مقایسه قیمت اجاره ویلا در دماوند و کردان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مقایسه قیمت اجاره ویلا در دماوند و کردان

دماوند و کردان هر دو از مناطق ییلاقی اطراف تهران هستند که به دلیل آب و هوای مناسب، ویلاهای شخصی بسیاری در آن ساخته شده است. بسیاری از تهرانی ها در تعطیلات آخر هفته خود به دنبال اجاره ویلا دماوند https://www.alibaba.ir/accommodation/stays-damavand-villa و کردان هستند تا بتوانند چند روزی به دور از آلودگی تهران را در آرامش باشند. در این محتوا قصد داریم ویلاهای این دو منطقه ییلاقی نزدیک تهران را با یکدیگر مقایسه کنیم.

 

هزینه اجاره ویلا به چه عواملی بستگی دارد؟

در ابتدای محتوا می خواهیم بدانیم که هزینه اجاره شبانه یک ویلا چگونه محاسبه می شود؟ برای محاسبه کرایه ویلا در هر شبانه روز کف قیمت 1.1 درصد قیمت ویلا در نظر گرفته می شود، یعنی اگر قیمت یک ویلا 2 میلیارد تومان باشد، هزینه ماهیانه اجاره آن 22 میلیون تومان خواهد شد. اگر بخواهیم این هزینه را تقسیم بر 30 روز هر ماه کنیم، برای اجاره شبانه روزی این ویلا باید حداقل هزینه ای حدود 730 هزار تومان پرداخت کنید.

 

البته همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این هزینه حداقل مقدار بوده و مبلغ اجاره ویلا بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، طراحی و معماری آن، وجود امکاناتی مانند استخر و جکوزی و غیره می تواند متفاوت باشد.

 

آشنایی با منطقه ییلاقی کردان

روستای کردان سال ها است که به یک منطقه ییلاقی نزدیک تهران تبدیل شده که بسیاری از تهرانی ها آن را برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود انتخاب می کنند. این روستا از توابع شهرستان ساوجبلاغ بوده و در فاصله 60 کیلومتری غرب تهران و 20 کیلومتری کرج واقع شده است. کردان با خروجی اتوبان تهران قزوین تنها 5 کیلومتر فاصله داشته و از این رو دسترسی به آن بسیار ساده است.

با توجه به مستندات کشف شده در این منطقه، باستان شناسان قدمت کردان را به قرن ششم میلادی نسبت می دهند، جایی که کردان یک مرکز سیاسی و نظامی مهم به شمار می رفته است.

 

مقایسه قیمت اجاره ویلا در دماوند و کردان

جاذبه های کردان

کنار آب و هوای خنک و عالی در این منطقه ییلاقی شما می توانید از جاذبه های طبیعی و تاریخی این منطقه نیز لذت ببرید.

در این منطقه اولین سایت پروازی استان البرز در 18 آبان سال 96 احداث شده است. از طرف دیگر با توجه به کوه های مناسبی که از غرب به شمال کرج و از شرق به طالقان منتهی می شوند، کردان یک منطقه عالی برای کوهنوردان حرفه ای و مبتدی به شمار می رود.

وجود امام زاده حسین با سازه ای قدیمی که مربوط به دوران سلجوقیان است نیز می تواند شیرینی تفریحات آخر هفته شما را دو برابر کند. در اطراف این امام زاده درختان توت چنار بلند و سر به فلک کشیده ای در کنار یک جوی آب زیبا، چشم اندازی منحصر به فرد به این امام زاده داده است.

 

اجاره و خرید ویلا در کردان

کردان دارای دو بخش کردان جنوبی و شمالی است که هر کدام از آن ها روستاهایی را در دل خود جای داده اند. هزینه خرید و اجاره ویلا کردان در بخش های مختلف این منطقه متفاوت است. اگر مسیر کوهستانی شما را خسته نمی کند و توان مالی شما برای خرید و یا اجاره ویلا مناسب است، می توانید سراغ بخش شمالی کردان اغشت یا شهرک زعفرانیه یا طاووسیه بروید.

ویلاهای منطقه لشگر آباد آغچه حصار نیز قیمت کم تر از مناطق بالاتر داشته و امکانات رفاهی قابل توجهی دارند. اگر هزینه کمی برای خرید یا اجاره ویلا در نظر گرفته اید، منطقه کهریزک و یا ابراهیم آباد می تواند برای شما گزینه مناسبی به شمار رود.

 

آشنایی با منطقه ییلاقی دماوند

دماوند یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین شهرستان های اطراف تهران است که آب و هوایی کوهستانی و بسیار عالی دارد. با توجه به وجود جاذبه های طبیعی مانند دریاچه، جنگل، کوهستان و رودخانه در تعطیلات آخر هفته افراد زیادی به دنبال اجاره ویلا دماوند هستند تا خستگی زندگی شلوغ تهران را چند روزی از تن به در کنند.

 

این مطلب را هم بخوانید: آشنایی با هتل شایان و شایگان در کیش

دماوند مساحتی حدود 188 هزار هکتاری داشته و در محدوده شهرستان های آمل، فیروزکوه، ورامین، گرمسار و تهران واقع شده است. دسترسی به این منطقه ییلاقی به راحتی به کمک اتوبان تهران-پردیس ممکن است. ارتفاع آن از سطح دریا حدود 2 هزار متر بوده و آب و هوایی کوهستانی دارد. فاصله دماوند تا تهران تنها 40 دقیقه است و همین مساله باعث شده افراد زیادی این منطقه را برای سپری کردن تعطیلات و یا خرید ویلا انتخاب کنند.

 

مقایسه قیمت اجاره ویلا در دماوند و کردان

اجاره یا خرید ویلا در دماوند

با توجه به قدمت دماوند و البته فاصله کوتاه این شهرستان تا تهران، دماوند بیش از مناطق ییلاقی دیگر مورد توجه تهرانی ها قرار گرفته است. با توجه به درخواست بالای مسافران برای اجاره ویلا در این منطقه، دماوند دارای سوئیت ها و ویلاهای مختلف با امکانات خاص است تا هر کس با هر بودجه بتواند یکی از این ویلاها را اجاره کند.

در دماوند می توانید ویلاهای لوکس و لاکچری با امکانات عالی مانند میز بیلیارد، فوتبال دستی، آلاچیق و باربکیو، استخرهای روباز و سرپوشیده و غیره پیدا کرده و یک اقامت شاهانه و لاکچری را در آن ها تجربه کنید.

جدیدترین مطالب سایت