استراتژی مقدماتی هنگام ریزش بازار رمزارزها

مجموعه : رپورتاژ آگهی
استراتژی مقدماتی هنگام ریزش بازار رمزارزها

اکثر مردم در حین تصادف یا هیچ کاری انجام نمی‌دهند (فلج می‌شوند) یا کارهای احمقانه انجام می‌دهند (مثل تسلیم شدن). ریزش بازار همانند یک تصادف می‌تواند باعث سردرگمی شود چرا که افراد در آن عکس العمل‌های متفاوتی دارند.

 

قبل از ریزش همه معامله گران آرزوی قیمت‌های ارزان را دارند اما وقتی واقعا این اتفاق می‌افتد، احساس می‌کنند که در جهنم گیر افتاده‌اند. این بدترین ترس هر معامله‌گر ارز دیجیتال است. ریزش قیمت و کندل‌های قرمز پیاپی خواب شبانه را از شما می‌گیرد. غافل از اینکه ریزش بازار نیز بخشی از چرخه بازار است.

 

سقوط یا ریزش قیمت در همه بازار‌ها ممکن است اتفاق بیفتد. گاهی نیز مانند سال ۲۰۰۸ همه بازارها همزمان سقوط می‌کنند. با این حال یکی از بهترین فرصت‌ها برای خرید ارز دیجیتال، استفاده از همین اصلاح قیمت‌ها است اما باید این خرید را به یک خرید استراتژیک تبدیل کنید.

 

بازار رمزارزها از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۹، شاهد چرخه‌های صعودی و نزولی زیادی بوده‌ است. در حالی که درست است که هر افت بازار تا کنون با بهبود و رشد قابل توجهی همراه بوده است، دوره‌های ریزشی باز می‌تواند برای معامله گران مبتدی و حتی با تجربه، سخت و استرس‌زا باشد. برخی از مواردی که به شما کمک می‌کند در بازار ریزشی عملکرد بهتری داشته باشید در ادامه توضیح داده شده است.

 

دچار فومو نشوید

داشتن اطلاعات در مورد آخرین اخبار حوزه رمزارزها مهم است اما پیگیری وسواس گونه و اطلاعات بیش از حد، گاهی به ضرر شما تمام می‌شود. به خصوص هنگامی که بازار ریزشی است، پیگیری بیش از حد اخبار ممکن است منجر به این شود که نتوانید به احساسات خود غلبه کنید و معاملات درست و به موقع را انجام دهید.

 

FOMO که به معنای ترس از دست دادن بوده، در مورد تمایل یک معامله‌گر پس از دیدن اقدامات قیمتی مثبت یا اخبار، برای خرید است. گاهی اوقات یک معامله‌گر چنان در جو اخبار مثبت و افکار واهی خود قرار می‌گیرد که بدون توجه به شاخص‌ها خرید خود را انجام داده و اغلب دچار ضرر می‌شود.

 

برای اینکه فومو نشوید به یاد داشته باشید که هیچ کس نمی‌تواند آینده را پیش بینی کند و توصیه هیچ فردی بهتر از تحقیق و تحلیل خودتان نیست. چرا که در برخی موارد، اینفلوئنسرها بخاطر منافع شخصی خود FOMO ایجاد می‌کنند و بازار را در جهت معینی دستکاری می‌کنند. بنابراین هنگام اطلاع از آخرین به‌روزرسانی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، همیشه برای تایید تحلیل خود از چندین منبع استفاده کنید.

 

استراتژی مقدماتی هنگام ریزش بازار رمزارزها

فرصت‌ها را ببینید

حتی زمانی که بازار ارز دیجیتال در حال ریزش است، اگر بدانید به دنبال چه مواردی باشید، فرصت‌هایی وجود دارد. در واقع زمانی که دیگران زمستان تاریک و سرد ارزهای دیجیتال را می‌بینند، سرمایه گذاران با تجربه فرصت‌های جدیدی را می‌بینند تا رمزارزهای مورد علاقه خود را با تخفیف خریداری کرده و به سود برسند.

 

خرید در کف قیمت

خرید در کف قیمت، روشی محبوب برای معامله‌گرانی است که ارزهای دیجیتال را پله پله خریداری می‌کنند و زمانی که قیمت ارز از قیمت خریداری شده پایین‌تر آمد، با خرید بیشتر، میانگین کلی خرید خود را پایین می‌آورند.

