ارز دیجیتال نئو چیست؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
ارز دیجیتال نئو چیست؟

نئو  NEO  یکی از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، تغییرناپذیر و شفاف با پلتفرم متن باز است که برای اولین بار با نام Antshares در ماه فوریه سال 2014 میلادی مصادف با بهمن ماه سال 1392 توسط دو فرد برنامه‌نویس چینی به نام‌های اریک ژانگ و دان هونگفی راه‌اندازی شد و بعد از سه سال در ماه ژوئن سال 2017 میلادی نام آن به نئو تغییر پیدا کرد. این ارز به عنوان اولین بلاک چین عمومی کشور چین و یکی از رقبای ارز اتریوم نیز شناخته می‌شود‌. ایجاد یک سیستم اقتصادی کاملا هوشمند در شبکه توزیع و به وجود آوردن بستری مناسب برای راه‌اندازی زیر ساخت‌های مالی، بر روی پلتفرم نئو یکی از اهداف اصلی این ارز به شمار می‌رود.  NEO  به عنوان نماد اختصاری ارز دیجیتال نئو معرفی شده و میزان آن 100 میلیون ارز است‌. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها، کاربردها، نحوه خرید و فروش، عوامل موثر بر قیمت، مزایای نئو  NEO  و هم‌چنین تفاوت این ارز با ارز اتریوم صحبت کنیم.

 

آشنایی با ویژگی‌های ارز دیجیتال نئو  NEO

مهمترین ویژگی‌های ارز دیجیتال نئو  NEO  عبارتند از:

 

• برخورداری از یک تیم سازنده بسیار قوی

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ارز  NEO  برخورداری از یک تیم سازنده بسیار قوی است. تیم سازنده این ارز دیجیتال از همان ابتدا برای ایجاد یک فضای مناسب برای توسعه و تشکیل جدیدترین زیرساخت‌های شبکه متمرکز شده‌اند. پلتفرم نئو  NEO  از زبان‌های برنامه ‌نویسی مانند کاتلین، پایتون، سی شارپ، جاوا و go پشتیبانی می‌کند و همین امر باعث شده‌است که تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان در پلتفرم این ارز مشارکت داشته‌باشند و باعث کاهش موانعی شوند که از ورود به بازار ارزهای دیجیتال جلوگیری می‌کنند.

 

• تشویق کاربران به‌ استفاده از برنامه‌ این غیرمتمرکز

یکی دیگر از ویژگی‌های نئو  NEO  این است که کاربران را به‌ استفاده از این برنامه غیر متمرکز تشویق می‌کند. آن‌ها با نصب برنامه‌های غیر متمرکز برای انجام قراردادهای هوشمند در بلاک چین آماده می‌شوند. در واقع سازند‌ها و توسعه‌ دهنده‌ های ارز  NEO  باعث ایجاد انگیزه در بین مردم می‌شوند.

 

• ایجاد صندوقی به نام اکوبوست

صندوقی به نام اکوبوست به عنوان یکی از ویژگی ‌های منحصر به فرد نئو  NEO  در سال 2019 با هدف حمایت از رشد جامعه  NEO  ایجاد شد. موجودی این صندوق حدود صد میلیون دلار است و کاربردهای مختلفی دارد. از مهمترین کاربردهای صندوق اکوبوست، می‌توان به مواردی مانند پشتیبانی فنی، کمک بلاعوض و کمک به تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

 

• برخورداری از بلاک چین توسعه یافته

بلاک چین ارز دیجیتال  NEO  به صورت مداوم در حال توسعه‌ است و این ویژگی منحصر به فرد، محبوبیت نئو را افزایش داده و آینده آن را تضمین کرده‌است. توسعه مداوم بلاک چین نئو، آینده این ارز را در زمانی که تقاضا به طور ناگهانی افزایش می‌یابد، امن نگه می‌دارد.

 

• تمرکز دقیق روی درست رعایت شدن قوانین

به دلیل تمرکز دقیق روی درست رعایت شدن قوانین توسط پلتفرم نئو، همه اشخاص یا کسب و کارها و نهادهای مختلف در این پلتفرم دارای هویت دیجیتال مخصوص به خود هستند و افراد به راحتی می‌توانند به این ارز اعتماد داشته‌باشند.

 

تا چه حدی می‌توان به امنیت ارز دیجیتال  NEO  اعتماد کرد؟‌

در بلاک چین نئو تعداد بسیار زیادی تراکنش‌ پردازش می‌شود و امنیت شبکه و سرعت آن هم بسیار بالاست‌. برخورداری از دو رمز ارز بومی به نام‌های GAS و  NEO  یکی دیگر از دلایل منحصر به فرد بودن این ارز دیجیتال محسوب می‌شود. عملکرد فوق ‌العاده، ویژگی ‌های خاص و منحصر به فرد، داشتن تیم توسعه ‌دهنده و سیستم امنیتی پرقدرت و برخورداری از بهترین و ماهرترین برنامه ‌نویس‌ها و عملکرد رضایت ‌بخش آن‌ها‌، داشتن یک محیط یا پلتفرم متن باز، عدم نیاز به پرداخت هزینه، همگی نشان‌ دهنده قابل اعتماد بودن و امن بودن ارز دیجیتال نئو است.

