انواع سبک مبلمان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
انواع سبک مبلمان

انواع سبک های مبلمان در فروشگاه ها به قدری دارای تنوع هستند که شما را گیج خواهند کرد. ما در این مقاله انواع مبلمان را به ساده ترین روش ممکن و با تصاویر  توضیح خواهیم داد تا بتوانید سبک مبلمانی را که با دکوراسیون شما مطابقت دارد را به راحتی انتخاب کنید.

 

انواع سبک های مبلمان در فروشگاه ها به قدری دارای تنوع هستند که شما را گیج خواهند کرد.

 

ما در این مقاله انواع مبلمان را به ساده ترین روش ممکن و با تصاویر  توضیح خواهیم داد تا بتوانید سبک مبلمانی را که با دکوراسیون شما مطابقت دارد را به راحتی انتخاب کنید.

 

از منظر سبک طراحی، مبلمان را میتوان در سبک های زیر دسته بندی کرد:

مبلمان سبک کلاسیک (مبل استیل یا سلطنتی) (Classic)

مبلمان سبک  مدرن یا راحتی (Modern)

مبلمان سبک نئوکلاسیک (نیمه استیل) (Neo classic)

مبلمان سبک وینیج (vintage)

مبلمان سبک آنتیک (antique)

مبلمان سبک رترو (Retro)

مبلمان سبک آرت دکو (Art deco)

مبلمان سبک  سنتی (Traditional)

مبلمان سبک روستیک (Rustic )

مبلمان سبک فرانسوی (French furniture)

مبلمان سبک شابی شیک (Shabby Chic)

مبلمان سبک کانتمپروری (contemporary )

در ادامه به توضیبح تمامی این سبک ها خواهیم پرداخت.

 

انواع مبلمان سلطنتی (کلاسیک – Classic)

مبل های سلطنتی نسبت به انواع دیگر مبل دارای قدمت بیشتری میباشند. برای ساخت این نوع از مبلمان بهترین چوب های موجود در بازار مثل چوب گردو، راش، سفید، نراد و … استفاده می شود. مبلمان سلطنتی نسبت به دیگر مبل ها ارتفاع بیشتری دارند و سنگین تر نیز هستند.

 

مبل های سلطنتی ریشه اروپایی دارند و به همین دلیل تقسیم بندی آنها هم به همین مناطق اطلاق می شود.

 

مبلمان کلاسیک بی‌سابقه و جاودانه هستند، بنابراین هرگز از مد نمی‌افتند. مبلمان کلاسیک به معنای تاریخ است و میتوان گفت این سبک از مبلمان به منظور جلب توجه طراحی شده است.

 

انواع سبک مبلمان

 

مبل کلاسیک (سلطنتی) چه ویژگی هایی دارد؟

• رنگ ها: مبلمان و دکوراسیون منزل به رنگ های تیره مانند قهوه ای تیره، گیلاسی، فندقی، شکلاتی، زغالی و گردویی

• ماندگاری طولانی: مبلمان کلاسیک قوی و ماندگار است چرا که از چوب جامد ساخته شده است.

در استفاده از این مبلمان برای تجلی و نمای بیشتر باید فضای داخلی شما ماکسیمال، مجلل و باشکوه باشد.

مبلمان سلطنتی دارای منبت کاری های زیادی میباشد.

این مبلمان به دلیل زمان زیادی که برای آن صرف میشود یک اثر هنری محسوب میشود.

به دلیل استفاده از متریال های با ارزش استفاده شده در آن قیمت بالایی دارد.

 

اسم مبل های سلطنتی (کلاسیک)

مبل فرانسوی (پشت تخت فرانسوی)

کوئین آن

کمبل بک

چپندل

مبل مصری (پنجه شیری، خفاشی و …)

و …

 

انواع مبلمان مدرن (Modern)

مبلمان مدرن مبلمانی است که پس از قرن نوزدهم از جنبش مدرنیستی اوایل دهه 1900 بیرون آمد. مبلمان مدرن معمولا در مقیاس کوچکتری طراحی میشوند و مناسب قرارگیری در منازلی با متراژهای پایین تر هستند.بیشتر به دلیل استفاده از پالت های رنگی تک رنگ و موادی مانند استیل، وینیل، چرم و پلاستیک شناخته شده است. در کنار مبلمان مدرن شما قطعا نیاز به خرید میزناهارخوری مدرن نیز خواهید داشت.