همچنین در یک روند نزولی، با وجود نوسانات بازار، سقف‌ها و کف‌های قیمتی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها معامله‌گرانی که مهارت‌های تحلیل تکنیکال خود را تقویت کرده‌اند، می‌توانند حرکت‌های کوتاه مدت را پیش بینی کرده و با خرید در قیمت‌های کم و فروش در قیمت‌های بالاتر به سوددهی برسند. برای مثال با تحلیل تکنیکال شیبا، پیش بینی می‌کنید این ارز کاهش قیمت بیشتری داشته باشد بنابراین در هر یک از اصلاح قیمت ها، مقداری از آن را خرید می‌کنید وبعد در افزایش قیمت‌ها به فروش می‌رسانید.

 

هولد کردن

نگهداری برای دوره‌های طولانی تا به امروز یک استراتژی اثبات شده بوده و بیت کوین به عنوان موفق‌ترین دارایی دهه گذشته شناخته شده است. در طول سال‌ها، ارزهای دیجیتال برتر در بلندمدت همواره روند صعودی داشته‌اند. حتی اگر قیمت‌ها به دلیل اصلاح موقت بازار یا یک بازار نزولی در حال کاهش باشند، تاریخ نشان می‌دهد که احتمالاً قیمت‌ها در نهایت افزایش می‌یابند.

معمولا نگهداری سرمایه از ۳ تا ۵ سال هولد یا سرمایه‌گذاری بلندمدت شناخته می‌شود. چنانچه به رشد یک پروژه در بلند مدت اعتقاد دارید و همه جوانب آن را بررسی کرده اید، هنگام ریزش بازار احساسات خود را کنترل کنید و از فروش رمزارزهای خود با قیمت پایین صرف نظر کنید. اگر از ابتدا استراتژی بلند مدت داشته اید، به آن پایبند بوده و زودتر از موعد رمزارزهای خود را نفروشید.

 

سود بیشتر با استیکینگ ارزها

فعالیت‌هایی مانند استیکینگ که در آن ارز دیجیتال خود را برای کسب پاداش برای مدت‌های متفاوت قفل می‌کنید، یکی از روش‌هایی است که باعث می‌شود حتی در بازار نزولی هم سرمایه شما افزایش یابد. برای مثال شما می‌توانید با خرید ترون یا خرید بایننس کوین، با استفاده از کیف پول تراست یا صرافی بایننس این ارزها را استیک کرده و سود سالیانه آن‌ها را دریافت کنید.

استراتژی مقدماتی هنگام ریزش بازار رمزارزها

معاملات مارجین دو طرفه

مشکل واقعی معاملات این است که در لحظاتی مانند سقوط بازار، شما مطلقاً کنترلی بر وضعیت ندارید. برای اینکه یک معامله‌گر خوب باشید، به سال‌ها تجربه و دانش نیز نیاز دارید. اگر یک فرد حرفه‌ای هستید، می‌توانید هم از ریزش‌ها و هم از افزایش قیمت‌ها به پول برسید. البته معاملات مارجین دوطرفه تنها برای افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود. زیرا ترید به خصوص در بازار نزولی، می‌تواند یک فعالیت بسیار پرخطر باشد و سرمایه گذاران باید اهدافی را تعیین کنند که منجر به حداقل رساندن ضررهای احتمالی و دستیابی به سودهای خوب باشد.

 

بهترین استراتژی میانگین کم کردن

اگر فکر می‌کنید که ارزش یک ارز دیجیتال در نهایت افزایش خواهد یافت، روش میانگین هزینه دلاری DCA چه در بازار صعودی و چه نزولی کارساز است! سرمایه‌گذاران می‌توانند از این استراتژی که به معنای خرید یا فروش مقادیر کم در فواصل زمانی منظم است، استفاده کنند. این استراتژی می‌تواند به تریدر کمک کند تا از معامله احساساتی دور بماند.

 

سخن آخر

قبل از اینکه احساساتی شده و به سرنوشت خود لعنت بفرستید که چرا من؟! سعی کنید دلایل سقوط قیمت را پیدا کنید. به عنوان مثال، یکی از دلایل اصلی سقوط اخیر کریپتو، افزایش نرخ بهره بوده است. با افزایش نرخ‌ها، سرمایه‌گذاران تمایل دارند از دارایی‌های پرخطر، مانند ارزهای دیجیتال، دور شده و به سرمایه‌گذاری‌های با نوسان کمتری مانند اوراق قرضه بروند. همراه با آن، عدم اطمینان اقتصادی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و بحران سریلانکا نیز به کاهش عمومی بازار کمک می‌کند. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است روش‌های دیگر سوددهی این بازار را پیدا کرده و ضرر خود را کاهش دهید.

 

جدیدترین مطالب سایت