این نکته بسیار مهم قبل ایمپلنت دندان (کاشت دندان) را بدانید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
این نکته بسیار مهم قبل ایمپلنت دندان (کاشت دندان)  را بدانید

امروزه پوسیدگی دندان یکی از بیماری‌های مزمن شایع به حساب می آید. پوسیدگی دندان در ابتدا علائم  ندارد و جز لکه های تیره درد یا ناراحتی خاصی به جا نمی گذارد. همین امر باعث پیشروی پوسیدگی، بدون اطلاع بیمار می شود.

 

 بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده مداوم از مسواک است اما کافی نیست. بهتر است برای حفظ هر چه بیشتر و بهتر دندان ها در برابر پوسیدگی هر ۶ ماه یکبار توسط دندانپزشک ویزیت شوید.

 

تشخیص پزشک

  اگر پوسیدگی به قدری پیشرفته باشد که دیگر حفظ دندان طبیعی ممکن نباشد به تشخیص پزشک دندان خارج می شود.

حال باید دندان و یا دندان های از دست رفته سریع جایگزین شود.

 استخوان های فک در واقع به عنوان پشتیبان دندان‌ها عمل می‌کنند. اگر دندان خارج شود و جای ریشه در بین استخوان های فک خالی شود این استخوان ها تحلیل می روند و کارایی ابتدایی خود را از دست می دهد.

 این تحلیل رفتگی زمانی بیشتر مشخص می‌شود که تعداد دندان‌های از دست رفته زیاد باشد، در این حالت کم کم صورت جمع می‌شود و لبها حالت فشرده پیدا می‌کنند، چون دیگر دندانی وجود ندارد که از تو رفتگی لب ها جلوگیری کند.

 

ایمپلنت دندانی چیست ؟

 کاشت ایمپلنت یک راه حل دائمی برای یک مشکل دائمی، مثل دست‌ دادن  دندان است.

 روز به روز به تعداد کسانی که روش ایمپلنت را برای جبران دندان از دست رفته خود انتخاب می کنند افزوده می شود. ایمپلنت از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با دندانهای طبیعی ندارد و حتی می‌تواند مرتب تر نیز باشد. تاثیر کلی ایمپلنت بر روی زیبایی چهره فوق العاده است.

 

این نکته بسیار مهم قبل ایمپلنت دندان (کاشت دندان)  را بدانید

بهترین متخصص ایمپلنت در تهران کیست ؟

 به جرات می توان گفت بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر امیر محمدی هستند. دکتر محمدی مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص پروتزهای دندانی و زیبایی و ایمپلنت می باشند.

 

 مراحل کاشت ایمپلنت

  اولین مرحله در کاشت ایمپلنت پس از انتخاب پزشک، جلسه مشاوره است.

 ابتدا یک جلسه به صورت مشاوره‌ای به پزشک مراجعه می کنید تا پزشک معالج با انجام معاینات و بررسی‌های لازم شما را در جریان روند درمان قرار دهد. از جمله مواردی که طی این جلسه بررسی می شود تراکم استخوان فک است.

 از این طریق پزشک متوجه می‌شود که:

آیا استخوان در شرایط مطلوب هست یا خیر؟

آیا تراکم به گونه‌ای هست که دربرگیرنده ایمپلنت باشد؟

اگر تراکم استخوان فک برای انجام ایمپلنت کافی بود ایمپلنت در جلسه بعدی قابل انجام است.

 ولی در صورتی که پزشک تشخیص دهد استخوان فک از تراکم کافی برخوردار نیست، ابتدا لازم است که پیوند استخوان فک انجام شود. پس از گذشت چند ماه و گذراندن دوران بهبودی سپس کاشت ایمپلنت انجام میشود.

کنترل سلامت لثه نیز از مواردی است که حتماً بررسی خواهد شد. وجود هرگونه عفونت در لثه  تطبیق ایمپلنت با استخوان فک را دچار مشکل خواهد کرد.

 

پیوند استخوان

  همانطور که قبلاً گفته شد در صورت نبود دندانها استخوانهای فک به سرعت تحلیل می‌رود و از آنجا که برای انجام ایمپلنت بافت استخوانی فک باید در شرایط ایده آل باشد نخستین گام در هنگام استفاده از روش ایمپلنت پیوند استخوان است.

