اخذ اقامت آسان با قانون جدید کانادا برای ایرانیان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
اخذ اقامت آسان با قانون جدید کانادا برای ایرانیان

طبق قانون جدید کانادا برای ایرانیان که از سوی اداره مهاجرت وضع شده، تمدید اقامت در کانادا با تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی یا کاری بدون هزینه تا یک سال امکان پذیر است.

 

کانادا یک کشور توریستی است که از اقتصاد و امنیت خوبی برخوردار است و به همین دلیل به یک مقصد مهاجرتی برای ایرانیان تبدیل شده‌است. از آنجایی که این کشور مهاجرپذیر است، قوانین مهاجرتی جدیدی را برای ایرانیان تعیین کرده‌است. بر طبق قانون جدید کانادا برای ایرانیان، امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و تحصیلی وجود خواهد داشت. با ما همراه باشید تا دربارهٔ این قانون بیشتر بدانید:

 

شرایط قانون جدید مهاجرت به کانادا

طبق قوانین جدید کانادا برای ایرانیان که در 28 فوریه 2023 اعلام شد، شرایط جدید کانادا برای ایرانیان به نحوی تغییر کرد که اقامت و کار در کانادا را برای دارندگان ویزای توریستی این کشور امکان‌پذیر کرد.

 

شایان ذکر است که این تسهیلات فعلاً به‌صورت یک‌ساله بوده و ممکن است که دیگر تمدید و یا اجرایی نشود. این قانون از 10 اسفند 1401 تا 9 اسفند 1402 دارای اعتبار است و برای بعد از آن، هیچ‌گونه تصمیمی گرفته نشده است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، این فرصت طلایی را از دست ندهید.

 

بر طبق قانون جدید کانادا برای ایرانیان، دارندگان ویزای توریستی این کشور می‌توانند بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای، اجازه کار و تحصیل را دریافت کرده و مشغول به کار یا تحصیل شوند. این در حالی است که شرایط کارکردن با ویزای توریستی در این کشور بسیار سخت بود. اما حالا به لطف این قانون، این مورد امکان‌پذیر شده‌است. بر طبق اطلاعیهٔ این قانون، دارندگان ویزای توریستی می‌توانند تا سه سال در کانادا اقامت داشته باشند.

 

علاوه‌بر این، طبق شرایط جدید تسهیلاتی برای تمدید ویزای توریستی در نظر گرفته شده که این مورد با هزینه و سختگیری کمتری نسبت‌به قبل انجام می‌شود. دولت کانادا تصمیم گرفته‌است که درخواست تمدید ویزای توریستی ایرانیان مقیم را بدون هزینه و در اولویت کاری انجام شود. همچنین اگر اعتبار ویزای توریستی شما تمام شده باشد، این امکان وجود خواهد داشت تا به‌صورت قانونی و تا زمان دریافت نتیجه تمدید، در این کشور حضور داشته باشید.

 

این در حالی است که بر طبق قوانین قدیم، به محض به اتمام رسیدن زمان ویزای توریستی باید خاک این کشور را ترک می‌کردید و در صورت عدم انجام این کار، اقامت شما به‌صورت غیرمجاز تلقی می‌شد و مجازات و جریمه در انتظارتان بود. این فرصت طلایی یک‌ساله بهترین زمان برای مهاجرت و کار به کاناداست.

 

اخذ اقامت آسان با قانون جدید کانادا برای ایرانیان

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

همان‌طور که می‌دانید، ویزای توریستی کانادا در دسته ویزاهای موقت این کشور قرار می‌گیرد و برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند به‌صورت موقت و برای انجام کارهای گردشگری، شرکت در سمینار، دیدار با اقوام و … در کانادا اقامت داشته باشند. با توجه به قوانین جدید ویزای توریستی کانادا، امکان تبدیل ویزای گردشگری به کاری وجود دارد. این بدان معنی است که برای تبدیل اقامت موقت به اجازه کار، نیازی به داشتن جاب آفر نیست.