 

انواع این مبلمان را میتوان در دسته بندی زیر قرار داد:

صنعتی

مینیمال

راحتی

مبلمان ال و …

انواع سبک مبلمان

 

مبلمان مدرن چه ویژگی هایی دارند؟

رنگ ها: مبلمان مدرن بیشتر در رنگ هایی مانند سفید، سبز، آبی، خاکستری و زرد موجود است. اما به طور کلی این سبک از مبلمان دارای تنوع رنگ فراوانی است.

ماندگاری طولانی: مبلمان مدرن ممکن است به اندازه مبلمان کلاسیک ماندگار نباشند، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند در آزمون زمان مقاومت کند.

منعطف بودن برای قرارگیری در هر متراژ از محیط

سادگی و راحتی در عین زیبایی

 

مبل نئوکلاسیک (neoclassic)

سبک نئوکلاسیک سبکی از مبلمان است که در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 پدیدار شد. به طور کلی، مبلمان نئوکلاسیک با استفاده از ستون‌ها، تذهیب، نقش برجسته‌های کلاسیک، تزئینات متوسط و روکش‌های ساتن قابل شناسایی است. معمولاً از چوب هایی مانند بلوط و گردو در مبلمان و همچنین روکش چوب ماهون استفاده می شد. در واقع میتوان گفت مبل نئوکلاسیک ترکیبی از مبل مدرن و کلاسیک میباشد برای افرادی که حد وسط این دو سبک را میپسندند.

انواع سبک مبلمان

مبلمان وینیج (vintage)

به مبلمانی گفته میشود که قدمتی بین 20 تا 70 سال دارند. ممکن است  این مبلمان حتی بازسازی هم شده باشند.. برخی از نشانه‌های وینتیج بودن مبلمان عبارتند از: رنگ ثابت، نداشتن پتینه، حکاکی‌های ماشینی،  پیچ‌ها یا میخ‌های مدرن.

مبلمان وینتیج به دکور شما فردیت و سبک می بخشند، شاید حتی فضایی”فوق العاده” ایجاد می کنند که در هنگام مبله کردن فضا حتی با المان های مدرن نمی توان به آن دست یافت.

 

مبلمان آنتیک (antique)

به مبلمانی کفته میشود که اصطلاحا عتیقه نام دارند و بالای 100 سال قدمت دارند.قیمت این مبلمان به نسبت سبک وینتیج خیلی بالاتر است این مبلمان به احتمال زیاد دست دوم، دست سوم و به بالا میباشند و ممکن است متعلق به فردی ارزشمند باشد که به دست شما رسیده است.. المان هایی مانند اتصالات چوبی، گیره های چوبی، دم کبوترهای برش دستی و میخ های سر گل رز معمولاً در مبلمان آنتیک یافت می شوند.

انواع سبک مبلمان

مبلمان رترو (Retro)

در دسته بندی مبلمان سبک قدیمی، مبلمان جدیدتر، به ویژه آنهایی که از دهه 1950 تا 1980 قدمت دارند، به طور کلی رترو در نظر گرفته می شوند.

این مبلمان به اشکال مدولار و هندسی عرضه می شوند که با اسپری رنگ آمیزی شده یا با رنگ های پاستلی پوشانده می شود.

مبلمان رترو به طور کلی ترندهای گذشته نزدیک را نشان می دهد که دیگر مد نیستند اما می توانند ارتباط عاطفی را با نسل قبلی ایجاد کنند.

سبک رترو فضایی را به تصویر می‌کشد که اگر مادربزرگتان در دهه‌های 1950 و 1960 زنده بود، ممکن بود  برای خانه‌اش انتخاب می‌کرد .

انواع سبک مبلمان

 

مبلمان آرت دکو (Art deco)

آرت دکو برای به تصویر کشیدن نگرش زرق و برق، تجمل، مدرنیته و ایمان به پیشرفت در نظر گرفته شده بود.

