5 راه‌ حل برای مشکل باز شدن کشو کابینت

مجموعه : رپورتاژ آگهی
5 راه‌ حل برای مشکل باز شدن کشو کابینت

خرابی ریل کابینت و باز شدن کشوها مشکلی رایج در بسیاری از آشپزخانه‌هاست. این مشکل معمولاً به دلیلی عوامل مختلفی مانند شکستگی و فرسودگی قطعات، وجود گردوغبار و کیفیت ضعیف سیستم لغزنده ریل‌های کشو ایجاد می‌شود. ازجمله راهکارهایی که برای رفع این مشکلات وجود دارد، می‌توان به تعمیر، تعویض و یا تنظیم ریل‌های کشو، روغن‌کاری قطعات و غبارروبی اشاره کرد. با ما همراه باشید تا درباره دیگر روش‌های حل مشکل باز شدن کشو کابینت بیشتر بدانید:

 

علل مشکل باز شدن کشو کابینت

موارد مختلفی وجود دارند که سبب وجود مشکل در باز شدن کشو ریلی کابینت می‌شوند. یکی از رایج‌ترین موارد بروز این مشکل، ضربه، فشار یا استفادهٔ غیرمناسب از ریل کشو است که می‌تواند منجر به خرابی و شکستگی ریل کابینت شود. در پی این مشکل با عدم باز و بسته شدن صحیح کشوها روبه‌رو خواهیم بود. از دیگر موارد وجود مشکل در کشوهای کابینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

راندمان ضعیف سیستم لغزنده

در طول زمان، ریل‌های کشو ممکن است که به دلیل استفادهٔ مداوم، کثیف یا خراب شوند. در صورت بروز چنین مشکلی، باز کردن کشوها با دشواری انجام خواهد شد.

 

تجمع گردوغبار و رطوبت

با گذر زمان و با کثیف شدن داخل کابینت‌ها، بر روی ریل‌ها نیز گردوغبار جمع شده و منجر به سختی در باز شدن کشوها می‌شود.

 

نصب نادرست

در بعضی از موارد، کشوها به‌طور نادرست نصب شده‌اند که منجر به خرابی قطعات و قفل شدن کشو می‌شوند. منظور از قفل شدن کشو این است که توپی‌های ریل‌ها در جای خود ثابت مانده و حرکت نمی‌کنند.

 

توجه داشته باشید که برای حل این مشکلات، ابتدا یراق و اتصالات کشوی کابینت را از بابت نصب صحیح و عدم وجود خرابی یا شکستگی قطعات چک کنید. سپس اقدام به تعمیر کنید. اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید به‌درستی قطعات را در جای خود کار بگذارید، از یک تعمیرکار کابینت کمک بگیرید، چراکه در صورت فشار آوردن زیادی و عدم نصب صحیح، دچار خسارات زیادی مانند شکستگی ریل و یراق آلات خواهید شد.

5 راه‌ حل برای مشکل باز شدن کشو کابینت

راه‌حل‌های مشکل باز شدن کشو کابینت

یکی از راه‌های آسان و کم‌هزینه برای حل مشکل باز شدن کشو ریلی کابینت، تمیز کردن و روغن‌کاری گیره‌های کشو است. به این منظور، ابتدا کشوها را خارج کنید و سپس با استفاده از یک پارچهٔ نرم و ملایم، قسمت‌های داخلی کشو و ریل‌ها را تمیز کنید. در ادامه با استفاده از یک روغن سبک مانند روغن سیلیکونی، ریل‌ها و توپی‌ها را روغن‌کاری کنید. انجام این کار سبب کاهش اصطکاک و افزایش حرکت کشوها می‌شود. از دیگر راه‌حل‌های مفید و ساده برای رفع مشکل باز شدن کشوها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تنظیم مجدد ریل‌ها

در برخی از موارد، کشوها به دلیل عدم تنظیم صحیح ریل‌ها و توپی‌های آن دچار مشکل می‌شوند. اگر کشوها قفل شده‌اند و حرکت نمی‌کنند، بهتر است که با انجام نحوه رگلاژ کشو کابینت، آن‌ها را مجدد تنظیم کنید.

