با دو نوشیدنی معجزه آسا آشنا شوید؛ چای سبز و دمنوش

مجموعه : رپورتاژ آگهی
با دو نوشیدنی معجزه آسا آشنا شوید؛ چای سبز و دمنوش

همه ی مردم دنیا عادت دارند به طور روزانه نوشیدنی های گرم و سردی مثل، چای، قهوه و دمنوش را مصرف کنند، مردم در قاره های آمریکا، آفریقا و اروپا مصرف قهوه را ترجیح می دهند و در خاورمیانه و شرق آسیا مصرف چای مرسوم است، در شمال آسیا(روسیه) هم بماند که مردم چه نوشیدنی به طور روزانه مصرف می کنند! در ایران نوشیدنی ای که خرید و مصرف آن بسیار مرسوم است چای است.

 

چای یکی از کالاهای اصلی مردم ایران به شمار می رود و خرید چای  یکی از عادت های اصلی و خرید های اصلی مردم ایران می باشد، البته خرید قهوه نیز مرسوم است اما نه اندازه ی چای.

با دو نوشیدنی معجزه آسا آشنا شوید؛ چای سبز و دمنوش

مصرف روزانه ی این نوشیدنی ها می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد اما از آنجایی که ما ایرانی ها به عادات بد غذایی معروف هستیم اصولا فقط خرید قهوه و چای را بلد هستیم تا مصرف صحیح آن، به عنوان مثال خیلی از مردم عادت دارند که بلافاصله پس از صرف غذا چای بنوشند و این که صبح پیش از هرکاری چای سیاه بنوشند، این عادات بد غذایی باعث می شود بسیاری از مواد معدنی غذا جذب نشود و عملا غذا خوردن بی فایده باشد. بگذارید با مثالی این مسئله را بازتر کنیم که چگونه مصرف بی موقع چای و قهوه باعث ضرر اقتصادی می شود.

با دو نوشیدنی معجزه آسا آشنا شوید؛ چای سبز و دمنوش

 

شما به یک رستوران نیمه سنتی یا سفره خانه ای می روید و در آنجا چلو کباب با بال و گوجه و دوغ سفارش می دهید پس از خوردن یک پرس چلو کباب سنگین معده شما از اعضای دیگر بدنتان می خواهد که کمی کنارتر بروند تا جا برای ایستادنش باز شود، درست مثل اتفاقی که در ایستگاه های مترو تهران می افتد، حس خواب آلودگی و کرختی و معده درد و البته نداشتن فرصت برای چرت زدن پس از غذا باعث می شود که شما چای یا قهوه سفارش دهید؛ با خرید قهوه یا چای و مصرف آن کافئین موجود در آن باعث می شود که آهن و پتاسیم و برخی ویتامین های موجود در برنج و گوشت جذب نشود و عملا شما خاصیت گوشت را از بین برده اید.

با دو نوشیدنی معجزه آسا آشنا شوید؛ چای سبز و دمنوش

همچنین علاوه بر آن کافئین موجب خنثی شدن کلسیم موجود در دوغ می شود، از طرفی مصرف بی موقع چای موجب می شود که معده دچار اختلالاتی در هضم غذا شود. با این وجود به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود که شما در کل اصلا قهوه یا چای مصرف نکنید، مصرف چای و قهوه در زمان مناسب می تواند بسیار هم مفید باشد. اما در مجموع اگر علاقه دارید که خواب راحتی داشته باشید به شما پیشنهاد می شود که مصرف کافئین را به کل قطع کنید.

 

چای سبز و دمنوش گیاهی، جایگزینی خوب برای نوشیدنی های کافئین دار

اگر چه خرید چای سبز به اندازه ی خرید قهوه و چای سیاه اقتصادی نیست اما با این وجود چای سبز کوچکترین ضرری ندارد و یک چربی سوز بسیار قوی بوده و قلب را تقویت می کند. قیمت چای سبز در مقایسه با چای سیاه بسیار بیشتر بوده و درست کردن و تهیه آن زمان بیشتری می برد.

با دو نوشیدنی معجزه آسا آشنا شوید؛ چای سبز و دمنوش

چای سیاه (اگر واقعی باشد) حداقل 15 دقیقه وقت می برد تا دم بکشد اما چای سبز برای دم کشیدن و آماده شدن حداقل دو برابر چای سیاه زمان احتیاج دارد. از طرفی دمنوش های گیاهی نیز می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای نوشیدنی های گرم روزانه باشند؛ به عنوان مثال دمنوش گل گاو زبون و بهار نارنج دو دمنوش فوق العاده ای هستند که تسکین دهنده ی اعصاب بوده و برای سیستم گوارش و اعصاب مفید هستند.

با دو نوشیدنی معجزه آسا آشنا شوید؛ چای سبز و دمنوش

همانطور که می دانید و گفته شد، به نوشیدنی حاصل از گل گاوزبان، سنبل الطیب، گل ختمی و… دمنوش گیاهی گته می شود؛ در صورتی که اگر این گیاهان را بطور مستقیم بوسیله آب گرم یا سرد بجوشانیم و گرم کنیم، به نوشیدنی حاصل شده جوشانده گفته می شود که در گذشته نیز برای خیلی از بیماری ها از جوشانده های گوناگون استفاده می شد. لذا این دو تفاوت را نیز در نظر داشته باشید.

 

پس سعی کنید همواره از دمنوش های گوناگون و البته چای سبز بعنوان نوشیدنی های گرمی که در طی روز مایل به استفاده از آنها هستید، بهره ببرید؛ علاوه بر طعم خوب و حس بی نظیری که به شما اعطا می کنند، خواص بی نظیر آنها نیز خود یک ویژگی بسیار بارز برای شما می باشد.

با دو نوشیدنی معجزه آسا آشنا شوید؛ چای سبز و دمنوش

مطمئن باشید، چای سبز و دمنوش، دو نوشیدنی استثنایی و پرخاصیت برای شما خواهند بود. اما خرید دمنوش تا حدودی سخت تر از خرید چای سبز است. شما برای خرید انواع چای سبز، چای سفید، چای اولانگ و… می توانید به عطاری یا سوپر مارکت و فروشگاه های بزرگ سر بزنید و یا آن را از سایت های فروش چای مثال وب سایت تیرینک سفارش دهید، اما برای خرید دمنوش باید به عطاری ها رفته یا از طریق خرید آنلاین آن را تهیه کنید.

با دو نوشیدنی معجزه آسا آشنا شوید؛ چای سبز و دمنوش

جدیدترین مطالب سایت