آیا لیزر مو زائد سرطان زاست؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آیا لیزر مو زائد سرطان زاست؟

وجود موهای زائد بدن برای بسیاری از افراد به خصوص خانم ها، بسیار ناراحت کننده می باشد. این گروه از افراد با استفاده از لیزر مو زائد می توانند برای همیشه از شر موهای زائد بدن رهایی یابند. برای جلوگیری از آسیب به پوست، به دلیل استفاده از لیزر، حتما به مراکز معتبر زیبایی و پزشک متخصص زیبایی با تجربه مراجعه کنید.

 

لیزر مو زائد باعث از بین رفتن ریشه مو می شود. در این روش اشعه قوی لیزر  تابانده شده به پوست به فولیکول مو می رسد و پیاز مو را می سوزاند. برای حذف قطعی موهای زائد باید چند جلسه با فاصله چند ماه از هم، لیزر موهای زائد انجام شود. اگر ساکن میرداماد هستید میتواند تحقیقات لازم را انجام داده و به یک مرکز خوب برای لیزر مو زائد در میرداماد مراجعه کنید.

 

لیزر مو زائد و احتمال ایجاد سرطان؟

برخی افراد مایل هستند که برای حذف موهای زائد بدن، از روش لیزر مو زائد استفاده کنند اما می ترسند که لیزر موهای زائد، موجب بروز سرطان و یا نازایی شود، به همین دلیل از انجام این روش منصرف می شوند. خوب است بدانید که این تصور کاملا اشتباه است.  لیزر یکی از بهترین و رایج ترین روش های حذف موهای زائد، زگیل، خال و لکه های پوستی می باشد و اگر توسط یک پزشک مجرب انجام شود، کاملا بی خطر می باشد.  

 

در هنگام استفاده از لیزر مو زائد، انرژی نور لیزر به لایه های سطحی پوست تابانده می شود. اشعه های لیزر به لایه های زیرین پوست وارد نمی شود. این اشعه های نوری فقط می تواند موجب سوختن پیاز مو شود. نور متمرکز لیزر بر روی فولیکول های پوست اثر می گذارد و به بافت های داخلی بدن آسیب نمی رساند.  

 

تنها عارضه ای که ممکن است بعد از لیزر موزائد ایجاد شود، قرمزی پوست است که با مصرف ژل های خنک کننده بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، از بین می رود. قدرت اشعه مورد استفاده در حدی است که فقط تا ریشه مو نفوذ می کند و  احتمال آسیب به اندام های داخلی بدن با این طول موج نور غیر ممکن است.

 

استفاده طولانی مدت و مکرر از لیزر برای بدن ضرر دارد. به همین علت توصیه می شود تا بین دو جلسه درمانی فاصله باشد تا فولیکول های پوست فرصت لازم برای بازسازی و ترمیم را داشته باشند. لیزر مو زائد باید توسط یک پزشک ماهر و با استفاده از دستگاه های پیشرفته و با فواصل منظم انجام شود.

 

برخی از متخصصین معتقد هستند که دود حاصل از سوختن موهای زائد می تواند برای افراد حاضر در محل، مضر و خطرناک باشد. این دود دارای مواد شیمیایی بوده و به سیستم تنفسی افراد  آسیب می رساند. لیزر موهای زائد باید در یک محیط دارای سیستم تهویه هوا انجام شود.

 

 نور مورد استفاده در روش لیزر مو زائد، توسط رنگدانه های ملانین موجود در موها جذب می شود و سلول های سازنده مو را می سوزاند. هر چه مو ضخیم تر و تیره تر باشد، رنگدانه ملانین بیشتری دارد و با جذب بیشتر نور لیزر، راحت تر از بین می رود. افرادی که دارای پوست تیره هستند، دارای رنگدانه ملانین بیشتر در پوست خود می باشند، به همین دلیل نور لیزر را بیشتر جذب کرده و دچار سوختگی می شوند. اما اگر رنگ پوست فرد روشن تر باشد، احتمال سوختگی پوست کمتر خواهد شد.  لیزر کندلا در میرداماد یکی از بهترین دستگاه های لیزر است که نتیجه آن را میتوانید در همان جلسات ابتدایی مشاهده کنید.

