش انگلیسی 800 صفحه ای اکسیر

دانلود رایگان کتاب آموزش آیلتس 400 صفحه ای اکسیر

راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی زبان

800 مقاله آموزشی رایگان روی وبسایت اکسیر

تعیین سطح و ارزیابی رایگان زبان انگلیسی

جزوه ی ایده های آیلتس مناسب برای رایتینگ و اسپیکینگ

دانلود سه هزار کلمه متداول لانگمن

راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی آیلتس

صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام اکسیر

صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام، آپارات و یوتوب اکسیر

دوره رایگان جعبه ابزار زبان آموز

دوره رایگان اسرار موفقیت اکسیر آیلتس

دوره رایگان معجزه ی مرور

دوره رایگان ماشین چهارچرخه ی یادگیری زبان

دوره رایگان دیکشنری خواری

 

یک نکته دیگه!

آکادمی زبان اکسیر با انتخاب شعار «سبکِ زندگی»، ارایه دهنده ی دوره های آموزش حضوری و آنلاین به تمامی علاقه مندان به زبان های خارجیه و با این امر امکان آموزش رو برای تمامی دوست داران زبان در داخل و خارج از ایران فراهم کرده. اکسیر انتخاب بهترین هاست.

جدیدترین مطالب سایت