استفاده نخ اکریلیک و پروپیلن در تولید فرش ماشینی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
استفاده نخ اکریلیک و پروپیلن در تولید فرش ماشینی

استفاده نخ اکریلیک و پروپیلن در تولید فرش ماشینی

تولید نخ فرش ماشینی نقش مهم و موثری در کیفیت، زیبایی و دوام فرش دارد و یکی از عوامل تعیین کننده قیمت فرش ماشینی است. برای نخ پرز در فرش، از نخ های مختلفی استفاده می شود که می تواند بر کیفیت و قیمت فرش تاثیر بگذارد. امروزه در بسیاری از برندهای معتبر، استفاده نخ اکریلیک و پروپیلن در تولید فرش ماشینی استفاده می شود.

در صورتی که قصد خرید بهترین فرش ماشینی با نقش های بی نظیر از فروشگاه اینترنتی دیجی فرش را دارید، می توانید با کارشناسان متخصص آن در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را متناسب با سلیقه و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید، دریافت کنید.

 

نخ اکریلیک چیست؟

نخ اکریلیک ، الیاف مصنوعی ساخته شده از فرآورده های نفتی هستند. فرش های ماشینی که از نخ اکریلیک ساخته شده اند، سبک بوده و الیافی شبیه نخ پشمی دارند. از ویژگی های نخ اکریلیک می توان به رنگ پذیری، قابلیت شستشو و ضد حساسیت آن اشاره کرد. نخ اکریلیک همچنین مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی، روغن و نور خورشید دارد.

 

تشخیص فرش اکریلیک

برای شناسایی و تشخیص فرش اکریلیک باید به چند نکته توجه کرد. این نوع از فرش های ماشینی، عمر و دوام بالایی دارند. فرش تولید شده با نخ اکریلیک در حین استفاده، کمتر تغییر می کند. در مقابل، سایر فرش ها در طول زمان تغییرات قابل توجهی مانند کوتاه شدن یا کج شدن دارند. همانطور که گفته شد نخ اکریلیک در برابر نور خورشید مقاوم است و تغییر رنگ نخواهد داد.

 این ویژگی باعث می شود که فرش های اکریلیک با دیگر فرش هایی که به مرور زمان رنگ می بازند، متفاوت باشد. ضمن آنکه این نوع از فرش ماشینی، مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد و می تواند چند دقیقه در برابر حرارت مقاومت کند. یکی دیگر از ویژگی های فرش اکریلیک این است که پس از مدتی استفاده فرسایش نمی یابد. اما در سایر فرش ها مانند فرش های پلی استر پس از مدتی دچار مشکل می شوند.

استفاده نخ اکریلیک و پروپیلن در تولید فرش ماشینی

خرید فرش 1200 شانه

فرش های ماشینی حدود 50 سال پیش وارد ایران شد. به دلیل تقاضای زیاد فرش در ایران و گرانی فرش دستباف، فرش ماشینی خیلی زود رواج پیدا کرد. تولید انبوه فرش ماشینی از دهه 60 آغاز شده است. چندین کارخانه بزرگ، محصولات خود را روانه بازار کردند و همانطور که قبلا ذکر شد به دلیل قیمت پایین و شباهت آنها به فرش دستباف، استقبال خوبی از این فرش ها شده و خرید فرش وینتیج اکنون یکی از محبوب ترین نوع فرش ماشینی محسوب می شود.

 

تکنولوژی و تنوع الیاف

فرش ماشینی را می توان از طریق فناوری ها، مواد و تراکم های مختلف فرش ساخت. به طور کلی، فرش هایی که از اکریلیک تهیه شده است، دارای محبوبیت بالایی است. نخ اکریلیک شباهت زیادی به الیاف طبیعی (پشم) دارد، دوام و کیفیت بالایی نسبت به سایرین دارد و آن را به یک پارچه فرش خوب تبدیل می کند، اگرچه فرش های اکریلیک به دلیل تکنولوژی و تنوع الیاف، کمی گرانتر از سایر انواع فرش هستند.

 

علاوه بر فرش های صد در صد اکریلیک، ترکیب اکریلیک و پشم یا پلی استر نیز رایج است. این را باید در نظر داشت که پشم‌ های طبیعی گران‌ تر از الیاف مصنوعی هستند، بنابراین در فرش ‌های ماشینی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

از دیگر الیاف مصنوعی که در تولید فرش های ماشینی کاربرد دارند، شامل پلی پروپیلن و پلی استر یا ابریشم مصنوعی هستند. پلی استر ظاهری براق به فرش می دهد و آنها را شبیه فرش های ابریشمی می کند و از آنجایی که دارای پرز کم مانند فرش های اکریلیک و پشمی است، علیرغم ماندگاری کمتر در مقایسه با سایر نخ های به کار رفته در فرش ماشینی، در بین برخی افراد محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

 

شین و تراکم

دو عامل مهم دیگر در فرش ماشینی تراکم و شین هستند. شین، به تعداد گره ها در هر متر مربع از عرض فرش اطلاق می شود. مثلا فرشی با شین 1000 یکی از نمونه فرش های تولید شده است؛ بنابراین فرش 3*4 متر مربع، دارای عرض فرش 3000 گره می باشد.