 

تعویض قطعات خراب

تعویض قطعات نو با خراب، عملکرد باز و بسته شدن کشوها را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. بنابراین اگر یراق آلات ازجمله توپی‌ها، ریل‌ها یا نگه‌دارنده‌ها خراب شده‌اند، بهتر است که آن‌ها را تعویض کنید.

 

اصلاح نصب نادرست

درصورتی‌که کشوها به‌طور نادرست در جای خود قرار گرفته باشند، ممکن است که باز شدن آن‌ها مشکل داشته باشد. نحوه قرارگیری کشو بر روی ریل‌ها را بررسی کرده و در صورت نامناسب بودن وضعیت، آن را اصلاح کنید.

5 راه‌ حل برای مشکل باز شدن کشو کابینت

مشکل باز شدن خودبه‌خودی کشوها و راه‌حل آن

در مقابل مشکل باز شدن کشو کابینت، باز شدن خودبه‌خودی آن‌هاست. در چنین شرایطی، کشوهای کابینت همیشه باز و به‌هم‌ریخته هستند. این اتفاق معمولاً به دلیل نصب نادرست یا وجود مشکل در نحوه رگلاژ کشو کابینت و ریل‌ها می‌افتد. زمانی که ریل‌های کشو فرسوده یا خراب باشند، کشوها به‌صورت خودبه‌خود باز می‌شوند. خرید ریل کابینت باکیفیت تا حد زیادی از بروز چنین مشکلی، جلوگیری می‌کند. تعمیر ریل کشو اقدام دیگری است که در چنین شرایطی می‌توانید، انجام دهید.

 

یکی دیگر از مواردی که سبب باز شدن خودبه‌خودی کشوها می‌شود، عدم تعادل بار است. اگر بار درون کشوها به‌صورت ناهموار توزیع شده باشد، ممکن است که کشوها به‌صورت خودبه‌خودی باز شوند. در این صورت، وسایل درون کشو را به‌صورت منظم و یکنواخت بچینید. از دیگر دلایل رایج این امر، می‌توان به خرابی یراق آلات داخلی مکانیزم کشو مانند مسمارها، فنرها یا قطعات اتصال اشاره کرد.

 

وجود نقص در طراحی یا ساخت، عامل مهم دیگری است که ممکن است سبب باز شدن خودبه‌خودی کشوها شود. در چنین شرایطی بهتر است که برای حل مشکل باز شدن کشو کابینت از یک تعمیر کار کابینت کمک بگیرید. توصیه می‌شود که قبل از اقدام هرگونه تعمیر، بازبینی و تشخیص، مشکل توسط یک تکنسین ماهر یا تعمیرکار حرفه‌ای بررسی شود. دریافت مشاوره از متخصص کار باعث می‌شود که راه‌حل‌های بهتری دریافت کنید و هزینه‌های اضافی نپردازید، زیرا گاهی اوقات مشکل با انجام صحیح نحوه رگلاژ کشو کابینت حل می‌شود.

 

5 راه‌ حل برای مشکل باز شدن کشو کابینت

درآوردن کشو ریلی کابینت

درآوردن کشو ریلی کابینت یک فرایند ساده است که به شما این امکان را می‌دهد کابینت خود را تمیز کنید، اقلام را مرتب کرده و یا به انجام تعمیرات بپردازید. برای درآوردن کشو ریلی کابینت، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

شناسایی هنگرها

هنگر یا نگه‌دارنده‌های کشو قطعاتی هستند که سبب اتصال کشو با ریل‌ها می‌شوند. این قطعات معمولاً در طرف‌های کشو و در نزدیکی ریل‌ها قرار دارند. پیدا کردن آن‌ها کار سختی نیست. فقط کافی است که به دقت اطراف کشو را بررسی کنید. بسته به نوع ریل، ممکن است که کمی مخفی‌تر از نگه‌دارندهٔ سایر نمونه‌ها باشند. بنابراین اطراف کشو را به‌خوبی بررسی کنید.

 

جدا کردن هنگرها

در این مرحله کافی است که هنگر را به آرامی از روی ریل جدا کنید. برای انجام این کار به هیچ ابزار خاصی نیاز ندارید و می‌توانید با دست این کار را انجام دهید. البته در برخی از مدل‌ها، برای درآوردن کشو ریلی کابینت و جدا کردن هنگر، می‌توانید این کار را با استفاده از شاسی تعبیه‌شده در کنار ریل انجام دهید. شاسی‌ها را به عقب کشیده و کمی فشار وارد کنید. کشو آزاد می‌شود.

