7 نکته مهم برای اولین رابطه زناشویی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
7 نکته مهم برای اولین رابطه زناشویی

برای اینکه تجربه اولین رابطه زناشویی، برای شما و همسرتان که تازه عروس و داماد هستید، بهتر و بدون ناراحتی باشد، مواردی وجود دارد که باید آنها در نظر بگیرید.

 

داشتن رابطه جنسی برای اولین بار برای بسیاری از ما یک لحظه مهم است – این رابطه می تواند شما را به دنیای جدیدی وارد کند ، شما را به شریک زندگی خود نزدیک کند و درک عمیق تری از بدن خود و حتی شریک زندگی خود داشته باشد.

 

هرچند موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. برای اینکه این تجربه برای شما و همسرتان بهتر و بدون درد و ناراحتی باشد، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

 

1. اطلاعات کافی درباره رابطه جنسی داشته باشید.

خواه با خواهر و برادر بزرگتر یا با دوست یا پزشک درمورد رابطه جنسی، به عنوان فردی بالغ و باتجربه صحبت کنید و از منابع مطالعاتی مورد اعتماد کمک بگیرید. مطمئناً، ممکن است در حال حاضر بعضی از موارد را در ذهن خود احساس کنید اما بحث در مورد آن می تواند به روند تصمیم گیری عمیق تری کمک کند.

 

صحبت کردن در این مورد ممکن است در ابتدا کمی شما را بترساند و حتی برخی از سؤالاتی را که هنوز در مورد آنها فکر نکرده اید، ایجاد کند. مشکلی نیست ، صحبت کردن فقط به این معنی است که وقتی راه حل ها را پیدا کردید و از موانع عبور کردید ، بیشتر آماده خواهید شد.

 

2. آمادگی قبلی داشته باشید.

اگر کسی به شما گفته است که نیازی به تهیه چیزی ندارید و همه به طور طبیعی و بدون آمادگی وارد رابطه می‌شوند، آنها اشتباه می کنند. مطمئناً در هر موقعیتی که برای رابطه جنسی پیش بیاید، ممکن است ما آمادگی روحی و جسمی لازم را نداشته باشیم. در مورد مقاربت جنسی، روشهای محافظت، بیماریهای مقاربتی و اندامهای جنسی بخوانید. سپس ، اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی را که ممکن است نیاز داشته باشید، مانند کاندوم و ژل لوبریکانت، در دسترس داشته باشید. در مورد انواع ژل لوبریکانت و کاندوم‌های مختلف تحقیق کنید و محصولی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. برای انتخاب بهتری، می‌توانید از یک فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی یا داروخانه‌های آنلاین که امکان مقایسه فراهم است کمک بگیرید.

 

7 نکته مهم برای اولین رابطه زناشویی

3. رضایت خود و طرف مقابل را در نظر داشته باشید.

مهمترین قسمت در مورد رابطه جنسی – اولین بار ، آخرین بار یا هر زمان دیگر – رضایت است. رضایت باید مشهود بوده و مقاربت باید مشتاقانه اتفاق بیافتد. بعضی از افراد هستند که سعی می کنند رضایت خود را نادیده بگیرند یا با آن شوخی کنند. اگر در هر لحظه احساس ناامنی کردید، در تصمیم خود تجدیدنظر کنید. عدم رضایت به معنای نه و توقف رابطه جنسی است. پیش از شروع رابطه جنسی، مطمئن باشید که پارتنر شما، تصمیم شما را درک کرده و به آن احترام می گذارد.

 

4. اعتماد ایجاد کنید

چه سال‌های زیادی است که همسر خود را میشناسید و چه تازه چند ماه است که با وی آشنا شده‌اید، دانستن اینکه می توانید به این شخص اعتماد کنید ممکن است تجربه رابطه جنسی را برای شما بسیار بهتر و ایمن تر کند. شما در مورد سابقه فعالیت‌های جنسی خود به همسر خود جز در یک مورد، دیگر وظیفه پاسخگویی ندارید و آن، زمان و نتیجه آخرین مرتبه‌ای است که آزمایش بیماریهای مقاربتی را انجام داده اید.

 

متعاقب آن همسر شما باید بداند که اگر نتیجه هر یک از آزمایش‌های بیماری مقاربتی شما مثبت شده‌است آیا تحت درمان قرار گرفته اید؟ همچنین شما نیز باید موارد مشابه را از همسر خود بپرسید. بسیاری از بیماری‌های مقاربت جنسی مانند ایدز و زگیل تناسلی خفیف تا شدید، توسط یک متخصص طب پیشگیری، قابل تشخیص هستند تا از انتقال آن به افراد دیگر جلوگیری شود.

 

 گفتن اینکه این رابطه آیا اولین رابطه جنسی شما است یا خیر، کاملاً تصمیم شما است و شما می توانید با توجه به روحیات خود و همسر خود در این باره با طرف مقابل صحبت کنید اما هر دو طرف حق دارند از سلامت جنسی نفر مقابل خود اطمینان داشته باشند. با شریک خود در مورد انتظاراتش صحبت کنید ، انتظارات خود را نیز مطرح کنید. مطمئن شوید که هر دو از نظر تمایلات جنسی در یک سطح هستید.

 

7 نکته مهم برای اولین رابطه زناشویی

5. با پیش‌نوازی، رابطه را شروع کنید

شما ممکن است عصبی باشید و فقط بخواهید اولین دفعه رابطه خود را پشت سر بگذارید، اما از پیش‌نوازی غافل نشوید. زنان ممکن است با پیش نوازش کمی تحریک شوند، که منجر به روان شدن واژن به طور طبیعی می شود. اگر رطوبت کافی وجود داشته باشد، درد کمتری در حین رابطه حس خواهد شد. بدون روان کننده، ممکن است ناراحتی و درد را تجربه کنید و حتی به دلیل سایش، می تواند باعث بریدگی یا پارگی جزئی در واژن شود.

 

6. حرکات آکروباتیک را فراموش کنید

ممکن است وسوسه شوید که سعی کنید شریک زندگی خود را با برخی از موقعیت ها و ترفندهای سکسی تحت تأثیر قرار دهید. اما تا وقتی که آنها را قبلاً و در خلوت خود انجام نداده اید، نمی دانید از صحت انجام آنها مطمئن شوید اولین مرتبه رابطه جنسی، مطمئناً زمان مناسبی برای انجام حرکات پیش‌بینی نشده و غافلگیر کننده نیست و شما بهتر است در این مرحله، فقط به شناخت کافی از بدن و روحیات یکدیگر برسید و حرکات محیرالعقول را برای دفعات بعدی بگذارید.

 

7. بهداشت را فراموش نکنید

بهتر است قبل از شروع رابطه، ناخن‌های خود را کوتاه کنید. قبل از شروع دستان خود را به درستی بشویید. از کاندوم جدید برای هر فعالیت جنسی استفاده کنید، حتی اگر انزال نداشته باشید. زنان باید قبل و بلافاصله بعد از رابطه جنسی ادرار کنند تا احتمال عفونت ادراری را کاهش دهند. مردان برای دفع ادرار باید 15 دقیقه بعد از انزال صبر کنند. پس از پایان کار، مایعات ریخته شده روی بدن را با حوله یا دستمال مرطوب تمیز کنید.

جدیدترین مطالب سایت