تعداد گره‌ های عرض نیز توسط شین ‌های فلزی بافندگی فرش تعیین می‌شود. تراکم نیز به تعداد گره ها در هر متر مربع از طول فرش اطلاق می شود. به طور کلی تعداد گره های طول، بیشتر از گره های عرض است. همانطور که در فرش با تراکم 2000 و ابعاد 2*3 طول فرش 6000 گره است.

 

دوام

فرش های ماشینی نسبت به الیاف و نحوه نگهداری از آنها، عمدتا تا 30 سال عمر می کنند. جلوگیری از خیس شدن این فرش ها و شستشوی صحیح، باعث افزایش طول عمر می شود.

 

الگوها

در ابتدا، نقش ‌های قالی ‌های ماشینی، از فرش های دست ‌بافت الهام می‌گرفتند که اصرار بر مدالیون و گوشه‌های ترنج  بود. با گذشت زمان و تغییر سلایق و علاقه مردم، به همراه تنوع فرش در دیگر کشورها همچون بلژیک و ترکیه، نقوش فرش ماشینی نیز تغییر کرد.

لازم به ذکر است که نقوش مدرن فرش که شامل اشکال هنری، هندسی و یا حتی شخصیت های کارتونی می باشد، این روزها محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. اگرچه فرش ‌های ماشینی با طراحی مدرن رو به گسترش است، اما طرح‌ های سنتی به‌ ویژه طرح‌ های فرش دستباف شرقی، مشتریان خاص خود را دارد. این را باید اشاره کرد که همواره طرح های اصیل ایرانی شهرت جهانی دارند.

 

استفاده نخ اکریلیک و پروپیلن در تولید فرش ماشینی

فرش ماشینی مدرن

علاوه بر فرش‌های ماشینی سنتی که با استانداردهای دست ‌بافت تولید می ‌شوند، فرش ‌ماشینی مدرن با اشکال، نقش ‌ها و کیفیت‌ های متنوع به بازارهای جهانی عرضه می شود. به عنوان مثال، فرش هایی با الیاف بلند و نامرتب تولید می شوند که برای دکوراسیون مدرن در مکان های خاص کاربرد دارند.

 

کیفیت فرش ماشینی

فرش های ماشینی متفاوتی که دارای کیفیت های مختلفی می باشند، جهت کاربردهای متنوعی تولید می شود. استفاده از الیاف مرغوب برای فرش و همچنین کنترل کیفیت در فرآیند ساخت و از همه مهمتر رعایت روش های استاندارد نگهداری فرش، منجر به ماندگاری بیشتر و کیفیت فرش ماشینی بهتری می شود.

 

خرید اینترنتی فرش ماشینی

در صورتی که قصد خرید اینترنتی فرش را دارید، لازم است که بدانید که ویژگی های فوق العاده فرش ماشینی چیست تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

نوع فیبر:

با پیشرفت تکنولوژی، نخ های هیت ست در قالی بافی به میزان قابل توجهی افزایش یافت. این نوع نخ به دلیل فرآیند تولید، پرز کمتری دارد. بهترین نوع نخ هیت ست، عملیات حرارتی اکریلیک است. این نخ ها در برابر گرما، سرما، گرد و غبار، نور خورشید و رطوبت مقاومت دارند. لازم به ذکر است که نوع نخ مورد استفاده در اکثر فرش های ماشینی، اکریلیک هیت ست می باشد.

 

نوع دستگاه بافندگی:

در گذشته ماشین های تولیدی فرش فقط قادر به بافت فرش کم تراکم بودند، اما فرش هایی با تراکم بالا نیز به مرور زمان تولید می شد. شانه، در واقع همان تعداد حاشیه در هر متر عرض فرش ماشینی است و تراکم مربوط به فشردگی الیاف فرش می باشد. هر چه تراکم فرش بیشتر باشد؛ کیفیت و دوام بالاتر خواهد بود.

 

شانه و تراکم زیاد نیز بر زیبایی و ظرافت طرح و نقش فرش تأثیر می گذارد. بنابراین اگر دقت کنید متوجه می شوید که فرش های 1200 شانه زیباتر و براق تر از فرش های کم تراکم هستند. این فرش ها به عنوان محصولاتی لوکس محسوب می شوند که دارای رنگ های متنوع هستند و با بهترین کیفیت الیاف بافت می شوند.

 

بنابراین، در هنگام خرید اینترنتی، فرش هایی را انتخاب کنید که دارای برچسب و مشخصات فرش در پشت باشند تا بتوانید با اطمینان انتخاب کنید. باید بدانید که اغلب فرش ها در ابتدا پرزهای زیادی دارند و این اصلا جای نگرانی نیست.