 

درآوردن کشو

زمانی که هنگرها جدا شدند، کشو را به آرامی به عقب بکشید تا از روی ریل‌ها بلند شود. توجه داشته باشید که انجام این کار، نیاز به وارد کردن نیروی کمی دارد. این کار را با دقت انجام دهید و کشو را خارج کنید. در صورت وارد آوردن نیروی بیشتر، ممکن است که قطعات آسیب ببینند.

 

بررسی و تمیز کردن

زمانی که کشو را خارج کردید، به دقت تمام قطعات آن را بررسی کنید تا مشکل را بیابید. علاوه‌بر این، تمیز کردن ریل کابینت و کشو از آلودگی و گردوخاک اقدام مؤثری دیگر در حل مشکل باز شدن کشو کابینت است. با درآوردن کشو، شانس دسترسی به داخل کشو را خواهید داشت. در این مرحله می‌توانید کابینت و ریل‌ها را بررسی و از هرگونه خاک، لکه یا آلودگی پاک کنید.

 

جا انداختن کشو ریلی کابینت

جا انداختن کشو ریلی کابینت نیز یک فرایند مشابه در زمان برداشتن آن است، با این تفاوت که در اینجا کشو را به‌جای خود بر می‌گردانید. برای جا انداختن کشو ریلی، ابتدا مطمئن شوید که ریل‌های کابینت در جای خود بسته شده و به‌درستی نصب شده‌اند. سپس کشو را در روی ریل‌های کابینت قرار داده و آن را به آرامی و با دقت به داخل کشیده تا روی ریل‌ها قرار بگیرند. بعد از انجام این کار، مطمئن شوید که کشو به‌درستی روی ریل‌ها قرار گرفته و بدون هرگونه مشکلی حرکت می‌کند.

 

تراز کشو اقدام دیگری است که در این مرحله باید انجام دهید. به این منظور کشو را به آرامی به داخل فشار دهید تا کاملاً بسته و تراز شود. درصورتی‌که کشو تراز نشد، با چرخش هنگر بر روی پیچ کناری تنظیمات را اعمال کرده و کشو را به درستی تنظیم کنید. درنهایت کشو را آزمایش کرده و مطمئن شوید که به‌درستی حرکت می‌کند و قفل می‌شود. اگر بعد از انجام این کارها باززهم در جا انداختن کشو ریلی با مشکلی روبه‌رو بودید، بهتر است که از یک تعمیرکار حرفه‌ای کابینت یا تولیدکنندهٔ آن کمک بگیرید. البته در اینترنت نیز راه‌حل‌هایی برای این موضوع عنوان شده‌است.

 

تعمیر ریل کشو کابینت

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، مشکل باز شدن کشو کابینت ممکن است که مربوط به خرابی ریل باشد. تعمیر ریل کشو کاری ساده است که خود شما هم می‌توانید در خانه انجام دهید. برای انجام این کار، کشو را کامل بیرون بکشید و از روی ریل‌ها جدا کنید.

 

در این مرحله و با دقت کامل، ریل‌ها را بررسی کنید. مشکلات ریل کابینت ممکن است که به دلیل لغزش نادرست، خرابی قطعات یا وجود گردوغبار باشد. اگر مشکل مربوط به لغزش ناصحیح کشو ریلی کابینت است، ابتدا روی سطح ریل‌ها و مکانیسم کشو را با یک پارچهٔ تمیز و خشک پاک کنید. سپس می‌توانید از یک روغن یا گریس مناسب استفاده کرده و آن را روی ریل‌ها به‌طور یکنواخت پخش کنید. با انجام این کار ساده، تعمیر ریل کشو انجام شده و کشوها به شکل صحیح و روان حرکت می‌کنند. اما درصورتی‌که قطعات ریل خراب باشد، باید اقدام به تعمیر آن‌ها کنید.

