برای انتخاب دوره میکاپ به چه نکاتی باید دقت کرد؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
برای انتخاب دوره میکاپ به چه نکاتی باید دقت کرد؟

قبل از شرکت در هر دوره‌ای لازم است نکاتی را در نظر داشته باشیم؛ بعضی از این نکات برای شرکت در هر کلاس و دوره‌ای ثابت هستند و شما باید همیشه آن‌ها را بسنجید، اما بعضی دیگر مشخصا به موضوعی که قرار است تحصیل کنید برمی‌گردد. مثلا مواردی که باید برای یک دوره میکاپ تحقیق کنید متفاوتند از دوره زبان. به خاطر داشته باشید که زمان و علاقه شما ارزشمند است و مهم است در کجا و چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنید.

 

در این جا به ۸ نکته کلیدی که باید قبل از شرکت در دوره آموزش میکاپ در نظر داشته باشید،‌ اشاره خواهیم کرد:

 

۱سرفصل دوره

اینکه فقط بدانیم دوره‌ای که قرار است در آن شرکت کنیم درباره میکاپ است کافی نیست. میکاپ جزئیات ریز و درشتی دارد و دوره‌ها با توجه به سطح دانش و نیاز شما متفاوت خواهد بود. بنابراین یکی از مهم‌ترین چیزهایی که هنگام شرکت در دوره میکاپ باید به آن توجه کنید، سرفصل‌ دوره‌هاست.

 

۲تمرین عملی

میکاپ یک حرفه عملی است و تنها دانستن نکات تئوری، برای یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای شدن کافی نیست. دوره‌های میکاپ باید همراه با تمرین و تکرار عملی باشند و سر کلاس هنرجوها و مدرس با هم کار انجام دهند. بنابراین هنگام ثبت نام برای دوره میکاپ اطمینان حاصل کنید که دوره شما تمرین عملی دارد. البته اگر قصدتان فقط ارتقای دانش خود درباره مباحث تئوری میکاپ است ماجرا متفاوت است. به عنوان مثال در کلاس‌های میکاپ آدینا هنرجویان به همراه مدرس و مربی خود به تمرین عملی می‌پردازند و مدل زنده را آرایش می‌کنند.

 

۳تجربه مدرس

به عنوان مثال برای شرکت در دوره آموزش رنگ مو شما باید بدانید: مدرس شما کیست و چه‌قدر تجربه دارد؟ چند سال در این حوزه فعالیت کرده است؟ آثار و نتایج کارش چگونه‌اند؟ حتما این سوال‌ها را هنگام مواجه با اسم استاد هر دوره‌ای بپرسید و نمونه کارهایش را پیدا کنید. از قدیم گفته‌اند که معلم چراغ راه است و همگی به خوبی می‌دانیم نقش مدرس در یادگیری چه‌قدر زیاد است.

 

ناگفته نماند که خیلی از معلم‌ها و اساتید با وجود اینکه استادان خوبی هستند اما شیوه آموزش‌شان را به روز نکرده‌اند و به شیوه‌های قدیم تدریس می‌کنند. با توجه به سرعت بالای تغییر و پیشرفت در صنعت زیبایی و رقابت بالا حتما در نظر داشته باشید که  به‌روزترین متدهای آموزشی را داشته باشند و شما را آپدیت نگه دارند تا از رقبای خود جا نمانید.

 

۴مدرک دوره

مدرکی که به شما اعطا می‌شود، بعدها در زندگی حرفه‌ای شما لازمتان خواهد شد. شما با مدرک معتبر می‌توانید کار کنید یا اگر قصد مهاجرت داشته باشید، آن را عملی کنید. به هر حال برای رزومه شما نکته مثبت است. همان‌طور که می‌دانیم خیلی از مراکز زیبایی، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها از شما مدرک می‌خواهند. پس برای اینکه بتوانید مسیر را ادامه دهید باید از همان اول مطمئن باشید که دوره‌ای که شرکت می‌کنید مدرک معتبر ارائه می‌دهد. مدرسه زیبایی آدینا دو مدرک مخصوص خود مدرسه و دیگری مدرک رسمی فنی حرفه‌ای را به هنرجویان خود تقدیم می‌کند.

 

۵پیش نیازها و تجهیزات مورد نیاز

بعضی دوره‌ها پیش‌نیاز دارند و بعضی‌ها ندارند. اگر یک تازه کار باشید که تازه وارد عرصه زیبایی شده و می‌خواهد تازه شروع به یادگیری کند،‌ پس باید کلاسی را شرکت کنید که پیش نیازی احتیاج نداشته باشد وگرنه یا امکان ثبت نام نخواهید داشت یا در کلاس‌ها خیلی چیز‌ها را متوجه نخواهید شد. شما برای شرکت در دوره مبانی و جامع و تخصصی میکاپ آدینا نیاز به تهیه هیچ وسیله‌ای ندارید و این مدرسه تمام وسایل مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در ادامه به ۳ نکته پایه اشاره خواهیم کرد که برای شرکت در هر نوع دوره‌ای نیاز دارید گوشه چشم خود قرار دهید:

 

۶زمان برگزاری دوره

دوره پیش رو چه روزهایی، چه ساعتی، در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

این سه سوال مهمی است که نباید از خاطر ببرید. به هر حال شرکت در کلاس، اولین اصل یادگیریست و اگر نتوانید مرتب در کلاستان شرکت کنید یادگیری‌تان نصفه و نیمه باقی می‌ماند. پس مطمئن شوید که قادرید در کلاس‌ها به صورت منظم شرکت کنید و در آن زمان مشغله دیگری نداشته باشید.

 

۷نحوه برگزاری دوره

کلاس‌ها خصوصی هستند یا نیمه خصوصی؟ دوره آنلاین برگزار می‌شود یا حضوری؟ اگر کلاس‌ها حضوری هستند آدرس دقیق آن کجاست؟ مسیر به صرفه است؟ راه‌های رسیدن به کلاس چگونه است؟

نحوه برگزاری دوره و تمامی سوالات بالا از ثابت‌ترین سوالاتی است که همه قبل از شروع هر کلاس می‌سنجیم. پس پیش از شرکت در دوره خود جواب همه این سوالات خود را پیدا کنید.

 

۸هزینه دوره

اطمینان حاصل کنید که از پس  هزینه‌های دوره برمی‌آیید و شهریه کلاس‌ها نسبت به چیزیکه قرار است یادبگیرید، محیطی که در آن مشغول به تحصیل خواهید شد و مدرس آن تناسب داشته باشد.

شما می‌توانید تمام سوالات بالا را در سایت مدرسه زیبایی آدینا پیدا کنید یا با کارشناسان مدرسه تماس بگیرید و تمام سوالات خود را بپرسید.

جدیدترین مطالب سایت