 

اما با گذشت زمان، باید میزان پرز فرش را کاهش داد. مقدار پرز در یک فرش ماشینی عالی به تدریج کاهش می یابد. در غیر این صورت الیافی که در آن به کار می رود در آن ضعیف است. همچنین هنگام خرید فرش می توانید با لمس فرش میزان پرز و خاب آنرا بررسی کنید.

استفاده نخ اکریلیک و پروپیلن در تولید فرش ماشینی

فرش طرح افشان

فرش طرح افشان که از تولیدات ممتاز کارخانه فرش کاشان می باشد، در تراکم 3600 و در اندازه های شش، نه و دوازده متری تولید می شوند و در اختیار مردم قرار می گیرند. در این نوع از فرش، از نخ اکریلیک استفاده می شود و دارای دوام و زیبایی قابل وصفی است.

 

این برند معتبر فرش در دنیا، از استانداردهای داخلی و بین المللی برخوردار است و یکی از شرکت های مهم در صادرات فرش به دیگر کشورها می باشد که تنوع محصولات را در تولیدات خود، به حداکثر ظرفیت نیز می رساند.

این نوع از فرش طرح افشان ، یکی از پرطرفدارترین طرح های فرش ماشینی در فرش کاشان است که با قیمتی مناسب در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود. می توانید در میان محصولات متنوع این کارخانه معتبر، فرش های طرح افشان 1200 شانه، 1000 شانه و 700 شانه را در بیست طرح مشاهده کنید.

 

این کارخانه با قدمت طولانی در تولید فرش ماشینی، با ارائه مدل و طرح افشان در کیفیتی بالا می تواند سهم بالایی از بازارهای جهانی را از آن خود کند.

 

این طرح، دارای تراکم 3600 بوده و 1200 شانه می باشد که از نخ اکریلیک تولید می شود و دارای بافتی ریز و ظریفی است که ضد حساسیت نیز می باشد. قابلیت تولید نخ به صورت هیت ست در این نوع از فرش، باعث می شود که به سادگی تمیز شوند و کثیفی را به خود نگیرد. این یکی از فرش های استاندارد است که در تمامی دنیا، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

مزیت بهره مندی از نخ مرغوب

استفاده از نخ مرغوب در تولید فرش ماشینی طرح افشان، نام و اعتبار بالایی را بدست می آورد که باعث می شود مرغوبیت این نوع از فرش ماشینی را دو چندان نماید. ضمن آنکه طرح های این فرش های 1200 شانه، مطابق با نقوش فرش های ابریشمی دستبافت ایرانی اصیل است که زیبایی و شکوه بالایی را به آن می بخشد.

این طرح های ناب که تماما از نخ های اکریلیک تولید می شوند، به عنوان هنر اصیل ایرانی در تمامی دنیا مطرح است و نام ایرانیان را همواره در تمامی دنیا به رخ می کشد. می توانید از میان طرح های افشان 700، 1000 یا 1200 شانه گل برجسته، مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید و خرید نمایید.

 

خرید از شهر فرش

می توانید برای خرید انواع فرش ماشینی از شهر فرش اقدام نمایید. فرش هایی با طراحی و نقوش منحصر به فرد و زیبایی را متناسب با دکوراسیون منزل خود، انتخاب نمایید. با خرید از شهر فرش، که از جمله فروشگاه های معتبر و تخصصی فروش فرش است که با قدمتی هشت ساله در این حوزه فعالیت داشته و فرش های کلاسیک، دستبافت و ماشینی را جهت پخش و توزیع در بازارهای داخلی و خارجی تولید می نماید.

ضمن آنکه با واردات فرش های فانتزی از کشورهایی همچون هند و ترکیه، تنوع فرش های ماشینی را بالا می برد و حق انتخابی بسیار زیاد را برای مشتریان فراهم می کند. در این فروشگاه، کیفیت بالا به همراه قیمتی مناسب و شرایط فروش متنوع ایجاد می گردد. خرید از این فروشگاه بزرگ و معتبر را که از سال 1392 فعالیت خود را شروع نمود، آسان تر می کند.

 

استفاده نخ اکریلیک و پروپیلن در تولید فرش ماشینی

فروشگاه اینترنتی دیجی فرش

یکی از فروشگاه های اینترنتی که قادر است با عرضه برندهای معتبر و فعال ایرانی، اعتبار بالایی را کسب نماید، فروشگاه آنلاین دیجی فرش است که فرش هایی با طراحی های متنوع و با کیفیت بالا را عرضه می کند.

هدف این فروشگاه، ایجاد شرایطی راحت برای خرید انواع برندهای فرش است. این نوع خرید همراه با تضمین قیمت و کیفیت همراه بوده و از اولویت های آن به شمار می آید. کافی است از دسته بندی های مختلف این سایت، فرش مورد نظر خود را جستجو کرده و برای خرید آنلاین آن اقدام کنید. ضمن آنکه می توانید به راحتی، پیش از خرید فرش، با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.

در نظر داشته باشید که در این فروشگاه، می توانید بدون حضور واسطه و به صورت مستقیم فرش دلخواه خود را با بهترین قیمت خرید کنید.

جدیدترین مطالب سایت