برای سفر با تور به اسپانیا چقدر پول لازم است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
برای سفر با تور به اسپانیا چقدر پول لازم است؟

اسپانیا مقصدی همه چیز تمام برای یک سفر رویایی است: از سواحل درخشان و زیبا و مناظر طبیعی فوق‌العاده گرفته تا شهرهای جذاب با معماری بی‌نظیر، مکان‌های تاریخی باشکوه و حتی غذاهای خوشمزه و دوست داشتنی. این کشور و به خصوص دو شهر بزرگ آن یعنی مادرید و اسپانیا، همواره جزو محبوب‌ترین مقاصد توریستی تور اروپا بوده‌اند.

 

شاید با این توصیفات شما هم به تور اسپانیا علاقه مند شده باشید و بخواهید بدانید یک سفر با تور به این کشور چقدر هزینه برمی‌دارد. در این مقاله از آژانس مسافرتی ستاره ونک قصد داریم هزینه‌های سفر با تور اسپانیا را بررسی کنیم تا راحت‌تر برای یک تعطیلات عالی برنامه ریزی کنید.

 

بهترین زمان برای سفر با تور اسپانیا

اسپانیا در تمام طول سال دوست‌داشتنی است، اما فصل اوج آن در تابستان از ژوئن تا آگوست است. مقاصد محبوبی مانند بارسلونا و ایبیزا هجوم عظیمی از گردشگری را تجربه می‌کنند؛ به حدی که ساکنان بارسلون شروع به محدود کردن توریسم بیش از حد کرده‌اند.

 

آب و هوا در این زمان از سال با دمای حداکثر تا 30 درجه سانتیگراد فوق العاده است. البته درجه حرارت در اسپانیا اغلب خیلی پایین نمی‌آید و دماهای زمستانی آن نیز  بین 4-10 درجه سانتی گراد در سراسر کشور است. هرچند شمال اسپانیا و مناطق کوهستانی گاهی اوقات بارش برف را تجربه می‌کند، اما اگر فصل زمستان را برای سفر انتخاب می‌کنید در هر صورت اسپانیا جزو کشورهای گرم اروپا محسوب می‌شود.

 

همانند دیگر کشور های اروپایی مانند ترکیه فصل‌های بهار و پاییز زمان بسیار خوبی برای بازدید هستند. زیرا توریست‌های کمتری در شهرها هستند و هم می‌توانید از خلوتی لذت ببرید و هم پول کمتری خرج کنید. این شرایط برای تور استانبول هم صدق می کند. مقاصد ساحلی مانند ایبیزا و مایورکا در این زمان بسیار آرام هستند، اما هنوز در بقیه نقاط کشور چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد.

 

هزینه‌ی اقامت در تور اروپا و اسپانیا

اولین بخش بزرگی که باید هنگام برنامه ریزی برای هزینه کلی سفر خود به اسپانیا در نظر بگیرید، محل اقامت است. گزینه‌های اقامتی زیادی در سراسر اسپانیا وجود دارد و رنج قیمتی وسیعی هم در این بین قابل انتخاب است. هتل‌های لوکس در این کشور به ویژه در شهرهایی مانند مادرید، بارسلونا، سویا و مالاگا فراوان است و این‌ها می‌توانند با قیمت فوق العاده بالایی همراه باشند.

 

با این حال، هتل‌های چهار و پنج ستاره با قیمت‌های متناسب و معقول‌تری در دسترس هستند و آن‌ها نیز از تنوع بالایی برخوردارند. هتل‌های سه ستاره هم وجود دارند که البته به دلیل کیفیت پایین چندان توصیه نمی‌شوند. در نظر داشته باشید که شهرهای بزرگ و مناطق توریستی پرطرفدار نسبت به شهرهای کوچکتر و معمولی گران‌تر هستند و مناطق حومه‌ای قیمت‌های مناسب‌تری دارند.

 

به عنوان مثال، اگر بودجه سفر شما بیشتر در رده متوسط ​​قرار می‌گیرد، می‌توانید انتظار داشته باشید که یک اتاق دو نفره در یک هتل با رده متوسط ​​تا حدود 50 تا 100 یورو در هر شب در بیاید. بدیهی است که قیمت‌ها بسته به عواملی مانند موقعیت مکانی، امکانات رفاهی، منطقه و … متفاوت خواهد بود.

برای سفر با تور به اسپانیا چقدر پول لازم است؟

هزینه خورد و خوراک

غذاهای اسپانیایی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و بسیاری از مردم این کشور را صرفاً برای تجربه فرهنگ منحصر به فرد و رژیم غذایی متعادل مدیترانه‌ای آن بازدید می‌کنند. خوشبختانه، اگر بدانید کجا بروید، غذا خوردن در اسپانیا اصلا نسبت به سایر کشورهای اروپایی گران نیست و تنوع بالایی هم وجود دارد.