 

برای انجام تعمیر ریل کشو، قطعهٔ خراب یا شکسته را از ریل جدا کرده و قطعهٔ جدید را جایگزین کنید. جهت حرکت بهتر ریل‌ها نیز می‌توانید آن‌ها را روغن‌کاری کنید. احتمال دیگر در خرابی ریل‌های کشو و یراق آلات، وجود گردوغبار و چربی بر روی آن‌هاست. در این صورت کافی است که با یک برس نرم و خشک، آن‌ها را تمیز کنید. توجه داشته باشید که از مواد شیمیایی قوی برای تمیز کردن قطعات و یراق آلات استفاده نکنید، چراکه یراق و قطعات ممکن است که خراب شوند. پس از انجام تعمیرات لازم، کشو را به آرامی به جای خود برگردانید. اطمینان حاصل کنید که نحوه رگلاژ کشو کابینت را با دقت انجام داده‌اید و کشو به‌راحتی داخل و خارج می‌شود.

 

5 راه‌ حل برای مشکل باز شدن کشو کابینت

تعویض ریل کابینت

از دیگر دلایل مشکل باز شدن کشو کابینت، می‌توان به شکستگی کامل ریل اشاره کرد. شکستگی ریل کابینت به دلایل مختلفی ازجمله وجود بار اضافی در کشو، ضربه و آسیب به سیستم ساختاری ریل رخ می‌دهد. در چنین شرایطی دیگر تعمیر قطعات ریل کافی نیست و باید یک ریل جدید نصب کنید. برای انجام این کار، ابتدا کشو را خارج کرده و نوع و سایز ریل را تعیین کنید. در اقدام بعدی، ریل شکسته را باز کرده و ریل جدید را نصب کنید. نحوه نصب ریل ساده است و به قلق خاصی نیاز ندارد. فقط کافی است که نوع ریل را به‌درستی تعیین کنید. در پایان نیز به‌درستی نحوه رگلاژ کشو کابینت را انجام داده و از حرکت روال کشو اطمینان پیدا کنید. از انواع ریل برای کشو کابینت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ریل کشو توپی (Ball Bearing Slides)

این نوع ریل شامل مکانیزم توپی است که این توپ‌ها بین دو ریل قرار می‌گیرند و به‌عنوان نقطه حمایت و لغزش برای کشو عمل می‌کنند. ریل توپی حرکت نرم و صافی را فراهم می‌کند و معمولاً برای کشوهایی با بار سنگین استفاده می‌شود.

 

ریل کشو مخفی (Concealed Slides)

ریل مخفی درون کشو نصب می‌شود و در زمانی که کشو باز می‌شود، قابل مشاهده نیست. این نوع ریل برای ایجاد ظاهری زیبا برای کشوها استفاده می‌شود.

 

ریل کشو خطی (Linear Slides)

این نوع ریل برای حرکت خطی کشو در نظر گرفته می‌شود و از متداول‌ترین نمونه‌های ریل برای کشو کابینت است و کاربردهای مختلفی در بخش‌های صنعتی، خانگی و تجاری دارد.

 

ریل کشو هیدرولیکی (Hydraulic Slides)

ریل هیدرولیکی در کشوها یا درب‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به حرکت نرم و کنترل‌شده دارند.

5 راه‌ حل برای مشکل باز شدن کشو کابینت

خرید ریل کابینت

جهت خرید ریل کابینت و یراق آلات کابینت بهتر است به صورت حضوری به مراکز فروش یراق آلات مراجعه کرده و یا با مراجعه به فروشگاه اینترنتی معتبر محصول خود را خریداری نمایید. تاپ یراق یک مرکز فروش معتبر یراق آلات کابینت می باشد که با مراجعه حضوری یا مراجعه به فروشگاه اینترنتی تاپ یراق به آدرس https://topyaragh.com/ و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق ، بهترین محصول خود را انتخاب و خریداری نمایید.

 

سخن پایانی

مشکل باز شدن کشو کابینت به دلیل چند عامل مختلف رخ می‌دهد. یکی از علل اصلی این مشکل، فرسودگی و اشکال سیستم حرکتی کشو است. علاوه‌بر آن، نحوه نصب کشوها نیز می‌تواند دلیلی برای این مشکل باشد. درصورتی‌که کشوها به‌درستی نصب نشده باشند، ممکن است که در باز و بسته کردن آن مشکلاتی پیش بیایید. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند سبب ایجاد مشکل در باز وبسته کردن کشوها باشد، عدم همخوانی ابعاد کشوها با کابینت است که در این صورت باید به تولیدکنندهٔ آن مراجعه کرده و مشکل را حل کنید.

جدیدترین مطالب سایت