آیا سکه‌های بیت کوین و اتر‌های ETC متفاوت هستند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آیا سکه‌های بیت کوین و اتر‌های ETC متفاوت هستند؟

کسانی که علاقه به حضور در بازار ارز‌های دیجیتال دارند، حتماً باید توجه ویژه‌ای به شرایط قیمت و وضعیت بیت کوین و اتریوم داشته باشند. این دو ارز از جمله ارز‌های اصلی بازار هستند و حجم زیادی از معاملات حوزه کریپتو را شامل می‌شوند. در مقابل بیت کوین و اتریوم، دیگر ارز‌های دیجیتال مثل دوج کوین، ایاس، لایت کوین و… وجود دارند که شامل معاملاتی هستند، ولی به اندازه بیت کوین و اتریوم معروف نیستند.

 

خرید اتریوم و قیمت اتریوم تبدیل به یکی از دغدغه‌های دنبال‌کنندگان بازار ارز‌های دیجیتال تبدیل شده است. زیرا پیش‌بینی می‌شود که این ارز دیجیتال در آینده بسیار اهمیت خواهد داشت. با این وجود ممکن است این سؤال پیش آمده باشد که آیا سکه‌های بیت کوین و اتر‌ها با هم تفاوتی دارند و اگر دارند این تفاوت چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا تفاوت‌های این دو ارز دیجیتال را بررسی کنیم.

 

بیت کوین و اتریوم را بهتر بشناسیم

در ابتدا و پیش از آنکه به تغییرات این دو ارز دیجیتال بپردازیم باید آن‌ها را بهتر شناخت. قیمت اتریوم و بیت کوین با توجه به تفاوت‌هایی که این دو با هم دارند نیز تعیین می‌شود. ابتدا باید گفت که ماجرای ارز‌های دیجیتال با بیت کوین آغاز شد. این ارز دیجیتال قدیمی‌ترین و اولین رمزارز بازار است که به وجود آمد.

 

بیت کوین از سیستمی غیرمتمرکز استفاده می‌کند یعنی مدیر و صاحب اصلی ندارد. برای به دست آوردن کوین‌های آن باید یک سری معادلات پیچیده ریاضی را حل کنید تا بتوانید به یکی از رمزارز‌ها دست پیدا کنید.

 

اتریوم یک سیستم آزاد است که بنا بر شبکه‌های بلاک چین خلق شده است. به نقل از منبع والکس اتریوم شبکه بلاک چین و سیستم پرداختی مخصوص به خودش را دارد و مستقل از بیت کوین است. درباره سیستم اتریوم باید گفت که به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود و از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که قرارداد‌های هوشمند به واسطه اتریوم می‌توانند شکل بگیرند. همین موضوعات سبب شده که خرید اتریوم از جمله علاقه‌های دوستداران بازار ارز دیجیتال باشد. قیمت اتریوم کمتر از بیت کوین است با این وجود تحلیل‌گران آینده روشنی را برای آن در نظر می‌گیرند.

آیا سکه‌های بیت کوین و اتر‌های ETC متفاوت هستند؟

بیت کوین و اتریوم چه فرقی دارند؟

پس از به دست آوردن شناخت دقیق‌تر از چیستی ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم بهتر است که سراغ تفاوت‌های این دو رمزارز برویم. اگر بین خرید اتریوم و بیت کوین دچار مشکل شده‌اید شاید شناخت این تفاوت‌ها به شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید.

 

اول از همه چیزی که مشخص است این است که قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین کمتر است، اما نمی‌توان صرفاً این ارز دیجیتال را با توجه به قیمتش ارزش‌گذاری کرد.

 

اتریوم پلتفرمی بسیار خوب برای ایجاد قرارداد‌های هوشمند است و برخلاف بیت کوین که از الگوریتم اثبات کار یا PoW استفاده می‌کند، اتریوم از الگوریتم اثبات سهم یا PoS استفاده می‌کند. این ویژگی‌ها سبب می‌شود که این دو ارز دیجیتال مسیر‌های متفاوتی داشته باشند و به همین دلیل می‌توان گفت که آینده و ارزش‌شان نیز فرق دارد.

 

تفاوت دیگر این است که بیت کوین‌ها نامحدود نیستند. یعنی تنها تعداد مشخصی بیت کوین در دنیا وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بیرون کشید و یا اصطلاحاً ماین کرد. این در حالی است که اتریوم بی‌نهایت تعداد دارد و همین می‌تواند در آینده بر خرید اتریوم و قیمت اتریوم تأثیرگذار باشد.

 

تفاوت دیگر در تراکنش‌های مالی است. تراکنش‌ها و مبادلات مالی در بلاک چین اتر 14 ثانیه طول می‌کشد تا شبکه بروز‌رسانی شوند ولی در بیت کوین 10 دقیقه زمان می‌برند تا به روز‌رسانی شوند. در بلاگ والکس می‌خوانیم که تراکنش‌های مالی در بیت کوین نصف زمانی را دارند که در اتریوم طول می‌کشد.

 

بسیاری از تحلیل‌گران و فعالان حوزه ارز‌های دیجیتال باور دارند که خرید اتریوم و بیت کوین در آینده ادامه‌دار خواهد بود و این دو ارز همچنان از اهمیت بالایی برخوردار هستند. ولی عوامل زیادی ممکن است سبب تفاوت در آینده این دو ارز دیجیتال شود.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی تفاوت‌های بیت کوین و اتریوم پرداختیم. اگر شما قیمت اتریوم یا اتر را می‌بینید و فکر می‌کنید که ارزش کمتری نسبت به بیت کوین دارد اشتباه می‌کنید! در بازار‌های ارز دیجیتال عوامل متعددی ارزش یک کریپتو را تعیین می‌کنند. بیت کوین و اتریوم شباهت‌هایی با هم دارند، برای مثال هر دو از سیستم بلاک چین و شبکه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنند اما تفاوت‌هایی نیز دارند که آن‌ها و مسیرشان را از یکدیگر جدا می‌کنند. شما می‌توانید برای خرید اتریوم و آگاهی از قیمت اتریوم به صرافی‌ ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری درباره این دو ارز کسب کنید.

منبع :

https://farnet.io/1401/05/319388/btc-vs-eth-coin-values/

جدیدترین مطالب سایت