 

با اقامت در هتل‌های چهار و پنج ستاره می‌توانید هزینه‌ی صبحانه را از هزینه‌های روزمره خود حذف کنید و یک صبحانه کامل و سیر کننده را در محل اقامت خود صرف کرده و روز را پر انرژی شروع کنید. می‌توانید زمان غذا خوردن خود را بعد از ظهر انتخاب کنید و یک وعده ناهار مفصل و مغذی از غذاهای خوشمزه اسپانیایی را امتحان کنید. با هزینه ۱۵ الی ۲۰ یورویی می‌توانید یک وعده کامل و خوشمزه را میل کنید که البته اگر بخواهید صرفه جویی کنید این مقدار کمتر می‌شود.

 

هزینه‌های ویزا برای سفر با تور اروپا

قبل از اقدام به رزرو تور اروپا و اسپانیا، باید به فکر تهیه ویزای اسپانیا باشید و مخارج آن را در نظر بگیرید. همانطور که می‌دانید این کشور اروپایی عضو اتحادیه شینگن است. بنابراین با اخذ ویزای شینگن می‌توانید به این کشور سفر کنید. دقت کنید که نباید دریافت ویزا را به لحظات آخر موکول کنید. این را در نظر بگیرید که پروسه دریافت ویزا باید حداقل و در کم‌ترین حالت حدود ۴۵ روز قبل شروع شود. البته می‌توانید برای این کار از خدمات دریافت ویزای شینگن آژانس مسافرتی ستاره ونک نیز استفاده کنید و به راحتی مدارک لازم را ارائه و ویزای خود را دریافت کنید. در نظر داشته باشید که برای دریافت ویزا تمکن مالی نیز باید داشته باشید، به علاوه ضمانت نامه بازگشت به کشور به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای ثبت نام در تور اسپانیا لازم است. در نهایت خوشبختانه مخارج دریافت ویزا نیز در تور اسپانیای ستاره ونک گنجانده شده و مجبور به خرج اضافه نخواهید بود.

 

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

پس از هزینه‌های اقامت، برای گشت و گذار در شهرها نیز باید هزینه‌ای را در نظر بگیرید. خوشبختانه اکثر شهرهای اسپانیا به طرز باشکوهی قابل پیاده ‌روی هستند و می‌توانید به راحتی با پای پیاده به بیشتر مکان‌های گردشگری اصلی بروید. با این حال، گاهی اوقات نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خواهید داشت.

 

شهرهای اسپانیا با حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه از جمله اتوبوس و مترو به خوبی خدمات رسانی می‌کنند. اگر قصد دارید بیش از چند روز در هر شهری بمانید و قصد دارید از سیستم حمل و نقل زیاد استفاده کنید، ارزش خرید کارت سفر را دارد، زیرا این حالت هزینه سفر کمتری نسبت به خرید بلیط تکی برای شما خواهد داشت.

 

بیشتر بلیط‌های اتوبوس و مترو برای یک سفر بین 1.30-1.50 یورو هزینه دارند. از مزایای تور اروپای ستاره ونک این است که شما را به چندین مکان دیدنی می‌برد و نیازی نخواهید داشت خیلی برای حمل و نقل متحمل هزینه شوید.

برای سفر با تور به اسپانیا چقدر پول لازم است؟

هزینه بلیط هواپیما برای تور اسپانیا

این هم از آن هزینه‌هایی است که هنگام سفر با تور اروپا نیازی نیست نگرانش باشید و جزو هزینه‌ی دریافتی تور به شمار می‌رود. در هر صورت، این کشور دارای دو فرودگاه بین‌المللی بزرگ در شهرهای مادرید و بارسلونا است و بسته به مقصد سفر می‌توانید به هرکدام بلیط تهیه کنید. قیمت بلیط بسته به موارد مختلفی مانند نوع ایرلاین، تعداد توقف و البته تاریخ سفر می‌تواند متفاوت باشد. ایرلاین‌های مختلفی از ترکیش گرفته تا ایرلاین امارات، فلای دبی، قطر و لوفتانزا بلیط مادرید یا بارسلونا را ارائه می‌کنند که قیمت آن در حال حاضر بین ۱۶ تا ۳۵ میلیون‌ تومان متغیر است.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم هزینه‌های اصلی سفر با تور اسپانیا را بررسی کنیم. سفر به همراه تور می‌تواند هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش دهد و البته اقامتی امن‌تر و راحت‌تر را برای شما رقم بزند. آژانس مسافرتی ستاره ونک نه تنها تور اروپا و اسپانیا را با مدت زمان‌های مختلف ارائه می‌دهد، بلکه می‌تواند در تکمیل مدارک و دریافت ویزای شینگن نیز به شما کمک کند. اگر هم سوال یا مشکلی دارید می‌توانید با کارشناسان ما در ستاره ونک تماس بگیرید و ابهامات خود را برطرف کنید.

جدیدترین مطالب سایت