انواع روش‌های چاپ سی دی و مزایای آنها

مجموعه : رپورتاژ آگهی
انواع روش‌های چاپ سی دی و مزایای آنها

روش‌های چاپ بر روی DVD و CD

روش‌های زیادی برای چاپ روی CD و DVD وجود دارد. اگر می‌خواهید بهترین روش چاپ سی دی را استفاده کنید، بهتر است یکی از دو روش چاپ لیبلی یا چاپ مستقیم را امتحان کنید. در این بخش این دو روش را بررسی می‌کنیم.

 

چاپ لیبل یا همان برچسب و چسباندن آن روی دیسک

در این نوع از چاپ، چاپ بر روی لیبل‌های پشت چسب دار چاپ شده که در اندازه CD چاپ می‌شوند. جنس متداول کاغذها در این نوع چاپ، ورق گلاسه است. پس از رایت CDمی‌توان این برچسب‌ها را روی سطح آن چسباند. یکی از مزایای مهم چاپ لیبلی، کیفیت بالای آن است. به خاطر انتخاب کاغذ گلاسه می‌توان از طرح‌های رنگی جذاب‌تری نیز استفاده کرد.

 

روش چاپ مستقیم روی دیسک های پرینتیبل

بهترین روش چاپ سی دی، چاپ مستقیم روی سی دی یا دی وی دی است. در این روش به طور مستقیم روی سطح دیسک طرح را چاپ می‌کنند. برای این نوع چاپ باید سخت‌افزار مورد نیاز را در اختیار داشت؛ یعنی خود دیسک و دستگاه چاپ CD. جنس CD باید در این روش، از نوع قابل چاپ پرینتیبل (Printable) باشد. روی این نوع دیسک‌ها سفید و شبیه یک کاغذ است. شما می‌توانید کار چاپ خود را به شرکت‌های معتبر چاپ CD و DVD بسپارید تا پس از رایت DVDخود بتوانید بهترین طرح را روی آن چاپ کنید.

 

مزایای انواع روش تکثیر سی دی و دی وی دی

در حال کلی برای انجام چاپ بر روی سی دی دو را وجود دارد. روش به چاپ دیجیتالی معروف است. در این روش هزینه برای شما کمی بالا است ولی کیفیت چاپ بسیار عالی است. با این حال با توجه به شرایط قیمتی، استفاده از این روش برای تیراژ بالای ۱۰۰۰ عدد توصیه نخواهد شد. روش دوم که برای چاپ CD به کار می‌رود چاپ استمپر است. در این روش عملیات چاپ DVD و رایت آن به صورت همزمان انجام می‌شود که به همین علت برای چاپ در تعداد بالا از آن استفاده می‌شود. به صورت کلی استفاده از روش استمپر برای تیراژهای پایین توصیه نمی‌شود زیرا مدت زمان لازم برای آماده شدن چاپ بیشتر خواهد بود.

انواع روش‌های چاپ سی دی و مزایای آنها

با توجه به اینکه رایت CD نیز همزمان با چاپ انجام می‌شود، برای کارهای با تیراژ بالا حتما از این روش چاپ منحصر به فرد استفاده می‌شود. در صورتی که رایت DVD را با این روش انجام دهید، نقره‌ای شدن پشت سی دی به خوبی مشهود است و به آن جلوه بسیار زیبایی خواهد داد. با توجه به ویژگی‌های خاصی که در روش‌های مختلف چاپ وجود دارد، بهتر است که از بین آن‌ها بهترین روش را برای خود برگزینید و سفارش لازم را به چاپخانه بدهید.

 

بهترین خدمات چاپ و رایت لوح‌های فشرده را از کجا دریافت کنیم؟

با توجه به حساسیت و تخصصی بودن حوزه چاپ، مخصوصا چاپ برروی انواع سی دی و دی وی دی پیشنهاد می‌شود برای چاپ CD و یا چاپ DVD های مورد نظر خود به متخصصین این حوزه مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

 

برای این کار شما نیازمند رایت CD و رایت DVDهای خود را با کیفیت بالا و همچنین چاپ برروی این لوح‌های فشرده توسط یک مرکز چاپ مناسب و با تجربه می‌باشید. مرکز چاپ لاوین به عنوان برترین مجموعه چاپ و رایت انواع لوح‌های فشرده از سوی کارشناسان این حوزه می‌تواند شما را در هرچه بهتر شدن تبلیغات و یا محصولات خود در قالب لوح‌های فشرده کمک کند.

جدیدترین مطالب سایت