آیا قرص ال آرژنین برای لاغری مؤثر است؟ دکتر داروساز پاسخ می‌دهد

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آیا قرص ال آرژنین برای لاغری مؤثر است؟ دکتر داروساز پاسخ می‌دهد

در بازار تنوع گسترده‌ای از مکمل‌های لاغری وجود دارد. بااین‌حال بسیاری از آنها نه‌تنها بی‌تأثیر هستند بلکه عوارض جدی زیادی هم دارند. به همین دلیل تشخیص مکمل‌های لاغری مؤثر در این شرایط اهمیت ویژه‌ای دارد.

ال آرژنین یک آمینواسید است که به‌عنوان مکمل چربی‌سوز هم به فروش می‌رود. در این مقاله ابتدا به این سؤال پاسخ می‌دهیم که آیا قرص ال آرژنین برای لاغری مفید است یا خیر. سپس توضیح می‌دهیم که قرص ال آرژنین چطور می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در آخر هم راهکارهایی را برای افزایش تأثیر قرص ال آرژنین برای کاهش وزن معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

آیا واقعاً قرص ال آرژنین برای لاغری مفید است؟

به طور خلاصه بله. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ بر روی حیوانات انجام شد نشان داد که ال آرژنین ممکن است افزایش وزن ناشی از رژیم غذایی چرب را محدود کند.

تحقیقات دیگری هم که در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت به نتیجه مشابهی ختم شد. این مطالعه نشان داد که ال آرژنین ممکن است به چربی‌سوزی و کاهش ذخیره چربی در بدن کمک کند.

بااین‌همه تحقیقات بیشتری نیاز است تا نتایج مطالعات قبلی را تأیید کند و بهترین دوز مصرف قرص ال آرژنین برای لاغری را مشخص کند.

آیا قرص ال آرژنین برای لاغری مؤثر است؟ دکتر داروساز پاسخ می‌دهد

دلیل مؤثر بودن قرص ال آرژنین برای کاهش وزن چیست؟

 

به‌طورکلی ال آرژنین به دو دلیل به چربی‌سوزی کمک می‌کند:

افزایش متابولیسم چربی در بدن

دراین‌رابطه در صفحه ال آرژنین سایت داروخانه آنلاین بتادارو آمده است که:

 

ال آرژنین به‌عنوان یکی از انواع آمینو اسیدها علاوه بر این که در سنتز پروتئین نقش مؤثری دارد و به رشد عضلانی کمک می‌کند، یک مکمل ورزشی پرطرف‌دار است. همچنین مکمل L-Arginine در بهبود زخم‌ها، تقویت سیستم دفاعی بدن و تنظیم متابولیسم چربی نیز نقش دارد. ال آرژنین به عنوان یک مکمل کاربردی در بین افرادی که به دنبال لاغری هستند نیز محبوب است؛ زیرا می‌تواند با تنظیم متابولیسم چربی به کاهش وزن کمک کند.

افزایش انرژی برای انجام تمرینات

 

در مقاله قرص ال آرژنین برای کاهش وزن (https://betadarou.com/mag/l-arginine-for-weight-loss/ ) توضیح داده شده است که:

از آنجا که ال آرژینین یک اسید نیتروژنی است، تولید اکسید نیتریک که وظیفه آن گشاد کردن عروق خونی است را افزایش می‌دهد. افزایش جریان خون در بدن، انرژی را بیشتر می‌کند و عملکرد کلی بدن را بهبود می‌بخشد.

همچنین طبق مطالعه‌ای که در Jounal of Applied Physiology منتشر شد، داوطلبانی که نوشیدنی حاوی ۶ گرم ال آرژنین را مصرف کرده بودند موفق شدند برای مدت طولانی تری تمرین کنند.

 

چطور تأثیر قرص ال آرژنین برای لاغری را افزایش دهیم؟

آیا قرص ال آرژنین برای لاغری مؤثر است؟ دکتر داروساز پاسخ می‌دهد

در کنار مصرف قرص ال آرژنین برای کاهش وزن بهتر است نکات زیر را هم مدنظر قرار دهید تا نتیجه بهتری بگیرید:

کالری مصرفی خود را زیر نظر بگیرید

کاهش کالری مصرفی به شما کمک می‌کند تا سرعت کاهش وزن خود را بیشتر کنید. بااین‌حال کاهش زیاد کالری مصرفی هم تأثیر معکوس دارد چون باعث کند شدن متابولیسم بدن شما می‌شود. با کند شدن متابولیسم بدن، شما سخت‌تر می‌توانید وزن خود را کاهش دهید.

به‌طورکلی بهتر است آقایان حداقل ۱۸۰۰ کالری در روز و خانم‌ها حداقل ۱۲۰۰ کالری در روز دریافت کنند.

 

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

قرص ال آرژنین برای لاغری به‌تنهایی مؤثر نیست. بهتر است در کنار مصرف این قرص از یک رژیم غذایی سالم و کم کالری هم پیروی کنید. برای این منظور میوه، سبزیجات و سالاد بیشتری مصرف کنید. همچنین از مصرف غذاهای چاق‌کننده مانند محصولات لبنی پرچرب و غذاهای سرخ‌کرده خودداری کنید.

 

خرید قرص ال آرژنین در بتادارو

در داروخانه آنلاین بتادارو امکان خرید قرص ال آرژنین با ضمانت اصالت و ارسال سریع فراهم شده است. بتادارو دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو است و به انتخاب بسیاری از شرکت های داروسازی جزو داروخانه های برتر استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

اطلاعات تماس بتادارو به‌صورت زیر است:

شماره‌تلفن: ۰۴۱۳۵۵۷۱۹۴۹

آدرس: تبریز، خیابان ارک جدید (خیابان مصلی)، ساختمان مهر نبش کوچه میناساز، پلاک ۵۴، طبقه اول

 

سخن پایانی

در این مقاله ابتدا به این سؤال پاسخ دادیم که آیا قرص ال آرژنین برای لاغری مفید است یا خیر. سپس توضیح دادیم که چطور ال آرژنین به کاهش وزن کمک می‌کند. در آخر نیز راهکارهایی را برای افزایش تأثیر ال آرژنین مطرح کردیم.

درصورتی‌که در خصوص مطالب ارائه شده در این مقاله سؤالی دارید می‌توانید با کارشناسان بتادارو در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب سایت