 

آیا لیزر مو زائد سرطان زاست؟

مزایای استفاده از لیزر مو زائد

لیزر مو زائد یک روش ایده آل و مطمئن برای حذف موهای زائد بدن است. همچنین این روش درمانی بدون درد است و می توان از این روش برای تمام قسمت های بدن استفاده کرد. لیزر علاوه بر حذف موهای زائد،  از انتقال بیماری ها و عفونت جلوگیری می کند. همچنین لیزر مو باعث روشن تر شدن پوست محل مورد نظر می شود.

 

لیزر مو زائد باعث از بین رفتن موهای نواحی مختلف مانند زیر بغل، صورت، سینه، ناحیه بیکینی و چانه می شود. سرعت لیزر بیشتر از سایر روش های دیگر برای حذف موهای زائد می باشد. همچنین نتیجه لیزر ماندگاری بالایی نسبت به نتیجه سایر روش های حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون دارد.

 

  استفاده از سایر روش ها برای از بین بردن موهای زائد، مشکلاتی را ایجاد می کنند که در روش لیزر مو زائد وجود ندارد. استفاده از تیغ باعث زبر شدن موها و  تیره شدن پوست  به مرور زمان می شود. استفاده از روش وکس و اپیلاسیون برای حذف موهای زائد، باعث تیرگی و زبر شدن موها نمی شود اما همراه با درد است. اما مسئله مهم تر در مورد استفاده از روش های اپیلاسیون و وکس این است که  موجب شل شدگی و افتادگی پوست می شوند.

 

معایب لیزر موهای زائد

هزینه لیزر مو زائد نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد بدن مانند روش های اپیلاسیون، استفاده از تیغ، ژیلت و یا پودرهای موبر بیشتر است. هزینه لیزر و تعداد دفعات جلسه موجب افزایش هزینه این روش زیبایی و درمانی می شود. انتخاب کلینیک معتبر مجهز به دستگاه های پیشرفته و استاندارد، موجب افزایش هزینه لیزر می شود. هزینه لیزر موهای زائد بدن در هر ناحیه از بدن  با ناحیه دیگر بدن متفاوت است.

 

اگر لیزر مو زائد در یک مرکز درمانی مناسب توسط یک فرد نالایق انجام شود، احتمال سوختگی پوست به دلیل استفاده از لیزر افزایش می یابد. هرگز به خاطر کم شدن هزینه یک روش درمانی به افراد نالایق و بی تجربه در مکان های نامناسب مراجعه نکنید زیرا موجب آسیب رسیدن به سلامتی خود می شوید.  

 

آیا لیزر مو زائد سرطان زاست؟

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

پزشک متخصص برای لیزر مو زائد مطابق با نوع پوست شما از دستگاه مناسب استفاده می کند. رنگ پوست و ضخامت مو بر نوع دستگاه مورد استفاده تاثیر می گذارد.

افرادی که در ناحیه مورد نظر عفونت و یا زخم دارند، باید تا بهبودی کامل صبور باشند.

خانم های باردار و ماردان شیرده باید تا پایان دوران بارداری و شیردهی منتظر بمانند.

افرادی که بیشتر طول روز را در معرض تابش نور خورشید هستند.

افرادی که به بیماری های پوستی مادرزادی مبتلا هستند.

افراد زیر 17 سال

افراد دارای پوست تیره

افرادی که به تازگی دچار آفتاب سوختگی شده اند.

افرادی که مبتلا به بیماری های غده تیروئید و یا سرطان لوزه هستند.

افرادی که مبتلا به بیماری دیابت و یا بیماری های سیستم قلب و عروق می باشند.

 

جمع بندی

برای انجام لیزر مو زائد حتما به یک متخصص پوست با تجربه در یک کلینیک مجهز و معتبر مراجعه کنید تا با اطمینان خاطر موهای زائد بدن خود را از بین ببرید. نگران سرطان زا بودن این روش نباشید زیرا یک دروغ بزرگ است. لیزر فقط به لایه های سطحی پوست اثر می کند و نفوذ آن تا ریشه مو می باشد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. دکتر سارا بهروان خدمات مختلفی را در جهت جوانسازی پوست و تقویت مو مانند تزریق فیلر زیر چشم، هیر فیلر ، مزونیدلینگ صورت و …. ارائه میدهد.  شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر سارا بهروان به آدرس  https://drsarabehravan.com  مطرح کنید.

جدیدترین مطالب سایت