قطعات آرت دکو ممکن است شامل شیشه، کروم، آینه و پارچه براق باشد.

تراویس لندن، طراح داخلی و صاحب استودیو لندن می گوید: «آرت دکو مبلمانی است که با جزئیات هندسی و اشکال، چوب های عجیب و غریب، رنگ های جواهری، لاک، تزئینات آینه ای و تکه های فلزی براق مشخص می شود.

 

انواع سبک مبلمان

 

مبلمان سنتی (Traditional)

مبلمان “سنتی” به مبلمانی به سبک رایج در سلطنت ملکه ویکتوریا انگلیس که از 1837 تا 1901 حکومت می کرد اشاره دارد.

این سبک با کوسن های مخمل پرشده، پارچه های ظریف،  و چوب های تیره دست ساخته شده است. در ادامه به معرفی چند مدل از این سبک میپردازیم:

چیپندل: این سبک ویکتوریایی با خطوط مستقیم و تزئینات هنری شناخته می شود.

کواین آن: تزئینات استادانه این سبک ویژگی بارزیست که نشان میدهد زیر مجموعه سبک سنتی است.

شرایتون: این قطعات دارای پایه های ظریف و منبت های پیچیده هستند.

 

مبلمان روستیک (Rustic )

مبلمان روستیک نسبت به سبک های دیگر سبکی رسمی محسوب نمیشود.. سازندگان مبلمان روستیک به دنبال این هستند که احساسی گرم و خانگی را به تصویر بکشند. در این سبک از مبلمان ممکن است از پوست حیوانات یا چوب خام استفاده شود.

رنگ‌های گرم بر رنگ‌های تیره غالب هستند. مبلمان روستیک دارای خطوط ساده و بدون تزئین است.

 

انواع سبک مبلمان

 

مبلمان فرانسوی (French furniture)

مبلمان فرانسوی شامل پیچیده ترین مبلمان ساخته شده در پاریس برای پادشاه و دربار، اشراف و بورژواهای ثروتمند میباشد. در طرف دیگر مبلمان استانی فرانسوی ساخته شده در شهرهای استانی است که بسیاری از آنها مانند لیون و لیژ هویت فرهنگی خود را حفظ کرده اند.ویژگی‌هایی که معمولاً با مبلمان استانی فرانسوی مرتبط است شامل پایه‌های کابریول و کنده‌کاری ساده گوش‌دار است. صندلی های ناهار خوری اغلب دارای نقش و نگار گندمی هستند که منعکس کننده محیط اطراف کشور سازنده است.

 

مبلمان شابی شیک (Shabby Chic)

سبکی فرانسوی است که از خانه‌های شیک در حومه فرانسه سرچشمه می‌گیرد، اما شامل تغییر بیشتری در مبلمان است که نشانه‌هایی از استفاده روزانه را در مدت زمان طولانی نشان می‌دهد. حسی زنانه دارد، اما فاقد لطافت سبک فرانسوی است.

انواع سبک مبلمان

 

مبلمان کانتمپروری (contemporary )

مبلمان معاصر مبلمانی است که منعکس کننده ترندها و سبک های رایج فعلی در طراحی داخلی است. این سبک با سبک طراحی سنتی یا کلاسیک مخالف است. سبک معاصر همچنین می تواند از دوره ها و سبک های دیگر طراحی وام بگیرد. تفاوت اصلی بین سبک مدرن و کانتمپروری در این است که طراحی مبلمان مدرن به طور خاص به سبک معماری مربوط می شود که بین اوایل دهه 1900 و 1950 رایج بود، در حالی که طراحی مبلمان معاصر متعلق به دوره زمانی فعلی است.

انواع سبک مبلمان

 

آیسامبل برند برتر مبلمان

در صورتی که قصد خرید مبلمان در سبک های متفاوت، با طراحی به روز و متریالی عالی دارید پیشنهاد ما به شما بازدید از سایت آیسامبل و نمایشگاه های متعدد این برند در سراسر ایران است. آیسا با بیش از دو دهه تجربه در تولید مبلمان برندی نام آشنا در این صنعت است. نمونه ای از تولیدات این برند را در عکس زیر مشاهده میکنید.

 

جدیدترین مطالب سایت