 

ارز دیجیتال نئو چیست؟

ارز دیجیتال  NEO  چه کاربردهایی دارد؟

 پلتفرم نئو  NEO  کاربردهای گوناگونی دارد و با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا DApp را ساخت. توافق‌نامه‌های موجود در این اپلیکیشن‌ها در داخل آن‌ها کدنویسی شده‌اند. برای اجرای توافق‌نامه‌های کدنویسی شده این برنامه‌ها، بین دو طرف قرارداد هوشمند، سیستم‌های دولتی مرکزی شبکه هیچ دخالتی ندارند و این کار توسط اسمارت کانترکت‌ها انجام می‌شود. اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز برای بهبود قابلیت ردیابی و اجرای قراردادها به صورت شفاف کاربرد زیادی دارند. بعد از این که یک کانترکت اجرا شد به هیج وجه نمی‌توان آن را متوقف کرد یا تغییر داد. کدنویسی نیز با زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون، جاوا، سی شارپ روی نئو  NEO  انجام می‌شود. ارائه یک پلتفرم غیر متمرکز، مطمئن، قابل اعتماد و امن توسط شبکه ارز دیجیتال نئو برای دیجیتالی کردن دارایی‌های افراد کاربرد دارد. این موضوع سبب می‌شود که پروتکل‌ها و هزینه‌های غیر ضروری در این فرآیند حذف شوند. از ارز دیجیتال  NEO  می‌توان برای انجام معاملات، انتقال دارایی دیجیتال، تبادل و خرید هم استفاده کرد. در واقع این شبکه این ارز باعث اتصال دارایی‌ها دیجیتال و فیزیکی می‌شود.

 

خرید و فروش ارز نئو به چه صورت است؟

برای خرید و فروش ارز نئو  NEO  که در ایران به اتریوم چینی معروف است، از کیف پول‌ های دیجیتالی متنوع پشتیبانی کننده از توکن‌ های  NEO  استفاده می‌شود. کیف پول‌های ارز دیجیتال  NEO  عبارتند از:

کیف پول  NEO n Wallet کیف پول  NEO – GUI کیف پول Morpheus و کیف پول موبایل NEO  APP  برای دسترسی به این  فعلا فقط صرافی کوینکس است که ایران را تحریم نکرده پس در صرافی کوینکس ثبت نام  کنید و شروع به خرید و فروش ارز نئو کنید.

 

عوامل موثر بر قیمت ارز نئو چیست؟

ترندهای بازار ارزهای دیجیتال تاثیر به‌سزایی روی قیمت ارز نئو  NEO  دارند. به عنوان مثال با کاهش قیمت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال، مطمئنا قیمت همه آلت کوین‌ها از جمله ارز نئو هم ارزان خواهد شد. علت این امر، ترس معامله‌گرها از کاهش قیمت‌هاست. آن‌ها دارایی‌ها خود را قبل از این‌که ببشتر ضرر کنند، می‌فروشند. ارز دیجیتال  NEO  هم درست مانند سایر ارزهای دیجیتال، از ثبات قیمت برخوردار نیست و فراز و فرودهای زیادی دارد. طراحی  NEO  به گونه‌ای است که با قوانین کشور چین مطابقت دارد‌ و اجرای هر قانونی در کشور چین قیمت این ارز را با تغییر روبرو می‌کند.

ارز دیجیتال نئو چیست؟

ارز دیجیتال  NEO  چه مزایایی دارد؟

تبدیل دارایی‌ها به دارایی دیجیتال غیرمتمرکز، شفاف و قابل اعتماد، یکی از مهم‌ترین مزایای نئو به شمار می‌رود. با استفاده از پلتفرم نئو می‌توان بین آواتار دیجیتالی و دارایی‌های فیزیکی، پیوند برقرار کرد و به طور قانونی به محافظت از اموال خود پرداخت. افراد و سازمان‌های مختلف می‌توانند با کمک اطلاعات کلیدی و قابل تایید برای خود هویت دیجیتال ایجاد کنند. مزیت مهم دیگری که برای این ارز می‌توان نام برد، ایجاد قراردادهای هوشمند با ویژگی‌هایی مانند ایزوله و غیر قابل برگشت بودن و قابلیت ردیابی بر اساس کد منبع شبکه‌ است‌.

 

نئو  NEO  چه فرقی با اتریوم دارد؟

اتریوم یک رمز ارز غیر متمرکز است؛ در حالی که نئو( NEO ) عمومی و پلتفرم آن به صور کامل تحت نظر آن‌چین است. تعداد رمز ارزهای اتریوم یک عدد است؛ اما نئو دو رمز ارز به نام های GAS و  NEO  دارد. در ارز اتریوم با ارتقا شبکه بلاک چین و تایید نشدن آن، یک انشعاب موازی به نام فورک با شبکه ایجاد می‌شود؛ اما در نئو چنین چیزی وجود ندارد. تعداد ارزهای نئو در بازار 100 میلیون توکن است؛ اما اتریوم تعداد نامحدودی دارد.

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی راجع به ارز دیجیتال  NEO  نئو در اختیار شما قرار دهیم. این رمز ارز رقابت تنگاتنگی با رمز ارز اتریوم دارد. بعد از آشنایی با ویژگی‌های این رمز ارز حتما متوجه شدید که نئو نه‌تنها برای مردم چین بلکه برای دولت‌های و مردم دیگر جهان نیز گزینه‌ای قابل اعتمادی محسوب می‌شود‌. افرادی که قصد خرید و فروش  NEO  را دارند، می‌توانند به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر کوینکس  مراجعه کنند. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مطلب راضی بوده‌باشید.

جدیدترین مطالب سایت