 

تا پیش از تاریخ 1 مارس 2023، افراد اجازهٔ تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری را نداشته و این مورد تنها با داشتن جاب آفر ممکن بود. به این صورت که فرد با دریافت اجازه کار Close Work Premit، موظف بود که تنها برای همان کارفرما کار کند و تغییر شغل امری بسیار سخت و پیچیده بود.

 

اما بر طبق قانون جدید کانادا برای ایرانیان، این امکان فراهم شده‌است که با هزینهٔ بسیار کمتر از قبل، بتوانید تبدیل ویزای توریستی به کاری را انجام داده و در این کشور مشغول به کار شوید. در ادامه روند تغییر ویزا و دریافت اجازه کار، بر طبق شرایطی امکان تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا وجود خواهد داشت.

 

بر طبق شرایط جدید کانادا برای ایرانیان، افرادی که پس از دریافت اجازه کار حداقل به مدت یک سال در یک شغل تخصصی مشغول به کار باشند، می‌توانند از این امتیاز استفاده کرده و درخواست اقامت دائم دهند. این درخواست از طریق اکسپرس انتری یا برنامه‌های استانی اقامت دائم ممکن خواهد بود.

 

داشتن امتیاز کار کانادایی شانس بیشتری به شما می‌دهد که بتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. درواقع قوانین جدید ویزای توریستی کانادا به کمک ایرانیانی آمده است که قبلاً واجد شرایط دریافت اقامت دائم نبودند. شایان ذکر است که هرچقدر مدت فعالیت کاری فرد در کانادا بیشتر باشد، امکان دریافت اقامت دائم وی نیز بیشتر خواهد بود.

 

اخذ اقامت آسان با قانون جدید کانادا برای ایرانیان

 

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، می‌توانید با دریافت ویزای تحصیلی این کشور، به کانادا مهاجرت کرده و مشغول به تحصیل و کار شوید. اما بر طبق قانون جدید کانادا برای ایرانیان، امکان تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی بدون نیاز به گذراندن هیچ دوره‌ای وجود خواهد داشت. امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی، امری جدید نبوده و از قدیم رواج داشته است اما شرایط این تبدیل به‌نسبت راحت‌تر شده‌است.

 

بر طبق قانون قدیمی کانادا، اگر فردی قصد تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی را داشت، باید حتماً برای گذراندن در دوره‌های آموزشی درخواست خود را به‌صورت inside Canada ثبت می‌کرد. بر طبق قوانین جدید کانادا برای ایرانیان، ثبت این درخواست لازم نبوده و افراد به‌راحتی می‌توانند کارهای تبدیل ویزا را انجام دهند. بعد از اتمام دورهٔ تحصیلی نیز و با قبول شرایطی امکان تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا وجود خواهد داشت که این یک فرصت عالی و بی‌نظیر و درعین‌حال کم‌هزینه برای افرادی است که قصد تحصیل و مهاجرت به این کشور را داشتند. از مهم‌ترین مزایای دریافت اقامت دائم کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سیستم آموزشی این کشور فوق‌العاده است. به نحوی که 49 تا از دانشگاه‌های این کشور در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.

 

زندگی کردن در یک شرایط عالی و با رفاه از اصلی‌ترین مزایای دریافت اقامت دائم این کشور است.

 

سیستم بهداشت و درمان این کشور رایگان است و افرادی که موفق به دریافت اقامت دائم این کشور شده‌اند، هیچ‌گونه نگرانی از بابت پرداخت هزینه‌های درمانی نخواهند داشت.

کانادا بازار کاری پویا و فعالی دارد و نرخ اشتغال در آن بالاست. از طرفی دستمزدهای کاری نیز عادلانه بوده و برای داشتن یک زندگی خوب کافی هستند.

 

سخن پایانی

قانون جدید کانادا برای ایرانیان یک فرصت عالی برای افرادی است که قصد مهاجرت کاری و تحصیلی به این کشور را دارند. از آنجایی که قوانین مهاجرتی شرایط خاص خودش را دارد، بهتر است که از یک شرکت مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. مؤسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 یک گزینهٔ عالی و معتبر به جهت تسهیل امور مهاجرتی و تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کاناداست. جهت کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ این قانون جدید، می‌توانید با مشاوران آتلانتیک 724 (atlantic724.com) در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب سایت