 البته این پیوند فقط در بیماران انجام می شود که شرایط ایده آل استخوانی را ندارند. پس از انجام پیوند استخوان به یک بازه زمانی ۴ تا ۱۲ ماهه نیاز است تا بافت استخوانی مجدد به حالت اولیه خود بازگردد و آماده کاشت پایه‌های تیتانیومی ایمپلنت باشد.

 

 کاشت ایمپلنت

  مرحله بعد کاشت ایمپلنت است. در این مرحله با ایجاد یک سوراخ کوچک در فک، پایه تیتانیومی یا همان پایه ایمپلنت در میان استخوان فک قرار می‌گیرد و پس از جایگذاری پایه‌های ایمپلنت بیمار برای فک پایین به ۵ ماه و فک بالایی به ۷ ماه زمان نیاز دارد.

 

قرار دادن اباتمنت

  اباتمنت در واقع اتصال بین پایه تیتانیومی و تاج دندان است وقتی اباتمنت روی پایه تیتانیومی قرار گرفت، تا زمان آماده شدن پروتز اصلی و دائمی برای راحتی بیمار یک تاج موقت بر روی اباتمنت قرار می‌گیرد.

 

نصب تاج اصلی

  مرحله آخر نصب تاج اصلی است که از لحاظ ظاهری با سایر دندانها و نمای کلی چهره فرد همخوانی دارد. نصب تاج به دو صورت است

یا با چسب مخصوص دندانپزشکی به اباتمنت چسبانده می‌شود.

یا به صورت پیچی متصل می‌شود.

 

ایمپلنت و بیهوشی

 اکثر افراد حتی از محیط دندانپزشکی می ترسند و دچار اضطراب میشوند ،  برای جراحی های ساده ای مثل ایمپلنت وابسته به طاقت بیمار از درجه های مختلف بیهوشی یا بی حسی استفاده میشود.

 

ایمپلنت دندان با بیهوشی به گونه ای است که فرد دارای هوشیاری نسبی می باشد ولی دردی را احساس نمی کند.

 

این بیهوشی به طوری است که بیمار صداها و درخواست های دندانپزشک را می فهمد و واکنش نشان می دهد. یکی از انواع بیهوشی دندانپزشکی سدیشن می باشد که  میتوان در مطب از آن استفاده کرد و نیاز به تجهیزات اتاق عمل ندارد.

 

در این روش داروی بیهوشی توسط متخصص بیهوشی با استفاده از تجهیزات پرتابل به بیمار تزریق می شود. معمولا برای افرادی که دارای فوبیا ( نوعی اختلال است که فرد از همه چیز می ترسد) هستند و دارای شرایط خاص هستند استفاده می شود. از آنجائیکه این بیهوشی نیازی به تجهیزات اتاق عمل نداشته و در مطب قابل اجرا میباشد هزینه کمتری دارد .

 

مزایای ایمپلنت دندانی چیست ؟

مادام العمر بودن ایمپلنت: با یک بار هزینه برای انجام ایمپلنت دیگر احتیاجی به صرف هزینه اضافی ندارید، زیرا در صورتی که مراقبت های لازم را انجام دهید (که بسیار ساده هستند) ایمپلنت می‌تواند به طور مادام العمر و بدون ایجاد مشکل با شما همراه باشد.

 

حفظ استخوان: در مقایسه با پروتزهای متحرک ایمپلنت راه بسیار بهتری برای حفظ استخوان های فک و شکل ظاهری صورت است.

 

تکلم و غذا خوردن راحت و بدون مشکل: در صورت استفاده از ایمپلنت هیچ گونه مشکلی برای تکلم نخواهید داشت. زیرا هیچ جسم خارجی در دهان یا سقف دهان نیست که مزاحم تکلم روان و بدون مشکل بیمار شود. در مورد غذا خوردن، پس از گذراندن دوره درمان شخص می تواند به راحتی هر غذایی مصرف کند و نگران ایجاد مشکل برای ایمپلنت دندانی خود نباشد.

 

منبع : سایت دکتر امیر محمدی | www.dramirmohammadi.com

جدیدترین مطالب سایت